Velký problém pro KLM. Nizozemsko odmítá další státní pomoc, piloti nechtějí zmrazení mezd
Boeing 787-10 v barvách KLM: Foto: Paul Ridderhof / KLM
Nizozemsko další pomoc aerolinkám podmiňuje snížením nákladů.
Nizozemsko další pomoc aerolinkám podmiňuje snížením nákladů.
Tak si udelejte srovnani. Kdyby KLM / Air France patrila soucadnym majitelum Smartwings Group, jak ti by se zachovali?
Jak jste už někde psal, tak letectví vůbec nerozumíte. Tak proč se chcete pouštět do těchto úvah a srovnávat nesrovnatelné? K čemu Vám to bude?
Protoze se tady Cesi vyjadruji ke KLM a je to uplne jina firma. Ja osobne jsem proti statnim dotacim. Nepodporuji ani pomoc statu vuci Smartwings, ani vuci jinym aerolinkam typu ztrstovych Alitalia.
a zeptám se o kolik šly dolů platy manažerů?
aaa, plebs se ozval …
tvl, ty jsi jako co Tomas, hrabě, baron nebo prezident? Buď k sobě upřímný ty nadčlověče, nebo snad tvoje bobky nesmrdí? To bys pak byl ale morče, to také požírá vlastní lejna.
Na jedné straně chápu, neboť jsem sám „postižen“ krizí v oboru, že airlines mají téměř nulové příjmy, takže najednou platit mzdy a další náklady je problém. Na druhou stranu nepodporuji ty komentáře „ať je vyhodí“ a zbytek se lekne a vyměkne… To může napsat, pardon za ten výraz, závistivý blbec. Autor článku napsal, že si již snížili mzdy o 20% a to je, myslím, dost. V absolutních číslech je to obrovská suma. Kam si až managemety představují, že by si měli snižovat mzdy? Na úroveň koho/jakou? KLM a mnohé další firmy vydělávaly stovky milionů EURo ročně, 15-25 let dozadu, tak… Číst vice »
Napíšu jediné – TENERIFE.
Argumentovat 43 let starou nehodou je poněkud pomýlené…
Tenerife je krásný ostrov, byl jste? Musíte jej navštívit 😀
To je prostě kapitalismus! Privatizace zisků a socializace externalit a ztrát. Zaměstnanci (nádeníci) neusilovali o socializaci zisků, těm trumberům stačilo pár drobných, pivo, vepřová se šesti a nekonečný seriál v TV Nova. A pak koukají jak puk, když si předtím nevybojují právo, aby rozhodovali o podniku, že se najednou rozhoduje o nich bez nich a na jejich úkor. Platí to i opačně, ti nádeníci o ničem nerozhodovali a tak ať teď letí ze schodů vlastníci, protože zodpovědnost za stav společnosti mají oni, jenže na to nádeníci nemají páky, protože svá práva a svobodu už směnili za pár stříbrných.
Výborně! 7 mínusů, to je asi kvalifikací čtenářů pochycenou v 90. letech, taková VŠ marxismu- kapitalismu á la Klaus. To tu není ani jeden anarchista nebo pravý marxista, jen hromada ega pár nadlidí, kteří mají místo myšlení razítko se správným názorem?
To, že mám 100 mega ze mně určitě nedělá o nic menší nicku a nádeníka, než někdo, kdo umývá nádobí v nádražní restauraci.
Máte poněkud jednostranný pohled, vlastně hodně jednostranný. Argumentujete tu kapitalismem s podobou před více než 100 lety a nic, opravdu nic takového v Evropě neexistuje. Evropa je opravdu hodně socialistická, zaměstnanci mají celé zákony na svou ochranu a práva. Ta poslední věta se mi dokonce trochu hnusí. Nějak mi z toho plyne, že nikdo nemá právo po vás chtít pracovat, odměna neodměna. Nějak u vašeho Marxisticko-leninského proslovu přemýšlím, jak mohl takový běžný dělník ovlivnit chod firmy za komunistů. Jo, vlastně nijak. A podílet se na bohatsví firmy, tedy pardon všeho dělnického lidu? Jo aha, firmy bohaté nebyly, hospodářství také, vlastně… Číst vice »
Kdyby palubni personal byl to nejcennejsi, tak proc cesky Smartwings propustil piloty a letusky?
Vy máte opravdu otázky na úrovni žáka prvního stupně
AF-KLM na tom nebyly buhvi jak ani do letosniho roku. Muze to bejt skvela aerolinka, muzete se tu nad nima rozplyvat jak chcete, ale jestli na nich nekdo neco pred 20 lety vydelal, tak to urcite nedelal proto, aby to do nich ted nasypal zpatky.
Na jednu stranu chápu, že pilot je prestižní povolání s obrovskou zodpovědností a nutnou kvalifikací, ale.. trvat na svých obrovských příjmech placených z daní v průměru mnohem chudších spoluobčanů? A skoro se nebýt ochoten uskrovnit? Že se nestydí..
Tak to vypadá, když se zaměstnanci postarají o krach zaměstnavatele. Ještě by mu teda odbory pak mohli ten krach zakázat. A pak nebudou mít o trošku míň, ale o dost míň a i na to si nějakou dpbu počkaj a pak budou rádi za Wizz a 3000€ měsíčně. Ale když si tu větvičku na který si pojodlně sedí musí podřezat, proč jim v tom bránit.
Problém se zaměstnanci je ten, že i oni mají závazky, které nepočkají. Jako třeba úvěry nebo hypotéky. Takže ve finále vydělávají majitelé bank, účetní a právníci (a tratí všichni okolo).
Bože můj, ti zlí zaměstnanci, sice se jich nikdy nikdo na nic neptal a jediná jejich vyjednávací síla spočívala v jejich human resource, ale přivedli by do krachu kapitalisty tak velké, že se s nimi nikdo z nich osobně ani nikdy nesetkal! To je troufalost! Policii a četnictvo na ně!, třeba jako v Duchcovské stávce, ti by si s nimi už poradili!
https://cs.wikipedia.org/wiki/Duchcovská_stávka
(pro natvrdlé: jistě chápete, že poznámka je ironická)
Kolik jste zaplatil za Vaši kvalifikaci? Předpokládám, že jen nějaké školní pomůcky, bydlení na koleji, dojíždění apod. Tedy nějaké relativně drobné. Jako třeba já. Zjistěte si, kolik musí zaplatit pilot na to, aby mohl létat. A ty peníze samozřejmě nemá a musí si na to vzít úvěr a splácet ho i s úroky.
To je sice smutné, ale ne každá investice holt vyjde. Když se pilot třeba onemocní nebo se vlastní chybou zraní a pak už nebude způsobilý létat, tak mu ty peníze taky nikdo nevrátí.
Jasně, je to riziko podnikání, ale moje reakce byla na mgr.pavla a jeho „obrovské příjmy placené z daní chudých“
Statni pomoc je z dani, kam prispiva kazdy obcan.
Je potřeba přistoupit k výpovědím a to od těch pro firmu nejnákladnějších….mohou to zredukovat klidně na 25%.
Je otazka jak maji nastavene smlouvy a senioritu v nich. Neni to tak jednoduche, jak to na prvni pohled vypada. Stari piloti s nejvyssimi platy jsou tak prakticky nevyhoditelni.
V čem je problém?
Letadla nelétají, aerolinie nemají příjmy – jen režii, piloti nechtějí zmrazit mzdy…
Buď budou šetřit a propouštět, nebo zkrachují definitivně. I se státní pomocí bez úspor nemohou přežít – piloti snad vědí, co stojí denně letadlo, které nelétá… Představu, že zítra někodo mávne kouzelným proutkem a všechna letadla budou opět létat vyprodaná a v rozsahu, jako dřív, může mít jen idiot!
Nicméně podmínit státní pomoc úsporami včetně snížení mezd je velmi rozumný požadavek a měl by se aplikovat i u nás. Přeci jenom jsou to prachy, které vydělali daňoví poplatníci, tak ať si příjemci utáhnou opasky. Třeba ČD teď všude brečí, že chtějí pomoct a místo úspor ještě chtějí zvyšovat platy a my jim to máme cvakat.
Tak třeba se u ČD inspirovali. Modří jako modří 🙂
Piloty nad 50 vyhodit, měli by mít už našetřeno dost, aby mohli pracovat jen rekreačně.
Piloty mladší a svobodné poslat do bývalé kolonie Indonésie.
Škoda, že jim to na ředitelsví KLM takto neprezentuje, nepochybně by ocenili Vás zcela úchvatný příspěvek….
Stačí zahájit vyhazovy a zbývající brzy vyměknou;)
Teď bude volných pilotů…
Tak pánové piloti z KLM doposud nebyli povyhazováni ve větším množství. Až budou, přistoupí i na 40% snížení platu jako mnohde jinde. To jsou ty obrovské státní podpory…vezeme se klidně co to dá, at´to stát platí….
To bude, ale o jejich existenci netřeba mít obavu, mají naspořeno pro několik generací dopředu.
Tak vyhazovy v Holandsku jsou ještě komplikovanější než u nás
Dlouho jsem neslyšel o SW, šla některá z bank do rizika?
To by musela být leda banka Kamikadze, tedy nepochybně žádná není a nebude. Hodně dlouho nebude.
Zadna banka do rizika nepujde. Na konci Listopadu skonci moratorium a pohadky bude konec
Nebude. Stav moratoria se prodlužuje o dalších pár měsíců vzhledem k situaci Covid. Nepamatuju si to přesně, ale je to podle vlády, tuším, že až snad půl roku.
jj, můžou prodloužit až o další 3 měsíce
Myslim,ze s klasickou bankou pusobici b Cesku typu Komercni banka apod se vubec nejedna. Jedna se o uplne nekakou evropskou banku / instituci, ktera se zameruje na obdobne extremni zachranne situace. Jestli to ale majitele vyjednaji, tot ve hvrzdach. Tak to bylo v mediich nekdy v zari.