Velký zájem o Deutschlandticket. Za tři dny prodaly DB čtvrtmilionu jízdenek na neomezené cestování

Regional Express Nauen - Cottbus ve stanici Berlin-Ostkreuz. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czRegional Express Nauen - Cottbus ve stanici Berlin-Ostkreuz. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Německo očekává, že jízdenku si koupí až 23 milionů lidí.

56 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Blátošlap

Je smutné, že MD jde opačnou cestou. Nedávná prohlášení, že má být veřejná doprava dražší, jezdí ti, co to říkají vlakem nebo autobusem? O tom jsem docela na pochybách.

Karl vB.

Deutschlandticket je cenově (i ve srovnání s Českem) výhodný produkt, ale chtěl bych současně upozornit na celkový kontext, aby nebyl někdo v létě rozčarován a nepokazil si nemístným očekáváním třeba svojí dovolenou. Zmocněnec spolkové vlády pro železniční dopravu, před dvěma dn,y 9.4.2023 uvedl: „Můžeme cestující DB pouze požádat o pochopení a o prominutí. Situace je tak dramatická, že neexistuje žádná jiná alternativa, než generální oprava železniční sítě.“ Pro ilustraci: V loňském roce dojelo do cíle bez zpoždění pouhých 65% dálkových vlaků (na ty se sice Deutschlandticket nevztahuje); není ale důvod myslet si, že u regionálních vlaků bude situace výrazně lepší.… Číst vice »

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW
Jan

Trochu škoda, že to je vždy na kalendářní měsíc. Pokud chce jet člověk na dovolenou do Německa na přelomu měsíce, byť třeba jen na týden, tak si ty lístky musí zaplatit dva. Ale chápu, že turisti ze zahraničí nejsou primární cílová skupina…

Dan

i tak je jízdenka velmi levná (98€). Obvyklé ceny jízdného jsou mnohem dražší…

Olcit

BahnCard100 stojí zhruba 4 až 5x tolik jako IN100.

K6_

Pointa? Veškeré služby jsou v Německu 4x dražší. Žrádlo v hospodě stojí 500.

MKK

Nezkoušel si ji někdo objednat? U jiného článku o Deutschlandticket někdo psal, že je nutné mít bankovní účet v německé bance. Bohužel nevím, co je na tom pravdy.

Studý Chudent

Krz apku NETINERy (DLB) PayPalem

https://apps.apple.com/app/id6446402042

Marcel Štancl

A co to předplatné? Když by člověk chtěl jen červenec + srpen?

Samo

Nie je nutné mať účet v nemeckej banke, platí sa to SEPA inkasom. Skúšal som zadať slovenský účet a normálne to zobralo.

Problém je len že niektoré EÚ banky mimo eurozónu SEPA inkaso neponúkajú, ale to sa dá za 5 minút vyriešiť založením Revolut alebo N26 účtu.

honza

Presne jak pises, osobne Revolut pouzivam na vsechny platby a to jak v CR, tak v zahranici. Pro mne je to nejlepsi a nejbezpecnejsi zpusob plateb. Ze sveho uctu si Revolut vzdy nabiju nejakou castkou a pak platim Revolut kartou, takze i kdyby mi ji ukradli nebo nejak zneuzili, tak prijdu max o tu nabitou castku a ne o vse ze sveho osobniho uctu. Navic Revolut ma moznost vezt si ucet ve vice menach. Fakt nejen cestovatelum Revolut doporucuji.

DavidS

Ještě doplním další super fičuru a to jsou virtuální platební karty pro případ podezřelé transakce.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

… a musí prokázat německé předky do 3. kolena. Pane bože…

Jach

Na webu

Jach

Záleží na tom, kde lístek kupujete. Na webu DB lze opravdu platit jen SEPA inkasem. To sice není žádná překážka, ale osobně taky preferuju kartu. Třeba mnichovský MVV umožňuje za DeutschlandTicket zaplatit kartou. A pořád je to ten stejný DT bez ohledu na to, od kterého dopravce ho koupíte.

jarda V.

Koupil jsem z českého účtu přes SEPA platbu, ale trvalo to asi 8 dní než přišel do mailu, zkusil jsem to 2x protože jsem si myslel ze se něco nepovedlo a teď mám dva, kdyby někdo chtěl jeden je na květen volný.

Honza

Škoda že u nás aspoň přes sezónu nefunguje jedna jízdenka na vše. Třeba také měsíční. MHD, IDS, vlak, bus… Přes sezónu by to bylo fajn.

Petr David

Jestli jsem četl pozorně (snad ne!), Stanjura navrhuje zvýšení DPH na veřejnou dopravu.

Karl Von Bahnhof

Odstavení Bureše začíná stát velkou cenu. A když vidím Jurečku (mimochodem čím dál obéznějšího), dělá se mi špatně.

Kubrt

A kdyby tady byla nějaká jiná vláda, tak by ten chronický schodek státního rozpočtu řešila jak?

Petr David

Podle Kovandy máme poloviční dluh, než průměr EU.

Kubrt

A je nějaký důvod se za pár let dotáhnout na průměr EU zrovna v této disciplíně?

Petr David

Ne, ale je důvod nehojit se na veřejné doprvě a u chlapa je důvod plnit sliby.

Pavel

kovandu bych do funfovanych ekonomickych diskusi opravdu netahal.

ABC

jo, můžem tahat raději Švihlíkovou 🙂

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Robejška a Ševčíka! To jsou pravá esa.

Petr David

Netahejte, podle mne když tvrdí, že se zvednutím DPH zvedne inflace, která je dvouciferná, tak má pravdu. Jde o okrádání lidí.

MHD

Rozhodně by ale nemusela začínat tím, že zruší kontrolní instrument na daňovou disciplínu.

ČD4ever

Obrali by důchodce ještě víc a navíc i děti?

Kubrt

Děti obíráme už teď tím zadlužováním.

Petr David

Domnívám se, že i sebemenší zdražení veřejné dopravy není ten správný směr, protože ty co přijdou po nás zadlužujeme nejen finančně.

Karl Von Bahnhof

Koncepcí, vysvětlováním a neplýtváním.

Ale aby tato vláda jedním dechem slibovala proplacení 95% ceny nějakých tepelných čerpadel (viz včera ČRo) a jedním dechem zvedala daně, tak sorry ale co to je?

Ale berte to jako povzdech off topic.

Pavel

no, za Burese by to bylo jeste horsi.

Karl Von Bahnhof

Souhlasím. Jen jsem čekal více činů.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Takhle hloupej snad nikdo nemůže být… Nebo jo?

Elb

To i na pivo, stejně jako částečnou privatizaci ČD nebo ČP, ale sám od sebe toho schopen samozřejmě nebude.

Lumiere

Má se rušit 10% i 15% sazba DPH, nové bude snížená sazba jen jedna ve výši 14 %. Jízdné by zůstalo ve snížené sazbě 14 %, tj. reálně by šlo o zvýšení daně o 4 %.

Daniel Jablonecký

Zvýšení daně o 4% by bylo zanedbatelné, tohle je ale zvýšení daně o 4 procentní body.

Rezte

Tak to je častá chyba. Já to vidím tak, že by šlo reálně o zvýšení daně o čtyřicet procent. Když zaplatím ze stovky 10% je to 10 Kč, když 14% je to 14 Kč, čtyři koruny navíc je čtyřicet procent z těch předchozích deseti. Je to tedy navýšení o čtyřicet procent, ne o čtyři procenta

Patrik

Takže v reálu místo 110 Kč zaplatím 114…

Olcit

Osobně si myslím, že nejvýhodnější by bylo veřejnou dopravu osvobodit od placení DPH = státní rozpočet by možná i něco ušetřil, neboť myslím že např. pasažerská ČD nic nezaplatí na DPH … v celkové bilanci (neboť nakupuje s DPH21%… což stát vrací firmě ČD, avšak jízdné prodává s DPH10% nebo bez DPH při cestách do zahraničí).

A předpokládám, že současně by došlo i k vypnutí dotací …. ušetřila by se administrativa okolo dotací.

A daň z příjmů by dopravci státu platili paušálem… aby se co nejvíc ušetřilo administrativy dopravcům.

M19

Nj, začíná sezóna některých druhů lysohlávek…

Olcit

Vy tvrdíte, že např. koncern Regiojet v celkové bilanci zaplatil státu něco na DPH?

Já bych si spíše tipnul, že tomuto koncernu spíše stát nějaké částky za DPH posílá, než aby stát inkasoval od Regiojetu.

Honza78

Ano, taková jízdenka na léto alespoň na měsíc a na vše za 1200 Kč.

Olcit

Vzhledem k tomu, že při obvyklém jízdném zhruba 1,4 Kč až 1,7 Kč/km činily dotace nádražákům zhruba 8 Kč/kilometr na jednoho pasažéra, tak se obávám, že Vámi požadovaná částka 1200 Kč pro neomezené cestování po celé ČR postrádá nějakou tu nulu…

M19

Problém je to, že jen trolíle…

Olcit

Připadá Vám, že např. pan Kala z Nejvyššího kontrolního úřadu přehání, když upozorňuje na zhoubný vliv dotací na životy nás, dolních 10 milionů, obyvatel ČR ???

https://plus.rozhlas.cz/sef-nku-kala-nase-ekonomika-nerizene-a-plizive-presla-z-trzni-do-silne-zavisle-8964726

Proto si myslím, že neomezená měsíční jízdenka na veškerou veřejnou dopravu, bude řádově dražší než 1200 Kč, poté co se stát přizná pravdu, že stát nemá, aby platil dosavadní dotace.

Jméno.m

A kolik že u nás bude stát jízdenka na léto?

Petr Šimral

To si musíte sečíst měsíční jízdenky všech MHD, krajských IDS, vlakových dopravců atd…
U nás totiž můžete být naráz všude, zatímco Němci pochopili, že můžete být jen na jednom místě…

Olcit

Trefné.

Jenom je třeba nezapomínat na samotné náklady na rozpočítání tržby mezi jednotlivé dopravce. Viz důvod proč skončil EET, neboť se státní kase nevyplácel. Kolikže administrativních nákladů aktuálně stojí jeden OneTicket?

V 2018 byly vyčísleny náklady na čtyřletý provoz OneTicket ve výši 0,25 miliardy.
https://zdopravy.cz/jedna-jizdenka-na-vsechny-vlaky-od-roku-2020-stat-zacal-s-pripravou-sitoveho-tarifu-16325/

Jaké jsou nyní?

Twix

Ony by stačily ty IDS, v tom je všechno ostatní (kromě EC/IC ale to ani v Německu). Většina lidí opravdu není naráz všude, takže by stačilo:
– Pokrýt celou ČR nějakými rozumnými IDS včetně vhodných přesahů (už to by bylo super).
– Zavést výhodné měsíční (nebo roční) jízdenky ve všech.
– Každý si poskládá co potřebuje, ideálně s nějakou množstevní slevou.

jal

Pokrytí IDS s přesahy u některých krajů už funguje.
I výhodné jízdenky i jednodenní existují.

Ale budou (po změně daní), na rozdíl od Německa, dražší.

Twix

To já vím že někde to existuje, ale zdaleka ne všude. A spíš než jednodenní jízdenky (které jsou taky fajn) se teď spíš bavíme o nějakých výhodných měsíčních. Prostě něco co člověk má a pak může veřejnou dopravu využít kdykoliv chce.

Petr

Nestačilo. To by možná stačilo pravidelně dojíždějícím, ale nestačí to, pokud chcete jet někam dál, tam využívat MHD a pak zas kousek jinde a zase místní MHD. Krajské systémy jsou cesta do pekel, vždyť celá naše zemička má rozlohu jedné spolkové země v Německu…

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Ano, tohle je ten point!