Vídeňské letiště pokračuje v dvouciferném růstu, aerolinky chystají další expanzi
Boeing 777-200 společnosti Austrian Airlines ve Vídni. Foto: Biohacker76/Pixabay
Letiště ve Vídni zažívá letos jeden z největších růstů ve své historii. Počty cestujících díky souboji zejména nízkonákladových dopravců rostou
Jistě, VIE je úspěšné letiště, díky fungování domácího dopravce a velkému množství přestupujících cestujících, jako východní hub Star Alliance, je prostě „odsouzené“ k úspěchu. Když se k tomu připočte atraktivita Vídně jako města a Rakouska obecně jako turistické a obchodní destinace, tak je to logické, prostě kdo má křídlo, tak chce létat do Vídně, protože tam čeká poptávku a hlavně vysoký yield (výnos) na cestujícího ve srovnání s okolními letišti (zejména BTS). Otázkou ale je, jak dlouho je tento do jisté míry trošku umělý růst udržitelný. V historii se často stalo, že do VIE byly opakovaně otevírány linky, jejichž životnost… Číst vice »
Mě vždy pobaví jak je v DACH trend to ještě přepočítat na emise. Za takových 10 let tímto tempem jim ty odlety a přílety na letiště budou vyrábět elektřinu
no když jim patří i letiště malta a košice, co jim přihodit i ty nešťastné Budějice? můžou je mít jako záložní :)))
ok, už dám s těma Budějicema pokoj, jenže mě to tak dojímá že si jeden papaláš zaplatí letiště a teď se neví co s ním
nechci jakkoli podcenovat autora clanku,
ale ma stejny problem, jako spousta jinych novinaru.
neuvedomuji si do dusledku, co to znamena meziricni narust, a vzdycky pul roku jasaji kazdy mesic nad tim, jak neco roste dvojcifernym tempem.
(napovim, pokud neco roste plynulym tempem – organicky – a pak nastane jednorazovy jev, jako napr. v pripade vidne nastup lowcostu – a zpusobi skokovy rust poctu cestujicich – tak letiste bude dalsich 9-12 mesicu vykazovat obrovsky mzieocni narust, u kdyby byl mezimesicni narust minimalni …)
Já nad tím nejásám, popisuji pouze jev. Zcela upřímně je mi ukradeno, jestli z Vídně létá 20 nebo 30 milionů lidí:-)Pokud narážíte na pojem meziroční, i proto porovnávnávám měsíci proti měsíci a období od začátku roku.
On to byl spíš takový povzdech … nad tím, jak autoři (obecně) umí pracovat s růsty, poklesy (a dalšími podobnými jevy).. a tento článek to tak trošku splnoval 🙂 .. a trošku motivovaný tím, abychom tady příští půlrok neměli každý měsíc článek o tom, že vídeň roste dvouciferným tempem 🙂
Vzhledem k tomu, že Vídeň je druhé největší letiště využívané občany ČR, tak to nemohu zcela slíbit:)
Ono .. pokud je nejaky duvod k tomu o nem psat, proc ne 🙂
ale psat neustale o „2 ciferném růstu“.. to je jako kazdy mesic na konci mesice napsat, ze končí další měsíc 🙂
Příští pátek letím z Vídně do Kyjeva s wizz za 1500 Kč.
Od října to bude možné s Sky Up z Pardubic.
A Bratislava ma rast myslim +2%, za posledny polrok oznamili 1 novu linku 😀
Nechal som sa pocut, ze Travelvservice uvazuje o A321ULR a potom by bts mohla ziskat konecne aj nejaku dialkovu linku Azia, alebo USA, prislo mi to ako vtip, alebo vlhky sen jedneho pana
Tak srovnávat BTS a VIE není dost dobře z mnoha důvodů možné, ale za stav BTS si na Slovensku můžete do jisté míry sami…. počínaje politiky, kteří už dlouhá léta naprosto netuší, co s letištěm dělat, přes fakt, že kde není poptávka, tam zkrátka není nabídka, až po pocit, že všechny lety z BTS musí být tak za 20 € max, jinak je lepší letět z Vídně… a zkuste se poptat, proč např. vaši politici, vládní úředníci a ostatni na státní rozpočet napojené subjekty létají z Vídně a platí v průměru 600 € za letenku? Jsou to i vaše daně,… Číst vice »
Do Vídně už jsem si v poslední době párkrát zajel i z Prahy. Cenový rozdíl v letenkách byl tak velký, že i po zaplacení vlaku z Prahy byla pořád úspora výrazná.
Já nevím, skončím vždy tím že započítám cenu vlaku ale i 2x času tam a zpět navíc, pak je to i den práce kdy vydělám určitou sumu peněz, nebo den dovolené navíc a ten má velkou hodnotu pro mne…
Tohle se vyplatí hlavně u delších cest. Na víkendovky to moc není, nechápu proč se něco podobného neděje i na letišti v Praze.
ty toho nechapes vic 😉
Opravdu duchaplný příspěvek ..
Pražské letiště odbavuje více lidí, než stavebně umožňuje infrastruktura. Personál musí dělat psí kusy aby se to zvládlo. V takové situaci je nelogické zlevňovat… ale spíše lákat dražší a pro letiště výdělečnější lety. Až bude terminál rozšířen, bude teprve prostor na lákání nových cestujících a nabízení levných letů.
aha, jiste, lakat zakazniky z drazsimi lenkami tim, ze porad musi nekde na neco cekat a stat v soufalych frontach a davech lidi. jiste to maji soudruzi z Viklef Hejvl Internesnl dobre promyslene!
Úspora finanční je jen jedna věc. Pořád je to nějakých plus mínus šest hodin cesty navíc k době letu…
Pro nás brňáky je bohužel ztráta času při cestě na letiště s pravidelnými linkami pořád normální. Buď plus 2-3 hodiny do Vídně (1h. rezerva na zácpu na Novomlýnských nádržích nebo v Mikulově nebo ve Vídni na mostě přes Dunaj) nebo 3,5-4,5 hodiny do Prahy (1h rezerva na zácpu nebo zpoždění na koridoru). Ve výsledku bývá Vídeň často levnější u přímých letů po Evropě u dálkových letů s přestupem na velkém hubu to pak bývá často Praha. Rozdíl klidně i 30pct. ceny letenky…
no tak jako brnak muzu rict, ze z Viklef Hejvl Internesnl jsem prestal letat jiz pred nekolika lety, a to z nekolika duvodu najednou – dopravni dostupnost, ztrata casu vetsi nez u VIE a navic fronty vsude a silene ceny na letisti samotnem. asi nejbolavejsi misto je ovsem doprava na letiste samotne, a to nikoliv v relaci Brno-Praha, ale Praha hl.n.(nebo jakykoliv jiny prestupni bod)-letiste. ve Vidni (kam s vyjimkou nocniho autobusu o 2:30 z Brna, nebo tusim 23:55 v opacnem smeru) jezdim vyhradne vlakem vim docela dobre predvidat, kolik casu zabere cesta do Vidne a kolik pak S-bahn na… Číst vice »
A na letiště BUD je snad doprava z nádraží z centru Budapešti snazší a jednodušší, než je tomu v PRG, že raději dáte přednost tomuto leteckému přístavu?