Vídeň v zimě nabídne lety do 150 destinací, je téměř na 90 procentech úrovně před covidem
Letiště Vídeň. Pramen: Flughafen Wien AG
Největší rozšíření nabídky pro zimní letový řád přichystaly aerolinie Wizz Air a Ryanair, které dohromady přidávají 13 destinací.
Praha to prokaučovala nestabilitou managmentu…v podstatě v posledním období sloužila jak garáž pro letadla
Skvěle zprávy z letiště, které je pro ČR důležitější, na rozdíl od těch mistnich regionálních letišťátek, kde se slaví každá nova linka do NYC nebo Kalugy…
mas na mysli to Brnenske? ano, ti je opravdu bezvyznamne regionalni letistatko
ono je otázka, jestli v Brně může být taky něco jiného….vzhledem k tomu, že Vídeň stíhá v pohodě, žádný drobky nebudou a Praha? to ví bozi
Z toho asi nebude mít Frau Ministerin Gewessler radost. 🙂
Ja to Vídni přeji. Ale vážně nechápu, proč je Praha pro wizz a ryan tak nezajímavá. Tady se odhaduje, že letošní rok bude na úrovni loňského. To je příšerný. Minus 12-13 mio ročně. Přece ten hlad nezmizel. Ty miliony cestujících tady podle mě visí ve vzduchu a aerolinky jsou dost liknavi na to, aby se o ně pokusily. Wizz se doufám brzy v Praze ozve.
Protože kromě lidi z Prahy a blízkého okolí nemá PRG žádnou konkurenční vyhodu pro cestující ze zbytku republiky. U nás v práci necelých 300 lidi, asi polovina letu alespoň jednou rocne sluzebne a za posledních 10 let se většina odletu z PRG přelila do VIE a parktických si neumil predstavit duvod, pRoc by se měl i vrátit. Stejně tak i dovolené, jakmile jsem manželku prakticky přesvědčil, že z VIE je to lepší, tak už jsme z PRG neletěli. .. ….
Proboha je to letiste. Zalezi na nabidce letu a na tom jak jednoduchy/rychly je dostat se tam. Vy se tvarite jako ze jste z Usti nad Labem a litate z Vidne, protoze tam maj lepsi bagety a cistsi podlahu nez v Praze.
Praha jako taková má spádovou oblast docela velkou . a pro lidi, kteří cestujou dál, než jen „jééé, máno, rynair letí do týhle zadele, tak tam poletíme… „, je ta spádová oblast v podstatě celá republika (kromě jižní části moravy, která má docela blízko Vídeň).
Ani ve Vídni nejsou na 90% pasažérů, nýbrž pohybů na letišti. Na počet odbavených lidí jsou na 50% stavu před pandemií.
Jasně. To chápu, u když je to udaj, kterej tu zazněl až od Vas. Ale ty aerolinky si tam chystají půdu pro období, kdy obavy z létání kvůli Covidu polevi úplně. U nás nic. Teda něco jo, ale málo.
a co by jste čekal?
ryanair tu máme, germanwings tu máme, pak tje tu docela silně zastoupen smartwings…
on ten náš trh je takovej … no, není nekonečný 🙂
Při současný malý poptávce je asi teď hodně poznat vyřazení malých letadel z flotil většiny okolních aerolinek včetně ČSA. Z Vídně se někam rozumně naplní A320/B737 a tak se tam letí, z Prahy by se třeba do té samé destinace naplnilo ATR72/DASH/CRJ, ale když ho nikdo na žádném konci takové linky nebázuje, tak prostě z Prahy neodletí nic. Praha je jedním z nejvíc ztrácejících letišť v Evropě (nejen proti Vídni) a je otázkou, nakolik se to příští léto zlepší.
Mám díky zaměstnání nějaká data z incomingu a zároveň se i soukromě stýkám s hodně cestovateli a můj skromný názor je, že ČR spadla letos u cizinců na blacklist kvůli nehorázně chaotickým cestovním restrikcím. Situace se tady stabilizovala prakticky až na konci léta. Do té doby se doslova každý týden měnila kritéria, jaké očkování se uznává, odkud, po jaké době, atd. Oproti tomu v Německu, Rakousku i Polsku se pravidla stanovila už v červnu a zůstala neměnná. V Praze zely v červenci hotely prázdnotou, ve Varšavě byla přitom obsazenost 50 %, ve Vídni snad dokonce 70. Lidi zkrátka chtějí mít… Číst vice »
Nemáte tak úplně pravdu …. Ta naše kritéria zas tak úplně komplikovaná nebyla, třeba v německu byla komplikovanější.
a to, že se každý týden dva měnily země a pravidla pro jednotlivé země, to je případ celé evropy.
zvyk je železná košile, Vídeň je zavedená značka 50 let…to se s turbulencí Prahy letiště srovnávat nedá…stačí si vzpomenout na Tvrdíka v ČSA…Korejce v ČSA a tak by se dalo pokračovat…Letiště Praha je jen hromádka betonu ale to co letiště dělá letištěm je stabilita managmentu a prostředí…
Pamatuji si jak se říkalo konec velkých letadel, čísla nejdříve ve 23-24, přitom bylo snad jasné ze se po očkováni vše rozjede.
no, ono se to zas tak moc neozjizdi. pocty cestujicich nejsou porad nic moc, optimisticke jsou jen pocty pohybu.