Vinohradské tunely čeká šestiletá rekonstrukce, opravu musí sladit s řešením Výtoňského mostu
Severní portál Vinohradských tunelů. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Na modernizaci 4. koridoru z Vršovic do Hostivaře má v roce 2022 navázat rekonstrukce kolejí ve vinohradských tunelech. Během následujících
tak tim spis je skoda, ze si berounskou trat neprospojkovali i do prostredniho tunelu, to by se asi celkem hodilo… misto na to je, vyskove to problem taky neni…
žiju v domění, že „berounskej“ vinohradskej tunel byl již opraven (dokonce u portálu vidí v tom smyslu informujiící cedulka).
Já si tedy všiml cedulek v podchodu a pokud si pamatuji dobře, byli tam tabulky na všechny vinohradské tunely nejen na ten první. Nicméně jejich stav už jen z pohledu mě uvádí v opak (tj. že jejich rekonstrukce ještě neproběhla).
Proběhla tam rekonstrukce kolejí, ne tunelu jako takového.
Zdroj této informace? Stránky SŽDC hovoří o tom, že se budou rekonstruovat i koleje, tudíž pochybuji, že tam už nějaká rekonstrukce v blízké minulosti proběhla. Ono už jen od pohledu to ani nevypadá, že by k rekonstrukci kolejí již došlo.
Viz https://www.stavby.szdc.cz
V 1. tunelu proběhla rekonstrukce kolejí a TV v době přestavby 1.-4. nástupiště. hl.n.
Vlaky normálně končily na Smíchově, včetně rychlíků.
ANO, byla to rekonstrukce kolejí a TV, myslím rok 2010-2012. financováno z EU 🙂
První Vinohradský tunel byl pro rekonstrukci uzavřen myslím v roce 2008. Z hlavního nádraží jel na Beroun přes Vršovice jen půlnoční Sp a Os, jinak vše výchozí ze Smíchova a dále byla cestujícím doporučena tram 14.
A co do té doby konečně postavit Libeňský přesmyk? Pro odklony ideální.
V rovině teoretické ano, dobrý nápad. V rovině praktické to nepůjde, protože proti přesmyku brojí Praha 9 a než bude vydáno stavební povolení, tak bude pozdě.
Nevím, proč sem vůbec Libeňský přesmyk plete, ty stavby spolu nemají téměř žádnou spojitost. A pro odklony opravdu nějak ideální také není. Bude mnohem lepší procpat všechno přes zbylé koleje mezi hlavákem a Vršovicemi, které nebudou vyloučené. Čímž nechci říct, že tato stavba není důležitá a není třeba na ni tlačit, ale zbytečně oddalovat rekonstrukci vyšehradských tunelů jen kvůli tomu, že není Libeňský přesmyk, opravdu smysl nemá a myšlenka, že by byl přesmyk hotový už v roce 2022, je hodně naivní, když i SŽDC uvádí očekávaný začátek stavby v roce 2024.
… kvůli rekonstrukci úseku mezi Nuslemi a Smíchovem se připravuje Zdvoukolejnění trati Branický most – Praha-Krč – odb. Spořilov
Výborně, takže na výluky Vršovice – hlavní navážou výluky… Vršovice – hlavní.
A dobrá správa má na roky dopředu důvod, proč v JŘ nemůže být informace o koleji/nástupišti.
Napadlo mě něco podobného. Při současné rekonstrukci Vršovic je vždy zároveň vyloučena skoro celý rok jedna kolej mezi hlavním a Vršovicemi, ale při tom se samozřejmě rekonstrukce neudělá, protože se pak mohou výlukami otravovat cestující znovu. To samé stanice Praha-Bubny. Díky rekonstrukci Negrelliho viaduktu je stanice tři roky v podstatě uzavřená (až na dvě koleje kvůli vlakům do Kladna. Člověk by očekával, že toho SŽDC využije a udělá zároveň její rekonstrukci. Ale to ne, počká se, až skončí rekonstrukce viaduktu a pak se po čase začne zase cestujícím znepříjemňovat život dalšíma výlukama. Bohužel, dokud nikdo za toto nenakope vedení SŽDC… Číst vice »
Při prosté výluce navazujících částí infra můžete maximálně na nich provést intenzivnější údržbu, rozhodně však ne tak rozsáhlou stavbu, na kterou je předkládán ZP. Takže váš nápad je prostě hloupý.
Proč by byl hloupý? To nemá být tak „jé děláme Negrellák, co kdyby se udělaly i Bubny“, to se má vymyslet už v době plánování staveb, tlačit je koordinovaně a stavby které se ovlivňují nebo dokonce neumožňují provoz pokud možno dělat společně.
jojo, plánovaní v této zemi moc nejde… (tedy vlastně papírově dávat termíny, to jo, ale realita je pak jiná) pak to ještě svádět na kapacitu firem? tak by se prostě nestavělo jinde, a firma by byla na jiné stavbě. to je tak jednoduché. jenže těm úředníkům je to naprosto jedno, nějaké neustálé výluky.. noaco…
A když je prostě nutné dělat na více místech (třeba kvůli dotacím) či se jedna stavba protáhne?
Ano bylo by ideální dělat vše naráz, ale prostě to nejde, kapacity firem atd…, jo Němec taky nezná konec TV vpravo/vlevo, proto se v pohraničních stanicích neumisťuje, takže něco dělají špatně Němci, že to neznají, nebo zase my?
„Němec taky nezná konec TV vpravo/vlevo“
Zná.
Dobře, tak jsem spletl, ale nezná jinou návěst pro el. provoz, protože vím, že existuje dohoda, že z toho důvodu, se v příhraničí nebude daná návěst používat.
To je nějaké divné. To byste mohl říct, že „Němec nezná návěst Očekávejte rychlost 60 km/h… “ nebo návěst „Konec nástupiště“ nebo jakoukoliv jinou návěst, a proto se u nás nebude používat.
Němečtí strojvedoucí zajíždějící do ČR musejí mít znalost našich předpisů. A samozřejmě i naopak.
No a vydržel by to Negrelák do doby, než se Praha rozmyslí co tedy vlastně s Bubny?
Já teda žiju v domění, že se Praha už rozmyslela a developer už chystá stavbu. Napdis zní optimisticky: https://www.praha7.cz/praha-uz-vi-jak-budou-vypadat-nove-bubny-stavet-se-zacne-do-5-let/
Ale máte pravdu, že když si člověk přečte víc než nadpis, tak už to tak optimisticky nevypadá: „2021 sejmutí stavební uzávěry…“
Jasně takže 5 let počkáme abychom Nergelák dělali dohromady s Bubny a on nám možná do té doby padne na hlavu a budeme to dělat za své protože evropské dotace byly možné čerpat pět let před zahájením stavby.
Jak již psal komentující předemnou, při těchto výlukách můžete dělat max. výluku, minimálně už proto, že ani firmy nemají neomezené kapacity, takže by se to ani nezvládlo.
Není to tak snadné jak píšete. V současné době jsou v provozu všechny tunely z Vršovic na hlavní. A i když byl na několik měsíců uzavřen jeden tak se jednalo jen o tunel samotný nikoliv navazující výhybky na hlavním nádraží. Pokud byste vyloučil i tyto výhybky tak dojde ke kolapsu dopravy v Praze již dnes vzhledem k rekonstrukci Vršovic. Logické je to že se vyloučí výhybky na zhlaví na hlavním nádraží zároveň s jedním tunelem do Vršovic. To ale bude možné udělat právě až po ukončení výluky ve Vršovicích.
Hrůza, že nevíte rok dopředu, kam zrovna přijede Váš vlak, a pak při operativním řízení (MU, poruchy, výluky, atd…), by nastal ještě větší chaos, až by vlaky jezdily na ty koleje, které zrovna budou volné (tento systém je lepší). Co spíš, tak tlačit, aby (minimálně) nástupiště bylo opravdu vypsáno včas (ne minutu před odjezdem, samozřejmě pokud není nějaká mimořádnost).
Dobra sprava to ale nedokaze oznamit mnohdy ani dve minuty pred prijezdem. O tom ze na nekterych nadrazich rotuji na pragotronu 3 vlaky u jedne koleje a cestujici vyber si jaky prijede (Ex, Os -a to i opacneho smeru).
To navazovani oprav a vyluk je obecny problem SZDC. A rozhodne nejde o kapacitu dodavatelu, pouze neskutecny bordel a neschopnost organizace. Ono to neni jen v tech stavbach, ale i jinde.
Takoví jako vy, jsou nejlepší.
Od stolu se to včíl mudruje.
Při nevyzpytatelnosti úřadů v čr, kdy člověk neví dne a hodiny, kdy dostane stavební povolení apod. by při pokusu o to, co píšee, nepostavili / neudělali nikdy nic.
A jaktože to například v Německu, Rakousku atd jde? Prostě jen hloupé výmluvy.
Jo a jaké problémy tam způsobují MU, apod…, no pak tam operativní řízení moc nefunguje, jsou schopni zrušit vlak, vždyť za hodinu jede další, než řešit, kde se na jednokolejce vykřižuje.
tak hlavně, že u nás operativní řízení funguje
U nas docela ano, i vlaky vedený ad hoc se snaží pustit na trať i ve špičce.
Nebo snad máte pocit, že by se jim nedařilo, vyjezdit to při výlukách, apod…?
Při MU tlačí na pracovníky, aby se dalo jezdot, alespoň po jedné koleji, co nejdřív.
Ano, ten pocit mám, už tak těch 35 let, co vlakem pravidelně jezdím. Třeba dispečeři na 171, kteří ke každé mimořádnosti přistupují, jako by se to stalo poprvé, jsou boží. Když vykládám historky, které jsem na téhle trati zažil, nezasvěcení (tedy vlaklem nejezdící) lidé se se mnou hádají, že si to vymýšlím. Nebo jak pěkně to vypadá při sebemenší mimořádnosti na Hlaváku, kde pak zmatení lidé pobíhají z nástupiště na nástupiště a není výjimkou, že se číslo perónu objeví až v minutu, kdy má vlak odjíždět.
Pouze jako cestující, ono se Vám to dobře kecá z pohledu cestujícího, ale zkuste si tu práci, když Vás začnou bombardovat ze všech míst, kdy už to začne jezdit, atd… Pak přestanou být řešení nelogická.
No, když je mimořádka, tak opravdu se může stát, že vlak se blíží k vjezdu a vy se ještě rozhodujete, kam ho vzít, do toho dělníci, co odstraňují následky poruchy se taky potřebují různě hýbat, atd…
Vám, podobně jako jiným lidem od eisenbahnu, trochu uniká, že jste tady proto aby jste ty cestující vozili.
Nebojte neuniká, ale když chce laik radit odborníkovi, tak to dobře nedopadá, když jdu k lékaři, tak taky strpím různá vyšetření, i když mi mohou přijít zbytečná. A zde to je totéž, pro cestujícího může být jednání dispečera nesmyslné, ale dané řešení bude v dané chvíli to nejlogičtější (co se týče řízení provozu). To jen někteří si myslí, že mají patent na všechno, a i když v tom provozu nejsou, tak si myslí, že ví nejlíp, jak má dispečer řídit provoz.
Rozhodně nehodlám radit odborníkům, kteří tu dráhu spravují a řídí na ní provoz. Jen jsem jako cestující zažil řadu velmi absurdních situací vyplývajích z českého drážního (ne)systému a aplikací různých pravidel č.1., a v jejich práci tak vidím určité rezervy.
No a proto taky operativní provozní činnosti v dopravě nemůže dělat každej retard.
Každý rozhodně ne. Jen Ti nejvybranější. :-))) Nic ve zlém, pouze pokus o vtip. Ke kolegům a kolegyním z pražského uzlu a přilehlých tratí chovám značný respekt.
Dispečeři na trati 171? Kde sídlí tyto bytosti?
V německu to .. „jde“.
Jakmile ale nastane nějaká nepravidelnost, tak je to tam totální chaos.
Nejlepší je ten systém, kdy (aby nedošlo k porušení ordnungu) při změně nástupiště na „pragotronu“ svítí vytrvale původní nástupiště, a v textové poznamce tam roluje text, že vlak jede vlastně z jiné koleje.
Opravdu úchvatné.
A těch nepravidelností tam nastává … spousta.
Při rekonstrukci tunelu, se musí zavřít celý tunel čili obě koleje. Při rekonstrukci Vršovic si můžete vybrat kterým směrem nějaký čas ( půl roku, rok) nepojedu žádné vlaky. Kdyby se před nyní byl zavřený prostřední tunel nepojedou vlaky do depa a do Krče v případě III tunelu se vlaky nedostanou směrem na Hostivař. Tak který tunel se má současně rekonstruovat? Navíc je to super řešení zavřít tunel a část zhlaví v jedné i druhé stanici. Ve chvíli kdy se bude rekonstruovat část zhlaví na hlavním nádraží tak se z kapacitních důvodu bez nahrady zruší i část vlaků.
vlaky do Krče teď během stavby ve Vršovicích končí na Kačerově, nebo se pletu?
Od nového jízdního řádu by už neměly…
A četl jste ten článek? Tunely se budou rekonstruovat každý zvlášť (proto tam je těch 6 let na rekonstrukci), ale až po rekonstrukci Vršovic. Než se uzavře tunel I ( na Smíchov) tak se za tunelem č.II ( prostřední ) vloží spojka na propojení na Smíchov. Komplikované je to především s ohledem na silně zasolené průsaky, které žerou kolejnice a upevnění skoro před očima.
řešíš nesmysly. mít v JŘ nástupiště jen vede ještě k většímu zmatení.
k čemu by v jř to nástupiště bylo?