Více informací cestujícím. ČD začaly ukazovat ve vlaku přestupy, SŽDC chystá aplikaci
Praha hlavní nádraží. Foto: Railreklam
České dráhy a Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) usnadní cestujícím přestupování. České dráhy už začaly zkušebně ve vybraných vlacích testovat
Obrázek by nebyl prosím?
Psal se rok 1998-2002 kdy vlakvedoucí ve vlacích vybavených rozhlasem (tehdá to bylo velké terno) informace o přestupech hlásil vlakovým rozhlasem? Kdyztak mě opravte. V kupé displeje nejsou, dnes v SC 500 na displeji svítilo jen „Vítejte na palubě“. Starší lidi na tabule stejně nevidi… už několikrát jsem si rikal, že v mnoha věcech hledáme 20 let staré standardy od kterých se ustoupilo…
Starší lidé nevidí na tabule a já vám řeknu proč, protože nenosí brejle. Dle této logiky mohu říct, že starší lidé třeba i špatně slyší, takže je jim i hlášení k ničemu.
Ono na těch tabulích může být spoustu doplňujících informací, plán celé trasy, zpoždění a podobně, žádné hlášení tak komplexně nenabídne to co může nabídnout kvalitní informační panel ve voze.
A v kupéčkovém vagónu ty tabule snad s výjimkou modernizovaných Bmz jsou kde?
Do kupé vozů se tabule dávají na chodbu. Hlavně, kupé jsou mrtvá věc, ať se to líbí nebo ne. V budoucnu jen velkoprostor.
Můžu se zeptat, kdo má na starosti přidělování nástupišť v Praze hl.n.?
Mám tam tři minuty na přestup z OS z Berouna na EuroNight a tak v 80 % mi vlak přijíždí na 1A a druhý odjíždí z nejsevernější části 7. nástupiště 🙁 Když ho teď párkrát dali na 4ku, tak to byla taková pohoda, ale teď zase 7 :(. Chtěl bych někam napsat a požádat, jestli by ty vlaky nemohli umísťovat blíž k sobě 🙁
Vlaky dávají, jak mají volné koleje a jaká je provozní situace, pokud je tam nějaký vlak, třeba u pátého perónu, tak je lepší to EN hodit k sedmičce, než ho brát do kříže a zdržet ten vlak u pátého. Stejně jako o Smíchova nejde přijet k sedmému perónu, protože tak koleje od daného tunelu nevedou.
Technolog SŽDC, ale kolikrát to provozně peosteasu jinak nejde
Tak ono předně mezi těmito vlaky není ani přípoj. Přestupní doba v Praze bývala tuším 9 minut.
Mohu se jen zeptat, v kolika procentech případů vám tahle 3minutová vazba nestačí?
Možná nemůžete jinak, ale opravdu je problém vyjet třeba o vlak dřív? Asi těžko můžete požadovat, aby všechny vlaky měly přestup hrana-hrana.
Na tabule existuje na Android dobrá aplikace jménem NaVlak. Ještě by to chtělo nějakou aplikaci pro GRAPP, protože na přes web mobilech je to zvlášť při horším ptipojení dost těžkopádné (a na jednodušším Babitronu jsou pouze vlaky ČD – zvlášť od příštího roku trochu problém).
Doufám že půjde stejně jako v IDOSU vyfiltrovat z té aplikace na přestupy parazity aby člověk něčekal na RailJet a nepřijel žlutý šašek
Nemůžeme za to, že neumíte rozeznat RJ od rj. Parazit jste tedy vy, protože neberete dopravu jako celek.
Je pravda, že běžným cestujícím se označení RegioJet a RailJet plete. A ti co neumí anglicky, tak to nechápou vůbec. Jelikož nehrozí, že „žlutý šašek“ by se zpátky „vrátil“ k názvu Student Agency, tak by bylo lepší, aby ČD zrušili označení rj a SC a používali jednotné označení IC/EC.
Spíše naopak, s označením RJ přišli první ČD pro Railjety. Jenže pak Jančura začal brečet, že to on chtěl RJ už dávno označit své vlaky ( předtím klasicky EC). A po chvíli debat mu teda ustoupily a ustanovilo se ej Railjet a RJ regijot. Takže to žluťákovi by měli toto označení sebrat, když už
i když to pan Standa píše dost hrubě, tak má v podstatě pravdu, sama jsem ráda, že lze v idosu na webu navolit buď použití nebo vyloučení konkrétního dopravce, se žlutou dopravou zásadně nejezdím, tak alespoň se snadněji hledá, ale vemte to z druhé stránky, žluťáci si zase mohou navolit vyloučení nežlutých dopravců
Bude to delat OLTIS? 🙁
Viz text: ČD-IS
Všiml jsem si toho v sobotu při cestě do Němec.
Akorá jsme už v Ústí měli 30 minut zpoždění a nějak se to dynamicky neupravovalo, takže to bylo k ničemu.
Přípoje na informáku ve vlaku má GWTR od vyjetí na linku Plzeň – Most. Součástí jsou navíc i autobusové přípoje. Na Šumavě to pak měli automaticky a bylo to považováno za samozřejmost nehodnou zvláštní pozornosti 🙂
A též by stačilo, kdyby při přestupu byly ideálně a tím nemyslím hned „hlavák“, ale celkově aby byl přípoj na stejném nástupišti jako přijíždějící a ne aby tomu bylo tak, že se horda lidí žene zbytečně podchodem na to nejvzdálenější a protilehlá kolej zeje prázdnotou. Neříkám, že to jde vždy a všude, ale připadá mi, že se to snad dělá naschvál. O tom, že by aspoň z výchozí stanice mohli jezdit spoje vždy ze stejného nástupiště mimo nějaký stav, třeba výluky apod. se nám už může leda zdát. Ale ještě před pár lety to fungovalo a jak tu někdo psal,… Číst vice »
Protilehlá kolej sice může zít prázdnotou, ale ve většině případů je to způsobeno výhybkami. Než vlak v tunelu spatříte, už má postavenou vlakovou cestu. Samozřejmě se nemohou křížit, jinak by se vlaky srazily. Hlavní nádraží, ostatně jako další uzly, jsou jeden velký Tetris. Čili pokud postaví tak, aby to měli cestující co možná nejblíže, snadno si zablokuje cestu klidně pro dva další vlaky, které musí následně čekat. Není to taková sranda, jak se zdá.
(Fanoušci dopravy si právě Prahu hl.n. mohou vyzkoušet na simulátoru)
Jak jen to asi dělají tady v Japonsku? Ve větších městech jsou nádraží o velikosti několika pražských hlaváků, o intenzitě dopravy nemluvě. Na zhlaví se běžně míjí a předjíždí několik vlaků. Ale rok dopředu víte, z jakého nástupiště váš vlak pojede a na kterém budete v cílové stanici vystupovat. O přesnosti a dodržování JŘ se třeba zmiňovat. Takže když se chce, jde to.
Jenže Japonci (Švýcaři, Němci, ba i Rakušané) nejsou mistry ve výmluvách, že něco nejde. Neboť:
§1 Vždycky se to tak dělalo (Nikdy se to tak nedělalo)
§2 Ještě nic nepřišlo
§3 Všichni jsou na obědě
§4 Na to je předpis (Není na to předpis)
§5 Bylo by to příliš složité
§6 Cestující by to nepochopili
§7 Cestující by to zneužili
§8 Zpoždění k cestování prostě patří
§9 Nedělejte problémy a nějak se domluvte
§10 Stejně to bude na hovno
Tak tohle je geniální! 😀
Není to moje (je to už hodně staré) a bohužel zcela popisuje situaci na Dráze. I lidi kolem ní.
A mimochodem:
tady (http://www.dyxoft.cz/dXProgz/DFCD_add.html) v podstatě vše co k ke zdejší diskuzi potřebujete vědět. Včetně toho, že
“
– režijka je přirozeným jízdním dokladem
– její hodnota není rovna roční síťové jízdence, protože železničáři a jejich rodiny málokdy někam jezdí a tolik peněz tedy jistě neprojezdí
majitel režijky má přednostní právo jezdit vlakem a ostatní substrát mu nemá co překážet
– pokud vedení sáhne na režijky, bude stávka
– vlak, ve kterém neplatí režijka, nemá smysl
„
Chcete-li, mužů Vám povyprávět o tom, jak jsme předminulý víkend vyjížděli s Kometou s +25, z nástupiště označeného „von Zwikau“, z Drážďan…. A šlo to taky.😀
Pro ČD je to revoluce! Ukazovat přestupy ve vlaku.. Někteří to nabízí již déle… 😀 😀
otázkou je, jestli tam bude konkurence.. zejména soukromý dopravce na lokální trati..
Podobnou vychytávku mají ÖBB ve svých railjetech již nějaký čas i pro české stanice. Viděl jsem tam vlak Leo Express, čili tam konkurenci ukazují.
Již od počátku provozu GW Train Regio na Šumavě ukazují na informačních tabulích odjezdy přípojů i tam. Včetně vlaků ČD. Ukazují.
Na tabuli ČD jsem žádný konkurenční vlak zatím nespatřil.
Jeden důvod aby se ve vlacích ČD a za peníze CD zobrazovali vlaky konkurence?
Jako majitel kavárny si budete taky odhánět zákazníky reklamou na konkurenci?
Sranda:
Je otázkou, zda jsou dopravci konkurenti nebo spolupracují? Já můžu jet z A do B buď oběma dopravci s přestupem nebo třeba vlastním autem.
Když si dopravci budou dělat kraviny, ujíždět si, chtít od SŽDC/bus stanoviště co nejvzdálenější nástupiště, může vyhrát druhá možnost a o zákazníka přijdou oba.
Kavárna mi nemusí říkat, že v kavárně o ulici vedle mají espresso o korunu levněji. Přesto když si řeknu avokádovou zmrzlinu, můžou mě poslat do cukrárny naproti.
Cestující ostatních dopravců bývají většinou i cestující ČD, je smutné že to doposud mnozí nechápou.
Dokud se nezačne brát veřejná doprava komplexně (jako třeba v Německu), tak bohužel. Ale snad to někomu brzy dojde, když bude v každém kraji jezdit někdo jiný.
A není to za peníze ČD. ČD jsou vlastněny státem. Čili za peníze České republiky, resp. daňových poplatníků.
CD tuto sluzbu maji uz pomerne dlouho minimalne rok byla ale v testovacim provozu
Máte v článku odkaz na špatnou zakázku. Ta původní byla zrušena z důvodu šibeničního termínu.
To je samozřejmě cesta správným směrem, ale vrátil bych na nádraží a do informací o přestupech i řazení vlaků. Kde se nachází vůz 1.třídy, kde vůz pro cestu s kolem, kde vůz pro děcka … při délce dnešních vlaků pobíhat s kufrem nebo s kočárkem po nástupišti není nic moc. Dříve bývalo řazení v hlášení, dnes se vytratily i papírové plachty s řazením vozů, a displeje s řazením nejsou ani na větších nádražích. Vím, že lze řazení vlaků dohledat, ale pro běžného cestujícího je tato informace skryta „kdesi na internetu“. Jak takový obrazový systém na nástupišti může vypadat se stačí… Číst vice »
Jednoznačně souhlasím. Třeba v Německu mi to velmi pomáhá, zvláště když ten vlak je ještě delší. Mají to hezky zobrazené přímo na tabuli s odjezdem vlaku na nástupišti.
V Německu je ještě navíc super, že mají na nádražích označené sektory (A, B, C, … až asi G) a hned na té tabuly vidíte, ve lterých sektorech budou vozy stát.
Takže se lidé pro +- ideální nástup rozmístí už přeíjezdem vlaku (samozřejmě kromě těch, co přiběhnou na poslední sekundu).
Trochu legrační bylo, když vždycky na nějakém pražsém nádraží dlouhém x-set metrů zastaví uprostřed Šukafon a zmatení cestující často důchodového věku pak sprintují stovku pod 30 sekund, aby do něj stihli nastoupit než zase odjede (pravidělně jsem vídal v Holešovicích).
Ještě jednu pěknou věc v Německu mají – před zastavením vlaku se hlásí, na kterou stranu se bude vystupovat.
To jsou ty dobré nápady, které nestojí skoro žádné peníze, a my je v Česku i přesto neumíme prostě zkopírovat.
Řazení vlaků na papíru je běžné ve větších i menších stanicích (příkladem Pardubice, Hradec Králové, Letohrad, Kostelec u Jihlavy)
No jo, ale hledejte to, když máte pár minut 🙂
Najdete to na úplně stejném místě jako informaci o odjezdové koleji, tj. v aplikaci Můj vlak.
Ne všichni používají chytré telefony. Je třeba si uvědomit, že stále žijeme s lidmi, kteří dokonce mobilní telefon nemají nebo mají tlačítkové telefony bez internetu. Velká část lidí starších nemá chytré telefony. A že to je současná cílová skupina na cestování. Zvláště, kdy platí jen 25% ceny.
Smutné je, že mnozí tito lidé bez internetu a telefonů si neumí najít informace na nástěnkách, nebo jízdních řádech.
Na vlak se nedobíhá, na vlak se čeká…
Běžné, ale zřejmě ne povinné. Když jsem dělal na trati a chtěl jsem to do naší stanice, prý už to nemusí být (a to tam jezdily rychlíky)…
U rychlíků a expresů tu informaci máte, byť teda jen tištěnou na papíře.Hned vedle toho žlutého plakátu s odjezdy vlaků , obvylle
v tom Vám budu oponovat, protože nemám onen chytrý mobil, často tištěné řazení vyhledávám, v poslední době jsou k vidění čím dál méně a tam, kde jsou, je na nich čím dál méně vlaků, zároveň se to jako „nepotřebná“ informace často dává do nejméně využívané části stanice mnohdy i kdesi schované
Napadlo mne přesně to samé, co VRT. Už dnes existují aplikace Můj vlak nebo Na vlak, kde se dá přípoj pohodlně zjistit. Takže za 10 mega bude další duplicitní aplikace Vitamín, která stejně bude k prdu, když SŽDC napíše nástupiště 5 minut před odjezdem. A to 5 minut v tom lepším případě. Třeba v Kolíně je naprosto běžné, že nástupiště napíší až v okamžiku, kdy obratový Os stojí dávno u nástupiště.
Přesně 💯
Vymýšlejí vymyšlené.
App Můj vlak a Na vlak existují a fungují.
Můj vlak má výhodu, že ukazuje přesné zpoždění vlaků dle DISODu. Na vlak ukazuje jen zpoždění přibližné, které se dává na Pragotrony. Teď ale k tomu Kolínu, nevím jak jiné vlaky, jezdím na hliníkách z Kolína do TGM, ale vysvětlení aspoň pro vlaky 58xx. Do Kolína přivezu vlak z TGM nebo NbK s pravidelným příjezdem e.g. v 18:28. Obrat mám na vlak z pravidelným odjezdem v 19:29. Předemnou však jede v části směru navíc „Oustečák“ s odjezdem v 19:14. Tak a teď, Kolín je extrémně vytížená stanice, kde jsou potřeba všechny koleje, takže po mém příjezdu mě na tu hodinu… Číst vice »
Můj Vlak si ty data cucá často z paty, nejednou se mi stalo, že čekám na vlak, aplikace ukazuje, že tento již odjel, ale onse ještě ani nepřiblížil :).
„Můj vlak“ si ta data cucá ze systémů SŽDC, a ten se myslím jmenuje ISOŘ a ne pata. Tudíž pokud někdo zadá do systému blbost nebo vlak zůstane z nějakého důvodu stát na trati od posledního zaznamenaného bodu, může aplikace psát nesmysl. Pokud se do systému propíše příjezd ale již ne odjezd, aplikace logicky předpokládá, že vlak z dané stanice neodjel a co minutu přihazuje zpoždění. Vlak už ale může být dávno někde jinde. Dále aplikace logicky nepracuje ani s případným zkrácením pobytů ve stanicích nebo s krácením jízdní doby. Z tohoto důvodu aplikace rozlišuje „potvrzené“ a „předpokládané“ zpoždění. Stále… Číst vice »
hm. ale já mluvím o situaci, kdy stojím 15 minut ve stanici X, kterou za tu dobu neprojelo ani kolo, a aplikace mi ukazuje, že vlak, na který čekám, už ze stanice X odjel v pravidelný čas (přičemž tento ještě stojí o dvě stanice před a dorazí za dalších 5 minut).
Pravda, občas se stává, ale jak říkám, jeto zpožděním informace o zpoždění, které cucá z vaší „paty“, konkrétně zde zmíněného ISOŘe… Nebo co je natom nepochopitelného? 🙂
Ne, to samozřejmě není. Pokud vlak stojí ve stanici X, logicky by si MujVlak z ISOŘ neměl vycucat nic dalšího, než čas příjezdu do stanice X. Nikoli čas odjezdu z následující stanice, ve které ten vlak nebyl. To nijak nesouvisí s neodesláním informace o zpoždění, to znamená, že se v systému objeví informace o odjezdu, který ve skutečnosti nenastal, pak o příjezdu do další stanice, který taky nenastal, a dokonce i o odjezdu z další stanice, se kterým je to to samé. A abych byl úplně jasný, nemluvím o údaji „aktuální stanice“ (který se často predikuje podle poslední zaznemenaný polohy… Číst vice »
Nejen z ISOŘe živ je Můj vlak. Ve vlacích vybavených nějakým novějším infosystémem ten infosystém odesílá do dispečerské aplikace DISOD ČD polohu dle GPS a poslední projeté zastávky (bez ohledu na to, zda umí zobrazit přípoje, tohle již funguje několik let). Pak se v aplikaci objeví poloha vlaku i podle dopravního bodu, kde SŽDC neeviduje informace do ISOŘ (teď narychlo mě napadají třeba zastávky nebo hradla mezi Prahou a Berounem, kde sice dopravní zaměstnanec sedí, ale nemá počítač). Nevýhoda: už několikrát se stalo, že obsluha vlaku zadala do IS špatné číslo. Pak ten vlak je zobrazován s hodinovým náskokem nebo… Číst vice »
V inteligentní cizině se zobrazuje číslo koleje cestujícímu i na papírovém přehledu odjezdů. A musí se to dodržovat. Když náhodou ne, musí se to vyhlásit cestujícím a ty aplikace a infosystemy zobrazují skutečné číslo koleje třeba i zvýrazněné. I u nás se někdy někde zobrazují koleje předem. I v Praze na hlaváku, často to vidím. Do Inissu se to ale musí nacvakat ručně a pokud vím, tak zobrazuje to jen na přehledových panelech. Podle velikosti a typu nástupištních a podchodových tabulí lze na jednu kolej vypsat více vlaků, ale informaci, že druhý vlak teprve bude přistaven, nebo něco podobného, to… Číst vice »
zobrazovat číslo koleje cestujícímu i na papírovém přehledu odjezdů je nepoužitelné na velkých nádražích, kde je kvůli zpožděním a výlukám potřeba se operativně přizpůsobovat situaci. Kromě toho v dnešní době jsou papírové jízdní řády už dávno přežité.
Jasně, nejde to, proto to Říšský dráhy maj coby standard už snad od Bismarcka. Ale co je tento fakt proti mínění českého šotouška.
Na jednu kolej se vždy píše jen ten nejbližší vlak z prostého důvodu, jelikož cestující by byly kolikrát schopni nastoupit hned do prvního vlaku a pak se hádat, že už tam byl vypsán.
Jenže v té slavné cizině MU způsobí daleko větší problém, pro operativní řízení provozu je opravdu lepší vypisovat ty vlaky ( dejme tomu ) 10 – 15 minut předem.
Němec je schopen zrušit zpožděný vlak, vždyť za hodinu a půl jede další než by řešil, kde vykřižuje.
Víte o tom, že to píšete někomu, kdo jezdí S1 (kde je obrat 7-9 minut) a tedy zná tamní reálie? 🙂 Nebo chcete tvrdit, že v době, kdy vlak z Prahy již stojí u nástupiště, nevědí zda zpět odjede z 1., 2. nebo 3. nástupiště? 🙂 A ano, nejde zobrazit dva vlaky na jednu tabuli, ale lze nastavit u jednoho vlaku např. nástupiště 4/1 a u druhého 4/- s tím, že kolej bude doplněna až první vlak odjede. Takto to dělají například v České Třebové nebo Pardubicích. Ale Kolín byl vždy divný :-/
Milej pane, vy tu normálně popíráte platnost Železničního pravidla č.1!!
Nikdy se to tak nedělalo? Zaměstnanci v provozu vám řeknou, že to už dávno neplatí. A stížností chodí čím dále víc, mnohdy i nesmyslné a neustále se ně musí vymýšlet odpovědi.
Každá stížnost směrem ku dráze je nesmyslná, to přece platí odjakživa. Na dráze se vše dělá vždy nejlíp, to ví každej.
Česká Třebová i Pardubice mají jiný infosystém (HAVIS a HIS). INISS (Kolín) to bohužel neumí (vyžaduje kolej, podle ní si ve své databázi vyhledá nástupiště, a pokud je kolej „obsazena“ jiným vlakem na výpis, vyvolá hlášku že to nejde). HIS umí zveřejňovat plánované koleje / nástupiště. Když si zobrazíte stanice s HISem, zjistíte, že koleje mají vypsány třeba na celý den. Jen se pak podle vývoje zpoždění mění v realitu. INISS tohle neumí. Umí předpokládanou kolej zobrazit obsluze, ale ne na tabuli. Pak obsluha klikne na Vypsat a zobrazí se jak v hale, tak na příslušném nástupišti, v aplikaci, všude.… Číst vice »
Malinka pripominka k te udajne neprizpusobilisti map a odjezdu vlaku pro mobilni pristroje. Grapp mi v tfl funguje bez problemu 😉 A na odjezdy a prijezdy je preci Muj Vlak Appka vcetne widgetu. Zobrazuje i konkurencni dopravce. Celkove vsak informacni panely ve vlacich maji opodstatneni.
Grapp sám o sobě není příliš přehledný pro neželezniční fanoušky. Hlavně o něm velká část cestujících ani neví. O zobrazování konkurenčních dopravců v Můjvlak jsem nevěděl, díky za doplnění.
Jan Sůra: Ono by stačilo se do té aplikace podívat 🙂 Nejde rozkliknout detail vlaku, ale na „odjezdových tabulích“ jsou i s aktualním zpožděním.
S bydlištěm v Liberci a nejčastějším cílem cesty Praha Můj vlak opravdu příliš nevyužívám.
I kdyz mam rezijku, tak zrovna pro relaci Liberec Praha bych take nevyuzil vlak, ale radsi si zaplatil bus 😉
Kde se v app Můj Vlak dají zobrazit ostatní dopravci? Spoje GW tam nejsou.
viz odjezdy ze Stanice – př. Trutnov hl.n., Milotice nad Opavou…
Musíte rozkliknout přímo stanici (nelze podle čísla vlaku ani vlak nejde rozkliknout). Bohužel po ukončení provozu ČD na šumavských lokálkách tyto stanice ČD ze své databáze odstranily, čili pro Šumavu fungují akorát Strakonice, Číčenice, České Budějovice a Český Krumlov.
Tak to je uživatelsky poněkud nepřívětivé, ale skutečně to tam je.
Ovládání Grapp sždc i na relativně velkém displeji mobilu je velmi těžkopádné, pokud bude funkce integrována do Můj vlak, tak jedině dobře. Chtělo by to také doplnit aspoň základní mapový podklad do Grapp. Také bych uvítal plnohodnotnou funkci aplikace Můj vlak i pro cizí dopravce (zobrazení trasy spoje).
S integraci grappu do appky mujvlak rozhodne souhlasim a je to skvely napad!!! Zakladni mapove pokryti ano, ale staci jen fakt zakladni. Posledni bod je ale problematicky, proc by mela aplikace narodniho dopravce zobrazovat dodatecne udaje o konkurenci? Staci, ze je „ochotna“ zobrazit udaje, ktere jiz zobrazuje a cestujici, kteri chteji jet alternativne si stahnou jejich vlastni. Pak je moznost udelat nezavislou jednotnou aplikaci pro vsechny, ale kdo ji udela a proc?
Mohla/měla by tu dosavadní aplikaci Můj vlak zastřešit SŽDC, jako nezávislá organizace poskytující služby všem dopravcům. Díky tomu by bylo možné integrovat i funcki jednotného nákupu jízdenek pro všechny dopravce.
Když se nedokáží domluvit ani na jednotném tarifu, nebo odbavení, tak těžko budou ČD zastřešovat něco jiného. Ať to hezky vydá SŽDC pro všechny dopravce. Grapp nově ukazuje i některá omezení na dopravní síti.
Těžko bude zastřešovat Můj Vlak SŽDC, když je to apka ČD..
No tak akorát že se to bude jinak jmenovat (Vitamin), bude to nové a bude to umět i jiné věci. Ale zase je fakt že lístek si z toho asi nekoupíte.
Jestliže dopravci mezi sebou nechtějí spolupracovat, tak nic jiného nezbývá.
Zobrazení připojů (na LCD monitoru ) jsem poprvé viděl zrovna před pár dny v autobusu od Transdevu z Vrbna pod Pradedem do Karlovy studanky. Stejne autobusy jezdi i z Karvine do Tesina, ale tam jim na prave půlce monitoru běží reklama.
Ve vlacích už se to také zobrazuje nějakou dobu, nebo minimálně zobrazovalo. Současný stav neznám, protože nejezdím těmi správnými vozy a hlavně si to najdu v mobilu. Ale uměly to třeba i rekopatra na sysloidních soupravách v Praze.
No, současný stav je jako dycky. Zatímci v civilizaci na západ od nás se nástupiště tisknou na papírové JŘ na rok dopředu, na Hlaváku pořád klasika – hromady lidí hypnotizují odjezdové tabuke (navíc geniálně umístěné nad podchodem, takže ho úplně zablokujou), aby se konečně 5 minut před odjezdem objevilo, že spoj jede ze 7J a pak následuje davový úprk jak v indickém filmu a blbost projektanta rekostrukce haly tančí ruku v ruce s blbostí ouřadů ze SŽDC. Nu co, aspoň maj pak tůristi doma co vyprávět.
(a aby to bylo fakt klasicky česky paradoxní, tak leckdy už je nástupiště vidět v MémVlaku, ale na pragotronech furt nic, takže už se mi ikskrát stalo, že jsem nějakým lidem říkal, odkud to jede, a oni mi nevěřili, porotože nedokázali pochopit, že mám informaci, která „nevisí“ nikde na tabuli).
Jj přesně, ta Praha je v tomto „dokonalá“, zvláště pro lidi, co tam jezdí jen občas a pro turisty… já už se naučil většinou si v klidu sednou na pravděpodobné nástupiště a jen si v mobilu dám odjezdovou tabuli, ale kolikrát ani 5 minut před odjezdem tam to info není. Jako chápu, že řídit provoz v Praze je asi náročné, ale to opravdu nejde prostě aspoň pro ty mezinárodní a dálkové vlaky nechat stabilně nástupiště? A řešit jen mimořádnosti? Jinak se etď dívám na papírové jízdenky, u té kupované na Bahn.de mám vytištěné číslo nástupiště jak odjezdové tak i příjezdové… Číst vice »
Vstoupit do diskuze…Ono je hezké nadávat na Prahu hl.n. a další naše stanice a porovnávat je se stanicemi DB. Jenomže na západ od nás mají ve zvyku všeobecně vytěžovat infrastrukturu podstatně méně a s většími rezervami – projděte si třeba obsazení kolejí stanice Berlin Hbf a zjistíte, že využití jejích podzemních kolejí je řádově nižší než třeba ŽST Praha hl.n., Brno hl.n, ale mnoha dalších. Až budeme mít v Praze na hlavním pod metrem ještě podzemní nádraží o 6-ti kolejích, tak se uleví povrchu. Jestliže chceme naše pražské (ale třeba i brněnské) hlavní nádraží srovnávat s nějakou stanicí na západě,… Číst vice »
V Kjótu, Tokiu, Ósace, Kobe, Fukuoce, atd. to je úplně v pohodě a všechno to jsou nádraží mnohem frekventovanější, než Praha hl. n. Vlaky přijíždějí a odjíždějí z té samé koleje po pár minutách, navíc na minutu přesně. A tabule umí vypsat asi 3 aktuální odjezdy z každé koleje a nikdo není zmatený…
Tak ono v Japonsku asi všechno funguje jinak, držel bych se Evropy.😉
Funguje to, protože všichni tady na dráze v Japonsku chtějí, aby to fungovalo, je to pro ně otázka prestiže a vědí , že jsou součástí velkého celku, který funguje tak dobře, jako každý jeho jednotlivý článek. Takže je to, ostatně jako vše, jen a jen o lidech…
No ano, je to o lidech a o tom jsem psal. Mentalita lidí je tady v Čechách, ne u vás v Japonsku, prostě jiná a nejen na dráze.
SŽDC by mohla začít tím, že bude v Praze na hlavním uvádět nástupiště dřív než 5 minut před odjezdem vlaku.
Což se podle mě většinou děje. To že to není na tabulích přímo na nástupišti, je věc jiná. Jenomže tam to naráží na kapacitu těch tabulí, které nedokážou zobrazit víc než jeden vlak.
Neděje 🙂 Např. v Kolíně u Os vlaků nevíte nástupiště zhusta ještě minutu před pravidelným odjezdem, ač souprava již dávno stojí u peronu 🙂
V Kolíně nevím, ale v Praze na hlaváku se to děje mnohokrát denně.
https://provoz.szdc.cz/tabule/StationDetail.aspx?lang=cs&id=5457076&t=2 račte…
Pravidelně u vlaků směr Brno to nebývá.
Ano, Praha hl.n. s timto opravdu ma obtiz, Os a Sp byvaji uvadeny vcas, ale jednou tam zaroven chybela kolej/nastupiste od zpozdeneho EC i kolej od nasledujiciho RJ, obou do Brna. A jedna i druha skupina cestujicich tam pak ceka, pritom jedou do druheho nejvetsiho ceskeho mesta… Nejaka preference by tam mohla byt, ne? A jak psal David II vyse, rezerva na nadrazich je potreba. A rezerva je urcite i v Praze – prijde mi, ze z nejakeho duvodu, ktery nechapu, vlaky prilis casto neodjizdeji z nastupist 6, 7 a 8, pritom na internetu se uvadi 8 nastupist a 24… Číst vice »
To všechny koleje musí mít nutně nástupiště? Stanice to nejsou jen koleje s nástupišti.
Já sice vím, že v téhle republice nikdo pod milion korun nehrábne, ale přesto údaj 9,98 považuji za velmi strohý. (5:37)
Krok spravnym smerem. V Rakousku jsou tyto informace v railjetech uz leta (myslim si, ze 2009 to uz bylo), zaroven nektere prestupy cte pruvodci – to je u nas tez k zamysleni. A bylo by fajn zaroven postupne nahrazovat novejsimi vagony, kde displeje nejsou. Protoze v nich zaroven vetsinou chybi wi-fi :).
U nas to v rj taky uz nejakou dobu funguje a obcas to i nejaky stiplistek cte, kde stoji jake pripojne vlaky.