Vídeň mění ulice na dočasné pěší zóny, umožní tak lidem držet odstup
Vídeňská Mariahilferstrasse. Autor: No machine-readable author provided. Herbert Ortner assumed (based on copyright claims). – No machine-readable source provided. Own work assumed (based on copyright claims)., CC BY 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=513541
Město Vídeň sáhlo k nezvyklému kroku, který má umožnit obyvatelům pohyb na vzduchu a zároveň udržovat odstup. Tento týden začalo
Je to skvelej napad, takovej zelenej. Misto, aby si tam clovek zajel v bezpeci a izolaci sveho vozu, bude tam slapat mezi korzujicimi vyvetravaci bez rousek.
Jasně. V izolaci vozu, produkuje zdraví taktéž škodlivé zplodiny, které bohužel působí i dále než dva metry od místa vypuštění…
Toho řevu v Praze, kdyby se něco podobného mělo udělat i tam …:D
Místo planého vydloubávání navrhni nějakou pražskou lokalitu a rozeber, jak by to šlo/nešlo dohromady s životem v té oblasti, možnostmi dopravní obsluhy atd.
Kromě ulic, kde jezdí tramvaje (např.Spalena) a silničních komunikací se 3 a více jízdními pruhy (např Žitná) by to šlo nejen v Praze zavést prakticky všude a hned.
Což je úplný nesmysl…
Takže, když zůstanu ve „svých okolích“: Zelená, Žernosecká, Koněvova, Čakovická, Ďáblická taky? Vidím, že to máte skvěle rozmyšlené. Ne, v Praze by to rozhodně takhle plošně nešlo a hlavně – v Praze to ani nemá na většině území význam, těch rekreačních ploch tu není málo.
Tady ale asi není tak úplně řeč o předměstích. 😀
Roce Deep psal v Praze všude a hned (krom tramvajových a vícepruhových ulicích), o žádných předměstích nic nepadlo. Kromě toho Zelená a Koněvova nejsou předměstí.
Jako žebych nemohl se svou 15 let starou škodovkou do centra města? A musel bych sockou? Skandál !!! To nepřípustíme, svobodu automotohnupismu si přece nenechámu vzít ;))
Logicky, protože v Praze na to jednak nejsou podmínky a hlavně pěší zóna v centru je dostatečně velká, o dost větší než ve Vídni.
Myslíte ten kousek kolem Můstku, v Celetné a na Staroměstském náměsti? 😀
:-D… Viden je Praze snad nejvic podobna, hlavne centrum… cele St. mesto muze byt pesi zonou, stejne tak Mala Strana i nektere casti N. Mesta, dokonce by bylo i vice prostoru pro zasobovani…
Nemůže. Možná když poskocite, časem vám to dojde. Nápověda je o něco níž.
A mezitím v ČR řvou řidiči aut kvůli tomu, že musí zastavit častěji na červenou. Města patří především lidem, ne autům.
Dobrý den, s naprosto přátelskou intonací… řeknu Vám upřímně že mi je fuk zda stojí auta, ale pokud stojí i MHD, tak mne to štve a nestydím se za to. Opravdu si nemyslím, že je něco špatného pokud se seřídí na ssz preference tak, aby autobus projel a červená naskočila až poté.
Ta auta jezdí po městě bez řidičů, případně dalších členů posádky? Asi mi něco uteklo. A častější zastavování na zbytečnou červenou je vopruz a ne že ne.
Taky ty emise a hlučnost při rozjezdu. Kdyby na páteřních komunikacích magistrát synchronizoval semafory, aby se dalo projet na „zelenou vlnu“ a člověk se nemusel pořád rozjíždět a brzdit, udělal by pro lidi kolem takových ulic bydlících mnohem víc než řečmi o omezování IAD, zavadění emisních/placených zón a zřizováním cyklopruhů, kde jezdí jenom skútry.
Ona ta zelená vlna často už vytvořená je, akorát pro povolenou rychlost. Takže řidič jede rychleji než má a pak se diví, že mu zelená nepadá před očima.
Jistě, budeme vám tu smrdět, a vy zařiďte, aby to bylo co nejméně. 😀 Abyste se pak na těch volných ulicích vůbec hnuli… Vždyť stojíte velmi často i sami kvůli sobě, nejedete všichni jedním směrem.
No hlavne ze to neni vopruz pro chodce, kdyz musi cekat v hustem provozu az na par sekund naskoci zelena…
A že jich třeba u legendárních semaforu za nuselakem chodí přes magistrálu…
V Praze se průměrná obsazenost auta pohybuje kolem 1,3 osoby. A v průměru takové auto slouží 25 minut denně. Přiznejme, že oproti MHD v běžném stavu, neřkuli chodcům to mírně pokřivené je. Dnes je auto standard, ale ne vždy až taková životní nutnost.
https://youtu.be/06IjfbqdnNM
https://youtu.be/g_ILtWzH3Ko
Města patří lidem. I těm co jezdí v autech. Ta auta sama nejezdí.
Jenže pro mnohé řidič není člověk, ale zbytečná existence, něco jako žid pro nácka.
Tak to máte asi hodně smutný život. Prosím Vás co Vám Ti řidiči udělali?
O rakovině jste nikdy neslyšel?
Ta auta sama nejezdí, ale sama stojí a to mnohem více času než jezdí. A jistě takové běžné auto zabere mnohem více prostoru než ti čtyři lidé v něm, tedy pokud by jich tam běžně vůbec tolik bylo.
Nejen řidiči aut, ale dost prskám i jako cyklista. Není to „častěji zastavit“, ale „zastavit skoro na každé křižovatce“. Zelená vlna neexistuje a irituje mě to čím dál tím víc… Myslím, že raději měli na ta tlačítka na semaforech pro chodce něco nalepit, aby se to dalo také mačkat třeba loktem a udělali by lépe…
Zajímavý nápad. Ty „zóny setkávání“ mimochodem fungují tak, že kromě možnosti chodců využívat celou šířku ulice je tam maximální rychlost 20 km/h pro všechny (tedy i pro auta, kola a městskou dopravu).
No ta 20 km/h je neuvěřitelný opruz v MHD. Cyklisti většinou stejně nedodržují nic, ale závodníci většinou nejezdí přímo v centru města (tedy kromě českých cykloturistů). A třeba Mariahilf si může pěší či „setkávací“ zónu dovolit, protože když tam chci jet autem, tak se tam dostanu prakticky ze všech bočních ulic, ve kterých jsou parkovací domy a v okolních ulicích je normální frekventovaný provoz bez omezení. A mají tam taky takovou „drobnost“ v linii ulice – metro… Pak nemám problém s omezením na povrchu, ale ne jako v ČR – udělá se ne ulice, ale celá oblast jako pěší zóna.… Číst vice »
s dovolením v Brně P+R smysl taky má. Nemá sice žádnou rychlou dopravu, ale zčásti jí suplují například koncové segmenty linky 8, které jsou stavebně odděleny od jiné dopravy. Proto se na obou konečných výstavba P+R přímo nabízí (s tím, že konečná ve St. Lískovci, a i její plánovaná prodloužení do Bosonoh jsou i poblíž exitu z D1). Stejně tak by asi dávalo tohle řešení smysl někde na jihu města, ale asi by vyžadovalo protažení šalin trochu více do polí za město (ono by tam stejně dorostlo, to už všichni dávno dobře víme ze Zličína 😉 )
V Brně to moc smyslu nedává, když bude P+R u Zetoru, tak cesta do centra bude trval min. půl hodiny od auta, kdežto když sjedu autem rovnou, je to rychlejší. x2 cesty denně. Navíc problém nastává, když se nejede do centra Brna, to pak pozbývá MHD smysl většinou úplně. Ono když člověk jede něco vyřizovat do centra, tak nechce trávit v MHD desítky minut navíc. Pokud v centru pracuje nebo studuje, pak možná ano, ale většina pracuje či studuje mimo centrum a opět se dostáváme k problému brněnské MHD, která ne že by fungovala špatně, ale neřeší tu dopravu rychle,… Číst vice »
ale to fakt není o tom, že se někdo bojí jet do centra, ale o tom, že tam není kde zaparkovat a rozhodně to na celý den není levné.
například z konečné z Lískovce je to ale 15 minut a vzhledem k poměrně tragické situaci na Jihlavské a dalších spojkách mezi D1 a centrem to určitě má smysl.
To je ale spíš problém neřešení situace v Brně jako takové, než výhodnosti mhd a systemu P+R. Jinak kdo se v Brně vyzná, s parkováním v centru či okolo si poradí. Pokud jede občas něco vyřídit apod.
Rychlou myslíte tu, do které se složitě leze kamsi do podzemí, pročež stejně pojedete autem? 🙂 Ne všichni navíc potřebují daleko. 20 km/h je dnes bohužel běžná rychlost tramvaje v centru, kde se dělí o prostor s auty…
A opět. To není problém aut a řidičů ale zanedbané infrastruktury a to nevyřeší žádný tupý zákaz vjezdu, pěší zóna apod. Ale dostavba toho co třeba v té Vídni dávno mají a nemyslím zrovna metro.