Vik: Aerolinky mají mít stejné podmínky. Také bych si rád za peníze daňových poplatníků otevřel základnu v cizině
Boeing 737 MAX 8 OK-SWE před odletem do Malagy. Foto: Smartwings
Šéf Smartwings se pustil do kritiky státních podpor aerolinek na odborné konferenci.
Mám pocit, že pan VIK si už vůbec nevidí do ,, úst “ přeju si brzký krach té jeho slavné společnosti co letá na jeden motor
No za cizí se to podniká. Ale nebojte……bude huř – viz. : http://www.dnoviny.cz/letecka-doprava/evropske-aerolinky-chteji-omezit-prava-pasazeru-na-odskodne-a-refundace
Doufám že tato společnost z kapsy nás občanů už nic nedostane. Podívejme se čsa k.o. nikoli ok. Lidé ve vedení a hlavně sloty přešly pod Travel. Co ještě chcete. Služby k.o. doufám jak jsem četl recenze zejména na chartery nedivím se, že personál chce ještě něco bezpečně dělat. .. třeba se najde konečně vhodnější dopravce pro letní dovolené. A ne že paluba, wc znečišteno, přístup personálu naprosto otrávený pač to musí přežít. Ať nikdo neříká že např. v Brně, ostravě, pardubicích nefunguje handling a jejich servis… za mne palec dolů
Co to pisete za nesmyly? Co Smartwings dostal z vasi kapsy?Kdo z vedeni CSA presel do Smartwings a jak souvisi problemy CSA se sloty?
co to znamená „že se konecne najde vhodnejsi dopravce“?
on snad cestovkám nekdo brání si někoho najít? jestli ono to nebude tak, ze on vlastne smrtwings je vlastne ok … a jenom pár remcalů na diskusi má rudo pod očima .)
Koukam že zaměstnanci Smartwings to rozjeli do odpovědí 😀 těch jejich nesmyslných komentářů mi připomene jak jsou lidé celkově hloupí :). lmfao
No hlavně že vy jste vyloženě delfín :-
Ten pán je trochu mimo politickou realitu (a půlka zdejší diskuse také). On nechápe, že existují rovní a rovnější? A stěžovat si na Berlín v Bruselu? Jak komické. V první řadě je třeba vzít koště a zamést si ve svém vlastním chlévě.
P.S. Kdo je méně chápavý, tak se jedná o sarkasmus.
Jako sarkasmus nic moc. Jinak trefné.
Jak si pan Vik dovoluje vůbec něco říkat? Po tom, co provedl… Kolik lidí podvedli a peníze za letenky / kompenzace nikde.
Obávám se, že pointa proč „nedotovat SW“ je jinde… Protože SmartWings žádali o dotace, aniž by v první řadě předložili, že věřitelé SW odpustili firmě část dluhů… V první řadě měli „dotovat“ SmartWings její majitelé, v druhé řadě měli „dotovat“ SW její věřitelé ( např. leasingovky či zákazníci-cestující )… A až nakonec měla přijít dotační žádost pro SW od nezúčastněných- tj. od daňových poplatníků v ČR…
Presne tak, cinani dali od QS ruce pryc, ale hlavne se zapomina na jednu vec. nejde o dotace, ale o PUJCKY!
O půjčku jde v případě , že vypůjčitel má předpoklady a vůli půjčku vrátit. Reálně SW tak 30 na 70 a ČSA s jedním letadlem a kopou dluhů? Takže by fakticky šlo jen o lití vody do děravého kýble
Tak pane @Tomas, včera jste v diskusi o EWG napsal pod můj komentář, že EWG není pro QS žádná konkurence. A ejhle, vyjádření máme tady. Pane Vik, si za to může sám a je to důsledek jeho špatného manažerského rozhodnutí ve vztahu k ČSA . ČSA mohlo krásně plnit úkol nárazníkové zóny, před nájezdy leteckých společností ze zahraničí do PRG báze. Ale co, tam kde ješitnost, sbestřednost a v tomto případě vnitřní nenávist k ČSA převyšuje zdravý selský rozum to tak dopadává.
VIK: konkurovat nám budou na jednotkách destinací,
@tomas: minimalni vliv na sw.
vik potvrdil to, co jsem napsal.
ale jinak ano, těší mě, že ti tak ležím v hlavě, že na mě musis myslet kudy chodíš 😀 a ještě te to privádí do takové šílenosti, že tu pak plodíš takový kraviny 🙂
Vy mně neležíte vůbec v hlavě, již nejednou jsem vám napsal o nízkosti až primitivnosti vašich reakcí, a to nejenom na mou osobu, ale rovněž na jiné diskutující. Opětovně to potvrzuje váš poslední výše uvedený odstavec, prostě jste ve svém slovu trošku jednodušší.
Úžasný jak si někdo veřejně prohlásí že by si za peníze daňových poplatníků otevřel základnu. Ano, (pane) Viku, já bych zas za vaše třeba dotoval bydlení těm kteří to potřebují, a před tím vám je tedy sebral.
Komu byste chtěl ještě dotovat bydlení nad rámec asi 600 mil Kč měsíčně, co na to padnou dnes?
Nemůže na to padnout víc? Rozhodně radši nějakou korunu znárodním a budu řešit bytovou krizi, než nechat snoby ať si kupují nesmysly.
A co znárodnit všem lidem nějakou tu korunku, aby na vlasní bydlení neměli a tak ty dotace nakonec potřebovali všichni? Ve třiapadesátém se to skoro „povedlo“. A hned bylo dost peněz na rekreaci pro ROH.
To je ale řečnický obrat, příklad, ne skutečný plán.
Taky to říkám jen jako řečnický obrat, sebral bych mu jen půlku. Mimochodem firma toho chlapa vytáhla dost peněz ze státního rozpočtu.
a v praze snad neni konkurence?
tvl, kde na to chodite?
mimochodem, nerozumite sarkasmu?
Tak Vikovi konkurence nevadí? Dobrý vtip. Tráva začnou prodávat zpáteční dvouhodinové lety do Itálie za méně než 8-9000. To je cena šílená, ale když je monopol… Ryan léta na Sicílii za ani ne půlku.
Jaký má TVS monopol na letech do Itálie?
monopol? kde?
Martin a Tomáš jsou bystří jako truck s opilým řidičem 😀
Odsunme stranou, zda je jakakoliv statni podpora spravedliva ci ne. Panove z QS jsou zvykli delat byznys ala 90. leta. Neexistujici zakaznicky servis, neexistujici komunikace a predlozeni jasne vize, socialni site objevili asi pred rokem, s ceskym klientem zachazeli stylem ‚lepsi letadlo posleme do Kanady, Cecha sveze rozklepany Mongol‘, riskantni let na jeden motor byl uz jen takovou ukazkou arogance a ignorance na kterou jsou jejich zakaznici zvykli. QS se absolutne nesnazi vytvaret nejakou znacku, pouze nekam prijit, rychle vyzdimat prachy a zase se posunout o kus dal. Zadny inovativni produkt, zadna vize, zadna komunikace, nic. S timhle zkratka nelze… Číst vice »
Možná to nevíte, ale oni základny v jiných evropských městech mají
Ano, ale jen čistě charterové.
Tak to snad nepřekvapí, když je to aerolinka co se od svého vzniku zaměřuje na charter.
Tomu se říká,pane, vekslacko-estebacka oligarchie.Loni bylo dojemné, jak šly posádky zachraňovat firmu, dělaly srdce kolem stojících letadel a za odměnu jich polovinu vyházeli
Dokonale shrnuti! Ja se mam na to, abych s nima nekam letel, moc rad. Radsi dva prestupy nez naprimo se smrtwings. Jejich arogance nezna mezi
Tak kdyby posledních 20 let nebyla zn. Travelservis a teď Smartwings vedena tak jak byla, tak by se nejspíš nezvedla taková vlna odporu nad pomocí, jako se loni zvedla a populista Bureš by dostal od svého PR teamu doporučení a prachy by se našly… Švýcaři jsou hrdí na Swiss, Francouzi na AirFrance, Němci na DLH… Proč asi? Protože roky si klientů vážili a váží, poskytují prvotřídní služby (zejména před 10-15 lety byl i let z Prahy do Paříže svým způsobem zážitek i v Y/Class, natož v C/class….byl to špičkový servis a to se zapsalo do paměti lidí – stejně jako… Číst vice »
Jenze pred 10-15 lety neprodaval RYR letenky do CDG za par stovek az jednotky tisic, pamatuju si ze economy letenka stala klidne nejdriv 10 tisic a potom 8 tisic +. Tim padem meli aerolinky normalni podminky na trhu nepokriveny letenkama pod naklady a mene buzeraci typu emisni povolenky, sloty a levnejsi palivo. Vubec nechapu ze tohle porad nekdo porovnava, ten servis tam driv byl a byl by tam urcite i ted, kdyby si to lidi zaplatili. Jenze 70% radsi zvoli o dost levnejsi letenku nez kelimek dzusu a teply jidlo na hodinovym a pul letu. Ty prachy v tom letectvi… Číst vice »
nic z toho, co jste napsal je neopravňuje zacházet s klienty jako s kusem hadru
Jenze ja se nebavil o pristupu TVS/SW, ktery si za to muze z velke casti sam. Ja se bavil o tom jak kazdy porovnava dobu pred 15 lety (tedy dobu kdy clovek letel jednou rocne za 10 tisic a byl rad) s dneskem (s dobou kdy je bezny litat si na prodlouzeny vikendy s cenou letenky kolem tisicovky). Pritom naklady sly nahoru, poplatky jsou castejsi. Brecet nad tim, ze jsem si koupil letenku za 2k a nedostal jsem teply jidlo a prvotridni servis a pak to porovnavat s dobou kdy sem za to zaplatil 5x tolik. Mi prijde trochu ujety… Číst vice »
Před 15 lety se smartwings pokoušely o to být standardní nizkonákladovkou a konkurovat SkyEurope.
A taky se staci podivat jak skyeurope dopadl.
SW neni genialni spolecnost, ale aspon narozdil od klientu chape, ze nemuze prodavat letenky za 500-1500 s obcerstvenim a vydelavat na tom.
Tradiční evropské aerolinky si svůj brand drží i přes nástup RYR a škrtání ve službách. A je jedno, že jsou populární třeba jen mezi bohatšími nebo vyšší vrstvou. Politici sice Šimáněmu chodí na narozeniny, ale že by se od SW nechali odvézt na dovolenou silně pochybuji.
Nechali, stejne jako spousta jinejch osobnosti a celebrit. Jen si to nedavaj na instagram jako kdyz leti soukromou masinou, nekolik z nich jsem taky vezl. Stejne tak jsem lital se vsema ruznejma aerolinkama (jako pax) po ruznejch kontinentech a nemuzu rict ze by SW bylo vyrazne lepsi nebo vyrazne horsi nez ostatni. Nebudu je tady do krve branit, protoze ta firma ma spoustu nedostatku a za hodne veci si muze sama. Ale klasickej ceskej hate kdy si kazdej zanadavame na SW, aby sme si pomerili pindika jak kazdej lita na dovolenou s emirates uz mi prijde trochu mimo realitu. SW… Číst vice »
brand si možná drží, ale služby klesly na úroveň toho RYR 🙂
To máte pravdu, v tom případě ale nechápu zastávání se předlužené LH. Jeden z příkladů: 2 roky zpět let přes atlantik, téměř 4 hodiny sezení v přehřátém letadle na stojánce protože opravovali klimatizaci. Přílet do Kanady se zpožděním 3h 10 minut tzn. nárok na kompenzaci 600euro… vyjádření LH i po soudní žalobě a po vyjádření letiště, že zpoždění bylo opravdu nad 3h? Zpoždění bylo dle LH 2h 59min, i přes rozpor ze strany letiště bylo vyjádření LH uznáno za oprávněné, tzn nárok na kompenzaci zamítnut. Přípojný spoj zmeškaný, strávení dalších 5h na imigračním jelikož tak velké letadlo již přiletět nemělo… Číst vice »
Takhle bohuzel funguje vetsina dnesnich aerolinek, protoze nikomu se nechce platit miliony navic. (Navic nevidim jedinej duvod proc by aerolinky melo vyplacet nad 100% ceny letenky)
Jenze podle cechu tohle dela jen SW.
Ale svět nefunguje jako před 10-15 lety… a to bych spíš ještě pár let přidal… Prostě letadla jsou teď něco na úrovni autobusu… také tam není místo na nohy, nikdo se o vás nepostará a vodu si musíte vzít vlastní, ale narozdíl od autobusu do Sušice nebo do Náchoda se tím letadlem dostanete za srovnatelné 2 a půl hodiny skoro všude po Evropě. Ale nelze čekat žádné exkluzivní potěšení…
btw: letěl jsem se Smartwings jak s Indama, tak i s Mongolama a tam, kam mne měli dopravit, mne bez problémů dopravili…
Perfektně napsané!
Co bylo před 15 lety už dnes neexistuje. Možná když si koupíte bussines třídu a vyšší, ale jinak vám nedají napít, najíst a nelze se za ty ceny divit. Tlak na cenu srazil úplně vše. Swis už není švýcarský, KLM už nejsou nizozemské, Austrian už není rakouský, Lufthansa je „meh“… nepotěší neurazí. Dnes aerolinky nemají manévrovací prostor na to se odlišit při létání po Evropě. Třeba v Asii, tam se dá ještě na dálkovkách zažít zajímavý servis, ale zase to není to nejlevnější. I se Smartwings jsem nějaké lety měl a nikdy jsem neměl problém, ani ostatní cestujíc nesršeli hnusem,… Číst vice »
Pekne napsano!
Bohuzel se obavam ze to pro vetsinu lidi omezeny jejich zkusenosti zaletet si nekam s ryr za kacku uplne nedojde ;/
Děkuji, konečně to někdo shrnul přesně tak jak to je se všemi plusy i mínusy.
Estebák Babiš a estebák Šimáně pochopitelně vyvolávají averzi. Zajímavé je, že „z podstaty“ soukromá firma na befehl z Hradu obratem prodá obrovský podíl čínským komoušú
A že zpráva o incidentu blázna nic nenašla? To ale nic nemění na zřejmě velmi problematické kultuře bezpečnosti. A o „speciálním“ vztahu ÚCL a estebáků z QS si cvrlikají vrací NS střeše.
K tomu neni co dodat, trefil jste to presne 👍. Fundovane, s prehledem, bez zbytecnych emoci. Diky.
Na Jančurovi, Vikovi a Šimáněm se lidem nelíbí jejich velkohubost, arogance a konfliktnost.
Tak hlavně že pak zvolí Klause nebo Zemana…
Tak jejich aerolinka dostala státem garantovaný úvěr. A oni konkurenci v PRG potřebují jako prase drbání, protože za jejich ceny prodávají ostatní aerolinky i longhauly.
Eurowing budou konkurovat především na linkách ČSA a ti nic nezískali jinak, co píšeš nerozporuji 🙂
Tolik k tomu, že by aerolinky měly mít stejné podmínky :))) Vik si taky nevidí do úst.
V zásadě má pravdu. Ale bez konkurence se to v Praze nehne. Potenciál letubzvOrahy je vyšší, než květní Egypt,Tunis a Řecké ostrovy. Od Eurowings se těším na přímou linku do Atén.
Pardon:
letubzvOrahy = letu z Prahy
květní=letní
Fakt je, že bez státní pomoci by většina tzv. státních dopravců zkrachovala. A to sem patří Norwegen, Air France, dříve i ČSA, atd.
Naopak Ryan air a některé další soukromé aerolinky svým majitelům vydělávají.
Norwegian není státní dopravce.
Ryanair není státní, ale inkasuje nemalé peníze z veřejných prostředků (zejména podpora regionálních vlád formou různých slev na letištní poplatky, reklamou v letadlech apod.). Takže ani Ryanair není úplně nezávislý na veřejných penězích. Což nekritizuju, jenom konstatuju.
I Ryanair dost prodělal. Hovořilo se až o 700 mil. Euro.
a v praze snad neni konkurence?
tvl, kde na to chodite?
🙂 tak to spíš kde chodíte na to, ze tu konkurence, nějak zásadní, je. Ryan s bazovanyma letadlama a wizz, kterej tady má pár destinaci, ale ani jedno letadlo nastalo. Ale asi to vidíte jinak. Nevím kde na to chodíte vy. 😉
ja nevim teda… ale kdyz nekam letim, tak at letim kam letim a dam to do vyhledavace, mam vzdycky spoustu moznosti vyberu spousty variant za ceny i o dost nizsi, nez csa/smrtwings.
(napovim … konkurence neznamena “prime lety” ale i lety s prestupem s dobrymi vazbami …. )
A mate nejake vysvetleni proc tady podle Vas konkurence neni? Nekdo ostatnim leteckym spolecnostem brani vstoupit na cesky letecky trh?
Ne. Nebrání. 🙂 proto sem EuroWings přišly. 😉