„Vidící“ tramvaje samy zabrání kolizi. Ostrava nakupuje, Praha zatím testuje

Tramvaj Tango NF2 "nOVA" od výrobce Stadler. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářTramvaj Tango NF2 "nOVA" od výrobce Stadler. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Do českých zemí si pomalu razí cestu systémy, které mají bránit kolizím tramvají s jinými účastníky provozu. Průkopníkem bude zřejmě

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel

Jestlipak systém rozpozná souběžně jedoucí auto s řidičem v klobouku a platem vajíček za zadním oknem, který to dozajista bez rozhlédnutí loupne doleva pod tramvaj, aniž by dal blinkr? Inteligentní a zkušený řidič vnímá řadu dalších markerů, které pravděpodobost takového chování předem indikují. Obávám se, že automatický systém chytřejší nebude.

Jiří

Je fajn mít něco takového, ale obvykle je důsledkem nehody neoblomná fyzika. Většinou to bývá tak, že někdo vletí přímo před auto/bus/kamion/tramvaj/vlak, řidič začne naplno brzdit a čeká jestli stihne dobrzdit nebo ne – úplně to stejné udělá autonomní systém, takže jediný rozdíl vidím v reakční době, která může být u elektroniky kratší než u člověka – záměrně říkám, že jen může, jelikož minimalizace falešného poplachu nějaký čas stojí a navíc řidič tramvaje vidí ještě řádově dříve, že mu někdo vjíždí na koleje. Proto se to nikde masově nemontuje. Jen ostrava má z dotací peněz na rozhazování, tak proč je… Číst vice »

XXXD

A plně autonomní tramvaje ještě nikde v provozu nejezdí?

Panoramix

Tak hlavně tomu vychytat mouchy, aby to zbytečně často nouzově nebrzdilo kvůli domnělé překážce, která fakticky neexistuje.
Jestli to bude jako obdobné systémy v autech, tak to řve každou chvíli zbytečně, protože to správně nevyhodnotí úhel či polohu překážky, která vlastně ve směru jízdy vůbec není. Ale auto začne řvát a pak nouzově brzdit. Tohle kdyby prováděly travmaje plné cestujících, tak potěš Pán Bůh.

R.L.m.

Úvodní fáze testování /ověřování systému (v reálném provozu) by mohly být „bez brzdění“, tedy pouze s akustickým nebo i vizuálním upozorněním. Po odladění už by systém mohl zasahovat i do řízení / brzdění vozidla … „nechme se překvapit“. 😉