Vídeň postaví cyklomagistrálu z centra na severovýchod města

Vizualizace cyklostezky v ulici Praterstraße. Pramen: ZOOMVP-MobagVizualizace cyklostezky v ulici Praterstraße. Pramen: ZOOMVP-Mobag

Cyklostezka nazvaná Mega-Radhighway bude spojovat první obvod s oblastí Donaustadt na druhém břehu Dunaje.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zdeněk

No jo no, cyklostezkama, chodníkama a kvalitou nesaháme Rakušákům ani po kotníky. Ty šmejdy za jaké se v čr vyhazují peníze. Co se za 4 roky rozpadnou. Nebo drncají, že po nich stejně elektrokoloběžkou nemůžete jezdit. Rakušák dělá z asfaltu. Plynulé nájezdy. Přiměřená šířka. Jiný svět.. Tady se utrácí, resp tuneluje.

Ondřej

Alespoň se o to někdo snaží, ale snaha se evidentně v ČR necení.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Úplně jinej vesmír…

Ibragim z Bastru

Akorát to vzájemné prznění rakouštiny a angličtiny je nehezké. …. 😕

Greta

Žádná rakouština in Wien není, tam se zpívá vídeňsky.

Ryk Mat

Všechno jsou to nářečí bavorštiny.

David

Smutné je, že v Praze ve vnitřním městě v podstatě žádnou cyklostezku nemáme. Sem tam nějaký pruh či průjezd parkem, ale nikdy ne nic přímo dedikovaného cyklistům. A když už je nějaká stezka po které se na tom kole dá jet (např. okolo Vltavy), tak je prostorově naprosto nevyhovující tomu provozu.

Dalibor

Ony nejsou super ani ty cyklostezky mimo centrum…ta v prokopskem údolí by taky potřebovala vyspravit díry a kaluže. Navíc narozdíl od pruhů namalovaných na vysteni D5 je ta v prokopaku používaná.

Twix

Tak Prokopák vlastně není cyklostezka, ale jako komunikace pro cyklisty jak se z celé JZ Prahy dostat k centru je to i přes ty díry super. Když jsem tudy někdy jezdil do bývalé práce, byl ve špičce interval cyklistů tak 20 vteřin.
Horší je kam potom dál, po levém břehu to moc nejde. Když jsem jezdil směr Vyšehrad, dole jsem se vždycky podíval jestli to vychází na přívoz P3, a když ne, tak hurá oklikou kolem čoudících aut na Barranďáku.

Dachs

Fandím tomu. Dejte těm cyklistům cyklomagistrálu. Dnes jsem málem jednoho sestřelil, co si to metelil po čtyřproudovce, zvláštně se přitom motal v odbočovacím pruhu, ačkoli pokračoval rovně. Vtip je samozřejmě ten, že paralelně hned vedle vede luxusní cyklotrasa, pravda, ne moc široká. Rozšiřte ji na ty vídeňské parametry (4 metry), aby ji pan cyklista (mimochodem v tmavém trikotu při nízkém slunci) použil bez pohrdání a odporu. Ale ouha, jestli chápu správně, ve Vídni to trochu půjde na úkor pruhů pro auta. Buďto to mají spočítané, anebo zešíleli stejně, jako šílí v oboru covidové šikany. Racionálně však vzato, je tam U-bahn,… Číst vice »

Dalibor

Ve Vídni dělají cyklopruhy často na úkor zbytečně širokých chodníku, případně chodník na jedné straně ulice je pro kola a druha strana pro chodce (pokud to trochu jde). Ve Vídni pak docela jedou parkovací domy všude možně. Ok, za nějakých 120-200 eur měsíčně, ale poplatek za parkování na ulici není o moc menší. To, že i lidi v centru mají rádi auta prostě platí. I rozhovor v nějakým pražským developerem co dělá rekonstrukce starší zástavby potvrdil, že pokud tam v tomu bytu není 1-2 parkovací místo, tak se to hodí tak leda na Airbnb či nějaký jiný pronájmy …a ty… Číst vice »

Jirka

Lépe bych to nenapsal, nejhorší je změť cyklopruhů na vytížených křižovatkách jako např. U Bulhara, nebo Anděl, která udělala z podélného značení na silnici totální chaos. Za to bych té pirátské bandě na radnici usekal ruce a to jsem cyklista.

podiven

Fetka, sebevrah… charakterizuje vás to asi mnohem víc, než tušíte.

Kampik

Docela výstižný název 🙂
Jako na cyklo dálnici jsem se cítil okolo Dunaje na trase Vídeň-Bratislava.
Super bezpečná trasa, ale když bylo 35 stupňů, přímé slunce a nejbližší stromy tak 20m od stezky tak to bylo hodně nepříjemné. Zapřísahnul jsem se že tamtudy už nikdy v jasném počasí 🙂
Bylo to ještě oficiálně ve výstavbě v létě 2019 tak snad tam od té doby přidali odpočívadla, lavičky a přístřešky.

mgr.pavel

Jen tiše a smutně závidím..

Tady v Brně máme cyklostezek (ne stezek pro chodce a cyklisty, ale dedikovaných cyklostezek) snad míň, než 10km. Páteřní „cyklostezka“ (podél Svratky, vč.dálkové cyklotrasy do PRG) vede po nic moc chodníku širokém tak 2 metry, kde se tísníme i s chodci.

O tom jak vypadají další cyklostezy, to je darmo mluvit. No třeba aspoň ten podjezd 2.páteřní cyklostezky pod Hladíkovou ul., slibovaný přes 20 let, ten se snad letos konečně povede.

Pája

Podél Svrabky bude uzavřena po dobu budování povodňových opatření.

Pája

Mělo být Svratky – mobil někdy napovídá sám.

Kleist

Nejlepší je ten cykloobchvat zastávky Tomanova. Jinak snad se to zlepší cyklostezka ze slatiny do lišně, pokračování cyklostezky od pisárek do výstaviště, v budoucnu i dokončení cyklostezky do Kuřimi. Jen to bude takové po hodně malých etapách a kouscích (tak jak dalnice) a také to bude asi furt narvané na už tak malý chodník. Ve Vídní mě zaujali ty malé semafory pro cyklisty, existuje něco takového u nás ?

Ibragim z Bastru

Na té Brněnské stezce se necítím dobře ani jako cyklista, ani jako chodec a ani z kočárkem. Přijde mě, že to bylo děláno tak, aby si odškrtli čárku a lidi už neremcali. …..

Prokop Buben

Z něčeho takového by se ODS na Praze 4 pos****. 😀

MaT

A co teprve na Praze 2… Tam by to pampersky nezachránily, tam by je z toho rovnou kleplo…

Ondra

Krásně by to mohlo být na magistrále, přes P4 a P2. A zabralo by to jen jeden pruh, velká dopravní indukce pro cyklisty a také žádná tragedie pro motoristy 😉

Tomáš Gottschalk

Chtěl bych vidět ty mashocisty, kteří by jezdili po magorstrále na bicyklu. Možná tak v potápěčské masce, aby měli zajištěn minimální přísun kyslíku.

Hojakar

Hele a víš že jas tam občas nějakýho silence vidím? On cyklista totiž na magistrálu může… Jenže spoustu „takycylistu“ v čele s tím náměstkem pro dopravu co nenávidí auta to bez pruhu na kole neumí..

Ondra

Pokud po magistrále pojedu autem, budu čuchat víc rakovinotvorných látek než na kole. To je prostě fakt.

Josef Nesvadba

A kdo by tam asi tak jezdil ? Tyhle vlhke cyklosny me neprestavaji bavit

Pája

Pokud by za cíl bylo nechat cyklisty vdechnout co nejvíce jedů na ujetý km, dá se to.

Lukes

Bohužel naprostá pravda. Magistrála se nedá ne kvůli provozu, ale kvůli spalinám. Přitom dost cyklotras konci na P2 tak šikovně, že buď kolo pár bloků veškeré, nebo jste cunata co jedou jednosměrnou v protisměru anebo prostě jedete po magošce

původní Jakub P

Pokud si ten cyklista vezme slušnej respirátor, bude na tom nejspíš co do vdechování jedů furt o poznání líp, než řidič, kterej si to proskáče autem. Zejména směrem z P4 na P2, kterej je od Pankráce z kopce. Opačným směrem je to od Ípáku na Vyšehrad stoupání minimální, takže taky nic, co by se přes respirátor nedalo při klidný jízdě na pohodu udejchat. Jo, u Vyšehradu bych sjel a stoupání na Pankrác dal radši paralelní ulicí. Nemluvě o tom, že víc lidí na kole a míň v autě by tam znamenalo míň vdechovaných jedů pro všechny, včetně pěších. Takže by… Číst vice »

Jiří Kocurek

Majitelé bouraných nemovitostí také. Na tak širokou ulici tam není místo. Cyklistům by navíc vadily kopce, takže by se musel postavit druhý Nuselák. Někomu nad domem.

Lary Fary

Kdyz to tak vezmu, tak stavajici vedeni (Pirati a Praha Sobe) by z toho melo vlhke sny, ale pos… by se z toho z duvodu neschopnosti neco takoveho realizovat, protoze to neni jen na kyblik s barvou. ODS by z toho mela vlhke sny taky, ale ne z duvodu reseni dopravy, ale z duvodu ze by to mohl byt slusnej tunel na penize. Ale zase by se nepos… z realizace. Jen by pak nekdo skoncil v lochu. Ono vetsina lidi (i tech v autech) by neco takoveho uvitala i v Praze. Mnohem vic, nez jen ty pitomy cyklopruhy na kapacitnich… Číst vice »