Velmi drahé e-maily. České dráhy musí platit 806 milionů za vyšachování RegioJetu z nákupu vagónů
Vůz Českých drah Bmz 226. Foto: České dráhy
České dráhy se chystají napadnout rozhodnutí o soudu, jde o kroky bývalého managementu z roku 2015.
Mě spíš zaujaly ty ceny. 80 000 EUR bylo v roce 2012 cca 2Mio Kč, s inflací dnes o trochu víc… Počítám,.že osobní vůz dnes vyjde na nějaké desítky mlionů Kč, viz vozy pro Trenialia.
Docela by mě zajímalo, za kolik se dnes běžně prodávají ojetiny, je to v poměru podobné jako tehdy nebo se k nám vozily nějaké totálně vybydlené střepy – viz ten vůz, co se Jančurovi zlomil v Pardubicích?
Kartel jde za exmanažery Českých drah. Stamilionovou pokutu hodlá stát vymáhat
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-kartel-jde-za-exmanazery-ceskych-drah-stamilionovou-pokutu-hodla-stat-vymahat-40494634
Stejný efekt, jako vymáhat pokudu po bezdomovci…..
Předpokládám, že Radek je svéprávný a za svoje chyby zaplatí v plné výši.
Pokud ne, tak to po něm budou ČD vymáhat.
Podá současné vedení ČD žalobu na to bývalé s úhradou škody? Asi ne, aby jejich následovníci zase nežalovali pro něco to současné… kravaťáci se vzájemně podrážet nebudou.
Docela by mně zajímalo vysvětlení kompetentních osob, jak je napadené jednání pana Dvořáka s paní Kaupa v souladu s Etickým kodexem společnosti České dráhy, a.s.
https://www.ceskedrahy.cz/pro-partnery/eticky-kodex
V podobném dokumentu Českým drahám nadřízeného Ministerstva dopravy ČR (Řád č. 10/2012 MD ČR ze dne 1. 9. 2012) se mimo jiné píše:
„Při rozhodování nesmí zaměstnanec Ministerstva dopravy preferovat osobní či skupinové zájmy ani se nechat ovlivnit pozitivními či negativními vztahy ke konkrétním osobám. Zaměstnanec Ministerstva dopravy se zdrží také všeho, co by mohlo ohrozit důvěru v nestrannost jeho rozhodování.“
A kde teď těch 806 milionů české dráhy asi vezmou. No zřejmě si to dají do nákladů a zaplatíme to všichni buď v jízdném nebo platbách za dopravní obsluhu. Nakonec to dopadne tak, že EU přispěje těmito penězi, které předtím sebrala.
Výmluva, že je ve vedení někdo jiný je blbost. České dráhy se odvolávají na víc jak stoletou tradici, čímž říkají, že to je pořád jedna firma, bez ohledu na to, že za těch víc jak 100 let se jistě celý personál obměnil mnohokrát.
Zatloukání nosu mezi očima – i to je důsledek „chování řádného hospodáře“. Že se to prolátlo, to se vědělo už tehdy před lety a není mi jasné, co s tím chce vedení ČD dělat.
Je jedině dobře, že se tohle mafiánské chování potrestá. Jančuru nemusím a jeho vlaky používám jen když není zbytí, ale tady jde o princip.
Potrestat mafiána je sice pěkné, jenže on si na to odškodné vezme z vaší kapsy.
Klid, nic se neděje, již od prosince ČD zvýší jízdné a ztrátu kompenzuje. Rozvoj modernizace vozového parku není ohrožen.
doufám, že bude pokuta v celé výši vymožena na bývalém vedení
To by bylo asociální a cestující to rádi zaplatí v jízdném.
Možná mám špatný názor, ale musím souhlasit s panem Sehnalem.
Pane „Náhodný“, vám k vysvětlení podstaty závadového jednání ČD a ÖBB nepomohly ani vysvětlující alegorické příspěvky pod panem Sehnalem?
Poslední vyjádření ČD a zatloukání „až do roztrhání těla“ našemu největšímu národnímu dopravci na renomé zcela jistě nepřidá, byť se jedná o vcelku starý případ, mimo působnost současného vedení – o to víc setrvalý postoj k události udivuje. Tím ČD vytvářejí akorát představu, že jsou schopny se podobného jednání dopustit i opakovaně.
Naproti tomu ÖBB pochybení přiznaly a spolupracovaly, čímž potvrdily, že šlo o levárnu vůči „žlutému“.
Může mě to prosím někdo polopaticky vysvětlit?
Dvě firmy se dohodnou na odprodeji zbytného majetku. Jedna nabídne druhé, která koupí.
Jak konkrétně je poškozena třetí?
Jaký má nárok na majetek, který patří první firmě?
Když si v krámu kopím rohlík, může mě za kasou někdo dát facku, protože – dle něj – má nárok koupit ten rohlík on?
Jedná firma prodává, druha nemá zájem, ale ukeca tu první, ať to neprodá tě třetí.
U rohlíků je několik milionů spotřebitelů na trhu, tzn. žádný z nich nemá dominantní postavení na trhu (kterého by se dalo využít k poškození „nedominantních“ hráčů na trhu).
Trochu vám to s fackou kulhá. Spíš vám ten rohlík odmítnou prodat a prodají ho kupujícímu stojícímu ve frontě za vámi.
Když v postavení dominatního hráče na trhu zařídíte, aby si někdo jiný nemohl koupit rohlík, tak se dá facka sehnat.
Srovnání s rohlíkem je infantilní. Zvlášt když se už Slovák i Rakušák přiznal úřadu a plně souhlasil s vinou. Proč se zastávat podrazáka s mafiánskými praktikami? Zvlášť u státní firmy na státu závislém i vlastním businesem a zde nižší cenou či neprodejem okrádajícím potažmo své daňové poplatníky. Toto jednání není jen neetické ale i nezákonné, to doufám ocení ještě soud, kde by mělo být ČD inicionátorem a vyčistit si vlastní řady konzerv. Nidko nikdy nezpochybnil pravost meilů. Takže je hotovo, není o čem.
Tohle je upřímně velmi smutná zpráva. Jsem zvědav jak zásadně tato pokuta ovlivní rozvoj moderních souprav pro ČD. Ať to už v rozporu se zákonem bylo nebo ne, RegioJet je bohužel naprostá tragédie a špína a krom občas levných jízdenek do ČR nic nepřináší. ČD je jediný skutečný dopravce co do ČR přivezlo západní standard na kolejích (alespoň na části tratích, kterých ale rozhodně přibývá)
To zdejším kafezdarma fanatikům nevysvětlíte
Jo taky nemusím jejich koláč za 10 Kč :D. RegioJet použiji pouze když se stane že kupuju na poslední chvíli, kdy ČD častokrát bohužel jízdenku zdraží na dvojnásob.
Tak ho nepoužívejte vůbec a jezděte si s Čekej Dlouho
Nejsem žádný „kafezdarma fanatik“, přesto příspěvek p. Svobodného považuji za objektivně nepravdivý.
Nazdálo se ti dneska o šukafonu v najbrtu?
Proč nepočítáte Ústecký kraj s novými Pesami Elf?
Co se týče komerčních výkonů, tak mám pochopení pro to, že (aby to vůbec umělo být pokryto tržbami či aby aspoň byly ztráta co nejnižší) v komerčním provozu se u nás holt neuživí echt-nové soupravy. (Něco jiného jsou expresní spoje ČD „v závazku“, tzn. s úhradou ze strany MD)
Standard přivezl původně Regiojet, který byl ve svých počátcích lepší než ČD. Je fakt, že RJ dlouho stagnuje, ale nakopnutí trhu a přimění ČD k nějakému zlepšení přinesl.
Jinak rozpočet ČD to ovlivní minimálně – budou přeci vymáhat škodu od (bývalých) zaměstnanců, když se prokáže úmysl nebo je podepsaná odpovědnost, tak i nad čtyřnáskobek. A úmysl tu nejspíše byl, email se nenapsal omylem.
No, mám takový pocit, že právě RJ donutil zdejšího „Národního dopravce“ něco s kulturou cestování dělat.
Dopis k vánocům:
Milí zaměstnanci: my, vedení ČD ve snaze o navýšení svých odměn jsme to podělali. Z uvedeného důvodu vám sdělujeme, že nejbližší 3 roky neuvidíte zvýšení mezd, ať je inflace jakákoliv. Současně vám sdělujeme, že již přislíbené roční odměny ani kolekce k vánocům pro děti bohužel neuvidíte. Někde se ty prachy sehnat musí a na své prebendy si šáhnout nenecháme, to snad chápete.
Jo, hlavně ty hnusný kolekce s obsahem 30% kakaa jsou zásadní benefit. To vážně ještě někde takhle ničí zdraví svých zaměstnanců? I když odboráři jsou na to blbý dost. Dodnes si pamatuji jak jsem je rozdával babkám, že to děti nežerou.
30% kakaa je jako málo, nebo příliš??
Může mi někdo vysvětlit, jaký zájem měl ÖBB na vyřazení regioJetu? Obzvláště pokud by to vedlo ke snížení prodejní ceny?
Kolegiální vztahy.
Konkurence. Státní dopravci si do zelí nelezou a konkurenci nepotřebují.
Požadavek byl od vedení ČD, první várku vagónů koupili tuším Slováci a zbytek pak ČD za cenu vyšší než Regiojet, protože nikdo jiný neměl zájem a ÖBB chtěli prodat. Proto také spolupracovali s vyšetřovací komisí.
Lidé v stejném císařství si rádi pomáhají :DD
Však RJ v Rakousku jezdí a OBB se k nim vyjadřovali ve stylu vyzobávání rozinek.
Osobní špinavé známosti – oboustranně
Plácáte nesmysly, tady jde o porušování Evropského sekundárního protikartelového práva, přestože ÖBB vozy prodala podle ABGB, dapadá na transakci právo EU, které je nadřazeno právu členského státu…
Jestliže samotný prodej proběhl podle jak rakouského, tak evropského práva, tak se nestalo nic trestného.
Je to jako pokutovat člověka za to, že sice přešel na zelenou, ale kdyby byla červená, tak by přešel taky.
Aspoň jednou si vyhledejte o čem je tady řeč a nemelte nesmysly. Jedna věc je obchodní transakce provedená v souladu se soukromoprávní úpravou závazkového práva dle ABGB a druhá věc jsou nezákonné obchodní praktiky při této transakci dvou subjektů s cílem vědomě a cíleně poškodit třetí stranu, které jsou ZAKÁZÁNY veřejným právem rakouským a notabene právem Evropským, tak nemelte zmatiny, když tomu absolutně nerozumíte!!!
Podle českého (a předpokládám i rakouského) trestního práva jsou kartely trestný čin. Jen ten kartel prvně někdo musí prokázat, což se teď stalo. Pokud tedy chtějí české orgány činné v trestním řízení začít stíhat kartel, mají k tomu možnost.
A nebylo by to dvojí trestání? Za jeden čin je přeci max jeden flastr. Dveře to otevírá hlavně občanským žalobám, kdyby RJ prokázal výši jemu vzniklé škody (a fakt že by vůbec vyhrál, kdyby OBB normálně dražily).
Ne nebylo. Za prvé sankce od orgánů EU není výsledkem trestání trestněprávního nýbrž “správněprávního” antikartelového. Tady nebylo nic řešeno trestněprávně. A poškozené straně vůbec nic nebrání občanskoprávně vymáhat újmu proti škůdci v případě, že ji žalobce prokáže. Vymáhání újmy není trestem, ale následkem odpovědnosti toho kdo porušil veřejné právo a jinému subjektu tím přivodil újmu, no a zhojením té újmy se bude RJ domáhat v samostatném řízení u českých a rakouských soudů v občanskoprávním řízení. Je to stejné jako když po pachateli, který byl odsouzen, občanskoprávně vymáhate škodu kterou vám způsobil.
Teď byla potrestaná fyzická osoba, je ale možné začít trestně stíhat odpovědné fyzické osoby.
Správně to mělo být samozřejmě:
Teď byla potrestaná právnická osoba, je ale možné začít trestně stíhat odpovědné fyzické osoby.
Actually primárního práva :), zákaz kartelových dohod je přímo ve Smlouvě o fungování EU (čl. 101) 🙂
Ano, Tam je základ a obecná deklarace. Ale přímo a konkrétně to řešite podle sekundárního práva, tedy Nařízení Rady 1/2003 ve znění pozdějších změn. 😉 viz Celex 32003R0001
Ani ne. 1/2003 je procesní úprava (upravuje vyšetřovací pravomoci Komise apod.), veškerá hmotněprávní úprava zakázaných dohod je opravdu v čl. 101 SFEU
Hlavní otázka je, jestli byly vagóny prodány podle platných rakouských zákonů. Jestliže byly, jsou emaily bezpředmětné.
Plácáte nesmysly, tady jde o porušování Evropského sekundárního protikartelového práva, přestože ÖBB vozy prodala podle ABGB, dapadá na transakci právo EU, které je nadřazeno právu členského státu…
Ještě to sem napiš aspoň desetkrát…
A zřejmě je to furt málo aby se i trouba zamyslel 🙂
Vzhledem k tomu, že se ÖBB jako právnická osoba přiznala a spolupracovala při vyšetřování, tak se dá předpokládat, že rozhodnutí bude těžko vyvratitelné.
Naprosto formální a nepodstatná připomínka/ dotaz:
– Proč je na konci článku Tag „kartel v železniční NÁKLADNÍ dopravě“?
chyba:)díky za upozornění.
Nic jsem neplatil a ta částka taky nesouhlasí!
Ne že bych to schvaloval, je to prasárna… ale když už do toho šli… to si proboha museli posílat maily a vyrobit tak důkazy? Existují telefony. A nebo ještě lépe se měli prostě sejít a probrat to někde osobně
Otázka je, zda rakouská protistrana stála za osobní návštěvu….
Smazáno pro šíření bludů.
nějaký důkaz máte? nebo jedna paní povídala?
Já prostě nevidím jinou možnost než rozpad EU. Všechno co dělají stojí za nic. Na co sáhnou, to pokazí. Nemyslím si, že tato organizace je napravitelná. Všichni ti odtržení úředníci, poslanci komisaři.
Toto oni hlavně řeší v dnešní době.. Stejně to někdo zaplatí, cestující, daňový poplatník v čr. Nebo to poškodí NAŠÍ firmu.
Auto Euro normy jsou totální paskvil. GDPR.. IT.. Dotace. atd. Paskvil za paskvilem. A reálné problémy se neřeší.
ETCS!
Auto normy jsou užitečné, protože z výfuků jde dlouhá řada toxických látek, které právě normy Euro X regulují a chrání tak prostředí měst.
GDPR je užitečná, dříve s našimi daty nakládal kde kdo, teď nemůže.
Dotace tvoří zanedbatelnou část HDP (celý rozpočet EU odpovídá cca 1% HDP EU, což je více než má většina států jen schodek, čest výjimkám).
Zákon o ochraně osobních údajů tady byl dávno před GDPRC.
Dovolím si doplnit, že ochrana osobních údajů před GDPR v ČR fungovala v podstatě bezproblémově, bez diskusí a skandálů, takže pro mnoho lidí byla tak nějak neviditelná. Aneb: „Když děláš věci správně, nikdo se o tom nedozví.“
Zato GDPR přineslo takový administrativní oser, že o tom slyšel snad každý a mnoho lidí si to bude dlouho pamatovat.
Pak to ovšem vypadá, jako kdyby nic jiného než GDPR nikdy neexistovalo.
Pokud „bezproblémově“ myslíte to, že ochranu osobních údajů nikdo neřešil a porušení ochrany nikdo netrestal, pak máte pravdu.
To, co se tady diskutuje, nemá nic společného s EU. Ale chápu, že primitiv ptřebuje jednoduché vysvětlení.
Pokud má trh fungovat (a je jedno jestli v EU nebo jinde), nesmí existovat kartel. To je první semestr ekonomie.
Nebo vy raději chcete vyhazovat prachy oknem?
A on kartel neexistuje jinde snad? Co treba mobilni operatori. Ceny v Cechach a jinde v Evrope. Jak nas pekne doji zde.
Proto tam taky trh nefunguje. Kartel se “prokázat nepodařilo”.
EU jsme my. V tomhle případě tedy Evropská komise, která má některé pravomoce ochrany společného trhu. Nicméně předsedu komise navrhuje Evropská rada (předsedové vlád vzešlý z národních voleb) i s programem. Schvaluje ho pak Evropský parlament vzešlý přímo z voleb. Musí tedy reprezentovat většinu vlád i většinu občanů. Komisaře za každou zemi navrhuje vláda vzešlá z voleb a jako celek pak znovu schvaluje parlament. Legislativu navrhuje Evropská komise, nikoliv ale svévolně, ale podle programu nebo přímo na zadání Evropské rady (tedy po shodě předsedů vlád) a schvaluje Evropský parlament vzešlý z voleb. Rámcové směrnice si pak navíc po svém implementují… Číst vice »
Doufám, že se na složí současnej a minulej management. Tato práce je dobře placená, ale taky nese velká rizika, takže 4,5 násobek nenene, pěkně celé zaplatit. Ať jim to strhnou nebo zabavit majetek!
Proc soucasny?
Někdo může za tehdejší podvod. Jeho nástupce může za to, že místo mimosoudka a zacpání úst Jančurovi to dotlačil až k plné palbě.
Dobre jim tak, jen at klidne zkrachuji…
Celou dobu pomoci nekalych praktik branili rozvoje drahy. Je to stejny jako Telekomunista, dnes Telefonica O2, co desitky let misto toho aby budouval poradne internetove pripojeni, jen hazel ostatnim klacky pod nohy.
Puvodni statni monopolisti jsou v „kapitalistickem“ system ti nejhorsi, protoze jim jde jen o to vysachovat mensi konkurenci. Vsem preji krach!!!
Pokud přejete krach ČD, které vlastní český stát, přejete vznik škody nám všem daňovým poplatníkům. Spíše je třeba volat po osobní zodpovědnosti jednotlivců typu p. Dvořáka.
Přesně tak. Vrcholné funkce jsou a byly (nejen) u ČD velmi dobře honorovány a když před lety bylo toto kritizováno, tak jedna z odpovědí zněla: Víte ale, jakou mají tito lidé zodpovědnost?
Tak teď může být ukázáno, jak to s tou velkou zodpovědností vlastně je.
Škoda je, když přijdete o něco, co vám nese zisk. Pokud se zbavíte něčeho, co vám prostředky naopak odčerpává, nazývá se to úspora.
Tj. škoda by byla např. ČEZu, nikoliv však ČD.
Teda nevim, jaky je rozdil mezi novyma byvalym monopolistou, ale ta urvana zloba a ukrivdensoz z vas strika
České dráhy mohly zvolit cestu OBB, přiznat a s vyšetřováním spolupracovat, a „mít to za půlku“. Rozhodly se že to „uhádají“, všechno maximálně zdržovaly, a teď budou argumentovat že to moc dklouho trvá?? Směšné! Ale hlavního cíle bylo dosaženo, tehdejší vedení je mezitím pryč, nové vedení může hrdě prohlašovat „my tu tehdy nebyli“ (mimochodem, to neznamená že to byla jiná firma, firmu takhle snadno neočistí, leda by založili dceřinky jak Metrostav) no a holt za tuhle „osobní čistotu“ zaplatí (potažmo my všichni z daní) o nějakých 400 mega víc… z pohledu dotčených osob jistě dobrý kšeft (z jejich platu půjde… Číst vice »
„přiznat a s vyšetřováním spolupracovat, a „mít to za půlku“.“ Právě že by to za půlku neměly: Action for damages Any person or company affected by anticompetitive behaviour as described in this case may bring the matter before the courts of the Member States and seek damages. The case law of the Court of Justice of the European Union and Regulation 1/2003 both confirm that in cases before national courts, a Commission decision that has become final constitutes binding proof that the behaviour took place and was illegal. Even when the Commission has fined the cartel participants concerned, damages may… Číst vice »
Ano jistě, ale ta šance že rozsudek nebude „binding proof“ pokud tomu rozumím se nyní rozplývá v dáli… ale „vrátit se zpátky“ ke spolupráci s vyšetřováním už nepůjde.
České dráhy mají očividně peněz dost – koupí si 20 ComfortJetů + k nim sólo Vectrony za bratru 715 mil. Kč dohromady a DB si koupí ICE-L (Talgo) za bratru 545 mil. Kč včetně lokomotiv Travca (BR 105) na V = 230 km/h – to je rozdíl 170 mil. Kč na jedné soupravě, při 20 ks to je 3,4 mld. Kč. Takže asi úplně v pohodě si myslím:-)
Jak jste přišel na tu cenu 715 milionů Kč?
Vzal jsem cenu za soupravu nějakých 615 mega nebo kolik a připočetl k tomu minimálně za 100 mega nového Vectrona (= okometricky):-))
A jak jste přišel na cenu 615 mega?
https://zdopravy.cz/comfortjet-ceske-drahy-maji-nazev-pro-nove-vlaky-na-230-km-h-vyroba-zacne-behem-pololeti-103821/
Hodnota kontraktu je téměř 12,5 miliardy korun. Konsorcium dodá pro České dráhy až 180 vozů tvořících 20 devítivozových souprav s kapacitou 555 míst k sezení a nejvyšší provozní rychlostí až 230 km/h.
To jsem čekal. 🙂 Ale těch 12,5 miliardy není jen za 20 souprav. V ceně je i dodávka souboru náhradních dílů pro servis výměnného typu (jde například o kompletní sadu podvozů pro celou soupravu), dále je v ceně například i 1. vyvazovací oprava atd. Tedy cenu soupravy nelze jen počítat vydělením částky 12,5 miliardy dvaceti. Takže to porovnání cen je míchání jablek s hruškama.
Takže čistě cena za soupravu je pak kolik hm ?:-))
No, hlavně jde o to, že pořád tam hapruje ta cena za ty Vectrony, takže i kdyby sada podvozků, vyvazovačka a já nevím co všechno srazila tu cenu o těch 170 mega na cenu ICE-L tak pořád to máme bez lokomotiv, kdežto ICE-L je i s mašinana – no a o to jde:-)).
Nějak si protiřečíte, původně jste do těch 170 milionů započítal i ty lokomotivy. Pěkně jste se do toho sám zamotal. 🙂
Na techniku jim vcelku kdekdo půjčí…
Priatelia, dobehla vás tá vaša národná česká vychcanost!!! EÚ je bandu pod vedením Nemcov a Francúzov , malé krajiny musia spolupracovať, nie tlačiť sa do zadku ako premiér Fiala . Pekný večer kolegovia!😀
Že by Rommel z Gayreportu?
Necítím potřebu to nějak rozporovat nebo tvrdit, že to není prasárna. Proč ale trest je jen pro ČD a ne i ty konkrétní lidi, co to provedli? Já vím, protože jsou takhle nastavený zákony, ale přijde vám to fér?
Ad absurdum – to takhle můžou obcházet jednu společnost za druhou, kor státní, kde nelze v průhlednym řízení uchazeče jen tak odmítnout, a způsobovat nový a nový škody s nulovou odpovědností.
Protože tohle nebylo trestní řízení, nýbrž řízení v oblasti hospodářské soutěže. Nicméně vznikla škoda na majetku ČD, takže by mělo současné vedení podat trestní oznámení na ty osoby, které to zavinily – a tam už se můž jednat o trestný čin např. podle §248, odst. 4 (škoda velkého rozsahu) se sazbou 2 – 8 let, kdy lze zároveň uplatňovat nárok na náhradu škody (ať už přímo v trestním řízení nebo v řízení občanském).
A nebude už to promlčené?
Jestli to nebude tím, že se jednalo o řízení EK.
Navíc je to prosté, buď dotyčný jednal se souhlasem/vědomím vedení společnosti, a pak je jeho individuální vina poněkud diskutabilní, nebo nikoli, a potom je na společnosti aby vůči němu dle toho postupovala.
A EK fakt řízení vůči jednotlivým osobám nevede.
Navíc zde k tomu je nutno přičíst, že ČD tvrdí, že bylo v cajku a vůči jednání dotyčného nemají tedy zjevně žádné výhrady.
Jako současný management u toho nebyl, ale rozhodnutí nespolupracovat při vyšetřování jde i za nimi a tím pádem i část pokuty, nehledě na zvýšené náklady na právní služby. To jsou stovky milionů. Myslíte, že bude vyvozena nějaká odpovědnost?
Jako OeBB má s těmito nekalostmi, kdy potom spolupracují s úřady bohatou zkušenost.
Přitom tady mi přijde, že jsou hlavním viníkem, neboť jen ony zabránily prodeji vozů RegioJetu a mohly tak činit naprosto samostatně.
Rozhodnutí více trestat ČD než OeBB mi přijde úchylné.
Ač RegioJet ležel nepochybně v žaludku i ÖBB, lze argumentovat, že na skutečnou levárnu je navedly až ČD. Druhá věc je ochota spolupracovat s vyšetřováním, proto ten vyšší trest pro ČD.
Takže když pověsím za koule do průvanu jednoho pána v ulici, kterýho nikdo nemá rád a špatně o něm mluví. Můžu potom říct, že mě k tomu navedl soused a ten je hlavní viník?
Za objednání vraždy je vyšší trest než za její vykonání.
… safra… co se člověk tady nenaučí. Děkuji za informaci, to je zajímavé. A dává to smysl.
Trapné, to chcete říct že iniciativa vzešla od OBB, že oslovily ČD „hele nebude to pro vás trochu problém když bude mít Jančura čím nejzdit, neměli bysme to ve spolupráci trochu podusit?“ Tomu přeci nemůžete sám věřit…
První krok zcela jistě vzešel ze strany ČD.
Ví se u koho ty vozy nakonec skončily. Tedy komu je ÖBB prodaly??
Jo no. Upřímně mě překvapuje, že samotné „přání“ může být trestné 😀 Jsou to vagony ÖBB a ona se rozhodla, jak s nimi naloží. Ne ČD ani její prosebníček…
Asi tak, celá ta aféra je podivná…
no OBB si to ještě vyžere jinde. buď čd za vagony nabídly víc, nebo je jančurovi neprodali, i když nabízel nejvíc. no a pokud úmyslně prodali vagony za míň než mohli, tak bych se nechtěl dostat pod ruku rakouskejm cifršpiónům…
Myslel jsem, že takové pletichy vznikají výhradně dohodou mezi 4 očima. Nebo aspoň mezi anonymními čísly na Signalu.
I Ivánek s Milánken šli cestou telefonních hovorů, faxů, osobních návštěv a „metafor“…
Ja teda nejsem pravnik, ale pripada mi to jako zcela umyslnej kriminalni cin Dvoraka a Kaupy. Klidne by si to zaslouzilo par mesicu kriminalu. Zrovna tak nevim o co jde CD, kdyz je nachytali na svestkach.
Nehlede na to, ze stacilo nabidnout 85k eur za vuz a ted jsme tady mohli mit X Bmz misto tech pitomejch Becek.
Přesně.
Proč regiojet nepodá trestní oznámení pro porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže podle § 248 odst. 2 alinea 1 trestního zákoníku?
Měly by ho podat i ČD, protože jim také vznikla škoda (a její náhradu vymáhat).
Si to přesdstavte, Kelišová, s jakým šrotem by se tady jezdilo, kdyby ty vagony koupil Jančura!
Vzhledem k jeho údržbě…u ČD prošly vozy alespoň modernizací a ne jen žlutou fólii a nic víc.
Vy máte informace, že nedodržuje ECM?
Modrznizace Bdmtee je již hotová?
Co je to Modrznizace? Jako natření na modro? Ano, Bdmtee jsou modré i když se ve velkém vyřazují.
Už?? Čili už jich není ani celá stovka, to je panečku tempo…
A vy máte informace, že se dodržuje ?
Ano. Ta modernizace je vidět třeba na lince R11 nebo když u rychlíku Svitava modrá guma přistaví namísto Pantera retrosoupravu vytáhnutou někde z kopřiv atd.🤪
Béčka na části rychlíků Svitava jsou důsledek instalace ETCS na Pantery a jedá se o plánovanou dočasnou změnu, kterou odsouhlasil i objednatel. Co se týče R11, tak tam se plánuje výměna po dodávce ComfortJetů. Ostatně to bylo i součástí nabídky na balíček Jih. co tam máš dál ty gumídku?
Sám jsi gumídek.
a kde berete tu jistotu že by je nakonec koupil Regiojet?
Já? ČD se proti tomu potřebovaly pojistit až tak moc.
regiojet kupoval vše co se dalo, a hlavně kde se dalo …
Tak funguje pořád, větší provozovatel šrotu u nás není
Na R20 taky bych rád viděl kvalitnější 1. Třídu než staré Áčko z minulé století…
Je tu jeden větší, co do objemu zcela bez diskuze…
A který? 😀 ať se zasměju…
Tak to je hodně vtipné, až trapné. Zvlášť po té rozvrzané umatlané špíně z minulého pátku. Doporučil bych se alespoň trošku zamyslet …
Jakou špínu máte na mysli?
První várky vagónů koupil Regiojet, pan něco malého někdo jiný a pak kupovali ČD za cenu vyšší než nabídl Regiojet, protože jiný zájemce nebyl.
A to ještě nejsme u konce. RJ na to bude reagovat a chtít náhradu na základě tohoto rozhodnutí.
Však ať ČD cálujou.
To záleží na tom, jestli se jim podaří prokázat, že by vozy rozhodně koupili.
Bohužel se obávám, že RJ ty peníze zpět do vlaku neinvestuje. A opět raději nakoupí za pár frců vyřazené jednotky ze západu co nikdo nechce.
1. Vaše druhá věta popírá obsah té první věty.
2. Významnou roli při rozhodování, co za ty peníze nakoupit, mohou u RJ hrát:
a) požadavky objednatelů závazkové dopravy a dodací lhůty výrobců železničních vozidel
b) úroveň „prahu bolesti“ potenciálních klientů komerčních spojů RJ (poměr cena jízdenky x cestovní luxus)
c) případná možnost další výhodné koupě dalšího hotelu v Alpách
3. Ty „vaše vyřazené jednotky ze západu co nikdo nechce“ pojal za svůj byznys pan Leoš Novotný jr.
Možná mu jejich pronájem přináší menší podnikatelské riziko, nebo větší zisk, než provozování osobní železniční dopravy v Česku.
https://zdopravy.cz/zakladatel-leo-express-na-nakupech-v-nizozemsku-poridil-desitky-vozu-224904/
Nejsem právník, ale zeptám se, je za tyhle škody někdo odpovědný? Management má pohádkové příjmy, vychází z toho nějaká hmotná odpovědnost?
No hmotná odpovědnost je nám popravdě dost k ničemu. Při nejhorším se peníze odkloní, vyhlásí osobní bankrot atd. Spíš by mě zajímala trestněprávní odpovědnost. Odsoudit, znemožnit po zbytek kariéry vystupovat v představenstvech firem, atd. A to se nebavím o zdiskreditování jména, což si nejspíš daní lidé naprosto zaslouží.
Nasal bych vám k tomu dlouhé pojednání, ale budu stručný, pojem hmotná odpovědnost pusťte z hlavy. To jste úplně na slepé koleji a v minulém století a tím i tisíciletí. Ani nechápu, jak jste na to přišel, cožpak nesledujete dění. U firem, v menších případech se to řeší vyhozením zaměstnance, právní cesta je to poslední, co by firma zvolia, z mnoha důvodů, už kvůli medializaci.
Tak oni maj nasyslenou miliardu a zamestnancum navrhuji pridat 0%? Ze se nestydi.
To myslíte vážně, nebo je to vtip?
Ne to není vtip. 🙂
https://www.osz.org/index.php/zpravodajstvi-on-line-osz/36-zol-informace/7410-netradicne-variantni-navrh-pks-cd-a-s-na-rok-2025
Takové hlášky vtip nebývají. Zdaleka ne všichni lidé chápou, že v účetnictví je nutné splňovat zákonné povinnosti, jako třeba při soudním sporu vytvořit takovou rezervu.
Jestli je tím myšlena účetní rezerva, tak (i zde zopakuji) jde o prostý účetní zápis Má dáti 574 / Dal 451 (nebo 459) 1 000 000 000 Kč. Nic víc. Nejde o „syslení“ v podobě kumulace/odložení peněžních prostředků (myšleno peněz na účtě).
Teď určitě budou rušit i vánoční večírky, aby měli na pokutu!
Naopak ten bude bujarý a bohatý, oslaví tam, že peníze nakonec zaplatí stát, my všichni, a posílí je to v dalších podobných činech.
Kdo tenkrát při těchto nákupech seděl v dozorčí radě?
Konečně se někdo ptá správně.
Akorát, že to ve skutečnosti zaplatí cestující a také daňoví poplatníci.
Místní režijkáři z toho mají očividně hysterický záchvat.
Prozatím jsou v převaze. Oni ty diskuse berou jako boj proti ostatním, nic jiného.
Když je někdo uznán vinným, tak asi proto, že něco spáchal. Tak to neobhajuju jen proto, že u toho druhého mi režijka neplatí. A to já vůl si myslel, že diskuse zde jsou mezi fundovanými čtenáři…………
Práve to psal výše další bojovník ČD proti zbytku světa.
Těmi fundovanými čtenáří asi myslíte zaměstnance ČD, ale píšou tady i lidé, jako já totiž za cestující. A vám asi zapomněli na železničním učilišti (SŠ Ž, VŠD) říct, že ta vaše práce slouží lidem. A kdyby bylo vše v pořádku, nemuselo by tady být pod každým článkem více než sto obranářů – někdy je to až tragikomické.
Asi jsme se nepochopili. Za fundovaného čtenáře beru každého, kdo má smysluplný názor a umí se racionálně vyjádřit k tématu. Asi jsem měl tu ironickou část svého komentáře dát do uvozovek. Každopádně jsem žil v domnění, že úroveň diskuse je zde nepoměrně vyšší, ež třeba na novinkách. Ale když čtu tu obhajobu ČD, zvedá se mi kufr. Bylo rozhodnuto více než jasně.
Smejdi! a toto sedi na GR …….
už nesedí, ty co to mají na svědomí už jsou dávno pryč, jeden má teplé místečko u Arrivy 🙂
hm a to ako ČD vôbec neuvažuje vymáhanie škody po tom zamestnancovi? … aha, by mohol začať spievať a vyslalo by to zlý signál k politicky orientovanému managementu 🙁
Miliardu, jo?
Je to po bývalém zaměstnanci. A prokázat mu úmysl poškodit ČD bude těžké. Asi jim to nestojí za tu práci. Navíc na to mají v účetnictví rezervu. Takže na hospodaření v tomto roce to nemá vliv.
Zde bych jen vypíchl – účetní rezerva (554/459, resp. obecně Má dáti: náklad, Dal: „čtyřkový“ – pasivní – účet) je účetní akt, který v danou chvíli nemusí mít nic společného s reálným odložením peněžních prostředků.
(Pozn. tohle si pamatuji dobře, že v našem 3. nebo 4. ročníku OA toto část spolužaček/spolužáků nechápala, protože šlo o jednu z „účetních abstraktností“, které nemusejí souviset s pohybem peněz).
Ano, souhlas, že s pohybem peněz to nesouvisí, ale v době jejího vytvoření – to snížilo zisk nebo prohloubilo ztrátu.
teď sice peníze vyplatí, ale na hospodářský výsledek to teď mít vliv nebude.
Ale musí ten cash na to mít, pokutu nemůžou platit v lokomotivách – veteránech…
Podle výroční zprávy měly ČD na účtech 5,810 mld. Kč (čili z téměř 6 miliard těch 800 mil zaplatit ljde)
Kdyžtak mě opravte, ale myslím že pokutu si do nákladů dát nemůžou. Takže pokud si před lety snížili zisk odložením rezervy tak ji stejně budou muset zdanit.
Prokázání úmyslu je extrémně jednoduché, pokud ten email nenapsal v nepříčetnosti. Vědomě se dopustil jednání, které je trestné jménem svého zaměstnavatele. Je tam potenciální občanskoprávní i trestní odpovědnost.
Nejak nerozumiem, pred čím sa chcú brániť z keď to OeBB priznali. V konečnom výsledku zaplatia len viac.
No, pokud vím, tak toto je jedno z posledních rozhodnutí stávajícího složení Evropské komise. Už brzy bude složení změněno. Takže je dost velká šance, že nové komise rozhodnutí buď úplně zruší (jako třeba když šetřila ceny na trase Pha-Ova)
nebo zmírní.
Šance tu je, tak proč by to ČD nezkusili.
Ta šance „stojí“ cirka 400Mkč. Normální „byznysmen“ by měl udělat C&B analýzu. Ale tu už udělali předtím jiní, s prioritami ovšem aby to hlavně „nespláchlo“ je, to ostatní je už jen okrajové…
Takže otočit dneska by jim už nejspíš nic nepřineslo. Čili zůstávají ve vlastním tvrzení nevinní… takových je plný kriminál.
Na Praha-Ostrava nikdy žádné rozhodnutí o tom, že došlo ke zneužití dominantního postavení, vydáno nebylo. Došlo ke sdělení námitek, ČD se proti námitkám ohradily, Komise jim dala za pravdu a řízení bylo skončeno bez prokázání viny a trestu.
Nová Komise rozhodně rozhodnutí rušit nebude, to už je normálně pravomocné a závazné. Zrušit to může jen Soudní dvůr EU na základě žaloby ČD.
Mi na tom trochu vadí, že se jakoby potrestají 2 státní podniky, bez toho by hlavní aktéři šli někam na Mirov. Peníze z pokut pak půjdou do černý úředníci díry a poškozený RegioJet z toho nebude mít nic. Jo, teď díky tomu se může soudit o náhradu škody – akorát, že podle českého práva, takže dostane tak leda nějaký slevový kupóny do Lidlu.
V tomhle sporu tak nějak prohráli úplně všichni a nikomu se nepomohlo.
Evropska komise prece nemuze poslat nekoho na Mirov. To si musime poresit tady u nas.
Proč by EK posílala někoho do krimu? A je na těch společnostech jak se k jednání těch zaměstnanců postaví. Pokud budou chtít, tak jak zpívá Načeva … možnosti tu jsou.
Jinak je samozřejmě blbé, že s ohledem na vlastníky těch firem to tak či onak zacáluje sprostý lid, ale třeba si pak bude dávat většího bacha, koho vlastně volí. I když beru, že na výběr v pohrobcích monarchie fakt moc není … ale to už jsme někde úplně jinde.
Rakouskouherská monopolní soudržnost, ty internety a Jančury zakážeme…
Já bych jen dodal jedno jméno, které zde nezaznělo. V té době byl Radek Dvořák ředitelem kanceláře člena představenstva Michala Štěpána. Předpokládám tedy, že jednal na základě pokynů, které dostával.
Podat TO na oba
Já se divil, že Štěpánovo jméno není v článku v této souvislosti zmíněno. Teď už je mi to jasné.
Radek Dvořák byl u Michala Štěpána kancléřem, tzn. že byl odpovědný za ÚŘEDNICKÉ A ORGANIZAČNÍ fungování jeho kanceláře a víceméně odboru.
Manažerskou, hospodářskou a víceméně „politickou“ odpovědnost za vznik situace s rakouskými vozy měl jako náměstek pro osobní přepravu Michal Štěpán.
Dvořák email odeslal (a věc vykomunikoval) na přímý příkaz Štěpána, a to z jediného důvodu – Štěpánovy mizerné znalosti cizích jazyků.
Oba dva patřili mezi prvotřídní hochštaplery na ČD, Dvořák byl předtím Štěpánova super podržtaška……..
Škoda, že zde není vyjádření pana Dvořáka
Nebylo by lepší spolupracovat s vyšetřovateli a dostat poloviční pokutu jako to udělaly ÖBB, než kolem sebe zbytečně kopat?
Bylo ale to ČD ne prostě
Jim je úplně u zadku výše pokuty, vždyť to nejde z jejich kapsy
Však zaplatí to daňoví poplatníci
Veď ČD pokračujú aj v tom nevýhodnom predaji pozemkov na Smichove, kde prichádzajú o ďalšie peniaze. Evidentne to nikomu nevadí.
Mně to vadí, ale co můžu dělat?
Tím, že se OBB přiznaly, tak oni ať udělají cokoliv, výsledek je už teď jasnej. A čím víc budou kolem sebe kopat, tím víc se bude komise těšit na další přešlap, kterej se jí dostane na stůl.
ať má RJ každý nazor jaký chce, tak tady je jasné že RJ mohl mít na počátku, doopravdy 3x tolik vozů,
takže teoreticky i 3x větší zisk
(o uklidu se zde nebavím)
Byly v plánu i repas lokomotiv, které nyní v Česku doopravdy jezdí, jen nemely co vozit
Jo 3x více žlutých vozu by stálo v kopřivách.
Na začátku jezdilo všechno co mohlo
Víte. ono se dají i koupit vozy nové.
A proto je v zivote nekdy lepsi telefonovat
v DPP si taky telefonovali a pak si to napsali do excelu 🙂
Protože prostě id*oti 😀
RJ si teď v klidu nakoupí 9 nových traxxu nebo kolem 170 jetých vagonu DB
Nedovezl mu náhodou teď něco Leoš? 🙂
Bylo by zajímavé kdyby to pro RJ bylo
Sedačky uvnitř odpovídají těm co jsou v původní Ampz ve velkoprostoru
Ale zase – k čemu by mu to bylo a jak by to zaplatil.
Má hoch co dělat s cash flow a to i na dotovaných linkách, což je teda opravdu majstrštyk.
Jako za co? Ty peníze dostane EU, ne RJ. Než něco napíšete, přečtěte si nejprve pořádně článek.
Pozdě, fáma už je venku: „Regiodžet ožebračil ČD o mylyjardů!“ Pomocí lží dosáhneme likvidace cizáka a bude líp!
Pokud byste si přečetl i něco jiného než jen článek, asi byste zaregistroval vyjádření, že bude chtít odškodnění pokud bude ČD potrestány..
To je sice pravda, ale zde je článek o pokutě EK. Pokud Jančura ČD zažaluje, uběhne mnoho let, než soudy pravomocně rozhodnou. To možná už Jančura RJ ani nebude vlastnit.
Njn, vyhýbat se korunovými dluhopisy daním (jako STB Agent Bureš) v pořádku. Ale jakmile mu někdo zboří bábovičku, hned je oheň na střeše.
3x větší firma by to byla, kdyby uklízela vagóny venku i vevnitř, kvalitně informovala cestující o výlukách a NAD a nelhala o zpožděních.
To fakt myslíte vážně to co jste napsal???? Takže to je v pořádku ta prasárna ČD a ÖBB?
Bojím se že to myslí vážně. Hodně lidí tu uvažuje stylem „modrý vláček = dobro, žlutý vláček nebo autíčko = zlo“ a složitějšího myšlení nejsou schopni nebo ochotni.
ne, pán to myslí tak že na jednu stranu co dělá sviňárny se ukazuje prstem a na druhou co dělá sviňárnu tak tam to problém není viz korunové dluhopisy. Nic víc. Nic míň.
Jedno z toho bylo nezákonné… Na to pomůže jedině změnit zákon, ale už to nelze trestat zpětně. To, co provedly ČD je mimo zákon už od devadesátek.
To dělá ta režijka.
Ale takhle to normálně v byznysu funguje. Jen tady se to provalilo. A vy nemáte jakoukoli páku to změnit.
Tak co vy šotouši, kteří kvičíte, že Regiojet si stále stěžuje? Toto je v pořádku? Taková prasárna, pan Dvořák by měl část pokuty zacvakat ze svého a krom toho by měl být i trestně stíhaný, stejně tak ta krůta z ÖBB. Nehoráznost, doufám, že Jančura dostane velké odškodnění.
a Vám přijde v pořádku, že za to platí celá firma? Lidi co s tím nemají co společného a odpovědný člověk co to způsobil je úplně v pohodě? Nesmyslné.
Smazáno pro celoživotní tupost autora.
To má být vtip nebo pomluva?
Spíš trapná trollí provokace.
Opravdu? A o jaké zločiny se jedná? Zatím vidím zločin ze strany ČD a ÖBB a z vaší jako pomluvu
Mě by nejvíce zajímalo, zda někdo z účastníků oné vagonové transakce nemohl už tehdy tušit, že mezi prodávanými vagony mohou být takové, které se nárazem zlomí. (Jako 4 mrtví při havárii u Pardubic.)
Ona krůta opravdu bude, když Dvořákovi na ten mail odepsala i když je vzděláním právnička…
Detaily toho, proč z OeBB šla k autobusákům, ale nějak moc nedává… 😀
https://www.femalefactor.global/post/in-conversation-with-silvia-kaupa-gotzl
To máte těžko: Jako zaměstnanec ČD jednal v zájmu společnosti, za což mu můžete sebrat až 4,5 násobek průměrného měsíčního výdělku. Musel byste mu prokázat, že takto jednal naopak se skrytým úmyslem ČD poškodit, tudíž že celou dobu předpokládal, že se na věc přijde a EU vystaví ČD skoro miliardovou pokutu, abyste po něm mohl chtít více.
A zcela upřímě – jakého majetku by se ČD domohly – maximálně několik desítek milionů, zatímco na druhé straně by sporu by byl člověk se zničeným životem a nesplatitelným dluhem. To by ničemu neprospělo.
„jednal v zájmu společnosti“
Trestná činnost se nedá obhájit zájmem firmy, žeáno. V zájmu firmy … když přeženu … na Jančuru vraha.
S druhým odstavcem souhlas, nicméně bez trestu by vyjít neměl.
Netrvalo to tak dlouho právě proto, aby zatím uplynuly promlčecí lhůty k trestnímu řízení??