Vespod dřevo, navrch beton. Dokončovaný Bohunický most na Prachaticku je unikát

Bohunický most. Pramen: Jihočeský krajBohunický most. Pramen: Jihočeský kraj

Jihočeský kraj finišuje se stavbou unikátního mostu v Bohunicích na Prachaticku. Kraj se chlubí tím, že vůbec poprvé v České

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Václav

Táhla se neštelují, táhla se seřizují!

Jack Brody

Z čeho to je? 🙂

kakov

faktická poznámka: unikát je to možná u nás, v severských zemích (např. švédsko) je to naprosto běžná konstrukční záležitost, u nás by určitě takové konstrukce také vznikali, kdyby za komunismu nevyhlásili ocel (a beton) jako jediné hodné socialistického hospodářství

Martin V.

A nosnost? Jediné vozidlo 32 tun? Nebude to doufám jen pro osobní auta.

Jiří Kocurek

I dřevěný most se dá navrhnout tak, že unese parní lokomotivu. A napoak se najdnou žlezobetonové předpjaté určené jen pro pěší a vozidla do 400 kg. Například na Vranovské přehradě.

Alibaba

To by mě zajímalo, jakou tomu předpovídají životnost?
Jak tomu uškodí posypová sůl?
Pokud to dřevo neshnije a nepřekročí se jeho pevnost, tak vydrží víc než ten beton.

noerf

Aliba: Pokud je dobře impregnované, tak vydrží dlouho. Inpregnace je v celém profilu, takže by mu nemusela vadit ani sůl, respektive její roztok při tání. Životnost bych tipoval na 50 let.

Pavel

Životnost počítají na 150 let

Alibaba

Tak to jsem zvědavej… 🙂
Bohužel se toho nedožiju.