Více míst pro auta u metra. Praha chystá nový parkovací dům u Depa Hostivař
Vizualizace nového parkovacího domu P+R u Depa Hostivař. Foto: Metroprojekt / MHMP
Praha plánuje výrazně rozšířit počet parkovacích míst pro dojíždějící autem do hlavního města. Na konečné trasy A u stanice Depo Hostivař
Jak v této diskuzi několik přispěvatelů správně popsalo a na rozdíl od pražských infrastrukturních plánovačů pochopilo – problém v Praze tkví v tom, že nejsou 2. ze 3. tras metra dostavěny od pražského okruhu na jednom konci trasy k pražskému okruhu na druhém konci trasy. Zářnou vyjímkou je trasa metra B, kterou evidentně projektoval vizionář, takže vede ze Zličína u D5 na jednom konci na Černý most u D10 a D11 na druhém konci. Když se podíváte do mapy, kam vedou a kde končí trasy A a C, tak to by jeden brečel – to snad navrhoval pošahanec – proč… Číst vice »
Metro A uz davno melo byt prodlouzene, nic extra tomu nebrani technicky, jen politicka nevule. P+R muze byt v prostoru za Uhrinevsi (v pohledu od Prahy) treba, ale kapacita musi byt radove tisice mist, ne jen stovky. Ale kdyz se nechce, Cesko …
„P+R muze byt v prostoru za Uhrinevsi (v pohledu od Prahy) treba, ale kapacita musi byt radove tisice mist, ne jen stovky“
No, já bych to viděl spíše až někde u Říčan …
Ideální místo je u žel. zastávky Světice. Je na okraji obce, je to poblíž D1, takže tam by P+R a autobusový terminál pro obsluhu Mnichovic, Čerčan, Benešova, Popovic apod. byl ideální. A nově po dostavbě Tehovské spojky by zvládl i Mukařov a Kostelec. A kdyby se podařilo pro linky S využívat i vlečku Strančice – Velké Popovice…
Asi máte pravdu – aspoň částečně by to mohlo uvolnit od IAD nejen Uhříněves, ale i Říčany.
A nebo třeba v Čiernej pri Čope, ne
Rád bych Vás viděl jako obyvatele třeba takových Říčan, jak „řičíte blahem“, až tam postaví „P+R“ parkoviště pro 1000 aut, takže ve špičce pojede každým vlakem 20 – 30 lidí navíc … protože tak se jezdí ráno nastojáka už teď.
Těch 20 – 30 lidí každým vlakem navíc, byť už teď se tam jezdí ráno „na stojáka“, je ve „dvojmo ešusu“ rozhodně zvládnutelnějších snáze než v tramvaji – ve skutečnosti by jich ovšem asi bylo mnohem víc, protože vlaky by po 3 – 4 minutách (jako tramvaje) jezdily asi jen stěží. Ale i kapacitu vlaků osobní dopravy lze případně ještě navýšit, byť by to ve špičkách asi nákladní doprava odnesla už definitivně a úplně.
Ty stávající ešusy je zejména nutné převést na méně vytížené linky (Nymburk, Kralupy, do budoucna Kladno) a nahradit něčím, co je narozdíl od ešusu plně dvoupodlažní a má alespoň sedm vozů, prostě souprava už od návrhu optimalizovaná přesně na délku nástupišť v Praze a okolí. Tím se získá dalších ~20 % kapacity.
DH je hodně nešťastně zvolené místo. Kdyby prodloužili A částečně po zkušební trati, klidně nad zemí, až někam do Štěrbohol a udělali to tam, budiž, ale podívejte se, jak vypadá většinu dne křižovatka Černokostelecká – Průmyslová – Jižní Spojka, nejhorší dopravní bottleneck v jihovýhodní části Prahy. Tu nejhorší kolonu si stejně budou muset ta auta odstát ráno i odpoledne, tak kdo by tam parkoval? Opět nesmyslně vyhozené peníze.
Nevím kdo by tam parkoval ale prázdné rozhodně nikdy nebylo. Na druhou stranu, na jiných koncích metra by takováto kapacita byla mnohem potřebnější.
Ono to není o vybudování P+R, ale i potřebné infrastruktury. Když budou auta stát půl hodiny na vjezdu do P+R, tak se na to vys… a pojedou dál do centra. Na Černém Mostě už dávno mělo být 3000 míst k parkování, jenže to jsou pořád nějaké výmluvy.
Možná by nebylo od věci prověřit si zkušenost, jakou mají s parkovacím domem ve Slaném. Mohli by tak ušetřit celkem dost vysoké a zbytečné výdaje.
Porovnávat Prahu a Slaný 🙂
To je logický důsledek rozhodnutí stavět trasy metra daleko do polí: ještě že metro jako kapacitní a rychlý dopravní prostředek nekolidující s jinou dopravou ve stejné úrovni lze takto smysluplně využít – horší je, když se „dopravní odborníci“ snaží bezhlavě vnucovat parkoviště „P+R“ i k obratištím tramvajových linek, a to vůbec nejlépe na vnějších okrajích velkých sídlišť, aby místním obyvatelům „vylepšili“ dopravu do centra …
A kde by teda měly být podle Vás?
Především u železnice, a když už to metro vede až do polí, tak třeba i tam – ale rozhodně ne u konců tramvajových tratí.
A co je špatného na koncích tramvajových tratí ve směrech kam metro nevede?
Rozdíl tramvají oproti metru je v 1) mnohem menší kapacitě trati, 2) výrazně pomalejší dopravě.
Ten rozdíl je imho tak velký, že je výhodnější vybudovat extra P+R ne u konečné tramvaje, ale „kousek dále“ u zastávky metra.
A jestliže je někde velká souvislá oblast nepokrytá metrem, pak tam chybí postavit metro.
Můžeme být rádi pokud se začne budovat vůbec někde a něco a ne si ještě vymýšlet že o kus dál by to bylo lepší.
Rád bych Vás viděl jako obyvatele třeba takového Barrandovského sídliště, jak „řičíte blahem“, až tam u TT prodloužené ke Slivenci postaví „P+R“ parkoviště pro 1000 aut, takže ve špičce už z konečné zastávky (ještě dávno před vjezdem do sídliště) pojede každou tramvají 20 – 30 lidí navíc …
Tak se holt bude muset kapacita posílit.
Skutečně velmi moudré – a ještě poraďte, co s tím potom na Smíchově (když už jsme tedy zmínili ten Barrandov, který pochopitelně není v Praze jediný) …
Pokud má tramvaj 15T kapacitu nějakých 200 lidí a 1000 lidí na P+R masově najíždí dejme tomu mezi sedmou a devátou, tak 2 – 3 tramvaje za hodinu navíc by se tam snad měly i vejít ve špičce.
Skutečně velmi moudré – a ještě poraďte, co s tím potom na Smíchově (když už jsme tedy zmínili ten Barrandov, který pochopitelně není v Praze jediný) …
Metro z Černého Mostu už je taky poměrně pomalé. Rozhodně pomalejší než vlak (s nímž pak leckdy není potřeba stavět souběžně ještě metro). 🙂 A někomu zase může pomoci i ta tramvaj. Vždy podle toho, kdo odkud kam jede. Navíc i tramvaj umí být poměrně kapacitní, prostor pro posílení (ale i zrychlení) je.
Podle mě by parkoviště P+R měla být mimo území Prahy, jelikož kolony se tvoří už na vjezdu do města (viz např. Černý Most, Prosek). Nejlépe u železnice, případně u nějaké frekventované autobusové linky, ale nikoli až v Praze u metra.
Jasně takže člověk nechá auto na P+R a půjde si vyskákat kolonu do autobusu. Vy jste hlava pane vachmajstr.
Tak pokud tam určité množství aut ubude, i autobus bude mít šanci jet plynuleji, že…
Jo, možná tedy bude skákat o minutu méně. Kolik by jich muselo ubýt aby doprava na těch zmíněných příjezdech byla plynulá? Obávám se že řádově více než jsou kapacity P+R počesku, že…
A Vám zase, soudruhu příslušníku VB, asi nějak uniklo, že na některých vícepruhových komunikacích v Praze jsou už pro urychlení VHD pruhy ve špičkách vyhrazené právě pro autobusy …
Někde ano někde ně. Vskutku příliš míst za Prahou kde by se dalo postavit nějaké megaparkoviště a odkud by byl vyhrazený pruh pro autobusy až k hranici širšího centra neznám, ale veřím že vy to máte se soudruhem Štěpánem již vymyšlené…
Jen pro připomenutí: ty autobusy jste do toho zatáhl Vy – já jsem psal o tom, že parkoviště „P+R“ patří k železnici a maximálně ještě k metru (a to nejlépe v případě, že končí někde „v polích“), protože metro je de facto také vlastně železnice, jen poněkud specifická. Několik málo lidí z osobních aut se samozřejmě „vstřebá“ i třeba do MHD, ale především velká kapacitní parkoviště „P+R“ podle mě nikam jinam než k železnici či případně k metru nepatří, protože jiná rychlá separovaná VHD do vnitřních částí měst, která by byla srovnatelná se železnicí či metrem, v ČR v praxi… Číst vice »