Velký výprodej tramvají a autobusů: DPP nabízí desítky vozidel, které už nepotřebuje
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) spustil velkou soutěž na prodej svých již nepotřebných vozidel. Takzvanou obálkovou metodou nabízí 27
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) spustil velkou soutěž na prodej svých již nepotřebných vozidel. Takzvanou obálkovou metodou nabízí 27 tramvají T6A5 a přes sedm desítek autobusů.
Vyplývá to z nabídky, kterou zveřejnil DPP na svých stránkách. Každé vozidlo doplnil DPP obrázkem, většinou i videem.
V případě tramvají jde převážně o vozidla vyrobená v roce 1996, jsou v pojízdném stavu, najeto mají většinou přes milion kilometrů. U tramvají požaduje DPP minimální částku 350 tisíc korun. V minulosti je koupil například Dopravní podnik města Brna. Čtyřnápravové tramvaje se vyráběly v letech 1991 až 1998 v ČKD Tatra. Celkem se jich vyrobilo 296, dodnes jezdí v Praze, Brně, Ostravě, Košicích a Bratislavě, část se pak prodala do Kyjeva, Charkova a Sofie.
V nabídce autobusů jsou hlavně kloubové autobusy Karosa ze začátku tisíciletí. U autobusů DPP neuvádí minimální cenu, protože vozidla nejsou pojízdná a často ve stádiu rozkladu. „Vůz je značně opotřebený a nezpůsobilý provozu. Praskliny, opotřebení a koroze nosných částí rámu.Okna vysklena při cvičení PČR. Odvoz doporučený na podvalníku,“ uvádí DPP například u jednoho z autobusů v nabídce. V nabídce jsou i dva autobusy značky Ikarus.
DPP prodává vozidla obálkovou metodou, rozhodne nejvyšší cena. Vozidla lze prodat jednotlivě. „Pokud bude výkupní cena kovového šrotu z výkupen kovového šrotu vyšší než nabízená cena kupujících za ten který majetek, bude majetek vyřazen prostřednictvím těchto výkupen,“ uvedl DPP v inzerátu.
Vyřazená vozidla pravidelně prodávají i jiné dopravní podniky, nedávno například Plzeňské městské dopravní podniky. Pravidelným kupujícím je Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou, který za poslední rok a půl koupil vyřazené tramvaje z Olomouce či autobusy ze Zlína a Prahy.