Vídeň představila nová pravidla pro koloběžky, parkovat budou jen na širokých chodnících
Elektrokoloběžka v Praze, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Vídeň představila devítibodový balíček, který má v nové sezóně vyřešit přetrvávající problémy s elektrokoloběžkami v centru rakouské metropole. Ve Vídni
Aplikace těchhhle pravidel v našich podmínkách spolu s vysokou cenou za jízdu tuhle službu kvůli pár magorům a neexistující infrastruktuře tuhle službu zadusí. Škoda, párkrát jsem toho v Praze ze začátku využil a kdybych nutně potřeboval, využil bych ji znovu.
Přijde mi to celkem rozumné. A funkční.. Ale Ps. U nich je cyklostezka součást téměř málem každého chodníku. Nelze udělat ctrl c do ČR.
U nás se vždy dělá nefunkční legislativa. Cyklostezky blbé, s blbou kvalitou, za strašné prachy, vedené kolem smradlavých aut, nejlépe 4 proudovek. Nesmyslně široké jako u Kima. A rozpadaji se cca za 5 let. Hurá akce z Eurofondů.
K tomu chodníky předělávají naschvál na dlážděné. Nesmyslně. Vídeň asfalt.
Uděláme si školní test. Zadání: Před podnikem na parkovišti je zaparkováno několik koloběžek a několik motorek. Doplňte slova „motorkáři“ a „koloběžkáři“ aby následující výroky byly platné.
a) _______ parkují svá vozidla úhledně v řadě vedle sebe.
b) _______ parkují svá vozdla jak je napadne, křížem krážem, nasermáter.
Fotografie správného řešení bohužel nemám.
Odpověď je velmi jednoduchá 😀
Typický obrázek: Vídeň hledá pravidla pro racionální řešení, Praha brblá a straší sankcemi.
No, na tom, že některé pražské městské části zakazují koloběžky, neshledávám nic brblavého. Mělo to být , a to už dávno.
Zakazovat cokoliv bez hledání racionálního kompromisu a pravidel považuji za brblání.
ve vnitřní praze žádný racionální kompromis není možný. nastavená pravidla provozovatelé koloběžek dlouhodobě ignorují (to je ten menší problém), a uživatelé koloběžek nikdy žádná pravidla dodržovat nebudou (to je ten větší problém). takže zcela racioální je je prostě zakázat.
v centru prahy, navíc tak přelidněném, jako je praha, nemají tyhle krámy co dělat. v šiřší praze ať si jezdí jak chtějí, tam nepřekáží.
A kde by byl problém zavést vídeňská pravidla, a pokud je někdo nebude dodržovat, přijde o licenci? Mně ta pravidla připadají jako smysluplná střední cesta. V Praze (a nejen tam a nejen v této otázce) se spíš pohybují ode zdi ke zdi, bez snahy o kompromis.
Přelidnění si Praha způsobuje sama. Nejvíce prostoru v ulicích ovšem nadále zabírají auta. Proč ta nejezdí jen tam, kde nepřekáží? Aha, lidé se chtějí někam dopravit a MHD to už také často nezvládá. Tak budeme namísto řešení příčin postihovat následky…
A proč nezakázat třeba auta 🙂
Ve Vinohradech se opravdu nedá nikde jezdit, když jsou všude několikaproudé jednosměrné průtahy nebo hrubé, dlážděné ullice, kde se na koloběžce nedá komfortně projet. Koloběžkáři pak všichni jezdí po jemněji dlážděném chodníku a ohrožují chodce. Zde opravdu platí jen zakázat.
Ať si jezdí, na Braníku, v Holešovicích, v Libni, Vysočanech, Hloubětíně, atp.
„Ve Vinohradech“? A Vy jste jako zdejší, jo? Se mi ani nějak nechce věřit… 🙂
V rámci Prahy 2 jsou sice místa, kde je ta dlažba opravdu otřesná (Viničná, Apolinářská – ale to už taky mimochodem nejsou Vinohrady), ale mám pocit, že většina vozovek není dlážděná. Dlažba je na části náměstí Míru, kusu ulice Na Smetance a pak ještě na pár místech, ale třeba ulice jako Lužická, Moravská, Chodská, Mánesova – kde je jinak i docela mírný provoz – tak tam je živičný povrch. A stejně tam spousta mamlasů na koloběžkách raději jede po dlážděném chodníku…
On možná myslel někde ve vinohradech na Pálavě 😀 😀 😀
Logicky je to asi správnější, stejně nesmyslně se říká na Dobříši nebo na Kladně. Jo, kdyby tím bylo myšleno celé panství… Ale je to nezvyklé, a mimochodem, původních obyvatel je na Vinohradech už bohužel poměrně málo. Také odtamtud pocházím. 🙂
Zrovna ty chodníky jsou v Praze dost široké, aby se tam vlezli chodec-koloběžka v OBOU směrech.
a kde v Praze máte chodník širší 4 metrů?
To je pravda, tady máme radši široké lány vozovek a parkovišť. 😉
A třeba na Václaváku jste byl?