Více míst pro auta u metra. Praha chystá nový parkovací dům u Depa Hostivař

Vizualizace nového parkovacího domu P+R u Depa Hostivař. Foto: Metroprojekt / MHMPVizualizace nového parkovacího domu P+R u Depa Hostivař. Foto: Metroprojekt / MHMP

Praha plánuje výrazně rozšířit počet parkovacích míst pro dojíždějící autem do hlavního města.  Na konečné trasy A u stanice Depo Hostivař

Praha plánuje výrazně rozšířit počet parkovacích míst pro dojíždějící autem do hlavního města.  Na konečné trasy A u stanice Depo Hostivař chce postavit nový parkovací dům pro téměř 650 vozidel. 

Plán na parkovací dům už Praha poslala do takzvaného zjišťovacího řízení, v kterém budou úřady zkoumat, zda bude mít stavba zásadní vliv na životní prostředí. Zatímco dosud je u Depa Hostivař 169 stání, po vybudování by mělo být na konečné trasy A 671 parkovacích míst. O část současného parkoviště totiž řidiči přijdou kvůli chystaným úpravám.

Nový parkovací dům má snížit počet řidičů, kteří pojedou autem dál do širšího centra města. Kromě metra zde budou mít napojení i na tramvaj, město zde plánuje tramvajovou smyčku a také přestavbu autobusového terminálu. „Vznikne tak atraktivní terminál pro mimopražské řidiče, který umožní velmi efektivní dopravní dostupnost pro cestování po metropoli s využitím kombinovaného způsobu přepravy,“ uvádí materiál. Kromě 649 parkovacích míst pro veřejnost bude v parkovacím domě 22 míst pod zemí pro DPP a 38 cyklostání. Parkovací dům bude mít sedm podlaží, členěných na 14 polopater.

Podle mluvčího pražského magistrátu Víta Hofmana aktuálně probíhá zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí. Předpokládané náklady jsou zatím zhruba 360 milionů korun. „Pokud nenastanou komplikace při veřejnoprávním projednávání projektové dokumentace, případně při veřejné zakázce na dodavatele stavby, je předpokládaný termín zahájení výstavby rok 2021,“ dodal Hofman.

Praha chystá další parkovací dům už delší dobu i na Černém Mostě u metra B. Nová koalice, která se ujala vlády, má v programovém prohlášení větší rozvoj P+R parkovišť, aby redukovala počet aut v Praze. Mluví se i o větší podpoře podobných parkovišť ve Středočeském kraji, aby jeho obyvatelé vůbec nejezdili na kraj Prahy autem, ale odložili auto už na nádraží a do hlavního města pokračovali vlakem. Nová koalice se v programovém prohlášení zavázala investovat do nových parkovišť dvě miliardy korun.

Tagy P+R Depo Hostivař P+R parkování rozšiřování P+R parkovišť v Praze
33 komentářů