Automobily Doprava ve městě Parkování

Více míst pro auta u metra. Praha chystá nový parkovací dům u Depa Hostivař

Vizualizace nového parkovacího domu P+R u Depa Hostivař. Foto: Metroprojekt / MHMP
Vizualizace nového parkovacího domu P+R u Depa Hostivař. Foto: Metroprojekt / MHMP

Praha plánuje výrazně rozšířit počet parkovacích míst pro dojíždějící autem do hlavního města.  Na konečné trasy A u stanice Depo Hostivař chce postavit nový parkovací dům pro téměř 650 vozidel. 

Plán na parkovací dům už Praha poslala do takzvaného zjišťovacího řízení, v kterém budou úřady zkoumat, zda bude mít stavba zásadní vliv na životní prostředí. Zatímco dosud je u Depa Hostivař 169 stání, po vybudování by mělo být na konečné trasy A 671 parkovacích míst. O část současného parkoviště totiž řidiči přijdou kvůli chystaným úpravám.

Nový parkovací dům má snížit počet řidičů, kteří pojedou autem dál do širšího centra města. Kromě metra zde budou mít napojení i na tramvaj, město zde plánuje tramvajovou smyčku a také přestavbu autobusového terminálu. „Vznikne tak atraktivní terminál pro mimopražské řidiče, který umožní velmi efektivní dopravní dostupnost pro cestování po metropoli s využitím kombinovaného způsobu přepravy,“ uvádí materiál. Kromě 649 parkovacích míst pro veřejnost bude v parkovacím domě 22 míst pod zemí pro DPP a 38 cyklostání. Parkovací dům bude mít sedm podlaží, členěných na 14 polopater.

Podle mluvčího pražského magistrátu Víta Hofmana aktuálně probíhá zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí. Předpokládané náklady jsou zatím zhruba 360 milionů korun. „Pokud nenastanou komplikace při veřejnoprávním projednávání projektové dokumentace, případně při veřejné zakázce na dodavatele stavby, je předpokládaný termín zahájení výstavby rok 2021,“ dodal Hofman.

Praha chystá další parkovací dům už delší dobu i na Černém Mostě u metra B. Nová koalice, která se ujala vlády, má v programovém prohlášení větší rozvoj P+R parkovišť, aby redukovala počet aut v Praze. Mluví se i o větší podpoře podobných parkovišť ve Středočeském kraji, aby jeho obyvatelé vůbec nejezdili na kraj Prahy autem, ale odložili auto už na nádraží a do hlavního města pokračovali vlakem. Nová koalice se v programovém prohlášení zavázala investovat do nových parkovišť dvě miliardy korun.

33
Diskuze

avatar
6 Komentáře
27 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
10 Autoři komentářů
DRABADURAželezničář v důchodu...AAALWQ Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
DRABADURA
Host
DRABADURA

Jak v této diskuzi několik přispěvatelů správně popsalo a na rozdíl od pražských infrastrukturních plánovačů pochopilo – problém v Praze tkví v tom, že nejsou 2. ze 3. tras metra dostavěny od pražského okruhu na jednom konci trasy k pražskému okruhu na druhém konci trasy. Zářnou vyjímkou je trasa metra B, kterou evidentně projektoval vizionář, takže vede ze Zličína u D5 na jednom konci na Černý most u D10 a D11 na druhém konci. Když se podíváte do mapy, kam vedou a kde končí trasy A a C, tak to by jeden brečel – to snad navrhoval pošahanec – proč… Číst vice »

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Jen pro připomenutí: ty autobusy jste do toho zatáhl Vy – já jsem psal o tom, že parkoviště „P+R“ patří k železnici a maximálně ještě k metru (a to nejlépe v případě, že končí někde „v polích“), protože metro je de facto také vlastně železnice, jen poněkud specifická. Několik málo lidí z osobních aut se samozřejmě „vstřebá“ i třeba do MHD, ale především velká kapacitní parkoviště „P+R“ podle mě nikam jinam než k železnici či případně k metru nepatří, protože jiná rychlá separovaná VHD do vnitřních částí měst, která by byla srovnatelná se železnicí či metrem, v ČR v praxi… Číst vice »

...
Host
...

Ty stávající ešusy je zejména nutné převést na méně vytížené linky (Nymburk, Kralupy, do budoucna Kladno) a nahradit něčím, co je narozdíl od ešusu plně dvoupodlažní a má alespoň sedm vozů, prostě souprava už od návrhu optimalizovaná přesně na délku nástupišť v Praze a okolí. Tím se získá dalších ~20 % kapacity.

AAA
Host
AAA

Pokud má tramvaj 15T kapacitu nějakých 200 lidí a 1000 lidí na P+R masově najíždí dejme tomu mezi sedmou a devátou, tak 2 – 3 tramvaje za hodinu navíc by se tam snad měly i vejít ve špičce.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Těch 20 – 30 lidí každým vlakem navíc, byť už teď se tam jezdí ráno „na stojáka“, je ve „dvojmo ešusu“ rozhodně zvládnutelnějších snáze než v tramvaji – ve skutečnosti by jich ovšem asi bylo mnohem víc, protože vlaky by po 3 – 4 minutách (jako tramvaje) jezdily asi jen stěží. Ale i kapacitu vlaků osobní dopravy lze případně ještě navýšit, byť by to ve špičkách asi nákladní doprava odnesla už definitivně a úplně.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Asi máte pravdu – aspoň částečně by to mohlo uvolnit od IAD nejen Uhříněves, ale i Říčany.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Skutečně velmi moudré – a ještě poraďte, co s tím potom na Smíchově (když už jsme tedy zmínili ten Barrandov, který pochopitelně není v Praze jediný) …

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Skutečně velmi moudré – a ještě poraďte, co s tím potom na Smíchově (když už jsme tedy zmínili ten Barrandov, který pochopitelně není v Praze jediný) …

AAA
Host
AAA

Rád bych Vás viděl jako obyvatele třeba takových Říčan, jak „řičíte blahem“, až tam postaví „P+R“ parkoviště pro 1000 aut, takže ve špičce pojede každým vlakem 20 – 30 lidí navíc … protože tak se jezdí ráno nastojáka už teď.

AAA
Host
AAA

Někde ano někde ně. Vskutku příliš míst za Prahou kde by se dalo postavit nějaké megaparkoviště a odkud by byl vyhrazený pruh pro autobusy až k hranici širšího centra neznám, ale veřím že vy to máte se soudruhem Štěpánem již vymyšlené…

AAA
Host
AAA

Tak se holt bude muset kapacita posílit.

AAA
Host
AAA

A nebo třeba v Čiernej pri Čope, ne

...
Host
...

Ideální místo je u žel. zastávky Světice. Je na okraji obce, je to poblíž D1, takže tam by P+R a autobusový terminál pro obsluhu Mnichovic, Čerčan, Benešova, Popovic apod. byl ideální. A nově po dostavbě Tehovské spojky by zvládl i Mukařov a Kostelec. A kdyby se podařilo pro linky S využívat i vlečku Strančice – Velké Popovice…

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

„P+R muze byt v prostoru za Uhrinevsi (v pohledu od Prahy) treba, ale kapacita musi byt radove tisice mist, ne jen stovky“
No, já bych to viděl spíše až někde u Říčan …

LWQ
Host
LWQ

Metro A uz davno melo byt prodlouzene, nic extra tomu nebrani technicky, jen politicka nevule. P+R muze byt v prostoru za Uhrinevsi (v pohledu od Prahy) treba, ale kapacita musi byt radove tisice mist, ne jen stovky. Ale kdyz se nechce, Cesko …

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Rád bych Vás viděl jako obyvatele třeba takového Barrandovského sídliště, jak „řičíte blahem“, až tam u TT prodloužené ke Slivenci postaví „P+R“ parkoviště pro 1000 aut, takže ve špičce už z konečné zastávky (ještě dávno před vjezdem do sídliště) pojede každou tramvají 20 – 30 lidí navíc …

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

A Vám zase, soudruhu příslušníku VB, asi nějak uniklo, že na některých vícepruhových komunikacích v Praze jsou už pro urychlení VHD pruhy ve špičkách vyhrazené právě pro autobusy …

AAA
Host
AAA

Nevím kdo by tam parkoval ale prázdné rozhodně nikdy nebylo. Na druhou stranu, na jiných koncích metra by takováto kapacita byla mnohem potřebnější.

AAA
Host
AAA

Jo, možná tedy bude skákat o minutu méně. Kolik by jich muselo ubýt aby doprava na těch zmíněných příjezdech byla plynulá? Obávám se že řádově více než jsou kapacity P+R počesku, že…

...
Host
...

DH je hodně nešťastně zvolené místo. Kdyby prodloužili A částečně po zkušební trati, klidně nad zemí, až někam do Štěrbohol a udělali to tam, budiž, ale podívejte se, jak vypadá většinu dne křižovatka Černokostelecká – Průmyslová – Jižní Spojka, nejhorší dopravní bottleneck v jihovýhodní části Prahy. Tu nejhorší kolonu si stejně budou muset ta auta odstát ráno i odpoledne, tak kdo by tam parkoval? Opět nesmyslně vyhozené peníze.

František
Host
František

Tak pokud tam určité množství aut ubude, i autobus bude mít šanci jet plynuleji, že…

František
Host
František

Metro z Černého Mostu už je taky poměrně pomalé. Rozhodně pomalejší než vlak (s nímž pak leckdy není potřeba stavět souběžně ještě metro). 🙂 A někomu zase může pomoci i ta tramvaj. Vždy podle toho, kdo odkud kam jede. Navíc i tramvaj umí být poměrně kapacitní, prostor pro posílení (ale i zrychlení) je.

Partneři


Newsletter

Výběr editora