Velký zájem o provoz vlaků v Plzeňském kraji. Nabídky přišly od čtyř dopravců

Most přes přehradu Hracholusky. Pramen: Plzeňský krajMost přes přehradu Hracholusky. Pramen: Plzeňský kraj

Jde o poslední výkony v kraji, kde jezdí nemodernizovaná vozidla.

Společnosti České dráhy, Arriva vlaky, GW Train Regio a Leo Express mají zájem o provoz vlaků v Plzeňském kraji ve dvou provozních souborech: Plzeňsku a Českém lese.

O čtyřech nabídkách informovala agentura ČTK, deník Zdopravy.cz zjistil konkrétní jména dopravců ze svých zdrojů. České dráhy se účastí pochlubily ve svém měsíčníku Železničář, ostatní firmy svoji účast potvrdily na dotaz deníku Zdopravy.cz.

Po neúspěchu otevřené soutěže na oba provozní soubory jde o překvapivě velký zájem dopravců, i když někteří podali nabídku jen na jednu oblast. „Je to velmi pozitivní, čtyři přihlášení dopravci, to je v Čechách zcela neuvěřitelné,“ řekl ČTK náměstek hejtmanky Pavel Čížek (STAN).

Kraj chce rozhodnout o novém dopravci do konce března, proběhne takzvané přímé zadání, které zákon umožňuje. Výběr dopravce přichází ale v době, kdy se na kraji rozpadla koalice. Už při minulé soutěži na provoz vlaků v Pošumaví čelila koalice velkým tlakům na to, aby smlouvu s vítěznou firmou GW Train Regio kraj neuzavíral.

Čtvrtina výkonů regionální železnice v kraji

„Dali jsme ty podmínky tak volné, jenom jízdní řád a možnosti si to všechno upravit, takže zájemců máme dost. Teď to budeme vyhodnocovat a budeme se s nimi od příštího týdne potkávat. Nechceme to protahovat,“ uvedl Čížek pro ČTK. Vítěz získá smlouvu na 10 let.

Na vybraných tratích dosud jezdí České dráhy, kterým končí smlouva v roce 2023. Vítěz může použít ojetá vozidla. V Českém lese jde o výkony v objemu 520 tisíc kilometrů ročně, na Plzeňsku 1,75 milionu kilometrů ročně, v součtu asi na čtvrtině rozsahu objednávané železniční dopravy v Plzeňském kraji. Jde plně o výkony v dieselové trakci. V souboru Plzeňsko jsou tratě Planá – Tachov, Rokycany – Nezvěstice, Nýřany – Heřmanova Huť, Plzeň – Radnice, Plzeň – Bezdružice, Plzeň – Žihle a Klatovy – Železná Ruda. V celku Český les pak tratě Tachov – Domažlice a Poběžovice – Staňkov – Holýšov.

Jde o poslední výkony s nemodernizovanými vozidly za krajské peníze. Kraj již dříve vysoutěžil autobusový provoz s novými vozidly, stejně tak na elektrických tratích už jezdí jen nové nízkopodlažní vlaky Českých drah.

Tagy Arriva vlaky České dráhy Český les GW Train Regio LEO Express Plzeňsko Plzeňský kraj provozní soubor Plzeňsko
165 komentářů