Velký kontrakt na hybridní lokomotivy Stadleru. Nexrail jich pořídí až 200

Lokomotiva Stadler Euro9000 pro Nexrail. Foto: EurodualLokomotiva Stadler Euro9000 pro Nexrail. Foto: Eurodual

Čtyřsystémové lokomotivy mají umožnit bezemisní dopravu napříč Evropou.

Společnost Stadler Rail získala jednu z největších zakázek v historii na své lokomotivy. Se společností Nexrail uzavřela rámcovou smlouvu na akutrolejové lokomotivy EURO9000, které kombinují provoz pod trolejemi s pohonem z baterií.

Přídavný bateriový modul umožní dopravcům jezdit bezemisně i v rámci neelektrifikovaných terminálů. Jako první by se lokomotivy měly objevit v přístavu v Hamburku, prvním zákazníkem Nexrailu jako půjčovny kolejových vozidel bude společnost Hamburger Rail Service Gmbh & Co. KG (HRS).

Šestinápravová lokomotiva je určena pro přepravu těžkých nákladních vlaků, výkon pod trolejí bude 9 MW, na baterie 1,2 MW. Lokomotivu vyrábí Stadler ve svém závodě ve Valencii. Umožní provoz v Německu, Rakousku, Belgii, Nizozemsku, Švýcarsku a Itálii. První lokomotivy má Stadler dodat v roce 2029.

Silný výkon má umožnit podle Stadleru provoz lokomotivy i na trasách přes Alpy s větším sklonem, na tratích se slabší stejnosměrnou napájecí soustavou pak baterie může pomoci doplnit výkon v elektrické trakci. Podle Stadleru je celá bateriová technologie řízena v lokomotivě tak, aby optimalizovala úspory z rekuperace nebo například přepnula na pohon z baterie v době, kdy v některých zemích platí vysoký tarif trakční elektřiny.

„Je to lokomotiva, která stanovuje nový standard pro flexibilní a zelenou dopravu napříč Evropou,“ dodal Iñigo Parra, šéf Stadler Valencia.

Nová lokomotiva zvládne jízdu pod čtyřmi napájecími systémy ( 25 kV AC 50 Hz + 15 kV AC 16.7 Hz + 3 kV DC + 1.5 kV DC). Maximální rychlost je 120 km/h.

Tagy Eurodual Nexrail Stadler Rail
1 komentář