Cestovní ruch Letecké společnosti Letectví

Vídeň zažívá příval lowcostů. Level láká na letenky po Evropě i za cent

Airbus A330-200 společnosti Level v Barceloně. Foto: IAG
Airbus A330-200 společnosti Level v Barceloně. Na evropských linkách firma nasadí letadlo A321-200. Foto: IAG

Po letech nezájmu nízkonákladových dopravců zažívá letos vídeňské letiště nečekaný nástup těchto dopravců. Jde o důležitou zprávu i pro české zákazníky: z Vídně létá velká část obyvatel zejména z Moravy. Vyšší konkurence tlačí ceny letenek dolů.

Zatím posledním hráčem na vídeňském letišti je skupina International Airlines Group (IAG) která ve Vídni 17. července otevře svoji novou základnu. Z Vídně bude létat pod svoji nízkonákladovou značkou Level. Společnost začala s velmi agresivním marketingem: po letech se do hry vrátily letenky za jediný cent. Zpáteční letenku se všemi poplatky tak lze koupit za dva centy, zejména na říjen a září. Dopravce uvolnil do prodeje 50 tisíc míst.

Letenky z Vídně za jediný cent v rezervačním systému společnosti LEVEL
Letenky z Vídně za jediný cent v rezervačním systému společnosti LEVEL

IAG, pod kterou patří například British Airways či Iberia, umístí do Vídně celkem 4 Airbusy A321 s kapacitou pro 210 cestujících. Jde o letadla po zkrachovalých Air Berlin. Z Vídně nabídnou lety do 14 destinacích po Evropě, hlavně Středomoří či Paříže, Londýna nebo Milána.

Pod značkou LEVEL provozuje IAG zatím nízkonákladového dálkového dopravce z Barcelony a Paříže, poprvé expanduje i do evropských letů. IAG má přitom pro lety po Evropě ještě jinou nízkonákladovou značku: Vueling.

Level se stane nabízenou kapacitou třetím největším dopravcem ve Vídni po Austrian a Eurowings, předstihne tak easyJet. Jeho pozici může v příštích měsících ohrozit ještě Wizz Air, který už z Vídně začal létat a do příštího roku zde chce umístit až pět letadel. Ve Vídni také odstartovala společnost Laudamotion, do které kromě zakladatele Nikiho Laudy výrazně investoval Ryanair.

Zpráva o expanzi Levelu ve Vídni je zajímavou i pro provozovatele letišť v Brně a Bratislavě. Vídeň je jejich přímou konkurencí a rozmachem nízkonákladových letů z Rakouska pro ně bude ještě obtížnější dopravce nalákat právě k nim.

2 komentáře

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Je to logicky – stačí si spočítat Viden a Blavu a vyjde vám 2.5 milionu lidi plus spadove oblasti Rakouska Slovenska a Česka a jste razemrázem na min 5 milionech potenciálních pasazerech…

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora