Velký přesun na žitavské úzkokolejce. Kvůli opravě mostu musel dopravce přestěhovat vozy

Zázemí SOEG v Bertsdorfu. Foto: SOEGZázemí SOEG v Bertsdorfu. Foto: SOEG

Centrem provozu se dočasně stane Bertsdorf.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Alibaba

To je ten šikmý most (soustava mostů) co má uprostřed přejezd s ulicí?

Zdeněk

být ta trat u nás, tak už je dávno zlikvidovaná, nebo ji nechají předělat na normální rozchod

Kernteriér

Jasně, Osoblažka nebo jihočeské úzkokolejky už taky neexistují a výletní vlaky na nich nejezdí.

Pája

Možná naráží na dnes již neexistující pokračování trati, nebo na snahu tehdejších ČSD zlikvidovat Jihočeské úzkokolejky. No a s tou Osoblažkou to jeden čas taky moc nadějně nevypadalo.

Pája

Zrovna nedávno jsem četl o této trati a o tom, jaké bylo slozité povolování rozchodu 750 mm namísto 760mm . A nakonec se prý ukázalo, že většina tehdejších vozidel zvládla přechod mezi oběma rozchody díky tolerancím a malé rychlosti. Nejsem si úplně jistý, jestli to jde i dnes.

petr

tak dříve se často přesouvaly vozidla mezi těmito tratěmi.viz vozy Balm/ú z Frýdlant do jižních čech,a vlastně i lokomotivy,a žádné přerozchodování se nedělo.proč taky kvůli 1cm

Jindra

Mám dva postřehy jako místní a ten kdo tam jezdil už v dobách trabantů. A) NDR část trati poměrně intenzivně využíval pro odvoz uhlí z dolu. Uhlím naložené normálně rozchodné vagóny se na úzkorozchodných podvalnících odvážely ze stanice Zittau-Vorstadt do Zittau a dále už bez podvalu do nedalekých elektráren. Předpokládám, že po dobu těžby by minimálně v tomto úseku trať fungovala i po roce 1990 (za NDR). Zbytek by soudruzi s klidem snesli, protože hromadnou dopravu do obou koncových stanic resp. až to Lückendorfu zajišťovaly dostatečně kapacitní autobusy Ikarus. Z dolu je dnes Olbersdorfer see. A úzkokolejky místo uhlí vozí… Číst vice »

Vašek

Na Žitavce jsem byl několikrát, vždy hezký zážitek.

Jiří Kocurek

Vymyslet si obvinění, jen aby měl na co nadávat. Co na tom, že smysšlené obvinění je křivé! On nadává a tak má přece pravdu!

Danny

Moc jsem nepochopil kvanto mínusů, vždyť mimo JHMD a Osoblažky je vše ostatní zlikvidováno.
A ani v DDR neměly úzké na růžích ustláno, řada jich je zlikvidovaná a taky je třeba připomenout např. jak bolševická policie mlátila místní obyvatele, když bránili vlastními těly vytrhání trati Johstadt – Wolkenstein, jak soudruzi naschvál do kolejiště postavili panelák a jak místní si část po převratu znovu postavili.