umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Půlmiliardová oprava D5 končí, od středy bude u Rokycan plně průjezdná

Oprava dálnice D5. Foto: Strabag
Oprava dálnice D5. Foto: Strabag
Od května trvající omezení skončí nejpozději ve středu.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) příští týden plně zprovozní další úsek D5, který prošel velkou opravou. Půjde o pravý pás mezi Rokycany a Mýtem (kilometry 48,0–61,8 ).

Ve skoro 12kilometrovém úseku dálnice probíhaly od letošního května stavební úpravy na vozovce, které omezovaly průjezd tímto místem. „Součástí opravy byla kompletní obnova vozovky v pravém pásu dálnice a výměna zádržného systému. Opraveny byly také mosty a šachtice v řešeném úseku,“ řekl Adam Koloušek z ŘSD.

V celé délce došlo k obnově kabelového vedení a celkové rekonstrukci středového dělícího pásu, který byl osazen novými svodidly.

Podle Kolouška během víkendu začaly práce na odstranění dopravně inženýrských opatření. Ty by měly probíhat až do úterý 10. 11. „Nejpozději od středy 11. 11. by opravovaný úsek již měl být pro řidiče průjezdný bez větších omezení,“ dodal Koloušek.

Opravu provádělo sdružení firem Strabag a Eurovia, které tuto zakázku vyhrálo ve výběrovém řízení s cenou 484 milionů korun bez DPH. Už v týdnu došlo k otevření úseku D5 u Tachova.

Dálnice D5 je příkladem změněného přístupu Ředitelství silnic a dálnic k údržbě dálniční sítě. Cílem je předcházet stavu, do kterého se dostala dálnice D1 mezi Prahou a Brnem. Kvůli zanedbané údržbě se v rámci modernizace už několik let fakticky staví znovu, přičemž podobně dlouhé úseky vycházejí na miliardy korun.

 

2 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
666

Změna přístupu ŘSD je jedině v tom, že tento úsek byl na opravdu už nejméně 5 let zpátky. D1 se měla začít opravovat už před 20 lety. Navíc asi nejde porovnávat opravu cementobetonu a asfaltobetonu.

john334

Dobrý, příští rok můžou rovnou pokračovat, ve směru na Prahu by to chtělo u Zdic, nebo u Rudný.