Vídeňské letiště odkládá plány na stavbu třetí ranveje
Letiště Vídeň. Pramen: Vienna Airport
Vídeňské letiště loni odbavilo nejméně cestujících od roku 1994.
Vídeňské letiště loni odbavilo nejméně cestujících od roku 1994.
Pan poslanec Zdechovský by vàm vysvětlil že je zbytečný dělat letiště u nàs když ho maji ve Vídni a Mnichově….
No že tu dráhu neumistili ještě dál od odbavovací haly. To bude pěkná projížďka než se letadlo dostane na vzlet.
Viden narozdil od Prahy vystavbu ranveje posunula. My jsme stale v Ruzyni definizivne nerozhodli zda ranvej bude, ci ne. Jsem schopny tvrdit, ze nakonec bude, ale mezi tim Viden bude odbavovat jiz xkrat vice cestujicich a to je skoda jeste nedavno obe letiste byly na podobnych cislech v poctu odbavenych cestujicich.
Praha je provinční letiště, v tento moment, Schwechat je opravdu mezinárodní letiště s poměrně velkou spádovou oblastí. Aby LVH k něčemu pořádnému bylo, bylo by třeba aby na ně vedla nejenom železnice, ale i metro (eventuálně byla mnohem více předělána železnice kolem Prahy na západě), musely by k němu vést dálnice (už skoro je) z vícero míst a muselo by tam být vedení s jasnou koncepcí. Také by neškodilo udělat k letišti ještě trať „B“ kterou by se tam dalo dojet z Hlavního, buď přes Řeporyje, nebo Zličín, tak aby tam mohla část dálkových vlaků začínat/končit.
Tohle se vi a podle me je cast techto potreb ve strednedobe budoucnosti proveditelna, takze timpadem je potreba zacit stavet i runway ve strednedobem horizontu. To jake zazemi vybudoval Berlin a Varsava bude mit i na Prahu dopad. Pokud se neposuje vpred, tak bohuzel negativne. Navic po covidu se budou opet rozdavat karty, uz vse bezi rok v utlumu a jeste dalsich 6m nas bohuzel utlum ceka.
Schwechat je ovšem od centra Vídně 1,5 krát tak daleko jako Ruzyně od centra Prahy a tu novou ranvej chtějí stavět dál od města. Narozdíl od Ruzyně, která ji chce stavět blíž k městu (tak, že její osa bude pokračovat nad daleko větší část města, než u tý stávající).
Každé město má holt svoje specifické podmínky. Podívejte se třeba na Lisabon. Tam je letiště přímo uprostřed zástavby, z centra na něj beze srandy můžete dojít pěšky (vyzkoušeno, příjemná procházka). Na jednu ze dvou runwayí přistávají letadla přímo přes centrum města. A přesto se má letiště v roce 2022 rozšířovat.
Tak Portugalci jsou proslulí svou láskou ke klidu a tichu, to je jasný.
Ne, vážně, chápu, že takové nápady maj i jinde. To nic nemění na tom, co si o rozšiřování letiště v poloze tak blízko centra města, jako má Ruzyně, navíc směrem k městu myslím… Zejména pokud je to motivováno víc poměřováním se s městy v okolí, která mají letiště v poloze pro rozšiřování příznivější (na která bychom navíc mohli mít velmi slušné pozemní spojení, kdybychom se na to soutředili) než skutečnou potřebou.
A ty vlaky budou cajzlovskou strouhu vpřekonávat přívozem?
Nemám pocit, že zlepšení dopravy z města na PRG přinese letišti další cestující. Neumím si představit větší množství lidí, kteří začnou létat z Prahy, pokud se protáhne metro, ani moc Pražáků, co dosud moc nelétali ale po zlepšení spojení MHD začnou. Nemyslím, že PRG má s městem problémové spojení.
Kdy měla VIE podobná čísla odbavených?? Myslím, že tomu nikdy tak nebylo…. Již v roce 2005 dělala VIE skoro 16 miliónů cestujících a do roku 2019 se dostala na 31,6 miliónu….
Chudáci lidi.. ja tama jen projížděl a než mi zmizela letadla z obzoru, musel jsem urazit větší vzdálenost. Letadla tam startovala snad každou třetí minutu..
Tato situace musí skončit. Je to nedůstojné lidstva, je to následek našeho nesmíření se s vlastní smrtelností. Vyprázdnění životů které přišlo po běsech minulého století. Strachu ze smrti, duchovního vyprázdnění společnosti. Tisíce let jsme měli všechny ty iracionální víry k jednomu dobrému účelu, aby jsme se nezbláznili. Ale teď k letišti. Je asi dobře že to takto řeší, na druhu stranu by bylo asi také dobré kdyby uvažovali jak trať přes letiště z příměstské změnit na hlavní a vést tudy dálkové vlaky mezi Vídní a Budapeští, Bratislavou a Moravou. Přece jenom je pro lidi, minimálně z jižní Moravy přirozenější jet… Číst vice »
Paneboze….
Zoufalé…!
Pokud Vám přijde zoufalé že vycházím z jiného filosofického základu než Vy, tak s tím nic nenadělám.
Já jsem z jižní Moravy, a v současném modelu „vlakem na Hbf, přestup na vlak na Schwechat“ nevidím zásadní problém.
Váš nápad „všechny vlaky z okolí musí projíždět přes letiště“ je dost mimo. Za cenu 1) obrovských nákladů na překopání celkem dobře fungující infrastruktury, 2) zdržování vlaků zastávkou na letišti i pro tu většinu cestujících, co tam nevystoupí, byste získal úsporu v řádu půl hodiny pro cestující na letiště. To mi nepřijde jako dobrá investice..
Taky si říkám, stačí aby to z Hbf na Flughafen jezdilo á 15 minut a přestup nebude problém.
Pokud se dobře dívám, tak by to mělo jít přes Meidling a Kaiserbersdorf. Horší by to bylo za ním. Možná by pak ale bylo už lepší udělat přeložku celé tratě na Györ A to by už bylo pravda hodně drahé.
Hezky řečeno, naprosto souhlasím!
Však plánují spojku letiště – Bruck an der Leitha, aby tama mohly jezdit vlaky Vídeň – Budapešť
Tak to je treba dozenem, aspon v poctu drah 😀
Teď jich máme stejne. Dokonce podobne situované.
Ano pravda. Jenom malý rozdíl. V jednom z nejlepších roku pro airline business 2019 – VIE flight movements 266.802, PRG flight movements 154.777.
To bych přímo neřekl, že podobně situované, v Praze se dráhy kříží, ve Vídni nikoliv.
Nicméně v jeden okamžik obe drahy vyuzit nelze. Takze je celkem jedno, jestli se krizi, nebo potkávají na jednom z koncu. Ale pokud chcete být pedanticky přesný, pak máte pravdu. Stejne nejsou. A podobné teda taky nejsou. Vlastně jsou dost rozdílná. Jsem zvedavej na záběry z radaru, až letiste ve Vídni zvládne provoz na všech třech drahách zároveň.
Tak pokud nechceme brat muj komentar s nadsazkou, tak mohu doplnit, ze PRG letiste ma dokonce tri drahy…
V tom případě jsme je ovšem již predbehli 🙂
Best in runways!
Jen pro doplnění, konkrétně ve Vídni se dost často obě dráhy používají současně. Typická konfigurace je 29 na vzlet a 34 na přistání. Takže to poměrně výrazně zvyšuje kapacitu v porovnání s Prahou 😉
Proč by se dráhy na VIE nedaly používat současně? Děje (dělo v době před covidem) se tak poměrně běžně. Alespoň, co se přistání na 11 a 16 týče. Směry 29 a 34 by samozřejmě byly kolizní, ale opačně to lze a při jihovýchodním proudění to byl celkem běžný jev.
Aha. Tak to se omlouvám. Diky za osvětlení. (Bez ironie)