Vídeňské letiště pokračuje v dvouciferném růstu, aerolinky chystají další expanzi

Boeing 777-200 společnosti Austrian Airlines ve Vídni. Foto: Biohacker76/PixabayBoeing 777-200 společnosti Austrian Airlines ve Vídni. Foto: Biohacker76/Pixabay

Letiště ve Vídni zažívá letos jeden z největších růstů ve své historii. Počty cestujících díky souboji zejména nízkonákladových dopravců rostou

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Apex

Jistě, VIE je úspěšné letiště, díky fungování domácího dopravce a velkému množství přestupujících cestujících, jako východní hub Star Alliance, je prostě „odsouzené“ k úspěchu. Když se k tomu připočte atraktivita Vídně jako města a Rakouska obecně jako turistické a obchodní destinace, tak je to logické, prostě kdo má křídlo, tak chce létat do Vídně, protože tam čeká poptávku a hlavně vysoký yield (výnos) na cestujícího ve srovnání s okolními letišti (zejména BTS). Otázkou ale je, jak dlouho je tento do jisté míry trošku umělý růst udržitelný. V historii se často stalo, že do VIE byly opakovaně otevírány linky, jejichž životnost… Číst vice »

Tony

Mě vždy pobaví jak je v DACH trend to ještě přepočítat na emise. Za takových 10 let tímto tempem jim ty odlety a přílety na letiště budou vyrábět elektřinu

Jakub W

no když jim patří i letiště malta a košice, co jim přihodit i ty nešťastné Budějice? můžou je mít jako záložní :)))
ok, už dám s těma Budějicema pokoj, jenže mě to tak dojímá že si jeden papaláš zaplatí letiště a teď se neví co s ním

Jen tak

nechci jakkoli podcenovat autora clanku,
ale ma stejny problem, jako spousta jinych novinaru.

neuvedomuji si do dusledku, co to znamena meziricni narust, a vzdycky pul roku jasaji kazdy mesic nad tim, jak neco roste dvojcifernym tempem.

(napovim, pokud neco roste plynulym tempem – organicky – a pak nastane jednorazovy jev, jako napr. v pripade vidne nastup lowcostu – a zpusobi skokovy rust poctu cestujicich – tak letiste bude dalsich 9-12 mesicu vykazovat obrovsky mzieocni narust, u kdyby byl mezimesicni narust minimalni …)

Jen tak

On to byl spíš takový povzdech … nad tím, jak autoři (obecně) umí pracovat s růsty, poklesy (a dalšími podobnými jevy).. a tento článek to tak trošku splnoval 🙂 .. a trošku motivovaný tím, abychom tady příští půlrok neměli každý měsíc článek o tom, že vídeň roste dvouciferným tempem 🙂

Jen tak

Ono .. pokud je nejaky duvod k tomu o nem psat, proc ne 🙂

ale psat neustale o „2 ciferném růstu“.. to je jako kazdy mesic na konci mesice napsat, ze končí další měsíc 🙂

Já, kdo jiný

Příští pátek letím z Vídně do Kyjeva s wizz za 1500 Kč.

Rajče

Od října to bude možné s Sky Up z Pardubic.

Lukas

A Bratislava ma rast myslim +2%, za posledny polrok oznamili 1 novu linku 😀

Nechal som sa pocut, ze Travelvservice uvazuje o A321ULR a potom by bts mohla ziskat konecne aj nejaku dialkovu linku Azia, alebo USA, prislo mi to ako vtip, alebo vlhky sen jedneho pana

Apex

Tak srovnávat BTS a VIE není dost dobře z mnoha důvodů možné, ale za stav BTS si na Slovensku můžete do jisté míry sami…. počínaje politiky, kteří už dlouhá léta naprosto netuší, co s letištěm dělat, přes fakt, že kde není poptávka, tam zkrátka není nabídka, až po pocit, že všechny lety z BTS musí být tak za 20 € max, jinak je lepší letět z Vídně… a zkuste se poptat, proč např. vaši politici, vládní úředníci a ostatni na státní rozpočet napojené subjekty létají z Vídně a platí v průměru 600 € za letenku? Jsou to i vaše daně,… Číst vice »

Petr

Do Vídně už jsem si v poslední době párkrát zajel i z Prahy. Cenový rozdíl v letenkách byl tak velký, že i po zaplacení vlaku z Prahy byla pořád úspora výrazná.

Rer

Já nevím, skončím vždy tím že započítám cenu vlaku ale i 2x času tam a zpět navíc, pak je to i den práce kdy vydělám určitou sumu peněz, nebo den dovolené navíc a ten má velkou hodnotu pro mne…

Nicky

Tohle se vyplatí hlavně u delších cest. Na víkendovky to moc není, nechápu proč se něco podobného neděje i na letišti v Praze.

Jen tak

ty toho nechapes vic 😉

Jirka B.

Opravdu duchaplný příspěvek ..

Darth Vader

Pražské letiště odbavuje více lidí, než stavebně umožňuje infrastruktura. Personál musí dělat psí kusy aby se to zvládlo. V takové situaci je nelogické zlevňovat… ale spíše lákat dražší a pro letiště výdělečnější lety. Až bude terminál rozšířen, bude teprve prostor na lákání nových cestujících a nabízení levných letů.

Nekdo

aha, jiste, lakat zakazniky z drazsimi lenkami tim, ze porad musi nekde na neco cekat a stat v soufalych frontach a davech lidi. jiste to maji soudruzi z Viklef Hejvl Internesnl dobre promyslene!

Libor

Úspora finanční je jen jedna věc. Pořád je to nějakých plus mínus šest hodin cesty navíc k době letu…

marty-t2

Pro nás brňáky je bohužel ztráta času při cestě na letiště s pravidelnými linkami pořád normální. Buď plus 2-3 hodiny do Vídně (1h. rezerva na zácpu na Novomlýnských nádržích nebo v Mikulově nebo ve Vídni na mostě přes Dunaj) nebo 3,5-4,5 hodiny do Prahy (1h rezerva na zácpu nebo zpoždění na koridoru). Ve výsledku bývá Vídeň často levnější u přímých letů po Evropě u dálkových letů s přestupem na velkém hubu to pak bývá často Praha. Rozdíl klidně i 30pct. ceny letenky…

Nekdo

no tak jako brnak muzu rict, ze z Viklef Hejvl Internesnl jsem prestal letat jiz pred nekolika lety, a to z nekolika duvodu najednou – dopravni dostupnost, ztrata casu vetsi nez u VIE a navic fronty vsude a silene ceny na letisti samotnem. asi nejbolavejsi misto je ovsem doprava na letiste samotne, a to nikoliv v relaci Brno-Praha, ale Praha hl.n.(nebo jakykoliv jiny prestupni bod)-letiste. ve Vidni (kam s vyjimkou nocniho autobusu o 2:30 z Brna, nebo tusim 23:55 v opacnem smeru) jezdim vyhradne vlakem vim docela dobre predvidat, kolik casu zabere cesta do Vidne a kolik pak S-bahn na… Číst vice »

Pavloš

A na letiště BUD je snad doprava z nádraží z centru Budapešti snazší a jednodušší, než je tomu v PRG, že raději dáte přednost tomuto leteckému přístavu?