egoe-plus
Infrastruktura Silniční nákladní doprava

Více parkovacích míst pro kamiony. ŘSD otevírá opravené odpočívadlo na D5 u Plzně

Oprava odpočívky Šlovice. Foto: Strabag
Oprava odpočívky Šlovice. Foto: Strabag

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes dopoledne otevírá po rozsáhlé rekonstrukci dálniční odpočívku Šlovice na dálnice D5. Oprava za 162 milionů korun od společnosti Strabag přinese zejména výrazné navýšení počtu parkovacích stání pro kamiony. Odpočívadla po obou stranách dálnice čekají úpravy ještě příští rok.

Mapa odpočívky Šlovice na D5. Foto: ŘSD
Mapa odpočívky Šlovice na D5. Foto: ŘSD

Odpočívadlo Šlovice je po obou stranách D5 na 83. kilometru. Opravou prošla parkoviště na obou stranách. ŘSD se rozhodlo výrazně navýšit kapacitu pro kamiony ubráním míst pro osobní auta. Například na odpočívce ve směru na Německo bylo původně 93 stání pro osobní auta, nově jich je pouze 44. Pro nákladní vozidla je jich nově 67 namísto původních 32. K podobné redukci došlo i ve směru do Prahy. Celkem je na obou odpočívkách 135 míst pro kamiony, do rekonstrukce jich bylo 63. Kamiony mají stání z cementobetonového krytu.

Během rekonstrukce došlo k obnově povrchů, osvětlení a kamerového systému. Odpočívka je nově vybavena systémem pro sledování obsazenosti stání včetně navádění na volná místa. Od dálnice nově odpočívku odděluje gabionová zeď. Dálniční kaple, která je na odpočívadle ve směru na Prahu, zůstala.

Na odpočívce dojde ještě příští rok k vybudování takzvaných korporátních toalet. ŘSD ale musí vyřešit kapacitu stávající čistírny odpadních vod. Více informací o celé stavbě je na stránkách ŘSD.

Mapa odpočívky Šlovice na D5. Foto: ŘSD
Mapa odpočívky Šlovice na D5. Foto: ŘSD

D5 prochází velkými opravami, během posledních týdnů došlo ke zprovoznění dvou úseků po celkové rekonstrukci o délce 27 kilometrů.

 

56 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Stan

Parkoviště bude fungovat od teď, záchody až za půl roku. To to tam bude za těch půl roku pěkně vypadat… 🙂

Radim

A to ještě ŘSD zapomnělo na sprchy.

jakub (easydrink)

Tak já bych hádal, že tam budou mobilní wc.

Mech

Vše je už nyní v čerpačce, volně přístupné, wc jsou zdarma, sprchy za poplatek. Problém je s leností kamioňáků, proto budou mít extra hajzlík a sprchy ještě přímo u stání, aby i ti se zkrácenými šlachami mohli dojít na záchod a nemuseli chcát na kolo nebo všude okolo a nesmrdělo to tam jak v dobytčáku.

franzJosej

ha.. vetsinq wc je placenejch

franzJosej

tak aspon neco. 10000 ouredniku a peeformance na XFactor.. 😰

Radim

Systém pro sledování obsazenosti žádnou přidanou hodnotu nepřinese. Ten kdo tento systém do projektů odpočívek prosazuje nepochopil jak se dnes jezdí. Dnes se jezdí tzv. na doraz a místo pro odpočinek se řeší tak 15 -20 minut před koncem výkonu. Takový řidič pak na na parkovišti musí zastavit tak jako tak a je úplně jedno jestli je prázdné nebo plné, tato informace o volných místech těsně před odpočívkou nemá pro něj žádný přínos.

Viki

Je to tak!

Frantisek

Že se teď jezdí bezohledně, neznamená, že se tak má jezdit furt. Ostatně co budou dělat, až se nevejdou ani do průjezdu, jsem zvědav.

Radim

Napsal jsem , že se jezdí „nadoraz“, tzn. s minimální rezervou. Můžete to chápat jako bezohlednost, ale dopravce je odpovědný především objednateli dopravy, od kterého také očekává platbu. Podle toho co pozoruji, že se děje na silničním dopravním trhu v naší části Evropy, tak se obávám, že se takto bude jezdit ještě hodně dlouho. Pokud se tedy nerozpadne EU a neobnoví se hraniční a celní kontroly.

Šejdr

Zatímco na D5 se kapacita parkování pro kamiony zvyšuje, na D35 stačí, aby se ozvalo pár vidláků z kilometr vzdálené vesnice, a odpočívky mizí z projektu. Viz zrušené odpočívky u Bukoviny, u Střezetic, nově je na odstřel i odpočívka u Moravičan. Až se po dálnici začne jezdit a nebude tam kde odstavit kamion, bude se parkovat všude, kde bude místo, třeba po vesnicích kolem exitů. Jenže to už si nikdo nevzpomene, který blbec může za ty zrušené odpočívky, a zase budou za ty špatné kamioňáci.

Greta

Od toho máme policii, aby TIR z těch vesnic vyhnala. Místním se nedivím, že nechtějí v sousedství nomadské tábořiště.

Josef

Tomu rikam pristup, odpocivku vam tady nepovolime, kdyz nahodou budete chtit udelat pauzu, kterou ze zakona delat musite, tak vas vyzeneme, zrejme si ji mate udelat v nejakym paralelnim vesmiru, ale kdyz budeme chtit novou televizi, tak budeme chtit, aby ji privezli hned tim kamionem.

Frantisek

Já například nepotřebuji, aby ji vozili zrovna kamionem, a ještě kvůli tomu plácali do krajiny další dálnice a parkoviště. Osobně bych zrovna po státu uvítal naopak lepší možnosti na železnici a i nějakou tu místní výrobu.

kulhán

Františku, ale na to nádraží a z nádraží to nepoveze 235 dodávek ale pár kamionů. Jinak by ses nedoplatil.
Železnice je zdlouhavá a logisticky náročnější.

sonypolicka

OK, kolik Ti za posledních třicet let dovezla železnice zboží a jak dlouho to trvalo? Kolik z toho bylo místní výroby?

Jakub P

A jsou odpočívky jediný možný řešení a je povinnost je kamioňákům stavět zdarma v počtu, jakej si řeknou? Nešlo by jim třeba stavět u exitů odstavný parkoviště, kde by měli i služby (samozřejmě záchody, sprchy, jídlo, třeba i základní servis pro auta), byla by tam ostraha, zákazníci by se zapisovali, a celý by to bylo samozřejmě placený. K tomu by třeba byly obce vstřícnější, než k odpočívce, kde není ani žádná registrace aut, který tam přes noc zůstanou. Odpočívky by pak stačily malý – sloužily by primárně ke kratším pauzám, na dlouhý pauzy by byly ty odstavný parkoviště. Jenže dokud… Číst vice »

Josef

Pokud se nepletu, tak kamiony plati neco takovyho jako myto, tedy si tu svou jizdu po dalnici slusne zaplati. Takze bych ocekaval, ze si za to zaslouzi treba i to zlepsovani zazemi, ktery nakonec poslouzi i osobnim autum. Placeny parkoviste vznikat muzou, ale mel by to byt nejaky doplnek k tem bezplatnym.

Zrzek

Taky řešení, zbytek slušných uteče a natáhne se sem Balkán a Pobaltí a s nima už policie moc nesvede. Je tu ještě dost ruských veteránů a Balkán má ještě v paměti válku v Jugoslávii. Nechtěj vědět co někteří z nich dokáží, když je nazenes do kouta.

Greta

Balkán tady máme teď. Ruský veteráni dostanou pokutu, když nezaplatí, obstavit kamion, když se budou vzpouzet, tak na 48hodin za katr a bude klid. Když to nebude policie řešit, tak začne anarchie, kameny do oken, hřebíky do pneumatik.

Radim

Máme zde to, co nám náleží. Kde je ochrana našeho dopravního trhu? Co dělá Česmad? Kde je v ČR kamionová policie (obdoba BAG , ITD)? Policie kontroluje jen České a Slovenské kamiony, s těmi řidiči se domluví a ještě si pochvaluje jak nám ti Slováci ochotně pokuty platí. Dovedete si představit jak náš policista s chabou znalostí Angličtiny či Němčiny o Ruštině nemluvě, úspěšně řeší přestupek s takovým Rumunem? Rumun na něj spustí „če fáče“ a policista je v konci, řidič mu začne rukama, nohama tvrdit , že jiný jazyk nezná, peníze na pokutu nemá a ten policista se mu… Číst vice »

Frantisek

Česmad přeci prosazuje další snížení 17% podílu železnice ve prospěch kamionů, ne? To dělá.

Radim

Obávám se, že jste nepochopil, co jsem tím chtěl říci.

Greta

Řešíme to, že by policie měla dělat pořádně svou práci. To že to my zde na diskuzi nevyřešíme, je věc jiná.

Zrzek

Tak kolikrát by jeden dokázal spacifikovat policejní hlídku holýma rukama. A s tou anarchií podívejte se do milovaného Bruselu nebo jiných měst, kde jsou zóny kam se policie bojí vystoupit.
Nemožnost vykonat povinnost danou zákon jde právně napadnout, soud da povinnost odpočívky postavit a udělí pokutu. Lepší je to dohnat k evropskému soudnímu dvoru a ten udělí pokutu, nařídí vrátit dotace a vybudovat parkoviště. V rádoby kulturní Evropě jsou na dálnicích parkoviště co 15-20km, nehledě na silnice nižších tříd.

Greta

Kde v západní Evropě jste viděl bezplatné parkoviště pro kamiony co 15km?

Zrzek

Francie na dálnicích + množství malých zálivů na nacionalkach. Německo i s parkovišti na silnicích nižších tříd a s možností parkování v průmyslových zónách. To není cz kde je běžné zákaz zastavení v průmyslové zóně. Vidíte v místech kde se NA kumulují, nemají kde zůstat, když přijedou na na(vy)kladku dříve nebo už to nestihnou. Doporučuji se podívat po skladištních zónách v okolí Prahy. Nebo v okolí MB, kde se sjizni velké množství NA, není odpovídající infrastruktura k množství vozidel se zde pohybující.

Jakub (easydrink)

Odpočívky mají být oplocené.

kulhán

Víš prd co TIR znamená tak to nepoužívej. Kamionů v provozu TIR je u nás ani ne 1%

BND 30

V této souvislosti mám dotaz, zda někdo neví, jak je to s legálností odstavování kamionů na rampách křižovatek dálnice. Zrovna na D5 jich dost stojí např.u Litic, Nýřan, Heřmánky, Stříbra, u Boru… většinou až za značkou Konec dálnice. Dík.

kulhán

Legální to není, nicméně policie nemůže poslat řidiče pryč pokud má odjeto. Nikdo nevydá papír na kterém bude napsáno, že řidič může dál pokračovat bez odpočinku. To si nikdo nelajzne. A jestě k tomu se tím prokazovat 28 dnů zpátky, že tehdy a tehdy. To nikoho nezajímá, stejně jako odstavené kamiony.
Řidiči často jedou už hodinu zpátky přes všechna parkoviště a hledají místo.

Greta

Pak je šalamounské řešení nachat tam kamion stát a uložit pokutu v maximální výši. Pokud ji dostane pokaždé při špatném zaparkování, příště si dá pozor, aby dojel na parkoviště včas.

Zrzek

Můžeš jet se mnou ať vidíš názorný příklad hledání místa. A ještě máme přestupkový zákon. Jestliže spáchám přestupek, abych odvrátil jiný vážnější přestupek, nejedná se o přestupek.

Jakub (easydrink)

To asi máte na mysli okolnosti vylučující protiprávnost. To samozřejmě za určitých okolností může být pravda, ale takhle jednoduché jak píšete, to teda není

Greta

Který přestupek je vážnější, stání v zákazu nebo nedodržení přestávky.

Viki

Nedodržení přestavky je závažnější. Je za to větší pokuta i počet bodů.

Zrzek

Ne je to dáno tim, že pauzy a vše kolem je řešeno nařízením EU a to platí nad zákony jednotlivych členských států.

Josef

Tyhle chytraky nema smysl resit, dle tady Grety se odpocivky stavet nemaji, protoze to mistni nechteji a zaroven kamionaci nemaji co stat v zakazu, takze patrne se maji pres nasi republiku teleportovat

Frantisek

Hlavně chybí skutečně systémové řešení, jenže okolo toho každý v celé EU chodí jak horký brambor kolem horké kaše…

Greta

Odpočinku se stavět mají, ale v souladu se zákonem, tedy i souhlasem obce,na jejímž katastru leží, a jako návratná investice, kterou zaplatí v poplatcích dopravci, ne erár.

Josef

Jestli jste si nevsiml, tak osobni auta maji dalnicni znamku a nakladaky plati myto za ujety kilometr (a to mnhode i tam kde neni dalnice). Takze za tyhle penize bych ocekaval, ze stat prispeje i na ty odpocivky, ktery by mely byt soucasti kazdy dalnice.

Viki

Nikdo to pokutovat nebude, stejne jako rychlost kamionu. Maximalni maji 80 a jezdi pres celou Evropu v kuse 90 (do omezovace) Tohle je utopie řešit nějaký odstavený kamiony.

kulhán

Ty jsi úplně mimo mísu! Na jaký parkoviště má dojet??? Po 17h už jsou všechny plný a když řidič vyjede v poledne tak jde dělat přestávku před půlnocí.

yxc

Pane Sůra, už si konečně zapamatujte, že to není žádne odpočívadlo, ale odpočívka. Snažíte se tvořit web zaměřený na dopravu, tak používejte správné názvosloví a odpočívadlo si nechte na konverzaci s kamarády v hospodě. Kdybyste psal do rubriky o vaření nebo módě, tak to chápu. Ale na webu o dopravě by se něco takového nemělo objevovat.

Láďa

Jak někdo dokáže furt hledat nějaké chyby a zhazovat tím celou práci,,,,

kulhán

Lidi jsou hnidopichové.

Hans

Ten termín je dostatečně vžitý už za socialismu… dodnes na Slovensku je psáno slovo odpočívadlo na většině značek.
Kdo vymyslel a protlačil slovo odpočívka by mě docela zajímalo, zní to jako klapkobřinkostroj.

yxc

Však ano, odpočívadlo je oficiální výraz ve slovenštině. Ale v češtině je spisovný výraz odpočívka a technické normy žádný jiný neznají a nikdy neznaly.

Michael

Takové starosti bych chtěl mít.

Vít Jůza

Téměř vyvážené zpravodajství: sice v textu odpočívka 6x + u popisků obrázků, zatímco odpočívadlo jen 4x, ale vzhledem k tomu, že jedno odpočívadlo je v nadpisu, tedy mnohem větší, tak je to dokonale vyvážené.

yxc

Je to jednoduché. Tam kde se vyskytuje odpočívka jde o převzatý text (byť třeba upravený) a tam kde se nevyskytuje jde plně o autorovu práci.

kulhán

Koho to zajímá? Neotravuj s píč……. a jdi na novinky. Nebo si spíš učitelskej bez práce a máš potřebu za každou cenu někoho prudit???

yxc

Na „odborném“ webu by se neměla používat lidová slovesnost, ale používat oficiální termíny. Na těch novinkách by to ještě bylo OK, ale sem to prostě nepatří.
Takoví šotouši by zde určitě těžce nesli, kdyby pan Sůra místo „návěstidlo“ psal „semafor“ nebo kdyby pro všechno co jezdí po kolejích používal třeba výraz „mašinka“.

Slosor

Jste si jistý, že tento web má za cíl být odborný? Já tady chodím dozvědět se novinky z oblasti dopravní infrastruktury. Na sportovních webech se to taky hemží slovy jako „ofsajd“ místo „postavení mimo hru“ a nikoho to nepohoršuje.

yxc

Však jsem dal odborný do uvozovek. Samozřejmě je mi jasné, že tento server má blíž k „dopravnímu bulváru“ než k „odbornému zpravodajství“.
Nějaká minimální úroveň by tu ale být mohla. Chápu, že pro min. 95% lidí je odpočívka nebo semafor OK a odpočívadlo nebo násvěstidlo neznají, ale trocha osvěty neškodí.
Ono to i dost blbě vypadá, když se v jednom článku píše v převzatých textech ŘSD o odpočívce a ve zbytku o odpočívadle.

Vít Jůza

I když se věci berou vážně, když se berou příliš vážně, je to vážné. Myslím, že ani tento web nechce být tak odborný, až by byl odporný.

Partneři


Czechtoll

pst
podcast