LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Vídeň čeká další souboj nízkonákladových dopravců. Ryanair přidá letadla

Boeing 737-800 Ryanairu. Foto: RyanairBoeing 737-800 Ryanairu. Foto: Ryanair

Ryanair bude mít ve Vídni již devatenáct letadel, počtem destinací chce překonat domácí Austrian Airlines.

Zpět na článek
16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bernie

Podle mych informaci, tak se Letiste nedomluvilo s RYR na zajimave cene. Proto pred covidem bylo 5 letadel a nyni jsou 3. 🙁

Apex

Nemyslím…a i kdyby, proč by měli dávat RYR nižší ceny nebo větší slevy než ostatním dopravcům. Letiště jako je PRG to dělat nemusejí a nedělá to ani VIE (ostatně, v Rakousku jsou poplatky na letištích stanoveny zákonem!). A navíc i proto, že poplatková politika těchto letišť musí být transparentní a nediskriminační (jde o letištní poplatky; poplatky za odbavení/handling jsou smluvní, ale tyto služby snad ani letiště už neposkytuje a i kdyby, jejich dopad do celkových nákladů je relativně marginálni). Je to otázka poptávky a schopnosti/ochoty klientů zaplatit. A protože je kupní síla v AT stále poněkud vyšší, tak i očekávané… Číst vice »

VíKo

A proč nekousnou pořádně do Prahy??? To mě fakt štve.

Honza

Že by proto že tady nemají byznys ? Nebo si myslíte že je to nějaké spiknutí?

VíKo

No tak EuroWings po analýze zjistily, že tady byznys visí ve vzduchu. Ryan v CZ nabízí zajímavé destinace a prázdná letadla neletaji. Linku, kterou jsem přivítal, ale pochybuji o jejím vytížení, brzy vyzkouším. Posílat 737 do Košic je sila. 🙂 stačilo by přidat do PRG pár letadel a zkusit Portugalsko, víc a častěji Francii. Spanelsko taky není je čtveřice letišť. Je šílený, že i když jsem od Prahy, tak 30% letu dávám z letišt mimo CZ (Berlin, Mnichov, Salzburg, Vídeň a dokonce i Bratislava)

Ibragim z Bastru

FR7773 do KSC jsem letěl v pátek 24.9. a LF byl přes 90%….

Petr

Když byla letenka za 129-250 Kč tak linky BRQ-BER létaly plné taky… aneb vysoký LF nerovná se získová linka.

Nekdo

jistě. odpovídal jsem předřečníkovi. jaká je ekonomika linky, to upřímně netuším. já platil lehce přes 1300,- za jednosměrnou. a údiv nad 737 moc nechápu, náklady na sedačku jsou někde úplně jinde než u ATR, se kterým to léta(lo?) OK.

Honza

No tak Eurowings to vyhodnotili nějak, RYR jinak. Zřejmě jiný ekonomický model. Já nepsal že tady lowcost nemá byznys. Vsaďte se že kdyby tady RYR cítil penízem tak přijde.

M H

Možná proto, že nemalá část cestujích z ČR klidně poletí z Vídně…

Nekdo

no tak pro nejméně polovinu ČR je PRG prostě neatraktivní letiště. a i Ti, co to mají zrovna blíže, si docela často raději zajedou na normální mezinárodní letiště jako VIE, MUC, BER, protože tím často ušetří jeden přestup (výběr destinací z PRG je docela zoufalý), a někdy i nějakou kačku (pokud na tohle dají).

Petr

„Ušetří“ jeden přestup ale pojedou 2×4 hodiny autem. To chceš.

Nekdo

nikoliv. do VIE jezdím vlakem, takže mám asi 2×2 hodiny klidného času na práci.

Jirka B.

Jasně, všichni bylí v Prezéééééé, že? Osobně to do VIE mám o 100 km blíže, než do PRG.

Jindra

Pula je zajímavá destinace pro dovolenkáře. Kromě CK tam létalo/létá minimum spojů. Na druhou stranu, celá cesta z Vídně je tam po dálnici a poměrně rychlá.

Jirka B.

Taky jsem si říkal, že z Vídně na VIE je to nějakých 20 minut cesty + 2 hodiny odbavení + cca 45 minut let a jsem mezi tím někde u Lublaně. Pokud k tomu připočtu ještě cestu do destinace, tak tady půjde spíše o pohodlí, než o nějakou úsporu času.