Vesnické nádraží jako velká stanice. Správa železnic začala se „sektorizací“ i tam, kde staví jen motorák

Označení sektorů ve stanici Hoštejn.Označení sektorů ve stanici Hoštejn.

V železniční stanici Hoštejn na koridoru mezi Prahou a Přerovem zastavuje běžně jen motorový vůz Stadler nebo Regionova, přesto se

V železniční stanici Hoštejn na koridoru mezi Prahou a Přerovem zastavuje běžně jen motorový vůz Stadler nebo Regionova, přesto se tu cestují dočkali nových cedulí, které jsou připraveny na teoretickou chvíli, kdy zde začnou zastavovat dálkové vlaky. Nově je na nástupištích písmeny označen sektor, který ukazuje, v které části vlaky zastaví.

Podobné cedule se objeví zřejmě i v dalších stanicích na koridoru, kde dálkové vlaky nestaví. Podle mluvčí Správy železnic Nely Friebové jde o dopad vyhlášky 8/2015 Sb., která tuto povinnost vyznačení sektorů na všech nástupištích o délce 100 metrů a více a zároveň s výškou nástupní hrany 550 a 380 mm nad spojnicí temen kolejnic zavedla. „Instalace má usnadnit orientaci cestujících na nástupištích. Železniční stanice Hoštejn se nachází na spojce 1. a 2. železničního koridoru. Jelikož délka nástupiště je 140 metrů, musí být na tomto nástupišti dle vyhlášky sektorizace provedena,“ uvedla Friebová. Postupně by na koridorech měly být takto vybaveny všechny stanice.

Správa železnic ve svém vyjádření sama připustila, že význam sektorů se projevuje hlavně ve velkých stanicích, kde do budoucna připravuje i zobrazování polohy vlaku vůči sektorům na nástupištních informačních tabulích. „Cestující pak na nástupištní tabuli uvidí, že např. vagón č. 378, kam má koupenou místenku, zastaví v sektoru D, tudíž se postaví při čekání na vlak rovnou do tohoto sektoru,“ dodala Friebová.

To není ale případ Hoštejna. „Sektorizace je vyhláškou nařízena plošně, tedy i v malých stanicích a zastávkách, pokud se zde nacházejí normová nástupiště,“ upřesnila Friebová. Podle ní ale nelze uvažovat, že sektorizace je tam zbytečná, i když zde zastavují jen krátké vlaky. „Počet přepravovaných cestujících se také může s dalším grafikonem měnit – ovlivňují to objektivní faktory jako nová výstavba v blízkosti trati nebo nové pracovní možnosti, na což reaguje objednávání dopravy, druh přepravních jednotek nebo počet vagónů,“ tvrdí Friebová.

Za instalaci Správa železnic v Hoštejně zaplatila 15 tisíc korun.

Tagy sektorizace Správa železnic Top
93 komentářů