Možná naráží na dnes již neexistující pokračování trati, nebo na snahu tehdejších ČSD zlikvidovat Jihočeské úzkokolejky. No a s tou Osoblažkou to jeden čas taky moc nadějně nevypadalo.
Zrovna nedávno jsem četl o této trati a o tom, jaké bylo slozité povolování rozchodu 750 mm namísto 760mm . A nakonec se prý ukázalo, že většina tehdejších vozidel zvládla přechod mezi oběma rozchody díky tolerancím a malé rychlosti. Nejsem si úplně jistý, jestli to jde i dnes.
tak dříve se často přesouvaly vozidla mezi těmito tratěmi.viz vozy Balm/ú z Frýdlant do jižních čech,a vlastně i lokomotivy,a žádné přerozchodování se nedělo.proč taky kvůli 1cm
Mám dva postřehy jako místní a ten kdo tam jezdil už v dobách trabantů. A) NDR část trati poměrně intenzivně využíval pro odvoz uhlí z dolu. Uhlím naložené normálně rozchodné vagóny se na úzkorozchodných podvalnících odvážely ze stanice Zittau-Vorstadt do Zittau a dále už bez podvalu do nedalekých elektráren. Předpokládám, že po dobu těžby by minimálně v tomto úseku trať fungovala i po roce 1990 (za NDR). Zbytek by soudruzi s klidem snesli, protože hromadnou dopravu do obou koncových stanic resp. až to Lückendorfu zajišťovaly dostatečně kapacitní autobusy Ikarus. Z dolu je dnes Olbersdorfer see. A úzkokolejky místo uhlí vozí… Číst vice »
Moc jsem nepochopil kvanto mínusů, vždyť mimo JHMD a Osoblažky je vše ostatní zlikvidováno.
A ani v DDR neměly úzké na růžích ustláno, řada jich je zlikvidovaná a taky je třeba připomenout např. jak bolševická policie mlátila místní obyvatele, když bránili vlastními těly vytrhání trati Johstadt – Wolkenstein, jak soudruzi naschvál do kolejiště postavili panelák a jak místní si část po převratu znovu postavili.
To je ten šikmý most (soustava mostů) co má uprostřed přejezd s ulicí?
být ta trat u nás, tak už je dávno zlikvidovaná, nebo ji nechají předělat na normální rozchod
Jasně, Osoblažka nebo jihočeské úzkokolejky už taky neexistují a výletní vlaky na nich nejezdí.
Možná naráží na dnes již neexistující pokračování trati, nebo na snahu tehdejších ČSD zlikvidovat Jihočeské úzkokolejky. No a s tou Osoblažkou to jeden čas taky moc nadějně nevypadalo.
Zrovna nedávno jsem četl o této trati a o tom, jaké bylo slozité povolování rozchodu 750 mm namísto 760mm . A nakonec se prý ukázalo, že většina tehdejších vozidel zvládla přechod mezi oběma rozchody díky tolerancím a malé rychlosti. Nejsem si úplně jistý, jestli to jde i dnes.
tak dříve se často přesouvaly vozidla mezi těmito tratěmi.viz vozy Balm/ú z Frýdlant do jižních čech,a vlastně i lokomotivy,a žádné přerozchodování se nedělo.proč taky kvůli 1cm
Mám dva postřehy jako místní a ten kdo tam jezdil už v dobách trabantů. A) NDR část trati poměrně intenzivně využíval pro odvoz uhlí z dolu. Uhlím naložené normálně rozchodné vagóny se na úzkorozchodných podvalnících odvážely ze stanice Zittau-Vorstadt do Zittau a dále už bez podvalu do nedalekých elektráren. Předpokládám, že po dobu těžby by minimálně v tomto úseku trať fungovala i po roce 1990 (za NDR). Zbytek by soudruzi s klidem snesli, protože hromadnou dopravu do obou koncových stanic resp. až to Lückendorfu zajišťovaly dostatečně kapacitní autobusy Ikarus. Z dolu je dnes Olbersdorfer see. A úzkokolejky místo uhlí vozí… Číst vice »
Na Žitavce jsem byl několikrát, vždy hezký zážitek.
Vymyslet si obvinění, jen aby měl na co nadávat. Co na tom, že smysšlené obvinění je křivé! On nadává a tak má přece pravdu!
Moc jsem nepochopil kvanto mínusů, vždyť mimo JHMD a Osoblažky je vše ostatní zlikvidováno.
A ani v DDR neměly úzké na růžích ustláno, řada jich je zlikvidovaná a taky je třeba připomenout např. jak bolševická policie mlátila místní obyvatele, když bránili vlastními těly vytrhání trati Johstadt – Wolkenstein, jak soudruzi naschvál do kolejiště postavili panelák a jak místní si část po převratu znovu postavili.