Velký posun: Německo slíbilo elektrizaci trati z Norimberka a Mnichova na českou hranici
Motorový vůz Alstom Lint v barvách Oberpfalzbahn. Foto: Oberpfalzbahn
Součástí úprav je přidání druhé koleje v některých úsecích, maximem bude 160 km/h.
Zajímalo by mě, kudy to povede z Furth im Wald do Domažlic. Ve staré stopě 80 km/h, nebo nová trať?
Neví někdo proč Zapadni expresy nejezdí až do Mnichova, ale končí v Schwandorfu?
Protože právě teď jede směr Regensburg? https://www.cd.cz/vlak/90358/21.8.2022/5457226/9.51/8000261/15.18/
Železnice by měla přejít celá na vodíkový pohon a odstranil by se veškerý zmatek v trakcích a drátech po celé Evropě. Zas chytáme kočku za ocas
Zkuste si nejdřív o vodíku něco zjistit 🙂
Jestli to budou provádět, jako modernizování traťě Praha hl.n. – Beroun, tak ani 20 let jim na to stačit nebude. Již to tam trvá 12 let a ještě bude trvat 8 let. To je vysvědčení tomu, kdo zde řídí naši dopravu. Nakonec tam pustí soukromého dopravce a ten nepřipustí jednotné jízdné, tak jak nám to Ti dosavadní neschopní bolševici v naší dopravě organizují.
SJT snad akceptovali všichni, ne?
Jakou to tak bude mít jízdní dobu oproti dnešku?
Podle studie proveditelnosti to má být ve finále 4:15 z Prahy do Mnichova, dnes je to 5:40.
Výrazně lepší, bohužel už dnes dálnice Praha – Mnichov za 3:45…
Už včera. Ale to řešte s tím, kdo tak dementní zadání dokázal vymyslet. Mimo jiné přesně kvůli tomu zůstala úvrať ve Schwandorfu…
Ono je potřeba si uvědomit, že my tomu vlaku sice říkáme expres, ale v Bavorsku se jedná o regionální dopravu v závazku.
Z toho vyplývá i požadavek na taktové uzly, které jsem tu už kdysi psal a z kterých potom vychází oněch 4:15.
Schwandorf je město s 29 000 obyvateli a jeden z taktovych uzlů a nezastavení v něm by bylo citlivé téma, podobně jako u nás Česká Třebová, která je poloviční. Výsledkem by bylo zastavení na nové zastávce před obchvatem, kde by byl přestup do Schwandorfu.
Nicméně přesně z tohoto pak vylezlo významné omezení kapacity pro nákladní dopravu kvůli úvrati ve Schwandorfu.
Tak třeba se v Budoucnu podaří nákladní obchvat. en. mapy. cz/s/dosubeheba
Ono kvůli požadavku vést osobní vlaky přes Schwandorf je zakázáno udělat „zkratku“ pro náklady? To je opravdu špatně udělané zadání.
Pohádka na pokračování. Tato větev měla být pod dráty již na počátku milénia. Poutavě se o tom psalo již v poli ě devadesátek, výpravčí se zde báli o místo. Ale je dnes je to zase jinak napsaný příběh, zvýšila se rychlost a přidala kolej. … 🙄
„Termín zahájení stavby DB neuvedla“ – to mi stačí
Nádhera! Tak snad dojde k přehodnocení i té Správou železnic chystané blamáže, kdy v úsecích Holýšov – Blížejov a Domažlice – Německo chtějí ponechat jednu kolej. To je rozpočtový zločin a teď už i mezinárodní ostuda. Nehledě na to, jak loni po nehodě u Domažlic bývalý ministr se Svobodou v médiích všechny ujišťovali, že je třeba nová trať, která bude samozřejmě v celé délce dvoukolejná.
jojo přesně… to samí trať za ČB směr Rakousko… to je taky ostuda už.
K přehodnocení zcela jistě nedojde. V úseku Holýšov – Blížejov bylo i s ohledem na rekonstrukci žst. Staňkov konstatováno, že se to vyjezdí (a já s tímto závěrem souhlasím, byť to bude mít určitý vliv na kvalitu ND) a v úseku Domažlice město – Furth to nemá opodstatnění.
Mají tam jezdit expresy po dvouhodině a nákladní doprava.
Němci tam v Zielfahrplan Deutschlandtakt počítají s hodinou IC (ze Schwandorfu v lichou Nürnberg [FR 5.b], v sudou München [FR 5.a]) a v úseku Schwandorf – Domažlice s hodinou i u RB (N 25.a BY a N 25.b BY).
A mezitím u nás se už škrtla uvažovaná výhybna Pasečnice….
Akorát se tedy nepředpokládá, že to přitáhne soukromníky v osobce… Ono už nyní se ve Staňkově křižují dva osobáky, přijíždí a odjíždí od toho lokálka (taky kus po hlavní trati, někdy jede až do Holýšova) a to celé třeba předjíždí rychlík. Nově nová nákladka na německo a nějaký soukromník třeba v osobce… Ok, bude autoblok, ale stejně to bude zabiják osobky i nákladky, při první výluce, reklamacím náspu nebo podobně, viz Plch – výluky tam jsou, i vícedenní…
Schválně jestli bude Staňkov aspoň připravený pro dvoukolejku…
A kvůli tomu musí být dvojkolejka z Plzně až do FiW? Nestačí náhodou na 4 vlaky ve Staňkově peronizace plus dvojkolejka 1 až 3 km na každou stranu, aby se lépe vyrovnávalo zpoždění a dalo letmo křižovat?
Staňkov nebude připravený pro dvoukolejku, po zdvoukolejnění bude stanice na druhé straně města aby vyšly oblouky na 200 km/h bez zbourání půlky města.
Německo – částečné zdvoukolejnění, rychlost až 160 km/h
ČR – částečné zdvoukolejnění, rychlost až 200 km/h
V čem přesně spočívá ona blamáž a mezinárodní ostuda?
V tom slovíčku až, nevím jak to bude u Němců, ale je rozdíl mezi 160 na většině délky a 200 kousek u Plzně a jinak 100……
Tak bych to neviděl. Lépe nechat do budoucna naději na obchvat Staňkova za současného zachování jeho obsluhy, než to nyní znásilnit na „definitivní“ dvoukolejku pro cca 90 km/h (nebo tam provést demoverzi odsunu). Podobně u hranic až bude jasně vidět, že to nestačí, bude někdy ve 40. letech snad možno řešit i variantu „tunel Folmava“.
A jaké budoucno to bude, kdy bude dráha schopná hrábnout do „nedávno hotového“? 2050, 2070?
To je konkurenceschopnost, teda…
Takže možná se dočkáme 2. kapacitního spojení do Německa, resp. kapacitního spojení mezi Berounem – Plzní a Německem. Akorát si říkám kudy pojedou nákladní vlaky ze středních Čech do Plzně? Z Prahy do Berouna dokud nebude tunel ve dne neprojedou, takže budou muset přes Tábor, Nemanice a Strakonice do Plzně.
Ale projedou, teď tam taky jezdí. V nejhorším se dá jet na Ústí a Cheb.
To moc dobře nepůjde, protože stále chybí Nemanice – Chotýčany, trať Plzeň – ČB bude zatížena výlukami kvůli přestavbě, z Prahy přes Ústí a Cheb do Plzně už to je fakt daleko…
A protože v noci se valící vlaky jeden za druhým by nepřežily Černošice, tak asi bude muset přijít to nejlevnější a organizačně nejjednodušší…
https://www.youtube.com/watch?v=aA1zb4NfEBU
V řadě za sebou tři vláčky jedou, všechny jedou padesátkou za osobákem…
Mužot náklad poslat přes Rudnou u Berouna nebo Rakovník do Prahy.
Ano, taky se dá jet do Plzně po II/201+233, jen proč vlastně všichni jezdí po dálnici?
Ano, samozřejmě. Těžký náklad pošleme přes kopec, lehkou osobku necháme v údolí. Geniální…
V posledním slově ti chybí písmeno t.
To můžou, vlak to nevyjede. Nebo zaplaťte státní postrky (tak dva diesely na každý vlak) a zrušte na Hrbaté veškerou osobní dopravu. Jo a ty 760 m dlouhé koleje na křižování 740 m dlouhých nákladů by se tam také mohly postavit. A pak už jen troleje. To všechno se vyplatí, Horste!
Délky 210 metrů. Páni, to bude paráda.
Tak to by konečně mohlo dojít na přehodnocení toho ŽESNADího jednokolejného nesmyslu na až 110.
Nedojde. Tohle, co teď slavnostně oznámili, je pořád právě varianta 3b dle bavorské studie. To není „ŽESNADÍ nesmysl”, to je bavorský výmysl. ŽESNAD k tomu měl jen pár připomínek, aby ten paskvil byl trochu menší.
Možná díky nově přidělovaným bonusům pro SŽ to ještě přehodnotí.
Já to za nesmysl nepovažuji, spíš to bylo maximum možného. V podstatě všechno je potřeba posuzovat s vědomím kontextu doby. Ono je taky možné že ten „nesmysl“ byl to co ten projekt v Německu rozhýbalo.
Myslím, že jste úlohu sdružení nákladních dopravců ŽESNAD.CZ nepochopil. Jde o nákladní dopravou a naší prioritou je mít dostatečnou propustnost, dostatečné normativy hmotnosti a uspokojivou rychlost, což je pro nákladní dopravu rychlost 100 km/h, občas až 120 km/h. Větším prohřeškem jsou významné propady rychlosti na krátkých úsecích (typicky – všude je více jak 100 km/h, ale na zhlaví jedné stanice se snaží projektant ponechat rychlost 60 km/h). Dostatečné rychlosti se podařilo dosáhnout a s ohledem na sklonové poměry úseku Domažlice – Furth nás tam osmdesátka neuráží, v Německu je již trať rychlostně uspokojivá i dnes. Varianta 5, tedy plná dvojkolejka… Číst vice »
Jednokolejné úseky vám nevadí?
A máte ambici jezdit ze Schwandorfu přímo do Norimberku? Nevadí tam sklony přes 10 promile mezi Sulzbachem a Weigendorfem?
Jednokolejné úseky jsou výrazným rizikem, nicméně pokud se po trati nevalí vlak za vlakem, tak jsou začasto neprosaditelné. Sklonově je trať Praha – Norimberk přes Schwandorf neutrální, úplně nejhorší je úsek Zdice – Zbiroh (a jen o kousek).
Úsek Zbiroh Zdice je nejhorší proč? Dyt je to v podstatě novostavba….
No, novostavba to sice je, ale jaksi sklonové poměry neřešila. To převýšení jaksi zůstalo stejné…
Nedojde a podrobně to tady vysvětluje kolega Petr Šimral. Pro nákladní dopravu se nám podařilo dosáhnout maximum možného a my jsme relativně spokojeni.
Teď je potřeba to postavit a zprovoznit, pak se uvidí jak se trasa přes Prahu, Plzeň a Schwandorf zaplní a zda bude převis poptávky, pak lze samozřejmě dvojkolejku dodělat všude. I ten tunel u Kubice.
Takže Ex na Mnichov budou v úvrati Schwanndorf přepřahat na diesel a v Regensburku opět na elektriku? Nebo to bude rychlejší přez Norimberk?
Tak dle projektu bude elektrika i Schwanndorf-Řezno…
Celá trať Regensburg-Hof taky bude elektrifikována. Jak to vyjde termínově, asi teď nikdo reálně neví.
Předpokládejme, že elektrizace celého úseku Hof – Regensburg s odbočkami Marktredwitz – Cheb a Hartmansdorf – Schwandorf – Česká Kubice pojede najednou. Ono to jinak nedává smysl.
Vypadá to, že Cheb utřel 😱
Je to logické řešení jak geograficky, tak finančně
Dle němců ne, je to jeden z úseků.
Asi myslel úsek Norimberk-Marktredwitz, ten zůstane bez elektrifikace ještě dlouho, pokud ne na věky.
Tam přece bude jezdit Öko-DRB52 🙂
Na dřevní štěpku?
Možná, ale jsou to Němci, u nich nikdy nevíte. 😉
Jste mi ale připomenul že bych měl zkontrolovat jak si stojí jedni nadšenci v USA. Celkem zajímavé a myslím že je to jeden z důvodů proč by štěpka neměla proletět komíny velkoelektráren. (Jestli ten proud vyrábí někde na pile z odpadu, nebo je to odpad z výroby tepla, v menším měřítku, tak je to celkem jedno, ale krmit tím EHO či něco většího je už IMHO moc.)
csrail. org
Tak třeba se to dostane i do Evropy.
Dobrá zpráva! 👏
Pro „dobrou správu“ 😁
Plně prujezdne v elektrické trakci….. tak 2036 až 2038. Nemam z toho radost, ale dřív to opravdu nevidím.
Švýcaři (sic!) elektrifikovali trať Lindau – München během pár let. Třeba se od nich Němci něco přiučili.
Nerozumím, prosím o vysvětlení pro pomalejší:-)
Je narážel na to, že se na té elektrifikaci na německé straně podílelo i Švýcarsko. Ale co jsem si teď podrobněji studoval historii projektu, tak sice od formálního zahájení projektu do konce to bylo jen asi 5 let, ale ty přípravy se táhly už dávno před tím.
Tak byla má radost předčasná.
Tak jsem zvědav, kdo na koho bude na hranicích čekat?
To v tuto chvíli nelze odhadnout, ale spíš my na Němce. Důležité ale je, že se k této modernizaci Němci rozhodli.
Já tipuju Němce, my už zase o par odkládáme aktuálně z důvodu nedostatku peněz.
Mohu poprosit o odkaz, že se modernizace trati z Plzně odkládá pro nedostatek peněz?
https://mapy.spravazeleznic.cz/
Tak u 1. stavby (Plzen-Stod, v nove stope) je psane zahajeni stavby 9/2022.
cožee? já tam vidím 2024..
V letáku je tohle:
http://www.szdc.cz
Stav přípravy / realizace: EIA ZP UR SP VZ ZS UP
12/2019 07/2019 08/2020 04/2022 03/2022 09/2022 02/2026
Význam zkratek: EIA: stanovisko EIA; ZP: schválení záměru projektu; UR: vydání územního rozhodnutí; SP: vydání stavebního povolení;
VZ: vyhlášení výběrového řízení; ZS: zahájení výstavby; UP: uvedení do provozu
Ještě přidám okaz ta tabulka se zkopáírovala nečitělně:
https://mapy.spravazeleznic.cz/letaky/S631500859_202011202055.pdf
V tom seznamu ale chybí datum aktualizace letáku.
Termín DB neuvedla jen slíbila……
Ve většině případů když Němec něco slíbí tak to i splní. je to jiná mentalita , Reálné to bude na bohužel presto desetiletku
Budete si divit, ale i Čech ve většině případů splní, co slíbí…tak asi taky jiná mentalita 🤷♂️
A to platí pro všechny Němce nebo jen pro říšské Němce?
No, zrovna na Richelstrasse docela dobře umí ty menšiny případů..
Ale budme optimisté a držme palce 🙂