- Železnice •
- Město •
- Infrastruktura •
- Zprávy
Viadukt, jaký svět neviděl. V Brně zatím nenašli místní „negrellák“, hledání ale nevzdávají
Zachované klenby Vídeňského viaduktu v Brně. Pramen: KAM
Průzkum bude pokračovat v létě a měření georadarem doplní kopané sondy a vrty.
Tak proto stěhují to nádraží. Sedláček se chce promenádovat. Budeme žít jako v Praze, všude samé vedení, jedna fáze druhá fáze, třetí pěkněééé véédle nííííííííííííííííííííííí. Kdyby se koukli do archivu, třeba by našli, že ho rozebrali a odvezli do Prahy… ale asi neuměj německy, případně jim rakušáci v rámci pomsty za spolurozvrácení Rakouska, ve spolupráci s pražskými Pepíky spálili archiválie na uhel.
Možná tam najdou základy terminálu Hyperloopu. I se sochou primátorky.
No pročetl jsem si diskuzi a musím konstatovat, že ste všici pěkní hňupy.
Někteří možná i hňupi.
Upřímně řečeno, byl bych překvapen, kdyby v tom náspu nějaké oblouky byly. Tzv. Vídeňský viadukt byl jednokolejný a když na konci předminulého století rušili původní čelní nádraží a rozšiřovali železniční trať, tak ten viadukt jednoduše zasypali. A bylo by celkem nezodpovědné, kdyby pod tratí, pod oblouky, nechali dutiny, popřípadě nedostatečně upěchovanou zeminu. Jednodušší určitě bylo ty oblouky sundat, cihle použít jinde a jednoduše sypat hlínu shora. A dusat a dusat a dusat. Pokud tam nic není, nebude aspoň ten obnažený viadukt tvořit bariéru v dalším rozvoji města. Konečně zmizí ten brownfield mezi Novými Sady a ulici Uhelná, bude zbourán i… Číst vice »
Mohly by se ale dochovat pilíře. Navíc si nejsem jistý jestli Amerika vznikala až dodatečně, nebo v době pohřbení viaduktu. Pokud se dochovaly jenom pilíře pak… podle mne by to bylo o něco zajímavější než pokud by se dochoval celý. Jinak z něj je dochována i část nad Svratkou a z fotek je vidět že tam byly dva mosty vedle sebe.
Osobně bych sázel že jenom prolámali klenby.
Skladiště Malá Amerika vznikalo až dodatečně s vyžitím stávajících kleneb Vídeňského viaduktu. Čistě spekulativně, je možná, že malá Amerika je postavena právě z cihel vytěžených ze zrušeného viaduktu…
Už jsem zažil zasypávání něčeho podobného – je to tak, prolomí se klenby a sype se to zvrchu. Ale i v tom případě by tam měly být pilíře a na stav kleneb se nedá spoléhat, i kdyby tam byly. Na druhé straně, takto destruktivní zasypávání vyžaduje dlouhodobou výluku tratě, kdoví, jak to bylo.
Promenáda bude spojovat nový fotbalový stadion s novým hokejovým stadionem. Hned vedle bude stát rychlobruslařský stadion s výhledem na nový velodrom. A všemu bude kralovat nové nádraží a budova konečné stanice hyperloopu. Výstava maket a studií již brzy ve Vaňkovce… Nemyslím, že to budou v dohledné době odkapávat natož stěhovat nádraží.
zapomnel jste to vše propojit lanovkou 🙂
Slovo „Negrellák“ jsem, přiznám se, nikdy neslyšel, spíš se tomu říká „Karlínskej viadukt“. Myslel jsem původně, že je to něco z hantecu a že borcí asi hledají v podzemí metro.
Co je to vlastně NEGRELLAK? Jsem čistokrevná brňačka, ale ještě jsem to neslyšela.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Negrelliho_viadukt
Kde je v tom odkazu výraz Negrellák?
Btw.jsem křtěnej Vltavou a v životě jsem to neslyšel.
No nikde, dotaz paní Kateřiny mi vyzněl jakože vůbec neví co to je, ne že se jí nepozdává jen ten název, nevím…
No právě, na to byste musela být spíš pražanda 🙂
V hantecu to není.
Našli nebo nenašli?
Ty tři fotky „Zachované klenby Vídeňského viaduktu v Brně“ jsou scifi nebo skutečnost?
Nevím to určitě, ale vypadá to opravdově. Ale to na tom snímku bude možná všechno, co se zachovalo. …Jako úplně všechno. 😀
No, je to docela pravděpodobné. Pokud všichni ten viadukt pamatují jen ze starých obrázků s Petrovem bez věží a se Špilberkem bez stromů – třeba takto https://www.archiweb.cz/news/v-brne-zacal-pruzkum-viaduktu-ktery-se-ma-promenit-na-promenadu jako já, tak se můžeme dočkat velkého zklamání. 🙁
Ten most musel být dochovaný až někdy do 80. let 19. století nebo tak nějak se dělalo jižní zhlaví.
Je to jenom vizualizace, jak by to vypadalo kdyby …
A už našli i nové nádraží v Brně 🤣🤣🤣
Ten titulek psal samozřejmě Cajzl z Prahe
A vadí to čemu?
Lidem, kteří nemají rádi vyčpělé vtípky.. nicméně mě jako brňákovi ten nadpis nějak zvlášť nevadí, nic rádobyvtipně protibrněnského tam nevidím, narážku na jitrnici z oné pohádky může schytat kdokoliv kdekoliv, a tady ta analogie objektivně je 🙂 spíš vidím poprvé srovnání s Negrelliho viaduktem v Praze, myslim že takle by to v Brně nikdo místní nenazval, ale pořád je to záležitost čistě věcná, nikoliv „meziměstská“ 🙂
Srovnání s Negrelliho viaduktem jsem už viděl ale ne přímé. Spíš jenom jako konstatování.
Nicméně je to s těmi mosty v Brně otázka, pokud by se zachovalo hlavní nádraží kde je, pak by bylo vhodné myslím viadukt do Židenic oživit, respektive dostavět co chybí, násep nahradit také mostem… prostě udělat z toho novou stavbu která zkombinuje staré a nové.
Muselo by se upravit severní zhlaví, musela by se provést celková sanace brány na Křenovou a náhrada litinových prvků.
Tak haha že, sme se všicí zasmáli jak to borec ze Štatlu nandal Cajzlovi z Prahé … ale tak nějak, jak už to bývá, myslím že opět Cajzl z Prahé není tak úplně z Prahé (myslím že pan Šindelář je spíš z Budějc)
Všechny ty internety jsou z Prahe.
Myslím, že ani jeden redaktor tohoto webu není z Prahe. Jeden ze severu a druhý z jihu.
I Cajzlům se musí nějak vysvělit, co je to Brno. 🙂
Brno je hustě osídlená pravotočivá zatáčka na cestě z Prahy do Vídně…
ODSunovači nádraží určitě najdou alespoň jednu cihlu, aby bylo na čem stavět vysněnou promenádu 🙂
Psát to takto je velmi trapné… zvlášť když to za stát odklepl jistý socan.
Od dob oposmlouvy jsou rozdily vicemene povrchni.
Tak určitě, proto socani stále víří třídní boj a ODS podporu podnikatelům 🙂
myslím, že po sekeře způsobené andrejem a alenkou…se nic příštích 50 let stavět nebude, bude stěží na dokončení již rozestavěného. se státníma investicema je game over. a buď se poškrtají i platy a důchody + zvýší daně nebo Řecko (ale bez EURA, tudíž spíš Argentina)
Ji
Když před rokem Andrej Babiš navštívil Brno tak rovnou řekl že 22 miliard na rekonstrukci železničniho okruhu v Brně je škoda peněz.
drobná maličkost, i s nádražím to má stát přes 40 miliard (reálně notně přes 60) a v tom ještě není započítaná kompletní restrukturizace dopravy okolo. Například nyní se u současného nádraží nachází nejdůležitější uzel MHD v Brně. K novému nádraží by se někdy v budoucnu měla dovést jedna linka MHD…
Na nejlbižších 30let po ODSunu bude stačit autobusová.
Že vám ta ODS tak leží v žaludku…
tak brněnská ODS je lihen talentu…don Pablo, Hos, bratři Venclikove (či jak se to hoši z B-sever jmenovali) a další kousci…
Nejen jemu…
No to tak nějak tuším a myslím že to skončí, spíš tak že se postaví maximálně perony na Dolním. To by se mohlo vlézt do miliardy až dvou. Pokud by vznikla VRT s jižním vjezdem, tak by dávalo smysl aby nádraží bylo právě na dolním a dodělala se jenom trať do Slatiny. Pokud ne, tak nemá cenu v uzlu moc co řešit, maximálně nějaké rozdělení mezi Horní a Dolní. A ještě možná Židenice. Myslím že po současné vládě bude ČR ve stavu že se bude muset jít do PPP projektů, nebo do různých koncesí a nechat to na soukromém sektoru.… Číst vice »
VRT se nepostaví, nebude na to. ani současné plánované úpravy sítě jako tunel praha beroun nebo UCho se stěží udělají. přesun nadrazi vč.trati je na 20let…a není na nic žádný papir (max. územní plán)…
PPP v dopravě nepomůže, musí to někdo tomu soukromnikovi zaplatit. a ani na to nebude
Toho se také obávám, nicméně je zase fakt že se nějak musí železniční síť řešit. I kdyby to mělo být jenom o tom že se položí třetí kolej mezi Choceň a Ústí, lépe ale až do Třebové. Nebo že se třeba nuceně rozdělí trasy dálkových expresů a Bratislava/Vídeň půjdou přes Brod a do té tratě se ještě nalijí peníze na vytvoření delších úseků na 160-230km/h. Umím si ale také představit „VRT-LC“ kdy se rekonstruuje magistrála přes Vysočinu a od Vlkova se postaví přes Bíteš trať na Rosice se sklonem 8-12 promile @140+km/h a postaví se nový přesmyk o dvou kolejích… Číst vice »
Podle analýz bude Česká koruna pro zahraniční investory velmi atraktivní.
https://faei.cz/nakupujte-ceske-koruny-radi-svym-klientum-bank-of-america/?fbclid=IwAR3rqgZ61MjxUXstcn1tDEwXKMhgPVSDmUUn6Ja1Hg5uuUmlqiyfMTdUjFM
Nádraží je zachráněno…
Jak je vidět vizualizovat jde všechno. V nejhorším si můžou lidé prohlížet obrázky. Je taky možné, že hledají na špatném místě. Vzhledem k tomu, že nejsem příznivcem přesunu nádraží z jeho privilegovaného umístění na odstrčené stanoviště, nebudu jim do toho kecat. Stávající nádraží má obrovskou hodnotu, bez problémů se dá rozšířit i upravit zhlaví. Na přesun by doplatili hlavně cestující / nikoliv vláda, projektant a brněnská radnice /.
Tak váš názor ohledně přesunu nádraží je založen na vašich osobních preferencích a subjektivních názorech, ne na technických faktech, studií, ani na zájmu na co nejlepším rozvoji města. Přesně kvůli lidem jako vy, kteří mají názor a potřebují jej sdílet, aniž by problematice jakkoliv rozuměli, to ještě nebylo realizováno. Stejně jako celá řada důležitých dopravních staveb v celé republice. Lidé by si měli uvědomit jednu úplně základní věc. To, že jsem na něco dlouhodobě zvyklý, neznamená, že je to tak správně, mělo by to tak zůstat a mám právo bránit dalšímu rozvoji.
Škoda, že ani v Bernu to nepochopili…
Ani v Miláně.
Tak zrovna milánské centrální nádraží je od historického jádra mnohem dál, než má být nové brněnské (samozřejmě počítám i poměr velikosti obou měst).
Jezdím několikrát do měsíce. Z pohledu pravidelného cestujícího mi stačilo, když byla na hl. n. výluka. Nádraží je hlavně pro cestující. Odsunovači patrně vlakem často nejezdí. Jinak by navrhli nějakou variantu v centru.
Opravdu každý kdo jezdí do Brna za prací pracuje v centru?
Ne. Všichni jezdí do Komárova, kam jedině je to z odsunutého nádraží blízko. 🙂
To není o tom že je to u historického centra(i když i to je milý bonus), ale o tom, že je to u nejvetšího dopravního uzlu MHD v Brně.
Co se týče technických faktů, tak studie proveditelnosti potvrdila, že modernizované nádraží v centru dosáhne vyšších úspor času cestujících. Největší nevýhodou zachování nádraží v centru je nepřipravenost z hlediska územního plánování a projektové připravenosti, což je přímý důsledek §1 (vždycky se chystal jen přesun). Druhá věc je, že výpočet úspory jízdních dob přikládá velkou váhu intervalu mezi spoji, kde např. zkrácení intervalu mezi spoji ze 30 na 15 minut je dle SP ekvivalentní zkrácení jízdní doby o cca 10 minut. Příklad: pokud mi na S2 zkrátí interval ze 30 na 15 minut a zároveň prodlouží cestu o 5 min (čas… Číst vice »
Ooo, argument obecnou neznalostí bez jakýchkoli věcných faktů. Úroveň novinky.cz. Máte obrovskou smůlu, že drtivá většina odborníků (dopravních inženýrů, urbanistů, dopravních projektantů) si myslí totéž, co předřečník. Ostatně i SP to dokázala, a to i přes: – účelové podhodnocení nezbytné průjezdní kapacity uzlu (především pro nákladní dopravu), – účelové podhodnocení nezbytné přepravní kapacity MHD, – ignorování faktu první cílové destinace drtivé většiny cestujících, – účelové metriky výpočtu nákladů výstavby vzhledem k zátěži prostředí, – naprosté ignorace nutných stavebních a zvýšených provozních nákladů na systém MHD – pokřiveného výpočtu úspory vnímaného času cestujícího, – absurdní návrhy vedení vysokorychlostní skupiny v podzemí… Číst vice »
Spíš by se neměli prosazovat novoty za každou cenu, ono je občas dobré se zamyslet a řešit spíš a jaké zájmy za tím stojí, a většinou vám vyjde že to rozhodně nejsou zájmy občanů ale pár uřvaných spolků co se chtějí zviditelnit aby si mohli říct o státní dotace na další rok.
Tvrzení jakéhosi pisatele Jirkw je založeno na čem? Ano, na dojmologii.
až mi předvedete, jak má nové nádraží víc nástupních hran než to současné a jak do něj dovedete víc kolejí hlavně od severu (minimálně 6, 4 jsou málo) a jak vyřeššíte kolizi s náklady na niovém nádraží tak Vás budu brát za odborníka a ne arogantního ….
Jste zřejmě přesvědčen o své pravdě. Popište nám jak si ten rozvoj představujete?
Všude obrovská parkoviště, nákupní střediska a paneláky a nádraží někde na periferii? To je Vaše představa rozvoje? Tak to se máme na co těšit.
Tak tuhle část Vám popíšu. Politici a lidi na ně napojení vlastní pozemky, které budou potřeba pro odsunoutou variantu. Po jejich vykoupení si tito dotyční postaví nové luxusní haciendy – a tím dojde k rozvoji města Brna a jeho satelitú.
Mimochodem – rozšíření současného nádraží nebrzdí nikdo jiný, než slavná firma Brno New Station Development (BNSD), která mně neznámým způsobem získala dva malé pozemečky mezi současným hlavasem a Teskem/Priorem. A tím si jistí pozici.
Opravdu máte pocit, že 1 km od Zelňáku je periferie? V rámci města velikosti Brna? Proč jako mnoho jiných používáte tento argumentační faul?
Je to vnitřní periferie a tak to taky zůstane.
KAM by z toho chtěla udělat širší centrum a falešně tvrdí, že za to, že je to vnitřní periferie, může zrovna nádraží.
K dané problematice se vyjádřím. Když se mluvilo o odsunu nádraží, čekal jsem, že to bude bolestivé, vzhledem k té vzdálenosti od centra, ale upokojovala mě představa, že by to všechno kolem toho nádraží mohlo mobilitu ve městě posunout o notnou řádku let dopředu. tak jsem zašel na tu besedu s lidmi od architekta města Brna. A oni nemají vizi. Žádnou. Prostě jen plní zadání lidí nahoře, aby si politici zhodnotili své pozemky. To, co jsem si myslel, že jsou jen pomluvy, že to ani nemůže být pravda. Ale ono to tak je. …naproti tomu SŽDC vizi má.Dost futuristickou a… Číst vice »
Pro Brno je nejlepší železniční tunel od severu, který povede na podzemní nástupiště pod současným hlavním nádražím. Tímto tunelem múže kromě dálkových vlakú jezdit i eSko. Levný to nebude, ale dražší než odsun taky ne a přínos nesrovnatelně vyšší.
Pak bychom měli povolat Elona Muska, protože ten by severojižní podzemní diametr podtuneloval mnohem levněji, pro Brno, světu na ukázku co vše jde dokázat, třeba i jako promo akci…
proč lžete? normální cestující brňáci nové nádraží potřebují jako sůl! u toho stávajícího nelze zaparkovat, nelze rozumně vyložit nebo naložit lidi. a už vůbec ne tam na den nebo dva nechat auto. pro denně dojíždějící příměstskými linkami je to fajn zastávka, tomu rozumím, ale pro všechno ostatní je to kapacitně nedostačující šílené nádražíčko v oblouku a jako takové zcela nevhodné.
Zkusil jste to někdy před Tescem? Tam je místa na parkhouse habakuk, teda kdyby se chtělo, jako že se ze známých důvodů nesce. A přístup z druhé strany je. Oblouk není úplně příjemný, ale vídeňské HBf. je v oblouku taky. Kdyby se stávající podchod rozšířil pod celé kolejiště, vznikla by atraktivní pasáž včetně pokladen a dalšího zázemí.
Navíc samotné Tesco se s největší pravděpodobností bude bourat…
Pokud si myslíte, že se má při dálkových cestách parkovat u nádraží uprostřed města, tak jste pravděpodobně nepochopil princip Park and Ride. Zaparkuje se na okraji města, a do centra (a klidně i na nádraží) se dojede VHD. Řešením je realizovat terminály s parkovišti P+R na okraji města a necpat další auta do centra. Ostatně S-Bahn zpravidla netrčí v kolonách. Druhá věc je, že ti denně dojíždějící představují většinu uživatelů nádraží. To je taky možná jeden z důvodů, proč byla u referend malá účast – lidi bydlící přímo v Brně zpravidla nejezdí každý den vlakem do práce, takže je nádraží… Číst vice »
Představa, že při cestě z odlehlejších částí města, kde je obslužnost veřejnou dopravou méně vyhovující, pojedu na P+R parkoviště, tam přesednu na MHD a dojedu na rolu, je hodně naivní. Totéž platí pro cestu s těžšími či objemnějšími zavazadly. Proto má parkování u HBf. svůj význam, přestože jinak obecně není žádoucí, aby se IAD zatahovala bez naléhavého důvodu do centra.
Máte pravdu, že jsou případy, kdy je potřeba dojet až na nádraží, ať už jde o vyzvednutí seniora, nebo cestu s mnoha zavazadly. Nehodlám tvrdit, že každý by měl použít P+R a jet MHD, protože to někdy prostě nejde. Co ale platí je, že by se parkoviště u nádraží v centru mělo omezit jen pro ty, co ho potřebují a ne aby se stavěly (nejlépe z veřejných peněz) předimenzované parkovací domy, které se zaplní lidi pracující/bydlící v okolí nádraží, a na cestující nezbyde místo. V zásadě, ani jeden extrém (zrušit parkování u nádraží, nebo stavět parkování pro stovky aut) není… Číst vice »
tak konečně rozumný příspěvek. docela často vozím vlakem i větší zavazadla (spíše služebně), nebo vezu rodinu na výlet, proto parkování u nádraží považuji za poměrně důležité. nebude-li, poměrně velkou část těchto cest prostě vezmu autem celé. taky příležitostně vyzvedávám návštěvy (opět dvojího druhy, hosty ze zahraničí do práce, a starší rodiče), a opět tam potřebuji parkovat. je mně celkem jedno, zda bude nádraží pro dálkovou dopravu na roli, u řeky, nebo na konci Tuřan. a příměsto ať si klidně zůstane kde je, to mně vůbec netrápí, a pokud se jim to líbí, tak tím spíše. v tom případě nevidím nutnost,… Číst vice »
Možná by tedy nebylo od věci mít P+R terminály na kraji města i pro dálkovou dopravu. Aktuálně jsou v Brně právě dvě stanice, kde pravidelně staví rychlíky – Hlavní nádraží a Královo pole. Určitě by se hodil terminál s dálkovou dopravou například ve Slatině nebo u letiště. Dalo by přestoupit auto-vlak bez zajíždění do centra, a dojíždějící rychlíkem od Vyškova na Černovickou terasu by taky ocenili, že se nemusí zajíždět až do centra. Bohužel, pokud chceme zachovat přestupy vlak-MHD i příměsto-dálková, tak s hlavním nádražím z centra moc dobře nejde. Nic ale nezakazuje, aby dálková doprava stavěla i mimo hlavní… Číst vice »
Víte proč má Brno Prahu u zádele? Protože hlavní město Vídeň je blíž. To víte, nostalgie je nostalgie… 1526-1918. ;o))
Stále si kladu otázku, jestli nemělo dojít k rozdělení v roce 1993 na této hranici:-)))) – https://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cesko-moravsk%C3%A1_hranice
Nemělo… nemělo dojít ani k rozdělení ČSFR. Slovensko mělo mít více samostatnosti.
To nebylo možné. Mečiar by tam jinak seděl stále a otravoval naše vztahy.
Mečiar není Slovensko a Klaus není Česko.
To máte jedno, přišel by jiný Mečiar. Čerpat ze společného, ale do společného nic nedávat.
To už zabíháme úplně někam jinam, ale..Historické souvislosti – Češi rozbili během jednoho století tři státy, Mnichov a povstání v pohraničí byl jen důsledek národnostního útisku Němců, a v roce 1968 vzniklo Hnutí pro samosprávnou demokracii-Společnost pro Moravu a Slezsko. Ideou bylo autonomní uspořádání oblastí pod řízením rovnoprávných zástupců. „Bez toto se Československo rozpadne“. Jak to dopadlo?
Mnichov a nacistické povstání bylo důsledkem nacistického režimu v Německu, jinak Češi nic nerozbili, nepřeceňujme se.
jee vy jste ale hloupy,chapu soucasnou distancni vyuku,ale stejne si asi budete muset zopakovat ucivo tak,tipuji,poslednich 8 let.Pokud jste tedy alespon zakladku dokoncil…
Zemské uspořádání by bylo fajn, až na jednu věc – ta historická hranice je naprosto nepoužitelná.
V principu je dost použitelná, nějaké místní úpravy např. kolem Jihlavy, Žďáru, Popelína by byly vhodné, ale ne takové zásahy hluboko do vnitrozemí Čech (HB, PE) nebo Moravy (Svitavsko, Dačicko), jak předvádí současné kraje.
To by byly poměrně razantní úpravy. Jihlava má polovinu spádového území v Čechách.
Svitavy jsou moravské město, ale na tři strany Čechy.
Atd.
Jaký problém? V Německu to funguje. 🙂
Jihlava jako Ulm (BW) -Neu-Ulm (Bay)
Svitavy jako Osnabrück (NS-NRW)
Žádné jiné kandidátní město typu Neu-Ulm u Jihlavy není (jako třeba Kladno, Beroun nebo Benešov u Prahy). Tam jde hranice v podstatě zastavěným územím.
Osnabrück má blízkou hranici jen z jedné strany (a to přes 10 km od centra), zatímco Svitavy nemají v podstatě ve stejné „zemi“ ani většinu celých sousedních vesnic. Ty vesnice ve 3/4 obvodu Svitav jsou obvykle historicky rozdělené na českou a moravskou část, to těžko dneska budete znova dělit.
Mělo, ale jako na tři kusy 🙂
Kdyby mělo Brno Prahu tam kde píšete, nebyly by diskuze o čemkoliv co se týká Brna plné křiklounů nadávajících na Prahu a Cajzli
jenže to nejsou žádní brňáci, ale buďto náplavy, nebo nějací ublížení vesničani z vysočiny, kteří stejně tak nenávidí i vedlejší ves…
Ale pokud vím, tak Praha se posmívá mnohem víc Brnu. Mně připadá směšné, když si Praha hraje na velkoměsto. Ano, v Českých poměrech určitě. Avšak v evropských je opravdu stále jen jedno menší hlavní město. Přiznávám se, že jsem měl prarodiče oba narozené v Praze.
Možná by byla zajímavá analýza, kolik procent obyvatel Prahy tam žije déle, než ve třetí generaci.
Kamarád, rodilý pražák mi říkal, že tipuje odhadem tak 450.000 rodilých, to ale neznamená, že vícegeneračních.. V Brně na tom budeme percentuelně obdobně, nebo hůř.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Zajímavý text o historii stávajícího brněnského nádraží.
https://is.muni.cz/th/kz3wt/Bakalarska_prace_3.pdf
Ať v tom Brně postaví cokoliv, nejdůležitější nádraží bude Brno Vídeňská.
Chceme nádraží v centru. Nějaká řeka nás absolutně nezajímá, už jen proto, že tam mají jezdit autobusy po 4 minutách a zcela zničí brněnskou MHD i linkové vedení tramvají.
Děkujeme za vskutku fundovaný názor. Posíláme klíčenku.
Pro zastánce odsunu není žádný názotr dostatečně fundovaný, pokud ovšem nepotvrzuje jejich vlastní. A své oponenty neváhají urážet, aniž by se jakkoliv popasovali s argumenty.
Musíte ale uznat, že argument o „zničení linkového vedení“ je vskutku velice zcestný.
Rozdělení linek do 2 či 3 větví typu 8A, 8B, 9A, 9B apod. opravdu není vhodným modelem pro fungující linkové vedení tramvajové dopravy a k tomu ještě naivně tvrdit, že se zkrátí jízdní doba. Na ODSun tlačí akorát pan Sedláček a jeho šikovní architekti, který si namalovali tramvajovou trať k modřickému nádraží na územním plánu + paní primátorka, která o tom absolutně vůbec nic netuší. Pak tu máme investoři, kterým je nějaké napojení na MHD naprosto ukradené a pouze jim jde o to, aby se oblast u řeky stala atraktivním a mohli si naplnit svoje kapsy.
Pod nickem „Jedine_vlaky“ se skrývá Tomáš Mykl nebo Michal Skala?
Linkové vedení je živá věc a rozhodně bych tím žádnou akci nepodmiňoval (bavíme se o linkovém vedení, ne napojení na infrastrukturu MHD). To, že je dnes v plánu 8A, 8B a 10Z neznamená, že tak bude i zítra.
Ke zbytku se nebudu vyjadřovat, nepřísluší mi soudit, zda je doc. Sedláček na svém místě či nikoliv, nepřísluší mi ani soudit, kdo a jak si naplní kapsy. V podstatě mi to může být i celkem jedno, pokud bude výsledek,. tedy nové nádraží, dostatečně plnit svůj účel.
pěkně děkuju za 8 vedenou přes nové nádraží. nebo 1 či 2. fakt to je průšvih. buď povedou šaliny nesmyslným závlekem jen kvůli nádraží, protože tam jinak skoro nikdo nebydlí, nebo se bude vždy na riole přestupovat. obojí strašně blbě. navíc tam už není reálné skoro odnikud dojít pěšky. to na stávající je….
Nikoho neurážím a od odpůrců jsou slyšet jen jejich osobní preference a dětinské/ rádoby humorné pseudodůvody. Umístění brněnské nádraží bylo vhledem k historickému vývoji města a technickému pokroku v dopravě umístěno provizorně a špatně. Je jedině správně jej odsunout do výhodnější polohy jen o pár set metrů. Jediný argument v rukou odpůrců je současné napojení na MHD, což bude ale v nové poloze realizováno též. Nemluvě na mnohem lepším spojením na bus. Navíc se vybuduje jižní město, což je po Cejlu nejdostupnější část města v současnosti, a to jen kvůli nádraží v současné poloze. Je třeba myslet na to, že… Číst vice »
Jenomže argument, že je u nádraží uzel MHD je úplně ten nejdůležitější. Z vlaku každý potřebuje jet někam dál, % lidí, kteří jdou pěšky je zanedbatelné. % lidí, kteří dál jedou autem, by mohlo být významnější, ale také žádná sláva. U nového nádraží již tak rozsáhlý uzel MHD nevznikne, co se týče tramvají – bude tedy třeba počítat s dopravou autobusy a trolejbusy (v tom pokrok moc nevidím). I to metro, co má přes Nové nádraží jezdit je jen 1 linka. Zachránit by to mohla S-Bahn. Dalším problémem, že i Nové nádraží je skoro v centru, takže je nepravděpodobné, že… Číst vice »
Ale ten uzel se nedá přesunout? Proč je u současného nádraží? Protože tam je nádraží. Takže až tam nádraží nebude co bude bránit tomu ten uzel přesunout?
Brání tomu třeba omezená a již vyčerpaná kapacita křižovatek u viaduktu a zejména na Nových sadech.
Brno již není tak malá vesnice, aby musela mít jeden hlavní centrální dopravní uzel. Větší města vždy mají několik dopravních uzlů. Jestli tohle je pro brňáky nepřekonatelné, tak si dálkové vlaky nezaslouží vůbec.
Bohužel, Hlavní nádraží je snad kromě Králova pole jediný dobře použitelný přestupní uzel mezi vlakem a MHD. Podle toho taky vypadá zátěž nádraží, přes 60 tis. lidí denně jen vlakem.
Jinými slovy, ty další přestupní uzly vlak – MHD musí někdo nejprve postavit. Zhoršení toho jednoho použitelného není řešením (a nové nevyžadují přesun nádraží).
Vy absloutně nemáte ponětí, o čem tu mluvíte a vůbec té problematice s napojením na MHD nerozumíte. Chápete, že i odborníci a dopravní experti kritizovali napojení na MHD, tak, jak je řešené ve studii providitelnosti? Zřejmě ne. Laskavě si zjistěte fakta, než začnete tvrdit, že odpůrci jsou zastáncem pokroku. Všechno NOVÉ hned neznamená dobré.
Měl jsem za to, že dopravní stavba má sloužit k dopravě lidí. A to, že studie proveditelnosti objektivně potvrdila, že nádraží v centru dosahuje v tomto směru lepších výsledků (dosažená vnímaná úspora cestovních dob) není jen „humorný pseudodůvod“.
MHD k novému nádraží znamená 2 (slovy dvě) tramvajové tratě – dnes je jich 5. Kromě okružních 44/84 autobusy od nádraží nepojedou do města, naopak, budou posilovat zátěž tramvají. Ono má totiž dojít ke zkrácení/převedení autobusových linek z Úzké k novému nádraží.
V návrhu nového územního plánu je ještě tramvajová trať Tkalcovská – Masná – Nové nádraží – Heršpická – Hluboká. Ta sice jistě nevznikne hned, ale do budoucna by měla potřebné příčné vazby zajistit.
Ve studii proveditelnosti se s uvedenou trasou nepočítalo (resp. byl tam jen úsek Nádraží – Masná). Pokud tedy beru stav dle SP, tak tramvaje do města vedou jen po dvou trasách – nový bulvár a po Dornychu pod viadukt Křenová. Je pravda, že návrh územního plánu má tuto trasu od Tkalcovské až k Vídeňské, což není na škodu. Otázkou je, jak moc to pomůže, protože západním směrem měl být autobus (60/61), a směrem na Tkalcovskou bude výhodné využít přestup na Kuldově (Židenické nádraží). Účinek nové trasy nejspíš bude odklonění 8, 9 nebo 10 z Křenové, aby se odlehčilo křižovatce Dornych… Číst vice »
Mně to může být jedno, do Brna jedu vlakem párkrát ročně to, že to budu mít do centra po příjezdu o něco dál a o mnoho horší cestou (přes/po mnohaproudých silnicích nebo skrz veleobchoďák? ani jedno fakt není lákavé) holt zkousnu, dokud mi nohy budou sloužit. Problém je ovšem v tom, že provést velké změny MHD tak, aby odsunuté nádraží bylo stejně dobře napojeno na MHD jako dnes to v centru by bylo i teoreticky hodně obtížné, prakticky se nedivím těm, kteří nevěří, že se o to město aspoň pokusí. Navíc plány, tak jak jsou k dispozici, neznamenají větší kapacitu,… Číst vice »
PS: stejně jako zaběhlé řešení samozřejmě může být špatné, nové řešení neznamená automaticky, že bude lepší. Klidně může být stejně špatné nebo ještě horší…
Co brání se Brnu rozvíjet po obou stranách současného nádraží? V podstatě nic a chybějící průchody skrz současné těleso nejsou problémem, vždy je lze dostavět, byl li by zájem.
A kecy o odmítání nových věcí si nech od cesty, soudruhu. Nová věc by měla vždy být lepší, než ta původní a to v případě odsunu nádraží v Brně není možné splnit.
A víte co, máte recht. Na druhou stranu, ono se to vyřeší i když v Brně to nádraží zůstane kde je. Holt VRT bude jezdit jinam. A nikde není psáno že nutně musí v Brně stavět všechno co přes něj jede, když se to tam nevejde. Zase si nemyslím že stát nutně musí dělat v Brně charitu když to vlastně „nikdo“* nechce.
* Škoda jen je, že diskuze jsou plné hejtů na nové nádraží, ale společensky to zjevně je daleko menší problém, když to tak málo lidem stálo za to dojít k referendu.
Nedostatek referenda byl v tom, že bylo pouze pro Brno. Nejvíce uživatelů nádraží jsou dojíždějící, kteří nemají v Brně trvalé bydliště, a ti se v referendu vyjádřit nemohli. Kdybych si měl tipnout, tak se mohlo v referendu vyjádřit tak 5-10% zátěže nádraží.
To je argumentace uraženého dítěte.
Pokud bude stát aspoň jeden úsek VRT přes Vysočinu, tak samozřejmě bude většina vlaků přes Brno jezdit. Proč asi? Že by tamtudy jezdilo nejvíce lidí daným směrem? A takový vlak klidně může pokračovat dál na Vídeň nebo Budapešť úvratí se ztrátou celé 1 minuty.
no nevim,me prislo,ze z tebe udelali cocota.
Tak to prrr pane. Neděláte nic jiného.
To neustálé brečení jak přesun nádraží zničí celou MHD v Brně je naprosto liché. To totiž nesouvisí s přesunem ale s tím, jak se k tomu postaví radnice. Buď MHD upraví tak, aby nové nádraží obsluhu mělo anebo ne. Ale to není chyba státu, MHD je města (kupodivu i v Brně)
Proučíme větru, dešti a MHD.
Pravděpodobnější, než rozpad MHD v Brně, je nenapojení, nebo velmi mizerné napojení nádraží na MHD. Důvod je prostý, vlak používají především dojíždějící, ale ti nebydlí v Brně, a neúčastní se tedy voleb do městského zastupitelstva. Tzn. politikovi to nemá kdo „spočítat u voleb“.
A nějaký konkrétní argument byste měl? Ne. Akorát se snažíte na sebe upozornit svou klíčenkou nebo co.
Vy taky nemáte žádný konkrétní argument, jen šotoušské breky o rozbití linek šalin. Chucpe…
Mám, stačí se podívat do SP, která co se týče MHD, sama tvrdí, že varianta v centru je daleko lepší pro většinu dojíždějících. 😉
Napadlo mě, že u Skramouše na trati Ml. Boleslav – Mšeno je rovněž zasypaný viadukt. Pokud by někdy došlo k přesunu skramoušské zastávky po brněnském vzoru, mohli by mít skramouští taky pěknou promenádu!
„Sice neexistuje, ale je o deset let starší než ten v ubohé Praze.“ LOL 😀
Pamatuji si že na káčku někdo dával fotky z rekonstrukce Hlavasu s tím že tam bylo cosi co vypadalo jako trasa mostu – základy zábradlí. Otázka je jestli nebyl rozebrán na materiál a využit na další stavby v uzlu. Je dost škoda že se při rekonstrukci nevykopaly sondy.
Sondy bych nekopal , já bych to hledal důlní tunelovou formou . A když se nepodaří najít tak položit koleje a mají v Brně metro .
Já sice Brno moc neznám, ale jeden můj kolega, rodilý Brňák vždy o svém rodném městě říká, cituji „Brno je jediný vtip v němž se dá bydlet“. Tak z toho usuzuji, že by ten Váš nápad mohl mít šanci.😉
Ano to je přesně ta reakce ,,já Brno neznám,, nebo ,,Brno mě nezajímá,, a přesto si dáte tu práci reagovat na něco co je od vás 200km.Pozdravuji vašeho imaginárního kolegu.
Bez emotikonu…..
Budu ho pozdravovat velmi rád, jmenuje se Pavel, je z Krpole, absolvent MU. Myslím, že bude reagovat v tom smyslu, že Váš poněkud ublížený příspěvek celkem potvrzuje jeho, mnou pouze citované, vyjádření výše. Jinak přeji hezký den.
Není to ublížený příspěvek ,ale jen povzdech nad ,,odbornou diskuzí,, na tomto webu,který je spíše odborně populární a tak vaše poznámky jsou určeny spíše na novinky,idnes apod.S tím ,,Nekdo,, jste to vyšperkoval.
Aspoň už nepoužíváte smajlíky….
kolega zcela určitě není imaginární. v Brně žiji několik desítek let a potvrzuji, že je to jediný vtip, ve které lze bydlet…
Jenom doufám, že tam budou i nadále jezdit vlaky a ne kola.
Doufejme, že Brno dokáže růst na obě strany od nádraží. Podobně jako pražské Vinohrady, dnes je na „opačné“ straně nádraží vysoká škola a rozsáhlá městská čtvrť.
Vinohradům pomáhají vinohradské tunely. A taky to, že velké město tam bylo už před dráhou. Nicméně tam to zase zabíjí magistrála.
Postavit prostupné nádraží a uzel bude úkol hodný velkého architekta. Odsunovat umí každej blbec.
Před dráhou to město nebylo. První nádraží stálo vlastně za hradbami na konci světa a Vinohrady byly především vinohrady. Až později po „prolomení hradeb“ se Vinohrady začaly rozrůstat. Nejdříve směrem na jih jakoby nad tunely a až později i dále na „vršek“…
http://www.dveprahy.cz/
Díky za ten odkaz, ta mapová díla znám, ale tady je to pro laika pěkné.
Vinohrady jsou samozřejmě typické nájemní předměstí vznikající během průmyslové revoluce a prvního demografického přechodu. Ale vznikala by i za nádražím, kdyby tam ty tunely nebyly. Velkým městem jsem myslel Prahu.
Nicméně to srovnejte se Žižkovem vedle. Ten je napojen jenom přes križovatku U Bulhara. Přesto se taktéž bouřlivě rozrůstá.
—
Celé to je ovšem s „Jižním centrem“ Brna naprosto nesrovnatelné. Tam byla léta stavební uzávěra z důvodu vysoce bonitní půdy a záplavového území. Zahradnictví tam fungovala ještě před 20 lety.