Vezměte si neplacené volno, vyzval šéf Cathay Pacific zaměstnance. Aerolinky ruší třetinu letů
Boeing 777 v barvách Cathay Pacific v Hongkongu. Foto: Cathay Pacific
Hongkongská letecká společnost Cathay Pacific zažívá velmi kritické období. Po velkém poklesu počtu cestujících způsobeném protivládními protesty na ostrově v
Když už dávaj neplacené volno tak už je to opravdu hodně vážná situace ,ale já si myslím že je to super společnost a že by byla velká škoda kdyby zanikli .
Budou A35K v prodeji, ty nakoupí ČSA a stane se z nich nejlepší long haul ve střední Evropě
u nás v luft sic zadna krize neni, ale nás kapitany na dalkové lety smer asie take trosku odstrcili. 13 kolegu ma dva tydny dovolenou.
A jak se vám jinak létá, už máte zase při mezikontinent. letech 2 dny volna, odbory zamakali, a když si nevylejete kávu na panel tak to musí být pohoda :-)))
Bývalý spolužák létá ve Vietnamu a je nadšen, min. náklady a EU plat 🙂
Co je to za debilní komentář.
Zdravím vás. Nyní tocím Frankfurt- Dubaj, čili se léta v pohodě. Ve Vietnamu jsem nebyl.
Výpadek třetiny obratu si vynucuje adekvátní reakci. Cathay už není tou silnou firmou, kterou býval v dobách britské vlády nad Hongkongem. Nemá ani finanční polštář, ze kterého by výpadek pokryl. Takže buď toto, nebo výpovědi později. Mimochodem některé čínské aerolinky příkazem poslaly všechny expat piloty na neplacené volno na předem neurčenou dobu, prý zavolají až je budou zase potřebovat.
Překvapuje mě, kolik lidí se zastává CX a šlo by s firmou. Otázkou je, kolik lidí opravdu ví, jak to poslední dobou v CX vypadá. Minimálně mezi posádkami je situace taková, že kdo uteče, ten vyhraje. CX buď naprosto zkrachuje nebo se neuvěřitelně smrskne a piloti nebudou potřeba. Co jim tam zůstane a jak se to projeví v budoucnosti je zajímavá otázka, ale aktuálně je nejlepší nebrat volno, pumpnout CX, co to půjde a hledat jinde. Ti co odešli v posledních letech jenom litují toho, že neodešli dřív.
Zastávají se, protože to zní obecně jako racionální krok. Pokud je však firemní kultura na takové úrovni, jakou popisujete, tak je to samozřejmě jinak.
Nesmysl, poptávka po pilotech v Asii je a rapidně poroste, nejen Vietnam a okolí , koncem února už po viru nebudou ani stopy. 🙂
Tak na takovej navrh bych svymu zamestnavateli ukazal prostrednik. Proc bych se mel vzdat tritydenni mzdy kvuli vytrznikum blokujicim letiste a rymicce?
Ty jsi vůl. Ten virus je opravdu nebezpečný a čím méně se bude létat, tím lépe. Následující týdny jsou rozhodující.
Nikdo mladej a zdravej na to zatim neumrel, tak to tak horky nebude.
Takže stáří lidé, třeba tvoji rodiče jsou méněcenný?
Z ekonomickeho hlediska maji hdnotu dokonce zapornou.
Takže když jste stál do plenek a byl jste mladší, nebo jste studoval a byl jste mladší, tak jste byl ekonomicky přínosný?
no jo…nikto mlady a zdravy…iba aktualne napr ten 34r doktor ktory na dany koronavirus zacal poukazovat ako prvy
Sounáležitost zaměstnanců s firmou, která jim dává slušnou práci a vlivem okolností má problémy? Postoj zaměstnance „firma nemá práci, ale budu tu dřepět, nic nedělat a požadovat plnou mzdu“ nemá uspokojivé vyústění.
Byt loajalni k firme je fajn. Schvalne, jak bude firma loajalni k zamestnancum, az to bude potreba. Osobne si tipnu, ze pujdou, protoze to je prece kapitalismus… trochu jednostranne.
Firma momentálně má lidí přebytek, mohli by začít rozdávat výpovědi. Tohle je méně drastický příspěvek k dosažení „rovnováhy“ – někdo odejde sám jinam, někdo tedy si vezme volno a bude doufat, že to zlomí.
S firmou me poji pracovni smlouva, ve ktery ja se zavazuju k odvadeni svych schopnosti ve prospech firmy a ona se zavazuje me za to platit + dalsi benefity (napr. dorovnani mzdy v pripade nemoci). Nevidim sebemensi duvod, aby na me firma prevadela svoje problemy, kdyz na me predtim neprevadela svoje uspechy (treba ze by mi nad ramec smlouvy nabidla tyden placene dovolene navic, pac se dari). Pokud firmujeji problemy polozej, pujdu delat jinam, ale nevzdam se smluvnich naroku, ktere mam. A pokud hrozi propousteni, i kdyby sla tretina, neocekavam, ze v ni budu ja, na to jsem pro firmu… Číst vice »
Nemohl jste lépe vyjádřit, co jste zač. Určitě jste „velmi cennej“ , každá firma se o vás popere (pokud by vás přece jenom vyhodili).
Je to tak, headhunteri me nahanej vic, nez blondaty maturantky. Ale malokdo me dokaze zaplatit, takze jsem v zivote teprve v treti praci.
Konečně názor se kterým souhlasím. 🙂
Loajalita k firmě? Pokud to neuděláte, tak taky firma může zkrachovat a vy budete hledat nové místo, navíc za situace, kdy podobné problémy mají i jiné aerolinky, tak hodně štěstí v hledání.
to p. Petr, p. Kubrt, p. Janata….
překážka na straně zaměstnavatele (pokud to v HKG legislativě je..) …loajalita sice ano, ale má to své meze ne? Plnou mzdu asi ne, ale zadarmo asi také ne….
A když se ruší lety, kde je dáno, že vaše loajalita firmu zachrání a firma se zachová také loajálně?
Stejně to tu nevyřešíme :-)))
jako, citovat kousky evropského (českého) právně sociálního systému, v Asii to funguje trochu jinak. V podstatě to je něco jako „kluci a holky, loajálně se teď zkusíme všichni uskromnit, abysme nemuseli propouštět“.
Vy jste nějaký rozmazlený evropským sociálním systémem. Víte že třeba v USA placená dovolená není ze zákona povinná vůbec? Takže když si vezmete volno, je vždy neplacené.
Navíc práce u aerolinek patří k těm lepším. Čechům se to těžko představuje, protože jsme rovnostářská společnost a všichni bereme zhruba stejně – lepší práce u nás znamená mít třeba 2x nebo 3x tolik peněz. Ale v Asii klidně 10x nebo 20x.
Nejen v Asii, kapitán Lufthansa co sem píše má min. 10x více než je u nás průměr a většina IT bere v ČR na základních pozicích 45.000 až 150.000 po senior pozice.
A kdyby se počítali ti, co dělají jen na kontrakt tak jsme úplně jinde a i USA by nám záviděli, páč náklady u nás na život jsou tak na 50 % USA 🙂
tak by pak zamestnavatel ukazal prostrednik tobe. je to jednoduche.