Velký úspěch pro Škodu v Africe. V Egyptě získala zakázky za více než miliardu eur na modernizaci lokomotiv
Egyptská lokomotiva pro modernizaci. Foto: Škoda Group
Zakázky se týkají i servisu lokomotiv, zaškolení Egypťanů bude probíhat v Šumperku.
Zepředu vzhledove nic moc lokomotiva. Ale na vzhled to nejezdí.
K čemu slouží pruhy na čelním skle?
Ocelová mřížka pro ochranu strojvedoucího.
…a tak se v Egyptě dostane úroveň cestování konečně na úroveň roku 1985 🙂
Pokud Ful Servis bude fungovat jako v Brně na Ibalginech tak to potěš, náhradní díly berou od ČD. To aby už v Egyptě začaly chovat velký počet velbloudů a mají na výběr z dvou řád Dromedár a Drabař
Něco jiného je „jistý“ státní dopravce potažmo kraj a něco jiného zahraniční trh.
Na východě (teď nevím jestli Litva nebo Lotyšsko) tak dlouho dlabali na kvalitu, až si objednali Stadler.
Litva. Ale prodávají i do Lotyšska a Estonska
Jak asi vypadají jejich exportní obchodní případy, o tom svědčí například tato mezinárodní aféra:
https://hlidacipes.org/vysetrovani-kauzy-skody-transportation-v-lotyssku-trva-jde-o-uplatky-v-radu-milionu-eur/
Tak vypadá jeden jejich obchodní případ. Jo, je to zlo. Které jsou ty další?
PS: asi. Asi jsem toho viděl a slyšel. Asi všechno může smrdět levárnou.
Mám z práce s partnery ze Středního Východu dost přímých zkušeností, abych mohl konstatovat toto: Tamní prostředí zvýhodňuje ty subjekty, které jsou zvyklé používat podobné móresy, jaké předvedla Škoda v Pobaltí.
Do Egypta momentálně dodávají Siemens, Talgo, TMH, před pár lety i GE a EMD.
Budiž jim přáno. Čím větší korporace, tím líp v tom umí chodit.
A on ten přístup někoho překvapuje ? Prodali jednou a na mítním trhu moc konkurence nemaj.. Tak proč se snažit..
…jenom pro místní škodomilce, Siemens dodá do Indie 1200 lokomotiv, včetně servisu na 35 let…a už se těším na zkušenosti s domácícmi technickými odborníky…
Tak Škoda To je stále nicka oproti Siemensu, který dělá drážní vozidla. Tedy Siemens si může dovolit vydat odhadem o řád až dva více na propagaci a celé obchodní oddělení.
Vono ve ŠT zaměstnat dost kvalitních poctivých obchodníků nejde ze dne na den. To samé menežment. Plus chování s vztahy majitelů.
To má být řečeno na obranu ŠT?
To „ze dne na den“ trvá současným majitelům ŠT už asi 6 let.
Nejsem obráncem ŠT.
Děkuji.
„Siemens si může dovolit vydat odhadem o řád až dva více na propagaci a celé obchodní oddělení.“
Ano. Na tohle doplatila řada českých podniků hned po privatizaci. Každý tuzemský výrobce, který není součástí zahraniční/nadnárodní korporace, na to dodnes naráží.
Ale ona je to taky otázka priorit. Mnozí čeští majitelé – zvlášť když jde zároveň o fyzické osoby přímo zasahující do řízení podniků – dávají přednost jiným způsobům utrácení peněz.
tak nevím, proč vyzdvihujete propagaci, to je jen součást většího marketingového mixu 4P product, place price, promotion (produkt, obchodní síť, cena, podpora.
V této branži je důležitý produkt, = kvalita produktu a výrobní kapacity.
Kdyby mohla tak zhruba dojet do Špk
To je zbožné přání nebo otázka? 🙂
Ajoo, chybí otazník, otázka 😀
+ ještě kdy by, ach jo, co se mnou dneska je 🙃
Kdo je výrobce těch lokomotiv? V Evropě Škoda ztratila trh úplně a kdysi lokomotivy ze Škodovky byla třída. Ještě dnes jich dost jezdí, ale to byla léta 60 – 70 minulého stotetí, kdy vyráběli elektrické lokomotivy. Dieselelektrické snad Škoda nikdy ani nevyráběla, to snad ČKD.
Odpověď je na samém začátku této diskuse: Henschel v licenci GM.
Na samém začátku této diskuse se píše, že Henschel a diesel je GM.
Jaký trh v Evropě ztratila Škoda? Ta dodávala elektrické lokomotivy v rámci RVHP jen do SSSR, několik do Polska, NDR a Bulharska. Po pádu RVHP jen 6 lokomotiv do Německa a 2 na Slovensko za 30 let 🙂 .
Ještě jste zapomněl Itálii.
Ano, krásných 9 lokomotiv, které původně nikdo nechtěl. Ale ano, svůj kus práce tam odvedly.
Ale ani tam to nebyly lokomotivy světové třídy, že né?
Pak určitě Škoda dodávala nebo se nějak podílela na nějakých funkčních celcích, elektrovýzbroj apod. do kolejových vozidel. Napadá mne nějaká subdodávka pro lokomotivy do Turecka, něco pro vozidla FART Centovallia a asi by se našli další. Jen na okraj: nedávno jsem narazil na pozoruhodný článek v Minirex SER 10/1990 – loko 372.001 bastard měl být v r. 1990 testován a pak zapůjčen SOB (Schweizerische Südostbahn AG). Proběhla prezentace v Praze a tehdejší vlastník ČSD s SOB dokonce dojednali smlouvu případném pronájmu. Skoda-Werke projevila velký zájem dokonce dle požadavků údajně připravila i pár upravených podvozků ze zesílenými brzdami. Byl i termím… Číst vice »
Z tou „ztrátou trhu“ to už popsal Apollo17. My tady máme občas tendenci si lokomotivy Škoda (a ČKD) zbožšťovat, ale to nemá moc reálný základ a hlavně ani žádný dopad na dnešek.
Škoda DE lokomotivy historicky nevyráběla, ale to je úplně fuk. Pokud se bude dělat GO stávajícího motoru, bude jí provádět nějaký partner/subdodavatel, pokud se bude zastavovat nový motor, je tohle téma o ničem. A v obasti elektrických výzbrojí a mechanické části lokomotiv Škoda know-how má.
Omlouvám se za duplicitu, první post zřejmě bůhvíproč spadl do schvalování… Admin jeden z těch dvou klidně může smazat.
Eso, plně srovnatelné se zahraniční produkcí, jen se nesmělo srovnávat s BR120 a Sybic.
Ano, nesmělo se srovnávat s těmi lepšími. 😁
Však si vzpomeňte, z čeho se skládaly veškeré měniče peršingoidů. Co se tu za elektroniku vyrábělo a co se sem vozilo za mazroš za devizy a jakej vopruz to byl.
Komunistické lokomotivy že Škody/ZVIL nebyly žádná světová třída. To leda v tom komunistickém. Tam jo.
To bude švanda!
Čeští manažeři jsou většinou neschopní dobře řídit kohokoliv jiného než vysoce odborně vzdělaného českého dělníka.
Škoda Group má nedostatek zaměstnanců a přestává je zvládat školit i v Česku, v Egyptě si to nedovedu vůbec představit, jak to chtějí arogantní nmanažírci uřídit.
Tak si to nepředstavujte a otevřte si dalšího bráníka.
„Čeští manažeři jsou většinou neschopní dobře řídit kohokoliv jiného než vysoce odborně vzdělaného českého dělníka.“
To není neschopnost, ale přirozená kulturní a jazyková bariéra. Kolik českých manažerů umí arabsky? Kolik jich umí velet negramotným dělníkům? Kolik jich dokáže respektovat pauzy na muslimské modlitby? (V Indii jsem ve fabrikách viděl hinduistické oltáříky, v Saúdské Arábii klidové prostory pro muslimské modlitby. Byly v neustálé permanenci i v nepřetržitých provozech.)
Přímé řízení místního dělnictva v mimoevropských kulturách je lepší nechat na místních předácích a mistrech. Včetně často drsných metod přikazování a zadávání úkolů.
Tak tady bude zase dobře nabito od antiškoda šotoušů a Simonek co ani neví co je tcms. Zítra se budu v práci příjemně bavit nad touto diskuzí.
A přínos do této diskuze je?
Jinak co se kvality týče výrobků ze Škody, tak když za rok 20* přijedete do práce pozdě, protože měl vlak zpoždění 30+ minut, nebo vůbec nejel, tak vás to moc nenadchne (Plzeňské pantery).
Jen pro srovnání. Flirt Stadler u LE (řada 480) měl za celý rok 2018 5x neschopnost, kdy vlak vůbec nevyjel.
Vychází to na 86milionů na jednu loko … časem uvidíme jak to dopadne. Ale nevzpomínám si že by škodovka dělala hodně, resp. vůbec do diesel-elektro loko …
Dělat se to bude v Egyptě, zjevně ve spolupráci s nějakým místním podnikem nebo přímo dráhami. Jak už zaznělo, zatím není zřejmé co se bude dít s dieselem, nicméně zbytek je cosi, s čím Škoda má zkušenosti.
Diesel dostane generálku. Viz článek. Přesněji- generalku dostanou „pohony“.
No právě, „pohony“. Pak tam jsou taky „elektrické rozvody“. Obé může znamenat leccos. S nějakými soudy bych počkal na přesnější a konkrétnější informace, než je tato tisková zpráva.
Zákazník nepožadoval reference? Kolik takových generálek dieselů GM už Škoda udělala? To se sami budou učit na těch dvou prvních a pak to rovnou budou učit Egypťany?
Tak Škoda dodává a dodávala elektrickou výzbroj už leckde (tramvaje, vlaky, trolejbusy), takže s referencemi bych strach neměl.
Jestli se dobře pamatuju, tak dokonce pro GE.
Můj dotaz se týká dieselových motorů.
V Šumperku má diesel tradici sice se tam vyráběly a repasovaly motoráky ale někteří chlapy tam dieselům opravdu rozumí
Pokud ta částka obsahuje modernizaci a servis na 15 – 20 let, nevidím na tom nic neobvyklého.
Tak to zas bude mezinárodní ostuda..
Většinou tady píšete antiŠkoda bludy a lži, ale dnes s Vámi nelze než souhlasit.
Zajímavé je, že tu zakázku dostala Škodovka, ale nevěřím, že největší a nejrenomovanější společnosti by do něčeho podobného šly.
Proč ne? Je to zakázka snů, která mimo jiné otevírá dveře na další trhy.
…zakázka snů je 1200 lokomotiv do Indie a stavba tisíců kilometrů rychlodráhy včetně dodaných ICE…Siemens…
Spíš nočních můr. Pročpak po tom asi neskočil nikdo jinej ?
Ono bylo nějak zveřejněno, kdo se o zakázku ucházel?
Máte nějaký důkazy, nebo jenom podezření? A co když skočil, ale nevyhrál?
Aha, už vím, vy jste jedním z těch, kteří ten obchod připravují.
Bez ohledu na schopnosti Škody: proč to píšete? To máte tak malý sebevědomí, že musíte celými světu ukazovat, že všechno, co je spojeno s Českem, stojí za hovno? Víte, proč to stojí za hovno? Protože vy a vám podobní to tak chcete.
Je tu dost firem, který jsou na světové úrovni a mají co nabídnout. Ale tahle firma to s jejím přístupem není. A
To jen vy tu vyskakujete jako advokát schadewerku. Je k ničemu podporovat všechno na čem je česká vlajka.
Opět jste nezklamal. Hnus.
Ono těch otázek je víc. Třeba jestli v lokomotivách zůstanou původní diesely. Jak si v Šumperku poradí s generálkami motorů GM? Nebo dojde k jejich výměně? Za co? To se v té zprávě taky neuvádí. Nebo jestli a jak to mají ošéfované v egyptském prostředí prolezlém korupcí; zvlášť když jde o státní dráhy. Několik let mě živil exportní prodej, mj. i na Střední Východ. Bez patřičně zainteresovaných místních lidí si tam evropská firma ani neškrtne a při každém jednání se na straně kupujícího odněkud vynoří nějaká dubiózní postava nějakého emeritního profesora nebo penzionovaného plukovníka v roli poradce nebo něčeho podobného,… Číst vice »
Lokomotivy byly vyráběny v letech 1976−1980. Pochybuju, že by v tom zůstal původní motor. Protože technicky po skoro 45 letech provozu už i tyto robustní motory jsou z důvodu opotřebení a stáří zralé na výměnu.
„Lokomotivy byly vyráběny v letech 1976−1980.“
Omyl. 1976 – 1993.
(Zdroj: https://locomotion.fandom.com/wiki/Type_AA22T_Diesel_Locomotive)
Popisek u ilustračního fota jsem přečetl jako „po modernizaci“ a říkal jsem si, že kvalita u Škodovky šla nahoru.
Vzpomínám na článek v časopisu o tramvajích pro Káhiru…
A výsledek byl?
Výsledek byl, že se po pár letech rozpadly, což byl v té době bežný stav egyptských travají, ale pravděpodobně meziválečné vozy byly v totmo stavu schopnější provozu, než složitější tramvaje Tatra.
https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Trams_in_Cairo#/media/File:Kairo-sl–tatra-gtw-2200-798084.jpg
Na druhou stranu, ty diskutované lokomotivy jezdí 40+ let, takže se lze domnívat, že technická úroveň egyptských železničářů je dnes přece jen výš, než tramvajáků před 50 lety. Na egyptské železnici jezdí dnes mimo jiné i moderní americké lokomotivy, takže taková tragédie, jak někteří zde naznačují, to asi nebude.
Není mi jasné, jak to souvisí s předmětem článku.
Nebyla by to spíš zakázka vhodná pro CZ-LOKO?
Ale tak snad Škoda ví, co dělá…
Hlavně ne cz loko
Proč?
Zkušenosti s lokomotivou řady 742.7
Jsem sice jenom mírně poučený laik, ale pokud jsem si stačil všimnout, tak veřejně prezentované zkušenosti strojvedoucích ČDC jsou spíš kladné.
Jo to určitě .. 742.7.. zkušenosti otřesné .. přetechnizovaný počítač na kolečkách.
No jo, no… Když něco nejde opravit na trati stylem „Pepo, podej mi to kladivo“, tak to někteří zkrátka neskousnou.
Přišla někdy na české koleje nějaká řada vozidel, na kterou by část personálu nenadávala?
Typické českej jouda. Všechno stojí za hovno, Češi jsou kreténi, hrdej umí být tak max. na fotbal (ha ha) a pivo. A na skvělý světový výrobky z dřívbylolípu.
Naštěstí o tom nerozhoduje nějaký strojvedoucí.
Jestlipak víte jakou má 742.7 přezdívku? Neveřejně…
Jakou?
Fiškuntér
„Ale tak snad Škoda ví, co dělá…“
Někdy o tom lze důvodně pochybovat…
A vy víte, co se reálné s těma lokomotivama bude dít? Co bude opraveno a co bude nově vyrobeno? Mě to z toho článku není jasné.
Ani mně ne.
Ono to totiž není jasné nikomu, ani Škodovce.
😀 😀 😀
Píšou go.. rozeberou to a pak zjistí stejně že toho na výměnu bude více.
Taky se tam píše o modernizaci, zásadní revizi a obměně komponent. Takže je otázka, co kdo jakým výrazem reálně myslí.
Ani v tom to není pane Kubrte. Společnost – korporace musí mít svou strategii, která zahrnuje rozhodování, které věci dělat, a které nedělat, a to se nedá spočítat na kalkulačce.
Připusťme, že hlavní rám zůstane původní…
V tom případě je to ekonomický hazard. Umím si představit, že teprve v Šumperku se zjistí, co všechno vlastně konkrétně bude potřeba, až po rozebrání těch dvou prototypových kusů. Pak ale nevím, na základě čeho stanovili nabídkovou cenu. V Egyptě jim asi případné dodatečné zvýšení ceny neprojde. Riskují, že zakázka spadne do ztráty. A jestli kvůli tomu nedodrží termíny, tak je zákazník formou sankcí, které si do smlouvy určitě dal/dá, orve dohola.
No však. První dvě si proťuknou v Šumperku a do Egypta pošlou návod a pár šéfmontážníků. Samozřejmě prudce zjednodušuji.
V tom to není. Jde o úplně něco jiného. To, že vzala zakázku, kterou zřejmě nikdo soudný nechtěl, a že vyspělá firms má svůj výrobní program, priority a nečeká na nějaké takové zakázky jako suoi na kořist
Ano.
přeci pro ŽOS Zvolen, to je taková opravna na všechno, a budou za několik let největší opravnou v Evropě.
A to nedávno někdo ze Škody říkal, jak diesl nemá perspektivu, už tehdy jsem si o tom myslel svoje.
V nových mašinách při předpisech EU. Egypt nesplňuje ani jedno.
Připomínám, že Československo má v podobných exotikách slušné strojařské jméno a že snaha dodávat do „rozvojovych“ zemi místo snahy konkurovat špičkovým firmám u zmlsanych zákazníků vůbec nevypadá jako hloupá strategie. Vzpomeňte, jak dopadly Emilové Zátopkojc: dostaly glejt asi tak měsíc po tom, co už nebylo možné čekat a najaly „se“ Vectrony. Napsal bych, že siemensácké, ale trapně si teď nejsem jist.
„Československo má v podobných exotikách slušné strojařské jméno…“
… a taky bohatou historii všelijakých ostud a průserů, a to nejen za bývalého režimu, ale i za I. republiky a po r. 1945.
Jakých za první republiky?
Např. účinkování jistého švýcarského občana ing. Fontanellaze ve službách Škodovky v letech 1924 – 1930 při ztrátových exportech lokomotiv do Řecka a Portugalska doprovázených vysokými náklady jmenovaného „na reprezentaci“. Nepovedený pokus o export boosterů do Číny v letech 1927 – 1929 (doprovázený interními spory o patentová práva, který v r. 1928 stál místo hlavního konstruktéra lokomotivky Škoda ing. Oscara Dolcha – sice ho „vykopli nahoru“ do Prahy na generální ředitelství podniku, ale pro něj to byla osobní potupa). Nebo cenový dumping při exportu lokomotiv do Indie a Egypta v r. 1938 kritizovaný zahraničními konkurenty Škodovky, který si v květnu 1938… Číst vice »
Prodávat lokomotivy pod cenou, to musel být zákazník velice zklamaný.. Zrovna v Číně měly ale Čs. zbraně ty nejvyšší preference, Zbrojovka Brno byly Chiang Kai-shekovi nejoblíbenější zbraně.
Dobré jméno se dá získat/ztratit i jinak než jen ve vztazích se zákazníky.
EU není celý svět, zatímco peníze se dají vydělávat na celém světě. S tím jménem bych si nebyl jistý, že se v průběhů dekád dodalo trochu toho sem a tam ještě neznamená, že si nás tam někdo pamatuje, nebo že máme nějaké jméno, vyhrála to skoro určitě cena, kde globální trh s velkými mašinami mají pod palcem snad pořád hlavně USA.
Snad ty modernizace dopadnou líp než Tatry K5 v Káhiře, to by se Škodě ten fullservis dost prodražil.
A zeptám se znovu. Co se tam nepovedlo? (zvědavost)
Viz třeba tady.
https://czwiki.cz/Lexikon/Tatra_K5
Nechápu ale, nakolik je případ ze 70. let relevantní pro dnešní situaci.
tak naučit Egypťany strojařinu, to si nenaložila Škoda malý úkol 🙂
Přesně. Prostě část svého inženýrského, technického a jiného potenciálu budou věnovat tomuto, a jinde jim to bude chybět.
No nazdar…
Aspoň tam mohli napsat typ a původ těch modernizovaných lokomotiv.
Mám to: Henschel AA22T stavěné v licenci GM v letech 1976 – 1993. Mají 3 různá provedení pro Vmax = 80, 120 a 140 km/h.
Ještě nechápu tohle: V tiskové zprávě se píše, že dodají minimálně 280 modernizovaných lokomotiv. Egyptské dráhy jich z výroby dostaly právě těch 280 s tím, že do r. 2004 už jich bylo 6 vyřazeno (novější čísla jsem nenašel).
Vyřazeno neznamená sešrotováno, takže možná projdou modernizací i tyto.
Takže minimálně je zároveň i maximálně…
Může být.