Více parkovacích míst pro kamiony. ŘSD otevírá opravené odpočívadlo na D5 u Plzně
Oprava odpočívky Šlovice. Foto: Strabag
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes dopoledne otevírá po rozsáhlé rekonstrukci dálniční odpočívku Šlovice na dálnice D5. Oprava za 162
Parkoviště bude fungovat od teď, záchody až za půl roku. To to tam bude za těch půl roku pěkně vypadat… 🙂
A to ještě ŘSD zapomnělo na sprchy.
Tak já bych hádal, že tam budou mobilní wc.
Vše je už nyní v čerpačce, volně přístupné, wc jsou zdarma, sprchy za poplatek. Problém je s leností kamioňáků, proto budou mít extra hajzlík a sprchy ještě přímo u stání, aby i ti se zkrácenými šlachami mohli dojít na záchod a nemuseli chcát na kolo nebo všude okolo a nesmrdělo to tam jak v dobytčáku.
ha.. vetsinq wc je placenejch
tak aspon neco. 10000 ouredniku a peeformance na XFactor.. 😰
Systém pro sledování obsazenosti žádnou přidanou hodnotu nepřinese. Ten kdo tento systém do projektů odpočívek prosazuje nepochopil jak se dnes jezdí. Dnes se jezdí tzv. na doraz a místo pro odpočinek se řeší tak 15 -20 minut před koncem výkonu. Takový řidič pak na na parkovišti musí zastavit tak jako tak a je úplně jedno jestli je prázdné nebo plné, tato informace o volných místech těsně před odpočívkou nemá pro něj žádný přínos.
Je to tak!
Že se teď jezdí bezohledně, neznamená, že se tak má jezdit furt. Ostatně co budou dělat, až se nevejdou ani do průjezdu, jsem zvědav.
Napsal jsem , že se jezdí „nadoraz“, tzn. s minimální rezervou. Můžete to chápat jako bezohlednost, ale dopravce je odpovědný především objednateli dopravy, od kterého také očekává platbu. Podle toho co pozoruji, že se děje na silničním dopravním trhu v naší části Evropy, tak se obávám, že se takto bude jezdit ještě hodně dlouho. Pokud se tedy nerozpadne EU a neobnoví se hraniční a celní kontroly.
Zatímco na D5 se kapacita parkování pro kamiony zvyšuje, na D35 stačí, aby se ozvalo pár vidláků z kilometr vzdálené vesnice, a odpočívky mizí z projektu. Viz zrušené odpočívky u Bukoviny, u Střezetic, nově je na odstřel i odpočívka u Moravičan. Až se po dálnici začne jezdit a nebude tam kde odstavit kamion, bude se parkovat všude, kde bude místo, třeba po vesnicích kolem exitů. Jenže to už si nikdo nevzpomene, který blbec může za ty zrušené odpočívky, a zase budou za ty špatné kamioňáci.
Od toho máme policii, aby TIR z těch vesnic vyhnala. Místním se nedivím, že nechtějí v sousedství nomadské tábořiště.
Tomu rikam pristup, odpocivku vam tady nepovolime, kdyz nahodou budete chtit udelat pauzu, kterou ze zakona delat musite, tak vas vyzeneme, zrejme si ji mate udelat v nejakym paralelnim vesmiru, ale kdyz budeme chtit novou televizi, tak budeme chtit, aby ji privezli hned tim kamionem.
Já například nepotřebuji, aby ji vozili zrovna kamionem, a ještě kvůli tomu plácali do krajiny další dálnice a parkoviště. Osobně bych zrovna po státu uvítal naopak lepší možnosti na železnici a i nějakou tu místní výrobu.
Františku, ale na to nádraží a z nádraží to nepoveze 235 dodávek ale pár kamionů. Jinak by ses nedoplatil.
Železnice je zdlouhavá a logisticky náročnější.
OK, kolik Ti za posledních třicet let dovezla železnice zboží a jak dlouho to trvalo? Kolik z toho bylo místní výroby?
A jsou odpočívky jediný možný řešení a je povinnost je kamioňákům stavět zdarma v počtu, jakej si řeknou? Nešlo by jim třeba stavět u exitů odstavný parkoviště, kde by měli i služby (samozřejmě záchody, sprchy, jídlo, třeba i základní servis pro auta), byla by tam ostraha, zákazníci by se zapisovali, a celý by to bylo samozřejmě placený. K tomu by třeba byly obce vstřícnější, než k odpočívce, kde není ani žádná registrace aut, který tam přes noc zůstanou. Odpočívky by pak stačily malý – sloužily by primárně ke kratším pauzám, na dlouhý pauzy by byly ty odstavný parkoviště. Jenže dokud… Číst vice »
Pokud se nepletu, tak kamiony plati neco takovyho jako myto, tedy si tu svou jizdu po dalnici slusne zaplati. Takze bych ocekaval, ze si za to zaslouzi treba i to zlepsovani zazemi, ktery nakonec poslouzi i osobnim autum. Placeny parkoviste vznikat muzou, ale mel by to byt nejaky doplnek k tem bezplatnym.
Taky řešení, zbytek slušných uteče a natáhne se sem Balkán a Pobaltí a s nima už policie moc nesvede. Je tu ještě dost ruských veteránů a Balkán má ještě v paměti válku v Jugoslávii. Nechtěj vědět co někteří z nich dokáží, když je nazenes do kouta.
Balkán tady máme teď. Ruský veteráni dostanou pokutu, když nezaplatí, obstavit kamion, když se budou vzpouzet, tak na 48hodin za katr a bude klid. Když to nebude policie řešit, tak začne anarchie, kameny do oken, hřebíky do pneumatik.
Máme zde to, co nám náleží. Kde je ochrana našeho dopravního trhu? Co dělá Česmad? Kde je v ČR kamionová policie (obdoba BAG , ITD)? Policie kontroluje jen České a Slovenské kamiony, s těmi řidiči se domluví a ještě si pochvaluje jak nám ti Slováci ochotně pokuty platí. Dovedete si představit jak náš policista s chabou znalostí Angličtiny či Němčiny o Ruštině nemluvě, úspěšně řeší přestupek s takovým Rumunem? Rumun na něj spustí „če fáče“ a policista je v konci, řidič mu začne rukama, nohama tvrdit , že jiný jazyk nezná, peníze na pokutu nemá a ten policista se mu… Číst vice »
Česmad přeci prosazuje další snížení 17% podílu železnice ve prospěch kamionů, ne? To dělá.
Obávám se, že jste nepochopil, co jsem tím chtěl říci.
Řešíme to, že by policie měla dělat pořádně svou práci. To že to my zde na diskuzi nevyřešíme, je věc jiná.
Tak kolikrát by jeden dokázal spacifikovat policejní hlídku holýma rukama. A s tou anarchií podívejte se do milovaného Bruselu nebo jiných měst, kde jsou zóny kam se policie bojí vystoupit.
Nemožnost vykonat povinnost danou zákon jde právně napadnout, soud da povinnost odpočívky postavit a udělí pokutu. Lepší je to dohnat k evropskému soudnímu dvoru a ten udělí pokutu, nařídí vrátit dotace a vybudovat parkoviště. V rádoby kulturní Evropě jsou na dálnicích parkoviště co 15-20km, nehledě na silnice nižších tříd.
Kde v západní Evropě jste viděl bezplatné parkoviště pro kamiony co 15km?
Francie na dálnicích + množství malých zálivů na nacionalkach. Německo i s parkovišti na silnicích nižších tříd a s možností parkování v průmyslových zónách. To není cz kde je běžné zákaz zastavení v průmyslové zóně. Vidíte v místech kde se NA kumulují, nemají kde zůstat, když přijedou na na(vy)kladku dříve nebo už to nestihnou. Doporučuji se podívat po skladištních zónách v okolí Prahy. Nebo v okolí MB, kde se sjizni velké množství NA, není odpovídající infrastruktura k množství vozidel se zde pohybující.
Odpočívky mají být oplocené.
Víš prd co TIR znamená tak to nepoužívej. Kamionů v provozu TIR je u nás ani ne 1%
V této souvislosti mám dotaz, zda někdo neví, jak je to s legálností odstavování kamionů na rampách křižovatek dálnice. Zrovna na D5 jich dost stojí např.u Litic, Nýřan, Heřmánky, Stříbra, u Boru… většinou až za značkou Konec dálnice. Dík.
Legální to není, nicméně policie nemůže poslat řidiče pryč pokud má odjeto. Nikdo nevydá papír na kterém bude napsáno, že řidič může dál pokračovat bez odpočinku. To si nikdo nelajzne. A jestě k tomu se tím prokazovat 28 dnů zpátky, že tehdy a tehdy. To nikoho nezajímá, stejně jako odstavené kamiony.
Řidiči často jedou už hodinu zpátky přes všechna parkoviště a hledají místo.
Pak je šalamounské řešení nachat tam kamion stát a uložit pokutu v maximální výši. Pokud ji dostane pokaždé při špatném zaparkování, příště si dá pozor, aby dojel na parkoviště včas.
Můžeš jet se mnou ať vidíš názorný příklad hledání místa. A ještě máme přestupkový zákon. Jestliže spáchám přestupek, abych odvrátil jiný vážnější přestupek, nejedná se o přestupek.
To asi máte na mysli okolnosti vylučující protiprávnost. To samozřejmě za určitých okolností může být pravda, ale takhle jednoduché jak píšete, to teda není
Který přestupek je vážnější, stání v zákazu nebo nedodržení přestávky.
Nedodržení přestavky je závažnější. Je za to větší pokuta i počet bodů.
Ne je to dáno tim, že pauzy a vše kolem je řešeno nařízením EU a to platí nad zákony jednotlivych členských států.
Tyhle chytraky nema smysl resit, dle tady Grety se odpocivky stavet nemaji, protoze to mistni nechteji a zaroven kamionaci nemaji co stat v zakazu, takze patrne se maji pres nasi republiku teleportovat
Hlavně chybí skutečně systémové řešení, jenže okolo toho každý v celé EU chodí jak horký brambor kolem horké kaše…
Odpočinku se stavět mají, ale v souladu se zákonem, tedy i souhlasem obce,na jejímž katastru leží, a jako návratná investice, kterou zaplatí v poplatcích dopravci, ne erár.
Jestli jste si nevsiml, tak osobni auta maji dalnicni znamku a nakladaky plati myto za ujety kilometr (a to mnhode i tam kde neni dalnice). Takze za tyhle penize bych ocekaval, ze stat prispeje i na ty odpocivky, ktery by mely byt soucasti kazdy dalnice.
Nikdo to pokutovat nebude, stejne jako rychlost kamionu. Maximalni maji 80 a jezdi pres celou Evropu v kuse 90 (do omezovace) Tohle je utopie řešit nějaký odstavený kamiony.
Ty jsi úplně mimo mísu! Na jaký parkoviště má dojet??? Po 17h už jsou všechny plný a když řidič vyjede v poledne tak jde dělat přestávku před půlnocí.
Pane Sůra, už si konečně zapamatujte, že to není žádne odpočívadlo, ale odpočívka. Snažíte se tvořit web zaměřený na dopravu, tak používejte správné názvosloví a odpočívadlo si nechte na konverzaci s kamarády v hospodě. Kdybyste psal do rubriky o vaření nebo módě, tak to chápu. Ale na webu o dopravě by se něco takového nemělo objevovat.
Jak někdo dokáže furt hledat nějaké chyby a zhazovat tím celou práci,,,,
Lidi jsou hnidopichové.
Ten termín je dostatečně vžitý už za socialismu… dodnes na Slovensku je psáno slovo odpočívadlo na většině značek.
Kdo vymyslel a protlačil slovo odpočívka by mě docela zajímalo, zní to jako klapkobřinkostroj.
Však ano, odpočívadlo je oficiální výraz ve slovenštině. Ale v češtině je spisovný výraz odpočívka a technické normy žádný jiný neznají a nikdy neznaly.
Takové starosti bych chtěl mít.
Téměř vyvážené zpravodajství: sice v textu odpočívka 6x + u popisků obrázků, zatímco odpočívadlo jen 4x, ale vzhledem k tomu, že jedno odpočívadlo je v nadpisu, tedy mnohem větší, tak je to dokonale vyvážené.
Je to jednoduché. Tam kde se vyskytuje odpočívka jde o převzatý text (byť třeba upravený) a tam kde se nevyskytuje jde plně o autorovu práci.
Koho to zajímá? Neotravuj s píč……. a jdi na novinky. Nebo si spíš učitelskej bez práce a máš potřebu za každou cenu někoho prudit???
Na „odborném“ webu by se neměla používat lidová slovesnost, ale používat oficiální termíny. Na těch novinkách by to ještě bylo OK, ale sem to prostě nepatří.
Takoví šotouši by zde určitě těžce nesli, kdyby pan Sůra místo „návěstidlo“ psal „semafor“ nebo kdyby pro všechno co jezdí po kolejích používal třeba výraz „mašinka“.
Jste si jistý, že tento web má za cíl být odborný? Já tady chodím dozvědět se novinky z oblasti dopravní infrastruktury. Na sportovních webech se to taky hemží slovy jako „ofsajd“ místo „postavení mimo hru“ a nikoho to nepohoršuje.
Však jsem dal odborný do uvozovek. Samozřejmě je mi jasné, že tento server má blíž k „dopravnímu bulváru“ než k „odbornému zpravodajství“.
Nějaká minimální úroveň by tu ale být mohla. Chápu, že pro min. 95% lidí je odpočívka nebo semafor OK a odpočívadlo nebo násvěstidlo neznají, ale trocha osvěty neškodí.
Ono to i dost blbě vypadá, když se v jednom článku píše v převzatých textech ŘSD o odpočívce a ve zbytku o odpočívadle.
I když se věci berou vážně, když se berou příliš vážně, je to vážné. Myslím, že ani tento web nechce být tak odborný, až by byl odporný.