Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) spustil velkou soutěž na prodej svých již nepotřebných vozidel. Takzvanou obálkovou metodou nabízí 27 tramvají T6A5 a přes sedm desítek autobusů.
Vyplývá to z nabídky, kterou zveřejnil DPP na svých stránkách. Každé vozidlo doplnil DPP obrázkem, většinou i videem.
V případě tramvají jde převážně o vozidla vyrobená v roce 1996, jsou v pojízdném stavu, najeto mají většinou přes milion kilometrů. U tramvají požaduje DPP minimální částku 350 tisíc korun. V minulosti je koupil například Dopravní podnik města Brna. Čtyřnápravové tramvaje se vyráběly v letech 1991 až 1998 v ČKD Tatra. Celkem se jich vyrobilo 296, dodnes jezdí v Praze, Brně, Ostravě, Košicích a Bratislavě, část se pak prodala do Kyjeva, Charkova a Sofie.
V nabídce autobusů jsou hlavně kloubové autobusy Karosa ze začátku tisíciletí. U autobusů DPP neuvádí minimální cenu, protože vozidla nejsou pojízdná a často ve stádiu rozkladu. „Vůz je značně opotřebený a nezpůsobilý provozu. Praskliny, opotřebení a koroze nosných částí rámu.Okna vysklena při cvičení PČR. Odvoz doporučený na podvalníku,“ uvádí DPP například u jednoho z autobusů v nabídce. V nabídce jsou i dva autobusy značky Ikarus.
DPP prodává vozidla obálkovou metodou, rozhodne nejvyšší cena. Vozidla lze prodat jednotlivě. „Pokud bude výkupní cena kovového šrotu z výkupen kovového šrotu vyšší než nabízená cena kupujících za ten který majetek, bude majetek vyřazen prostřednictvím těchto výkupen,“ uvedl DPP v inzerátu.
Vyřazená vozidla pravidelně prodávají i jiné dopravní podniky, nedávno například Plzeňské městské dopravní podniky. Pravidelným kupujícím je Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou, který za poslední rok a půl koupil vyřazené tramvaje z Olomouce či autobusy ze Zlína a Prahy.
Dobrá nabídka. Což takhle výměna s Plzní – prodávají tam Astry. V Praze by se tím zkvalitnil park. V úvahu také připadá úprava T6 jako byla u T3 (střední část nízkopodlažní).
Nevím, proč by si Praha, jeden z nejbohatších regionů EU, měla kupovat ojetiny. Úprava T6 také nepřipadá v úvahu, neboť se DPP chce těchto tramvají, co nejdříve zbavit (i dříve jak plně vysokopodlažních T3), pokud vím, tak především z důvodu značné poruchovosti dveří.
jenže ona si ty ojetiny KT8 už bohužel koupila…
to víte – nová tramvaj 15T stála v době pořízení 85 000 000 za kus (to jsou v přepočtu 4 000 000 Dolarů za kus)
Ano u KT8 máte pravdu, ale tam jde o trochu specifický případ, neboť se jedná o jediné tramvaje u DPP, které jsou obousměrné. Nejspíš už nechtěli jiný typ obousměrné tramvaje.
Poruchovost není nejhorší, ale spíše jde o to že díky typu dveří se nemohou zvýšit nástupiště.
Předělat dveře podle Ostravy, to by snad šlo?
Proč by se nástupiště měla nějak značně zvyšovat?
Jeden z nejbohatších regionů… Leda tak administrativně :-)) Je to pořád zaplivaný východoevropský město s matrijoškama, okrádajícíma směnárníkama a taxikářema doplněné o nkevalitní a předražené služby…
Tak určitě, proto je pořád v Čechách, na Moravě a ve Slezsku takový zájem a tolik lidí z těchto oblastí se pořád snaží do Prahy přestěhovat… 🙂
Tak ono cela Czekia je jedna velka bida, tak dost lidi jde do pseudocentra, tak to to vysvetluje tu radoby lokalni atraktivitu. Nic proti tomu.
Pevné podvozky v Praze zrovna v oblibě nejsou….
A proc bychom si meli kupovat nejaky hnusny Astry, kdyz mame super moderni For city?????
Do Charkova neprodávat. Tam se o ně neumí starat. Když jsem osobně viděl na jakých kolejích jezdí na Ukrajině naše mašiny, tak mi jsem uronil málem slzu.
právě proto – jsou nezničitelný…
Věřte že nezničitelné nejsou.
thegrid: tak koukej že jsou nezničitelný: https://www.youtube.com/watch?v=RQ0LM7ZIbsM&t=2606s
Hlavně jsou levné a když je poškodí, levně je opraví a když je zničí úplně není to taková škoda. Koupit nové tramvaje a provádět nulovou údržbu je plýtvání i na Ukrajině.
Pokud i ty pražské T6A5 umí jezdit ve trojicích, tak bychom je mohli pořídit do Brna stejně jako ty minulé…a mít je jako doplněk k soupravám Vario LF2+LF1 🙂 Program Vario byl ukončen, Draky je potřeba napřed otestovat v provozu a soutěž běží na obousměrky. Takže jako velkokapacitní souprava na takových 5-10 let by tu mohly najít uplatnění (tj. než se vysoutěží velkokapacitní jednosměrné šaliny).
Co je to „šalíny“ ???
Co je to „šalíííny“ nevím, co jsou to šaliny se ví 😀
A je to teda co, ty šalíny ???
Šalina je to samé jako tramvaj, ale jezdí to na vesnici
Schválené pro provoz ve trojici jsou ale pokud se nepletu tak na rozdíl od těch brněnský nemají dveřní kamerový systém takže jim to drážní úřad nedovolí.
Přeci jen v Brně bylo obecně daleko víc průserů s tramvajemi s výklopnými dveřmi.
To už jsou opraveny všechny 15T že se prodávají další T6? Měl jsem za to že ještě v září byla docela krize sehnat jakékoliv pojízdné vozy po prázdninovém provozu a od té doby bylo nemálo nehod 15T. Jen aby to pak nechybělo.
Tak se vytáhnou všechny T3 a muzejní vozy, žádný strach 🙂
Jsou tam opravdu moc pěkné kousky. Třeba taková parádní stomatologická souprava… Jestli tu někdo provozujete únikovou hru, jděte do toho! 🙂
„Vozidla ve stádiu rozkladu“, tak by se klidně daly definovat některé SORky nejstaršího data 🙂 Nicméně kupodivu jsou stále pojízdné …
Hmm, Liberečáci musí mít mnohem lepší kondičku, když se jim zamlouvají vysokopodlažní tramvaje a busy… Na druhou stranu, do šrotu má jít skutečně již nepoužitelné stroje, které nelze levně zprovoznit a ty plně provozuschopné udržovat a využívat všude, kde to jen jde. Takže přeji kupcům ještě dlouhou službu těchto tamvají.
U nás je MHD jen pro fyzicky zdatné jedince. Ti slabí musí jít pěšky :).
A protože jsou v Liberci kopce, tak tam vlastně žijí jen fyzicky zdatní jedinci 🙂
Zase na druhou stranu šplhají do schodů pouze při nástupu a ne při skoro jakémkoli pohybu ve vozidle 😀