Vídeňské letiště odkládá plány na stavbu třetí ranveje
Letiště Vídeň. Pramen: Vienna Airport![Letiště Vídeň. Pramen: Vienna Airport](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2020/01/viden.jpg)
![Letiště Vídeň. Pramen: Vienna Airport](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2020/01/viden.jpg)
Vídeňské letiště loni odbavilo nejméně cestujících od roku 1994.
Vídeňské letiště loni odbavilo nejméně cestujících od roku 1994.
Pan poslanec Zdechovský by vàm vysvětlil že je zbytečný dělat letiště u nàs když ho maji ve Vídni a Mnichově….
No že tu dráhu neumistili ještě dál od odbavovací haly. To bude pěkná projížďka než se letadlo dostane na vzlet.
Viden narozdil od Prahy vystavbu ranveje posunula. My jsme stale v Ruzyni definizivne nerozhodli zda ranvej bude, ci ne. Jsem schopny tvrdit, ze nakonec bude, ale mezi tim Viden bude odbavovat jiz xkrat vice cestujicich a to je skoda jeste nedavno obe letiste byly na podobnych cislech v poctu odbavenych cestujicich.
Praha je provinční letiště, v tento moment, Schwechat je opravdu mezinárodní letiště s poměrně velkou spádovou oblastí. Aby LVH k něčemu pořádnému bylo, bylo by třeba aby na ně vedla nejenom železnice, ale i metro (eventuálně byla mnohem více předělána železnice kolem Prahy na západě), musely by k němu vést dálnice (už skoro je) z vícero míst a muselo by tam být vedení s jasnou koncepcí. Také by neškodilo udělat k letišti ještě trať „B“ kterou by se tam dalo dojet z Hlavního, buď přes Řeporyje, nebo Zličín, tak aby tam mohla část dálkových vlaků začínat/končit.
Tohle se vi a podle me je cast techto potreb ve strednedobe budoucnosti proveditelna, takze timpadem je potreba zacit stavet i runway ve strednedobem horizontu. To jake zazemi vybudoval Berlin a Varsava bude mit i na Prahu dopad. Pokud se neposuje vpred, tak bohuzel negativne. Navic po covidu se budou opet rozdavat karty, uz vse bezi rok v utlumu a jeste dalsich 6m nas bohuzel utlum ceka.
Schwechat je ovšem od centra Vídně 1,5 krát tak daleko jako Ruzyně od centra Prahy a tu novou ranvej chtějí stavět dál od města. Narozdíl od Ruzyně, která ji chce stavět blíž k městu (tak, že její osa bude pokračovat nad daleko větší část města, než u tý stávající).
Každé město má holt svoje specifické podmínky. Podívejte se třeba na Lisabon. Tam je letiště přímo uprostřed zástavby, z centra na něj beze srandy můžete dojít pěšky (vyzkoušeno, příjemná procházka). Na jednu ze dvou runwayí přistávají letadla přímo přes centrum města. A přesto se má letiště v roce 2022 rozšířovat.
Tak Portugalci jsou proslulí svou láskou ke klidu a tichu, to je jasný.
Ne, vážně, chápu, že takové nápady maj i jinde. To nic nemění na tom, co si o rozšiřování letiště v poloze tak blízko centra města, jako má Ruzyně, navíc směrem k městu myslím… Zejména pokud je to motivováno víc poměřováním se s městy v okolí, která mají letiště v poloze pro rozšiřování příznivější (na která bychom navíc mohli mít velmi slušné pozemní spojení, kdybychom se na to soutředili) než skutečnou potřebou.
A ty vlaky budou cajzlovskou strouhu vpřekonávat přívozem?
Nemám pocit, že zlepšení dopravy z města na PRG přinese letišti další cestující. Neumím si představit větší množství lidí, kteří začnou létat z Prahy, pokud se protáhne metro, ani moc Pražáků, co dosud moc nelétali ale po zlepšení spojení MHD začnou. Nemyslím, že PRG má s městem problémové spojení.
Kdy měla VIE podobná čísla odbavených?? Myslím, že tomu nikdy tak nebylo…. Již v roce 2005 dělala VIE skoro 16 miliónů cestujících a do roku 2019 se dostala na 31,6 miliónu….
Chudáci lidi.. ja tama jen projížděl a než mi zmizela letadla z obzoru, musel jsem urazit větší vzdálenost. Letadla tam startovala snad každou třetí minutu..
Tato situace musí skončit. Je to nedůstojné lidstva, je to následek našeho nesmíření se s vlastní smrtelností. Vyprázdnění životů které přišlo po běsech minulého století. Strachu ze smrti, duchovního vyprázdnění společnosti. Tisíce let jsme měli všechny ty iracionální víry k jednomu dobrému účelu, aby jsme se nezbláznili. Ale teď k letišti. Je asi dobře že to takto řeší, na druhu stranu by bylo asi také dobré kdyby uvažovali jak trať přes letiště z příměstské změnit na hlavní a vést tudy dálkové vlaky mezi Vídní a Budapeští, Bratislavou a Moravou. Přece jenom je pro lidi, minimálně z jižní Moravy přirozenější jet… Číst vice »
Paneboze….
Zoufalé…!
Pokud Vám přijde zoufalé že vycházím z jiného filosofického základu než Vy, tak s tím nic nenadělám.
Já jsem z jižní Moravy, a v současném modelu „vlakem na Hbf, přestup na vlak na Schwechat“ nevidím zásadní problém.
Váš nápad „všechny vlaky z okolí musí projíždět přes letiště“ je dost mimo. Za cenu 1) obrovských nákladů na překopání celkem dobře fungující infrastruktury, 2) zdržování vlaků zastávkou na letišti i pro tu většinu cestujících, co tam nevystoupí, byste získal úsporu v řádu půl hodiny pro cestující na letiště. To mi nepřijde jako dobrá investice..
Taky si říkám, stačí aby to z Hbf na Flughafen jezdilo á 15 minut a přestup nebude problém.
Pokud se dobře dívám, tak by to mělo jít přes Meidling a Kaiserbersdorf. Horší by to bylo za ním. Možná by pak ale bylo už lepší udělat přeložku celé tratě na Györ A to by už bylo pravda hodně drahé.
Hezky řečeno, naprosto souhlasím!
Však plánují spojku letiště – Bruck an der Leitha, aby tama mohly jezdit vlaky Vídeň – Budapešť
Tak to je treba dozenem, aspon v poctu drah 😀
Teď jich máme stejne. Dokonce podobne situované.
Ano pravda. Jenom malý rozdíl. V jednom z nejlepších roku pro airline business 2019 – VIE flight movements 266.802, PRG flight movements 154.777.
To bych přímo neřekl, že podobně situované, v Praze se dráhy kříží, ve Vídni nikoliv.
Nicméně v jeden okamžik obe drahy vyuzit nelze. Takze je celkem jedno, jestli se krizi, nebo potkávají na jednom z koncu. Ale pokud chcete být pedanticky přesný, pak máte pravdu. Stejne nejsou. A podobné teda taky nejsou. Vlastně jsou dost rozdílná. Jsem zvedavej na záběry z radaru, až letiste ve Vídni zvládne provoz na všech třech drahách zároveň.
Tak pokud nechceme brat muj komentar s nadsazkou, tak mohu doplnit, ze PRG letiste ma dokonce tri drahy…
V tom případě jsme je ovšem již predbehli 🙂
Best in runways!
Jen pro doplnění, konkrétně ve Vídni se dost často obě dráhy používají současně. Typická konfigurace je 29 na vzlet a 34 na přistání. Takže to poměrně výrazně zvyšuje kapacitu v porovnání s Prahou 😉
Proč by se dráhy na VIE nedaly používat současně? Děje (dělo v době před covidem) se tak poměrně běžně. Alespoň, co se přistání na 11 a 16 týče. Směry 29 a 34 by samozřejmě byly kolizní, ale opačně to lze a při jihovýchodním proudění to byl celkem běžný jev.
Aha. Tak to se omlouvám. Diky za osvětlení. (Bez ironie)