Vespod dřevo, navrch beton. Dokončovaný Bohunický most na Prachaticku je unikát
Bohunický most. Pramen: Jihočeský kraj
Jihočeský kraj finišuje se stavbou unikátního mostu v Bohunicích na Prachaticku. Kraj se chlubí tím, že vůbec poprvé v České
Táhla se neštelují, táhla se seřizují!
Z čeho to je? 🙂
faktická poznámka: unikát je to možná u nás, v severských zemích (např. švédsko) je to naprosto běžná konstrukční záležitost, u nás by určitě takové konstrukce také vznikali, kdyby za komunismu nevyhlásili ocel (a beton) jako jediné hodné socialistického hospodářství
A nosnost? Jediné vozidlo 32 tun? Nebude to doufám jen pro osobní auta.
I dřevěný most se dá navrhnout tak, že unese parní lokomotivu. A napoak se najdnou žlezobetonové předpjaté určené jen pro pěší a vozidla do 400 kg. Například na Vranovské přehradě.
To by mě zajímalo, jakou tomu předpovídají životnost?
Jak tomu uškodí posypová sůl?
Pokud to dřevo neshnije a nepřekročí se jeho pevnost, tak vydrží víc než ten beton.
Aliba: Pokud je dobře impregnované, tak vydrží dlouho. Inpregnace je v celém profilu, takže by mu nemusela vadit ani sůl, respektive její roztok při tání. Životnost bych tipoval na 50 let.
Životnost počítají na 150 let
Tak to jsem zvědavej… 🙂
Bohužel se toho nedožiju.