Vídeň přispěje obyvatelům až tisíc eur na nákup cargo kola
Cargo kolo ve Vídni. Foto: wien.gov.at
Vídeň současně rozšíří flotilu nákladních kol k bezplatnému zapůjčení.
Vídeň současně rozšíří flotilu nákladních kol k bezplatnému zapůjčení.
Ten clovek na fotce vypada hodne nebezpecne.
Je fakt, že v těch skoro 9,5 mld. EURO dluhu se to ztratí.
Nic proti Vídni, je to docela fajn město a vlastně škoda, že to už není i náš haupštad. Ale ta sekera je neskutečná …
No je to supr až bude někdo potřebovat odvézt deset pytllu cementu.
Samozřejmě, to občan Vídně vozí běžně obden.
1. Aj obcan viedne moze byvat v rodinnom dome.
2. Vy by ste si kupili vec, ktora stoji 70 000 – 100 000 Kc a potrebovali by ste ju 2-3 krat do roka. Ja nie som taky bohaty, aby som si to dovolil.
1) já bydlím v RD, pravda ne ve Vídni a letos jsem cement ještě nevezl
2) podmínkou tam snad je že ten Vídeňák nesmí vlastnit auto?
PS: pokud těch pytlů cementu je více, stejně Vám je dovezou náklaďákem
No. Napriklad co som tento rok viezol. 3m dlhe dosky 20×5 cm. Stacili mi 3 kusy. Par vriec nivelacky – potreboval som vyrovnat tak 1 cm. Zahradne obrubniky. Sklennu vatu. Raselinu. Prerabal sa plot, tak par vriec betonu na stlpiky. Vkuse nieco.
No starsi dom, ktory opravujem a postupne prerabam.
Když jdu rekonstruovat dům, tak ty věci nebudu vozit na kole, ale pořídím si na to vhodný dopravní prostředek a nebo si ho vždy půjčím.
Nicméně když člověk odvozí autem ty velký věci, tak posléze si už vystačí s cargokolem/vozíkem. Zrovna včera jsem vezl mulčovací kůru a rašelinu a 1m trubku k okapu na vozíku za kolem 🙂
No tak jste to vezl…a jak to souvisí s těma cargokolama?
A kolikrát bude vozit cement?
Opravdu si myslíte, že si lidé kupují něco, co potřebují 2-3 krát ročně?
A prozradíte nám důvod proč by tím někdo vozil deset pytlu cementu?
Tak Videnaci tim casteji nez cement vozi treba male deti do skolky a nebo pak vetsi nakup. Mit plnou IKEA tasku na normalnim kole neni uplne pohodlne a bezpecne.
Dělníky nakládající pytle cementu na cargo kolo jsem nedávno pozoroval v centru Stockholmu. Podle čistoty toho kola to asi zdaleka nebylo poprvé.
U nás je to nepředstavitelné 🙁
Ano, Viden je placka, je tam tepleji, cyklostezky stavi treba na malo vyuzivanych chodnicich, misto toho aby je dali pred ukonceni dalnice apod. … taky tam pakovani stoji cca 100 EUR mesicne a rocni ticket je za 365 EUR. Navic ted ticket casto proplaci zamestnavatel/je to benefit od odborove organizace.
Tohle bych bral. Sehnat v Česku Cargo kolo je šílený – když neberu dovoz za 50k
To kolo na fotce ale nové stojí 5 tisíc euro, resp za tolik jsem si ho vloni nechal dovézt.. Za 50k toho opravdu neseženete moc, spíš nic.
Ano, urban arrow je drahý, ale jsou i dostupnější alternativy, a to jak s elektro pohonem (např Babboe v elektro variantě za ~3000€) nebo i bez elektro pohonu pod 2000€. Longtail Yuba kombi stojí pokud vím okolo 1400€…
Jaký dovoz je za 50k? To bych bral hned..
Pořídil jsem si přípojný vozík za kolo a odvezu tím prakticky vše. A po odpojení(10 sekund) je to opět trekingové kolo.
Osobne mi to přijde lepší než speciální Cargo kolo v soukromém vlastnictví, protože to reálně užijete max 1-2 týdně.
Vozík stál asi 3700 Kč.
Pokud v tom vozíte děti do školy/školky, tak využijete cargo kolo každý den. Když vozíte semtam nákup, tak pak se vám takové kolo nejspíš opravdu nevyplatí. To ale neznamená, že se ostatním taky nevyplatí.
Souhlasím, on si to každopádně každý svéprávný člověk spočítá sám, jestli to má smysl.
Predstavil jsem si to v realiich Liberce😁
Jj Vídeň sice není Amsterdam, ale i tak je to skvělé město pro cyklisty 🙂
Taky si říkám , ze kdyby vydržela Velká Morava, bylo by hlavní město někde u Mikulčic a cyklistům by bylo pratelstejsi než těch sedm pahorků Prahy. No Jo , Maďaři a rozhadaní synové Svatopluka …