- Železnice •
- Dopravci •
- Cestovní ruch •
- Zprávy
Víkendový rychlík z Prahy na Šumavu nebude, Jihočeši ho nechtějí
Krokodýl řady M286 společnosti KŽC Doprava. Autor: Radim Říha
Oznámené přímé víkendové železniční spojení Prahy s jihočeskou částí Šumavy nebude. Jihočeský kraj odmítl financovat provoz společnosti KŽC Doprava, která
Ajejej tak to ho langusta nemá zas tak dlouhého, ehm chtěl sem říct dlouhé prsty, jak sem si myslel….
On je Augusta včerejší? JČ kraj dojí přece někdo jiný. A nevyplatí se moc strkat nos do jeho sféry, rajónu!
Ale není – jen to zkouší všude, kde se dá a kde to má aspoň nějakou teoretickou naději na možný úspěch: když před několika roky zjistil, že Praha není ani cestou kamarádů z ROPIDu dojitelná do nekonečna, zkoušel nejdřív Pardubice, kde jej ovšem tehdejší hejtmanství včas a rovnou odmítlo, a tak se s pomocí kamarádů dostal aspoň do Ústí nad Labem, kde to dojení ovšem má asi také své hranice. Nedávno sice (se vznikem IDSK) trochu pomohly i střední Čechy, ale stejně je třeba hledat další potenciální zdroje – a Šumava jako silná turisticko-výletnická oblast se samozřejmě nabízí jako jedna… Číst vice »
Škoda, mohly na Šumavu opět jezdit otvírací okna. Takhle na Šumavu fakt nedává smysl jet vlakem. Max. do Železné Rudy na druhé straně. S neotvíracíma oknama můžu jezdit do Alp, ty jsou oproti Šumavě jinde, takže se dají ty neotvíračky akceptovat. Pokud nemají být otvíračky ani na jednom, tak není důvod volit si to horší. Šumava za to bez otvíraček fakt nestojí. (myslím železničně, ne krajinu…)
Souprava:
Pokud jsem tomu rozuměl dobře, tak ze Strakonic i Číčenic by nějaká „otevírací okna“ měla snad na Šumavu jezdit i v režii GWTR – nebo ne?
A jaká? Navíc jezdit s GWTR je nebezpečnější než plavat ve vodě plné krokodýlů. Tam nedodržuje předpisy nikdo.
Ač tohoto neželím, čekám na okamžik, kdy konečně někdo dá JIKORDu a některým lidem z jeho zřizovatele přes prsty…
Představa, že by cestující vozil tenhle křáp v původním stavu je dost smutná. Retro je to krásný, ale na pravidelný linky? WTF? Však je to vidět např. v Praze na S34: předražená doprava (pro kraj) v bolševickym stylu. Je to hodně velká ostuda.
Tenhle „křáp v původním stavu“ ale stále poskytuje komfortnější cestování, než za desítky miliónů přestavěné šukafóny. Mám na mysli řadu 814 regionova, jezdící na většině českých lokálek, vč. zmíněné tratě.
Ano chybí spoje všudemožně!Bylo by krásné vypravit z Prahy vlak ,rano tam a večer zpět .Ale když zjistíte že by stál cca 30 000.-a to je myslim ještě podstreleno.Kdo to zaplatí?Až to daj ČD tak budou lidi řvát že to platí pro pár cyklistů co si nejsou schopny vyjet na kopec?Pokud jste schopni zatáhnout vlak i náklady na personál směle do toho!
Tak pokud byste to bral takhle, tak veřejná doprava by byla jakžtakž zisková snad jen ve směru Praha-Ostrava, možná Praha-Brno, ostatní je ekonomicky ve ztrátě, přesto je zajištění veřejné obslužnosti smysluplné a ve veřejném zájmu;) A třeba kdyby se jeden ze „Švejků“ odklonil o víkendech do Vimperku/Sušice místo do Č.B. byl by provoz efektivnější a přesto by místní obslužnost zvlášť neutrpěla.
Milan: „A třeba kdyby se jeden ze „Švejků“ odklonil o víkendech do Vimperku/Sušice místo do Č.B. byl by provoz efektivnější a přesto by místní obslužnost zvlášť neutrpěla.“ „Švejky“ mezi Pískem a Českými Budějovicemi žádný smysl nemají, když si tam JčK objednává svoje regionální přímé vlaky – jezdit v prastaré relaci Praha – Zdice – Písek – Strakonice – Babín (Horažďovice předměstí) a dál už jako osobní vlak přes Sušici až do Klatov by bylo jednoznačně mnohem užitečnější, a to možná nejen o víkendech: pro spojení do / z ČB lze klidně udělat přípoje třeba v Ražicích. A o letních sezónních… Číst vice »
Citelně chybí přímý spoj do Pošumaví, ačkoli zrovna tento motorák by situaci neřešil, tak na Šumavu jezdí spousta cyklistů, takže víkendový přímý spoj s cyklooddílem do Vimperku a/nebo Sušice mohl být slušně využívaný.
Jak je možné že retrovozy KŽC 810 jsou v klidu v dotovány(jak by řekl drahobijec,)a jinde vadí?😁Je fakt že toto by byl fakt šoto úlet!krokouš není zrovna dietář.A platit četu ve vlaku taky není zadarmo.Celkem chápu kraj že to nechce platit.I když si vážím všech kteří se starají o historii,toto by byl ulet!
S ohledem na nemožnost využít víkendové jízdenky čd, je tento vlak použitelný v rámci tarifu PID aspoň do Příbrami.
Použitelný by to bylo jen o prázdniny, ale musel by být i mnohem větší kapacita (alespoň s 1 vagonem). Další problém je, že to v jeden den přijede a druhý den odjede, protože sehnat místo v hotelu na 1 nebo na 8 dní je problem. Lepší by bylo v ten samý den vlak přijel a zase odjel zpět.
Opravdu nevidím důvod proč by jihočeský kraj měl cpát prachy pochybnému soukromníkovi z Prahy aby tam vozil především šotouše. Z pohledu dopravní obslužnosti to moc smysl nedává, drahé vozidlo, málo míst k sezení, pro jednodenní výlet nepoužitelné.
Pochybny soukromnik z Prahy? Vy jste vedle jak ta jedle… KZC zajistuje osobni vlaky na PID linkach S24 a S34. Dale pak zajistuje dopravu vlaky pod obchodnimi nazvy Prazsky, Sazavsky, Pozasavsky, Kamenicky, Podripsky a Luzicky motoracek; Kokorinsky, Podtrosecky a Rakovnicky rychlik. Kdyby to byl tak pochybny soukromnik, jak vy trvdite, nemela by spolecnost KZC uzavrenu smlouvu s prazskym organizatorem dopravy ROPID, Stredoceskym krajem a Usteckym krajem (odbor dopravy, odd. dopravni obsluznosti).
Kterou smlouvu KŽC získala v soutěži?
PetrB:
Než se budete vyjadřovat o aktivitách KŽC Doprava, zkuste si nejdřív seriozně zjistit, jak a díky komu se ta firma k těm výkonům dostala a kolik nás všechny (daňové poplatníky) ta „legrace“ zprostředkovaná (původně pouze) ROPIDem stojí – třeba pak budete ve svých názorech opatrnější.
Tak třeba Kokořínský rychlík je jediný spoj, kterým se lze do turisticky atraktivní oblasti dopravit klasickým vlakem s dostatkem prostoru pro kola. ČD tam vypravují jen skřípající regionovy, které za normální vlak nepovažuji.
Milan:
Není to tak dlouho, co tam (do Mšena) vozily sezonní víkendový vlak právě ČD (a jmenoval se Kokořínsko) – ale to jste (asi záměrně – v zápalu oddanosti KŽC) přehlédl …
Zda a jak se vedení takového vlaku ekonomicky vyplatilo ČD, netuším (asi příliš ne), ale že se vyplatí KŽC, to docela chápu …
Necítím žádnou oddanost k firmě KŽC. Hodnotím to čistě z pohledu platícího cestujícího. Kokořínsko byl motorák „Hydra“ + vagon Btn. Kokořínský rychlík je s úrovní komfortu zas o kus výš, má klasické rychlíkové vagony s kupé, druhý vagon je z půlky služební pro přepravu kol. Jsou uznávány jízdní doklady PID i doklady ČD, vč. víkendových jízdenek, takže v této oblasti nedošlo ke změně k horšímu.
Milan: „Jsou uznávány jízdní doklady PID i doklady ČD, vč. víkendových jízdenek, takže v této oblasti nedošlo ke změně k horšímu.“ Jak jste na ten nesmysl přišel? I na www stránkách KŽC (ale i v tabulkách jízdních řádů SŽDC) je (samozřejmě) jednoznačně napsáno, že „Ve vlacích platí tarif Pražské integrované dopravy a tarif dopravce KŽC Doprava, s.r.o. Jízdní doklady se prodávají ve vlaku u průvodčího bez přirážky.“ – o žádných „doklady ČD, vč. víkendových jízdenek“ tam pochopitelně není ani slovo, protože nic takového neplatí, a že tam platí i tarif PID, to je dáno jen tím, že cestou ROPIDu i… Číst vice »
KŽC je dobrá služba, kterou rád využiju. Ocením jak PID tarif, tak uznávání některých regionálních slev (těch co poskytuje kraj), režijkáři prskaj, ale to je logické, oni si odvykli za služby platit. 😉
Pokud Jihočeský kraj skrze své kmotry cpe prachy GW Train, tak si myslím, že už může komukoli 🙁