Velký zájem o provoz vlaků v Plzeňském kraji. Nabídky přišly od čtyř dopravců

Most přes přehradu Hracholusky. Pramen: Plzeňský krajMost přes přehradu Hracholusky. Pramen: Plzeňský kraj

Jde o poslední výkony v kraji, kde jezdí nemodernizovaná vozidla.

165 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miloš

ta ariva s těma starýma vagónkama se cpe všude

Josef Riha

Nesouhlasím s tou poslední větou že na elektrifikovaných tratích jezdí elektrické jednotky není pravda každé ráno jezdím do práce na trati Svojšín Plzeň a místo krásných moderních jednotek jezdí historické motoraky řady 854 který má občas za sebou vagon který už taky ledaccos pamatuje takhle si tedy nepředstavuji moderní cestování.

Hans

Správné rozhodnutí krajských zastupitelů, takhle nikdo neví, kdo s čím přijde a bude si možno vybírat Jen aby to nebyla změna k horšímu. . Ukazuje se, že jediné hrozba zrušení objednávek a zadání konkurencí nutí zastaralé molochy ke změně! A to k lepšímu i za cenu vyšších nákladů. A zajímavé je to úvodní foto s Pnovanskym mostem.

Kosmik

Vozidla na naftu by se reálně už neměla vyrábět . EU to nechce, proto vám banky nedají normální úvěr, protože investoři to musí mít super zelené. Jak toto dopadne? 810 /814 do technologické obměny. A bude to drahé…to jen pro radní co nemají rády ČD.

Pepa

Až bude výsledek, musím koupit popcorn…
Už jste pochopili, že na tomhle fóru plkáním fakt nic nemůžete? Jděte do voleb s nějakou stranou a pak rozhodujte a mudrujte 😀

Výkolejka

To tady skutečně pochopil jen málokdo : – D

kakov

Zkuste se zamyslet nad tim, jaký je přínos diskuze a naopak, jaká jsou negativa tzv. sociální bubliny a příčiny jejího vzniku……

král j

zbytečně mařená energie.

LKB

Nejlepsi by bylo tyto trate elektrifikovat – to ale realizuje Sprava zeleznic, nikoli zadavatel dopravni obsluhy. Kdyz Sprava zeleznic nekona, kraj si musi poradit v dieselove trakci. A to cini.

T448

Místní výrobce se celkem snaží o bateriové jednotky… A zrovna bezdružická nebo radnická trať by na to byly vhodné.

Hans

No ona ta elektrifikace zase není tak jednoduchá a levná záležitost. Jinak už by byla všude. Holt buď budeme evropské předpisy obcházet, nebo budou diesely na plyn či jiné palivo. Ale když hrozí válka na východě mezi Ruskem a Ukrajinou, Evropa se ještě s radostí vrátí ke staré dobré naftě!!!

JirkaK

dotaz mimo téma, nevíte jak to vypadá na přímé zadání na linku R26 (smlouva končí letos v prosinci)

Výkolejka

Nějak nechápu smysl tohoro vyberka. Zadny jiny dopravce nez ČD nema dostatek malych motoracku pro zajisteny dopravy.
Take stacilo se s ČD domluvit na ceně. Misto toho jakesi dovadlo na kterém urednici vykazuji zbytecnou cinnost aby ukazali ze nejsou zbyteční.

Originální jméno

Proč by ČD snižovalo cenu, kdyby měli být jediný kandidát? Vy si to asi představujete jak Hurvínek válku. A řeknete mi prosím, jaké má ČD motoráky, které splňují požadavky výběrka? Já totiž o žádných nevím.

zdydy

ale ostatní dopravci taky nemají motoráky na lokálky

xyz

– Ani ČD nemají dostatek vhodných vozidel.

– I jiní dopravci (jakož i ČD) budou mít lhůtu na jejich pořízení.

PetrN

Smysl je v tom se konečně zbavit 810 a to se povede, i když se odboráři podelaji vzteky.. Hezký den 🙂

Výkolejka

Nevim, neznam odborovou organizaci prosazujici 810. Jelikož jde o stroje celkem neoblibene i u perzonalu tak by nedavalo smysl aby je odborové organizace prosazovaly.
Ale kde nejsou argumenty prijdou vymysly … ze PetreN : – )

Originální jméno

Máte pravdu, 810 jsou velmi neoblíbené. Tak proč se jich o pár komentářů níž zastáváte?

PetrN

Proboha kdy vám tu konečně dají Ban… O X komentářů níž doufate, že 810 zůstanou, o X článku níže se oriznavate k tomu, že jste vysoce postavený člen odboru. Takže ty výmysly máte akorát tak vy, a nikdo jiný,vy tupý TROLLE 🙂

Výkolejka

Zřejmě nechapete rozdil mezi osobni preferenci a oficialnim postojem nejake organizace.
Co taky mam cekat od člověka který se tu vyjadruje vulgarne a vola po cenzura.

PetrN

Osobní preference vašich kolegu budou zřejmě stejně, ono já taky nemyslel že to popsazujete oficiálně, to byste si nedovolili, ono úplně stačí, že někoho takového, kdo má drzost chtít od daňových poplatníků víc peněz, napadne prosazovat na fóru to, aby to, co ho platí, jezdili dalších X let v naprosto nevyhovujících a nedustojnych vozech. Pak to dopadne totiž tak, že tím nikdo jezdit nebude, kraj to jako trat s nulovým zájmem zavře a nahradí autobusy. A co budou dělat odbory? No co budou dělat? Budou brečet a řvát a vyhrožovat stávkou, že se ruší trať, po které jezdí 810 s… Číst vice »

Výkolejka

Je videt ze vlakem moc nejezdite. Staci se zeptat cestujicich a ti jsou s 810 obecne spokojeni.

kakov

No vy tím vlakem asi taky moc nejezdite, jinak by jste toto nemohl tvrdit….

Mifuklo

Jací cestující?? 🤣🤣🤣

kakov

A mohu prosím vědět, v čem jsou neoblíbené u personálu? Děkuji

Výkolejka

Takový dotaz je asi lépe položit perzonálu který na tom jezdí.

Jaroslav Vedrola

Takových mínusů, ale svatá pravda

Mifuklo

Chytněte se za ruce a běžte proti zdi xD

Karl vB.

To nepřekvapuje.

Mifuklo

Výkolejka v hlavě??

Bedřich

Beru všechno jen ne Arrivu, nejlépe GW Train. Například na provoz trati z Mariánských Lázní do Karlových Varů mám dobré reference, za to na Arrivu slyším jen nadávky. Navíc s amatérismem jejich autobusové dopravy mám vlastní zkušenosti, ve všem udělali akorát zmatek. Pokud takto vedou i vlaky, tak bůh ochraňuj Západní Čechy. Jinak bych se nebál ani Lea, je to zajímavá varianta.

xyz

Na Arrivu ve Zlínském kraji slyšíte taky jen nadávky?

Martin

S Arrivou ve Zlínském kraji jsou neustále problémy – neprodávají jízdenky IDSJMK (ids jmk je protáhnout až do Starého Města u U.Hrad.) a neustále na jízdenkách razítka (nedávají se zde, jen se kontroluji jestli byla jízdenka označena v oznacovači) nebo je tam napsáno číslo vlaku.

Gargy

Jo slíbili stadlery a jezdí s 845 kybly. To je horší jak motor s V3S

xyz

Přinejmenším část výkonů je zajišťována Stadlery GTW (další část pak Linty). O. K., na části spojů skutečně jezdí 845.

Každopádně, s čím by to mělo být srovnáváno? S dřívějšími „kvatry“ ČD, která tam převážně jezdila předtím? Nebo s… čím?

kakov

víte nejhorší je porovnávající omluva, on sice nesplnil co měl, ale ČD je horší……

jinými slovy, někdo Vám ukradne auto, a to je v pořádku, protože někdo jiný vraždil a to je horší…..

pokud se máme stát zemí na úrovni, nelze se spokojit s 10. místem, protože před tím jsme měli 12. (poslední dva odstavce jsou obrazné)

xyz

O. K., tak jinak – s čím by tedy jezdily ČD, pokud by na horní Vláře (+ z Bylnice na sever) jezdily dosud?

P. S. Na začátku polemiky stál údaj o „samých nadávkách“, tzn. stav, kdy jako by nebylo vůbec nic pozitivního. Nikoliv jako by část pozitiv každopádně byla přítomna, byť souběžně i s negativními jevy.

kakov

Ale to jsme pořád tam, kde jsme byli, Arriva…. ale ČD…….

uvědomte si konečně, že to jsou dvě věci, které spolu nesouvisí,

Pokud s někým uzavřít smlouvu, že mi něco dodá, očekávám, že to splní, nebo v té smlouvě bylo „cokoliv co bude lepší než ČD“.

Vy, když si objednáte a zaplatíte nové auto, s radostí se spokojite s ojetinou s nájezdem 100k, protože vedle v bazaru mají ojetiny s nájezdem 200k a více?

Nebo pracujete pro arrivu?

Lukas

No tak si to shrneme. Planá -> Tachov(810 a Regíny) Rokycany -> Nezvěstice (810) Nýřany -> Heřmanova Huť (810 a Regíny) Plzeň -> Radnice (Regíny) Plzeň -> Bezdružice (Regíny) Plzeň -> Žihle (Shark a 842) Klatovy -> Železná Ruda (Reginy a 754+3 vozy) Tachov -> Domažlice (810) Poběžovice -> Holýšov (810) A podle některých odborníků zde kteří si myslí že se na tyto všechny linky vyplatí Desira, kdo tedy zaplatí poloprázdné Desiro nebo X let starou německou jednotku? Nejvíce se zde vyplatí Stadler RS1 a asi tak na 2 tratích Desira. Stejně soubor Plzeňsko Dostanou ČD, jelikož je v plánu… Číst vice »

xyz

Rokycany – Příkosice 814.
Pouze Příkosice – Nezvěstice 810.

Mimochodem, i svého času nasazení těch 814 znamenalo navýšení kapacity oproti původní sólo 810.

Jo, další možností by bylo na přinejmenším některých tratí ze seznamu nahradit tu 810 autobusem.

Haha

Na Rokycany – Příkosice má jezdit od GVD 844, kdyby Národní plnil, co má.

Vašek

Na Plzeň – Žihle zase 841

Daniel

Na trati 183 jezdí i 842!

Daniel

A v úseku Domažlice-Tachov jezdí i 810

Daniel

814*

zdydy

a kde by ostatní dopravci sehnaly lidi

jal

Samozřejmě, že se vyplatí. Ihned po výměně stávajícího dopravce a nasazení nových vozidel nastává nárůst cestujících.

I když nemají potřebu cestovat vlakem.
: – )

Petr Horák

Z čtení většiny níže uvedených komentářů je i velmi úzko… Situaci na daných konkrétních linkách sice detailně neznám, ale při pohledu na stojící a přijíždějící/odjíždějící vlaky na Plzeňském nádraží je to přehlídka té nejmodernější techniky – Interjety, Panteři, zajetá ale pořád fajn Pendolina – a i Sharky v Chebu – a to i v porovnání s tím, co jezdí v Hamburku, Kodani nebo ve Stockholmu, dámy a pánové!!!! Myšku – tedy RegioMouse – ať v modrých nebo červeno-krémových barvách jsem tam za poslední dva roky nikdy nepostřehl… Letos začla už i rekonstrukce Historické nádražní budovy a ve výstavbě je zdvojkolenění… Číst vice »

Ares

Jenže kraj není jen Plzeň hl.n. a to co tam zrovna vidíte, když tam jednou za čas přijedete.

kakov

no vidíte, a já jsem tam myšku za poslední roky viděl několikrát a dokonce s ní i jel, byť není standardně turnusována, často jezdí za jiné, nevím letos, ale loni byla turnusována na trati 160 na Os vlacích,

ale jak už psal někdo jiný, PLK není jen Plzeň hl.n. a obyvatelé jiných částí kraje nejsou podřadní občané, aby si zasloužily „staré krámy“

Patrik

Vyhraje to určitě Arriva, která tam dá Desira.

Doctor

Také to prorokuji. A vyzdvihoval jsem v jiné diskuzi jejich nadčasové 845.
🙄
Byť nesplňují zadání, aby tam netvořili většinu parku. Na západě jich v kopřivách ještě dost stojí …
Desira mohou být na namlsání a potom … Linka R26 by mohla vyprávět.

Alois

Kde je vezmou?

Lukas

Desira? A k čemu.
Nýřany – Heřmanova Huť (Regionova)
Staňkov – Poběžovice (810)
Klatovy – Železná Ruda (Regionova nebo Brejlovec + 3 vozy)
Jinými slovy Desira by se hodily max. na trať Klatovy Žel. Ruda jinde jsou zbytečně velká.
A to samé jsou vysloužilé jednotky DB nejen že by byli zbytečně velké ale bylo by to na některých trati i snížení komfortu.
Jiným slovy myslím že to ponechají ČD i z toho důvodu že je v plánu elektrifikace trati 181 a zavedení přímích vlaků Horšovský Týn – Heřmanova Huť.

Lukas

Pardon překlep
Zavedení přímých vlaků Horažďovice – Heřmanova Huť

Gargy

A ty desira si nakreslí.

LiborV

V Německu je mnoho Desir nahrazováno novými vlaky. Mnohdy hybridními. Ojetých Desir k prodeji bude dost.

Honza

Jak to je s trati Domažlice – Tachov.
V článku je zmiňován jen úsek Tachov – Planá.

Honza

Už to vidím 🙂….

Pavel Q

Domažlice-Tachov je v jiném souboru než Tachov-Planá. Netuším, jaký to má smysl.

Jméno*

ETCS

Označník

Marcelka si chce hrát s oranžovými vláčky. Oranžové vláčky nemají ETCS.

Jméno*

Oranžové asi moc ne, budou v nátěru PK. :-*

Jan Pochman

No přeci ten, aby se to celé mohlo zavřít. Vy si myslíte, že vláda ODS bude dávat peníze na techniku 19. století? Odklánět se dá přeci jinak daleko efektivněji.

Petr Novotný

Než udělat kvalitní výběrko s dostatečným předstihem, tak se to nechá vyhnít do poslední chvíle a pak narychlo to někomu střelit. Hlavně udělat chaos. a o to jde.

Jméno*

Výběrko bylo s dostatečným předstihem vypsáno. Jen se přihlásili pouze ČD s naprosto přemrštěnou cenou.

Geralt

Kraj naivně očekával, že tam někdo bude jezdit s novými RegioSharky za cenu motoráku 810.

MRC

Což svědčí o tom, že to výběrko mělo přemrštěné požadavky.

Petr Novotný

To mohl být i záměr. Takto se zjistí kolik kdo nabízí a jako poslední se to sdělí kamarádovi aby věděl kolik má nabídnout. Pak už jen stačí si dohodnout o navýšení ceny během kontraktu, ty důvody se vždy najdou… bohužel jsme v Čechách… lžeme a podvádíme

Jméno*

Smlouva je v podstatě naprosto identická jako ta soutěžená. Spíš soukromníci neměli v té době vozidla k dispozici.

Leinad

A bylo požadováno vyjetí ihned po podpisu? V DE umí objednavatel podepsat smlouvu tři roky dopředu s někým, kdo vozidla ještě nemá.

Jiří Kocurek

Jeden nádražák to tak udělal, byl tu o něm článek, který říkal toto: Policie ho obvinila a je vyšetřován na svobodě.

T448

Opravte si prosím ty rozsahy km.
Český les je 520 000 vlkm ročně.
Plzeňsko je 1 750 000 vlakm ročně. Tzn. rozhodně ne jen 1,1 mil.

kakov

Tuší někdo, případně nemohla by redakce vznést dotaz na kraj, jak to bude s lokálkou do Heřmanovy Huti? Pac se dřív počítalo s elektrifikaci a přímými vlaky Plzeň-HH, což asi padá, když se tam nakybluje někdo s dieselem na 10 let. Nebo si to kraj už rozmyslel?

Jméno*

Elektrizace Heřmanky bude asi tak za těch 10 let… Teoreticky končí někdy okolo roku 2026 smlouva na trať 180 s ČD, tak se to může upravit současně s tím…

kakov

No právě že 2026 je za 5 let cirka…. Takže mi to nějak nevychází…. Naivně jsem si myslel, že to bude současně s domažlickou trati

Jméno*

Tak ono se asi jedná jen o jedno vozidlo, se dá teoreticky v rámci tak velkých balíků přesunout jinam nebo do zálohy.

kakov

Jo tak to máte pravdu, děkuji

Jan Pochman

Je zřejmé, že kraj s elektrifikací do 10 let nepočítá. Musíte myslet, že na další 4 roky jsou všechny dopravní stavby zaražené. Musíme nakoupit F35, Leopardy, pásové obrňáky a další těžkou výzbroj, abychom byli připraveni na Putina.

rozinka

A ti něčemu brání? Z Vyškova do Nezamyslic nebo Břeclavi do Kútů je taky nakýblovaný dopravce s dieslama na 10 let a jsou tam dráty.

T448

Kraj může vozidlo z Heřmanky po elektrizaci přesunout na jiné výkony. Popřípadě se souhlasem dopravce ho z provozního souboru zcela vyjmout.

Jiří Kocurek

Smlouva obvykle umožňuje měnit objednané km o +- xy% ročně. Kraj může využít smlouvy a neobjednat km s dopravcem A, ale objednat km tamtéž s B, už v elektrické trakci.
Ale než se do něčeho takového pouštět, tak raději projednat s právním odělením. Pro jistotu. kdyby náhodou někdo protestoval, že se kraj ruší železnici do HH, když tam přestane objednávat motoráček.

T448

A kdo jiný než právníci podle Vás ty smlouvy tvoří? 🙂

kakov

jinými slovy nabádáte k opakování kauzy KŽC+Mochov?

Modré zábradlí

I právník může napsat špatnou smlouvu.

PS: Vy víte jaké měl autor smlouvy zadání?

kakov

Jaké měl autor zadání nevím, každopádně mi jde o to, zda se do budoucna počítá s těmi přímými vlaky Plzeň-HH, a nepřijde mi pravděpodobné, že by se počítalo se smlouvou, kterou budou v průběhu platnosti měnit…

Výkolejka

Doufam ze nenastane situace kdy budou z provozu vytlaceny 810. Ja vim je to sice tezko predstvitelne když jezdi skoro zadarmo ale clovek nikdy nevi co urednika napadne. Urednici to totiž neplati ze svych penez tak jim nevadi zaolatit vyrzane vice za trochu lepsi komfort.

kakov

No tak hlavně, aby s tím někdo jezdil (s tou 810), svět se změnil a už nevítězí stahlich s největšími šroty v kraji

PetrN

Jojo, 810 navždy 🤦‍♀️.. A budou tím jezdit odboráři s rezijkou a pár úchylnych sotousu, zbytek lidi definitivně vyzeneme do aut… Běžní cestující tím fakt v roce 2022 už jezdit nechtějí a nebudou.
Jinak to, že tu jako odborář píšete takové nesmysly je urážka nás všech, kteří vás platí z daní, na vašem místě bych se za sebe reálně styděl. Bez nadsazky.

Výkolejka

Vas příspěvek je tak nesmyslny ze cely jej argumenty vyvracet by zabralo hodně meho drahocenho času. Ale jako priklad toho jak jste mimo je vase predstava ze odbory se plati z dani : – D no vy jste fakt komik : – D

PetrN

Jste železniční odborář, tak vám budu tolerovat že jste trochu hloupý a natvrdly, přeci jen nic moc víc, než „přistoupili, jezdeeenky prosiiiim“, vás neucili, ale přesto to s vámi zkusím :-).. Jako odborář CD, které jsou státní podnik a většinu výkonu jezdí v dotaci, vás z daní nepřímo opravdu platíme, jelikož ty dotace krajů a státu na dopravu jsou sanovany zejména z daní, a poté z jízdného, které taky platime my. A jako odborář tlačit na puku, abyste měli více peněz a výhody typu rezijka, které taky nepřímo platíme my, ony ty peníze, kterými vás vás zaměstnavatel platí se jen… Číst vice »

Výkolejka

Takze odbory u jinych dopravcu ktere nevlastni stat nejsou placeny z dani?

PetrN

Který jiný dopravce má tak hlasitě odbory? U kterého dopravce mají drzost hrozit stávkou za to, že jim daňoví poplatníci nebudou dotovat ježdění zdarma? O žádném jiném, než o CD, nevím..

Výkolejka

Aha, takze uz to neni o odborech jako takovych a o jejich financovani? Uz vam vadi jen odbory ktere jen nesedi ma zadku nemlci a vybiraji prispevky.
Nez napisete neco dobre si rozmyslete jestli to ma hlavu a patu. Aby to
nedopadlo jako ted.

PetrN

Vadí mi odbory, které chtějí něco, na co dle mého nemají nárok, tzn více peněz z daní daňových poplatníků a zároveň chtějí, aby tito daňoví poplatníci, kteří je platí, jezdily v roce 2022 ve vozech jako je 810.. To mi přijde jako nehorázna drzost 😀
A k tomu co má hlavu a patu, koukněte, jaký je poměr hlasů u vašeho prvního komentáře o vozidlech 810, to si myslím, mluví za vše, o tom, kdo je tu klaun a mluví z cesty 🙂

Výkolejka

Pokud to tak je, tak by asi bylo dobré kdybyste nemluvil o odborech jako o celku ale skutečně pojmenoval ty odborové organizace které se takto chovají. Kupříkladu já neznám ani jednu která by prosazovala 810 za každou cenu zákazníkům jejich“zaměstnavatele“. To je Vaše chiméra. Můžete prosím alespoň jednu takovou odborovou organiazci ukázat? Děkuji!

Poměr hlasů u mého prvního příspěvku jasně ukazuje na to že je to další Váš blábol když píšete (v jiném příspěvku) že odbory okamžitě zorganizovaly své členy aby tady v místní diskuzi lajkovali ty správné příspěveky.

PetrN

Které odbory prosazuji 810? Asi ty vaše, ne? 😀 Nebo proč jste tu nebetycnou donebevolajici hovadinu napsal? Vy jako odborář prpsazujete 810, tak co jiného si mám myslet? 🤦‍♀️😂… Rezijky, B249 a 810 navždy… Pak se nedivte, že když komukoli řekněte že jste železniční odborář, tak se na vás bude 98 % lidi dívat skrz prsty a s úsměvem, tuhle pověst si děláte sami přesně těmito příspěvky…

Výkolejka

Tak Vám děkuji za odpověď. Tedy žádná odborová organizace 810 neprosazuje : – D

Výkolejka

Tak Vam dekuji za odpověď. Tedy žádná odborova organizace 810 neprosazuje : – D

***** Petr

Mám pocit že ten trouba stejně neví o čem píšeš. Axel to už asi vzdal ale lokální odpornici kloudne dopravy jsou urputi nesmyslnici 🤣

Výkolejka

A Vy znáte nějakou odborovou organizaci co prosazuje 810 nebo jste taky tak mimo jako PetrN a pletete si pojmy a dojmy?

PetrN

Známe, tu vaši, a sám jste to potvrdil naprosto nulovým argumentem na to, co jsem napsal 🤦‍♀️. Radim vám i za vaše kolegy z odborů, pokud si nechcete ještě víc pokazit oblibu u běžné veřejnosti, už sem proboha nic nepište, kazite jméno celé odborové organizace stylem non plus ultra 🤦‍♀️

Výkolejka

Tak to jo. Ta“naše“odborová organizace si dá na to všechno pozor : – D

Výkolejka

Takže jinými slovy odbory které prosazují 810 neznáte. Ono ta Vaše odpověď vlastně ani nemohla být jiná : – )

PetrN

„Jsem vysoce postaveným členem odborů“, píše vykolejka u článku z minulosti. „Doufám, že nikoho nenapadne odstranit z provozu 810“, píše Vykolejka u dnešního článku… Příčinna souvislost vám n3co říká, pane odborář? Co to meleš furt? 😂🤦‍♀️. Znám odbory, nechápu, co to tu furt se snažíš vnutit.. Lidi jako ty jsou ostuda železnice, přesně k vůli lidem jako ty mají zeleznicari mezi lidma dost špatnou pověst, byť to jsou většinou super pracovití a milí fajn lidi.. Stačí ale jeden takový odborarsky tupý arogantní kulevalos, který nikdy nic dobrého na dráhu nepřinesl, aby všem těm co železnici dělají skvělou poplival pověst. A… Číst vice »

xyz

„Uz vam vadi jen odbory ktere jen nesedi ma zadku nemlci“ Jen tak pro přehled – odbory ČD/SŽDC mlčely, když: – na konci roku 2010 šlo o znesjízdnění (či pokus o něj) u řady tratí, včetně podivného zastavení osobní dopravy (Jemnice, Vidnava, Netolice; z tratí v tu chvíli již bez osobní dopravy též např. Telnice – Teplice lesní brána, Čejč – Uhřice, Malá Morávka atd.). – v roce 2018 SŽDC svévolně odmítala dodržet zákon ve věci udržení tratě do Malé Morávky v provozním stavu (jako by nestačilo, že tiše přihlížely počátkem roku 2011 jejímu zrušení; k jeho revokaci došlo díky… Číst vice »

xyz

… a naopak ty samé odbory: – v lednu 2009 (kdy lidé v soukromém sektoru houfně přicházeli o práci vlivem naplno projevené ekonomické krize), kdy jejich členové měli „své jisté“ co to pracovního uplatnění, vyhrožovaly „časově neomezenou stávkou“ v případě, pokud ministr financí dá k projednání vládě novelu zákona o dani z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti. – počátkem roku 2010 vyhrožovaly svévolným zastavením provozu, pokud nebude ve stavu legislativní nouze novelizován – již platný, předtím čerstvě novelizovaný – zákon o DPH – v červnu roku 2011 plánovaly zastavit provoz dne 13. 6. do 16 h; když v sobotu… Číst vice »

Originální jméno

Já třeba doufám, že nikoho nenapadne tam ty 810 nechat

PetrN

Nebojte, nikoho kompetentního to nenapadne, a názory lidi jako pan vykolejka jsou stejné relevantní, jako názory bezdomovce u Kauflandu, takže klid, 810 se zbaví i Plzeň, díky bohu za liberalizaci 🙂

Kubrt

Nesplňují zadání (i když při přímém zadání je možné cokoliv, toto snad zůstane v platnosti).

Iniciativa 810 patří do šrotu

S bolševickým nepohodlným a hlučným krámem 810 jde udělat jedinou rozumnou věc a to sešrotovat všechny zbývající kusy včetně muzejních!!!
CHCEME POHODLNOU A KVALITNÍ ŽELEZNICI A ŽÁDNÝ SKANZEN!!!

Výpravčí z Jenče

Teda koukám že tady o příznivce ČD nezavadíš… :D. No nutno podotknout, že 810 je bohužel na lokálky typu Horšovský Týn naprosto ideální vozidlo díky nízké nákladovosti. Chápu, že cestujícím moc nevoní, ale to už by jsme se mohli bavit o zastavení provozu a koupit/objednat moderní autobus který bude pořizovací cenou i náklady na provoz mnohem levnější… Výběrové řízení je vypsáno, tak se necháme překvapit jestli v se někde v Německu ještě vyšťourají jednočlánkové Linty :).

Karl vB.

Buďte prosím ve svých vyjádřeních aspoň trochu konsistentní! Nahoře v diskusi jste tvrdil, že 810 je neoblíbená i u vlakového personálu.

Jindra

Věřme, že šroty staré 40 let půjdou konečně na hřbitov v Třebové.

Radim

To by mohly… u nás jezdí šroty i 45 let staré (460-ky), ale furt nic 🙂

Jiří Kocurek

Obdobné 560 dosáhly 50 let loni, ty nejstarší již ale 55 let.

No a pak jsou tady Honeckery, které stály za starou belu už od výroby.

kakov

Ved honeckery jsou skoro nové jen 30 let 😁

xyz

Tratě Plzeň – Ejpovice – Radnice a Rokycany – Příkosice – Nezvěstice jsou součástí kterého (jiného) souboru (když tedy ne tohoto)?

Tam to s výběrem dopravce, resp. nasazovaných vozidel, dopadlo jak?

Přidal bych otázku – požadoval Plzeňský kraj pro tyto výkony (mnou zmiňované i ty uvedené v tomto článku) vozbu vlaků s průvodčími, anebo na přinejmenším některých tratích mohou jezdit i bez nich?

Georg

co si nejdriv precist clanek a pak se ptat na veci v diskusu?

xyz

Pardon, údaj o tom, že i mnou zmiňované linky jsou také součástí tohoto provozního souboru, jsem před psaním předchozího komentáře přehlédl. O. K., tím pádnější je můj dotaz na to, zda jsou požadováni průvodčí, protože jak uvedl OSŽ ve své kreslené brožuře z roku 2018, tak soutěžení = hrozba „sociálního dumpingu“ v podobě provozu bez průvodčích = (mj.) nebezpečí při evakuaci vlaku při požáru v dlouhém tunelu (kdy strojvedoucí by nemusel požár spatřit + při jízdě bez průvodčích nebude mít kdo řídit evakuaci). Což zní velmi zvláštně ve chvíli, kdy právě ČD, a.s., jezdí bez průvodčích na lince Plzeň –… Číst vice »

Kubrt

S ježděním bez průvodčích začaly ČD někdy v roce 1997, takže to bude OK.

xyz

Bylo to v roce 1996.

Tím zvláštnější ale je celá ta argumentace OSŽ. A to nejen s tou bezpečností v tunelech (pozn. naopak v dlouhých tunelech je žádoucí mít možnost překlenutí záchranné brzdy, tzn. i při požáru pokud možno v tunelu nezastavovat), ale i s tím „cenovým podbízením se vůči objednateli“ (takových 16,70 Kč/vlkm – v cenové hladině roku 2006 – za „rakvový“ rychlík Plzeň – Most od ČD, a.s., bylo také zajímavých).

T448

Průvodčí jsou požadováni.

Martin

Objednatel zpravidla vždy nejvíce preferuje 810, jak se zde v diskusích často tvrdí. Běda tomu kacíři, který by chtěl dovézt nějaký „hnusný šrot z Německa“… Největší komfort a šoto-blaho je přeci nízká, tvrdá, dřevěná lavice potažená koženkou, řev a smrad motoru, vedro a pot, nebo naopak zima a průvan, přisprostlý průvodčí, který na první pohled neoplývá přílišným intelektem a tlačenka s chlebem pojídaná z papíru na špinavém stolečku pod oknem v jehož rámu se olupuje barva, semtam v něm vlivem sražené vlhkosti a netěsnosti vyskakují černé tečky plísně. To všechno nejlépe v červeno-krémovém nátěru s výrazným logem toho správného dopravce.… Číst vice »

Martin

No, na základě tohoto příspěvku mám obavu o Vaše duševní zdraví.

Martin

Já mám na základě svého příspěvku nyní obavu o svůj život a bojím se tvrdě modré pomsty, až zase pojedu někam vlakem…. Hele šotouši, co takhle si opravdu nic nenamlouvat a přiznat si, že 810 a její odvozeniny jsou prostě v dnešní době dávno za zenitem. Pokud to přijmete, potom se možná uleví i vám… Jeden ten motorák a přídavný vagon si kupte, hezky zrenovujte a pořádejte s tím za vlastní peníze retrojízdy. Oproti spolkům, co provozují páru tady máte výhodu, že nepotřebujete jednou za x let nový kotel za x milionů. A dle vašich slov vám to bude jezdit… Číst vice »

xyz

V situaci, kdy ten šukafon od ČD odkoupí, už to nebude „za kýbl nafty“, ale včetně zakalkulování pořizovací ceny.

„Za kýbl nafty“ to jezdí jen u ČD (+ samozřejmě za náklady na údržbu, na personál, na dopraví cestu atd.). 🙂

Jinak souhlas.

mlokXCM

A to jste napsal tak dlouhý příspěvek, abyste napsal takovou blbost?

Karl vB.

aby to tak byl převlečenej Axel…., ten si taky sám odpovídal.

Aleš

A kde je mu vlastně konec? Dostal od Honzů banána?

F H

Dle vyjádření máte asi problém Vy, s tím intelektem… že by léčba nějaké křivdy nebo mindráků ? 🙂

Dominik

Zima a průvan je spíš v jiných vozech (např. 840, 841), než v 810, které mají oddělený nástupní prostor od prostoru pro cestující.

Daniel Jablonecký

Pěkně popsané a zdařilá práce s českým jazykem. Navíc jsem se pobavil, protože to je dost přesné.

Výkolejka

Bohužel, opakuji bohužel se tato romantika cestování vytrácí. Ve chvili kdy 810 uz nebyla nosnou radou ČD odeslo hodne cestujicich do aut. Bohužel!

Daniel Jablonecký

O tom můj komentář vůbec, ale vůbec není.

Výkolejka

To nepopírám … já jen potřeboval někde navázat.

Karl vB.

Prosím? To je pozoruhodné a odvážné tvrzení.
Naznačujete snad, že pokud ČD někam nasadí M152/ 810, tak z toho lidi budou v transu, že nechaj auto doma v garáži a místo toho začnou jezdit vlakem?

PetrN

Top komentář, odborari a modré gumy už si na svých fórech rychle píšou, aby všichni co mají ruce a nohy naházeli mínusy 😂👏

Výkolejka

Presne tak. Tuto diskuzi, a nebudme neskromni, navstvuji desitky lidi. Proto je důležité aby odbory rychle zasahly a minusovaly nehodici se příspěvek protoze … No vlastně nevím proč.
Ale vy urcite jo : – D

kakov

Proč máte potřebu někoho urážet, nějakej mindrak?

PetrN

Mě uráží, když tu člověk, kterého platím z daní, oroduje za to, abychom v roce 2022 jezdili v 810..Takového člověka budu ve jménu 98 % cestujících, které chtějí tyhle vozidla vidět na srotisti, s chutí urážet 🙂 A myslete si o mě co chcete 🙂

Výkolejka

Je velice vtipná představa že Vy na základě naprosto neurčitého nicku víte o koho jde a dokonce že jej nějak platíte ze svých daní.
Netrpíte stihomamem? : – D

Pavel Q

Ještě jste zapomněl na rudou hvězdu na čele. 🙂

noerf

Tak objednatel může mít radost, protože se zvýšeným počtem zájemců půjde cen za km dolu a kvalita by měla jít nahoru.

Martin K

Tam půjde dolů jenom cena. Proč by šla kvalita nahoru?

Plzeňák

Protože cokoliv bude lepší než 810 či regionova?

Daniel Jablonecký

Neznám v ČR soutěž, kde by vyhrála kvalita. Vždycky vyhraje cena. On kraj ani nemůže rozhodnout jinak, pokud jsou splněny všechny podmínky zadání tendru. Pokud chce kraj kvalitu, musí si ji zadat do podmínek.

PetrN

Náhodou, na hodně tratích vyhrála konkurence a ne CD, a přineslo to kvalitu, např změnu vychodonemecke smradlave koženky za ucházející klimatizované vozy se zásuvkami a wifi od regio jetu. Viz tratě Bohumín-Brno a trati do Ústí…

Výkolejka

Cd v tom vyberovem rizeni nabizelo Béčka?
Clovece proc tak lehce nahravate tem co z Vas maji srandu?

Jiří Kocurek

Nebýt toho výběrka, tak ČD jezdí s béčky úplně stejně jako předtím. Na souběžné lince pak lze potkat rekonstruované Bdt, skvělá volba na R!

Výkolejka

Ano, to je možné. Ale o tom asi není řeč co by kdyby …

Daniel Jablonecký

To vůbec není v rozporu s tím co jsem napsal: vyhrála nejlepší cena, přičemž dopravce, který ji nabídl, má zároveň i lepší vozidla než ten předcházející. Takže tady vyhrál i objednatel i cestující.

Figo

Vřele nesouhlasím, na trati R23 to o moc lepší není. Jedinou novinkou je WiFi, ale jinak pohodlí sedaček šlo dolů. V tom kupé i VPV je to tvrdé jak něco :-*

Geralt

Tak jistě že by kraj mohl hodnotit poměr cena/výkon, jenže s tím je práce a úředník nechce dělat něco, co mu přidělá práci navíc, aniž by z toho něco měl.

Výkolejka

Uplny nesmysl. Nikdo nebude hodnotit pomer ceny a vykonu! Hodnoti se za kolik splnite pozadavky.
Když to prevedu do vaseho laickeho sveta tak vybbyste si koupil treba mercedes s-class misto fabie protoze podle hodnoceni pomeru cena/vykon bynten mercedes vysel lepe?

Jiří Kocurek

Možná si místo Fabie pořídí něco v téže cenové kategirii, kam se mu ale vejdou nohy pod volant. Ikdyž to bude ojeté z německa.

Výkolejka

Možná, ale to bude hodně záležet na tom jakou váhu dá jednotlivým parametrům. Pokud dá např. velkou váhu ceně, tak budemít nějakou rezavou felicii. Pokud dá velkou váhu třeba bezpečnosti tak bude mít něco jako Volvo atd … ale rozhodně nebude moct porovnávat pouze poměr cena a výkon. To totiž není reálně možné …

Daniel Jablonecký

Ne, pokud ty výkony platíte z veřejného rozpočtu tak prostě takhle postupovat nemůžete. To by neúspěšný soutěžící okamžitě napadli u ÚOHS a s největší pravděpodobností by uspěli.

watslaw

V hodnotících kriteriích nemusí být jen cena, jen je dost obtížné ta jiná kriteria nastavit objektivně (nebo přepočíst na ty peníze).
Celkem běžné jsou veřejné soutěže, kde je např. 70% cena a 20% hodnocení technického řešení (a 10% něco jiného).
Nicméně za mě je lepší mít volitelné požadavky převedené na peníze. Např. chci nepovinnou vlastnost XY, kdo nabídne bez ní, tomu při porovnávání počítám přepočtenou cenu + Z mil. Kč (např. proto, že absence vlastnosti XY mi způsobí náklady ve výši Z). Takže reálně vlastnost XY chci, ale ne za cenu vyšší, než jaký přínos to pro mě má.

Gargy

Velký zájem haha

Výkolejka

Ve skutecnosti jen krovi pro ČD aby nevyhraly tak lehce.

libor

blbost, ČD už si pomalu můžou balit věci, v PK tu bude další ztráta výkonu. kdo je schopný si práci najde i jinde. čau

Lukáš Chytil

Kdyby to tak bylo, tak jim to příklepli rovnou, proč by z toho zbytečně dělali divadlo.