Vídeň zažívá příval lowcostů. Level láká na letenky po Evropě i za cent
Po letech nezájmu nízkonákladových dopravců zažívá letos vídeňské letiště nečekaný nástup těchto dopravců. Jde o důležitou zprávu i pro české
Po letech nezájmu nízkonákladových dopravců zažívá letos vídeňské letiště nečekaný nástup těchto dopravců. Jde o důležitou zprávu i pro české zákazníky: z Vídně létá velká část obyvatel zejména z Moravy. Vyšší konkurence tlačí ceny letenek dolů.
Zatím posledním hráčem na vídeňském letišti je skupina International Airlines Group (IAG) která ve Vídni 17. července otevře svoji novou základnu. Z Vídně bude létat pod svoji nízkonákladovou značkou Level. Společnost začala s velmi agresivním marketingem: po letech se do hry vrátily letenky za jediný cent. Zpáteční letenku se všemi poplatky tak lze koupit za dva centy, zejména na říjen a září. Dopravce uvolnil do prodeje 50 tisíc míst.
IAG, pod kterou patří například British Airways či Iberia, umístí do Vídně celkem 4 Airbusy A321 s kapacitou pro 210 cestujících. Jde o letadla po zkrachovalých Air Berlin. Z Vídně nabídnou lety do 14 destinacích po Evropě, hlavně Středomoří či Paříže, Londýna nebo Milána.
Pod značkou LEVEL provozuje IAG zatím nízkonákladového dálkového dopravce z Barcelony a Paříže, poprvé expanduje i do evropských letů. IAG má přitom pro lety po Evropě ještě jinou nízkonákladovou značku: Vueling.
Level se stane nabízenou kapacitou třetím největším dopravcem ve Vídni po Austrian a Eurowings, předstihne tak easyJet. Jeho pozici může v příštích měsících ohrozit ještě Wizz Air, který už z Vídně začal létat a do příštího roku zde chce umístit až pět letadel. Ve Vídni také odstartovala společnost Laudamotion, do které kromě zakladatele Nikiho Laudy výrazně investoval Ryanair.
Zpráva o expanzi Levelu ve Vídni je zajímavou i pro provozovatele letišť v Brně a Bratislavě. Vídeň je jejich přímou konkurencí a rozmachem nízkonákladových letů z Rakouska pro ně bude ještě obtížnější dopravce nalákat právě k nim.