Vídeň zahájila stavbu přestupní stanice na první automatické lince metra
Nové vozy X-Wagen pro vídeňské metro. Autor: PID/ Fürthner
Vídeňský dopravní podnik Wiener Linien označuje výstavbu linek U2 a U5 jako projekt století
Tak trasa U6 je v podstatě tramvaj, navíc vedoucí ve většině své trasy po povrchu nebo dokonce po viaduktu. To není skutečné metro.
Linka U6 je plně segregovaná od ostatního provozu, a to v celé délce. Což lze považovat za jeden ze znaků metra. Pojem „skutečné metro“ je docela vágní; různé definice má v naší zemi vs. v některých západních zemích (cožpak např. „Métro Charleroi“). 🙂 Mimochodem, podle té vaší definice by „skutečným metrem“ nebyla ani vídeňská „zelená“ linka U4, která vede po povrchu snad v ještě o něco větším % délky než U6 (pozn. společným znakem obou linek je jejich dávná historie sahající ještě do doby monarchie, kdy ovšem jejich provoz byl ještě docela jiný než klasické metro, na které byly přestavěny… Číst vice »
Od kdy musí být metro pod zemí?
No a jedno metro dokonce spadlo dolu na velrybu. A podle vsech je to porad metro:
https://zdopravy.cz/kuriozni-nehoda-metra-v-rotterdamu-vlak-od-padu-z-10-metru-zachranila-plastika-velryby-64936/
U6 vznikla z původní „Stadtbahn“ (vybudována na přelomu 19. a 20. stol). proto vede na povrchu a je nekompatibilní s ostatními linkami.
U2 vznikla z původní trasy podpovrchové tramvaje. Z toho důvodu při předělávce na metro uzavřeli např. stanici Lerchenfelderstraße – vlak jí pouze projíždí. Na povrchu jsou patrné vstupy. Jedno schodiště je zamaskováno, jako jakási skleněná výstavní vitrína.
https://www.google.it/maps/@48.2067177,16.3562242,3a,75y,12.47h,82.82t/data=!3m6!1e1!3m4!1sIfp2UUrNR4ScAFyTxeqtpw!2e0!7i16384!8i8192!5m1!1e2
https://www.google.it/maps/@48.2064931,16.3557554,3a,90y,350.42h,68.07t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDiSI5Zna24leniSddxTAZw!2e0!7i13312!8i6656!5m1!1e2
Tak to by mal niekto povedať miestnym v Porte, že svoje metro nazývajú nesprávne 🙂 https://en.wikipedia.org/wiki/Porto_Metro
Vozidlo je síce výsostne tram, ale zato má segregovanú dopravnú cestu, vlakový zabezpečovač a v centre mesta je vedené pod zemou bez krížení. Tak k čomu je to teda bližšie?
Takto sa proste viedenská U6 posudzovať nedá.
Ještě by si moli vybudovat zastávku metra přímo pod hlavním nádražím. Třeba konečnou U5 protaženou z Karlsplatzu. Prožože současný přesun vlak-U1 je pěkná procházka a navíc U1 bývá v úseku Südtiroler Platz – Karlsplatz značně přeplněná.
U5 v budoucnu povede z Karlsplatzu směr Rennweg a Gudrunstrasse, to je rozhodnuto ( už jsem to četl v nějakých novinách) směr hlavní nádraží to určitě nebude. Pravda, je že než se dostanete z vlaku na U1 ( Südtiroler Platz) je to pěkná procházka, ale po cestě vlakem to je možná dobře se trochu projít 🙂
No vidíte. Ve Vídni se projít nevadí na metro a pak pokračovat do centra a v Brně má každý problém s tím, že by zhruba o podobnou vzdálenost bylo hezké moderní nádraží jako ve Vídni místo toho nevyhovujícího současného…
Pokud se bude dělat podzemní část (diametr), tak bude současné nádraží vyhovující. Navíc u nás jsou prostě výrazně prioritnější stavby než nové nádraží v Brně.
Tak před léty se vědělo, že na současném nádraží nelze zavést hodinový takt příměstských vlaků. Dnes to jezdí každých 30 minut.
Jojo a pokud by se do diametru převedla linka S3 a VRT, tak by kapacita mohla stačit i do budoucna, protože kromě „metra“/VRT se výrazné navýšení frekvence čeká tak maximálně směr Vyškov.
No to teda podobná vzdálenost není ani náhodou. Znám obě místa, ve Vídni je to tak pět minut chůze, v Brně 15-20.
Dáte to i za pět minut. Musíte to vzít zkrz Vaňkovku, abyste se vyhnul světelné křižovatce. Nesmí být nával. Nesmí vás zastavit policajt a ptát se proč běžíte, následuje prohlídka osobních věcí.
A nesmíte jít skrz Vaňkovku s manželkou 😀
Správný postřeh!
Za pět minut to nedáte ani omylem, možná tak když budete trénovaný běžec bez zavazadel. Za pět minut tak leda ze Zvonařky k Tescu, ale až na Hlavní nádraží opravdu ne, natož až z tzv. rosického nádraží, kde má být to přesunuté…
„Nesmí vás zastavit policajt a ptát se proč běžíte…“
Proč asi píšu tohle. Běžící osoba je krajně podezřelá, obzvlášť v téhle oblasti. Je to asi 950 metrů.
Můj rekord dolní-hlavní je 8 minut, a to jsem většinu doby běžel
Ve Vídni se ta vzdálenost na metro vlivem přestavby původního Südbahnhofu (který na metro nebyl napojen vůbec!) do nové průjezdné podoby (Hauptbahnhof) výrazně ZKRÁTILA.
V Brně se vzdálenost do většiny relevantních směrů po odsunu nádraží PRODLOUŽÍ.
To je ten zásadní rozdíl.
Ano, je vysoce pravděpodobné, že budou chtít metrem napojit rozvojové území Arsenal. To napojení Hbf není ideální. Sice se tam hodně spoléhá na S-bahn, ale i ten je na hranici svých kapacit, zejména na Stammstrecke. A ty přestupové vzdálenosti jsou velmi marné.
Vyprdněte se na U1 a choďte dozadu na „D“. K centru vás doveze taky a tramvaj bude skoro prázdná. Navíc, ze sektorů C-E je to skutečně kousíček.