Velký kontrakt na hybridní lokomotivy Stadleru. Nexrail jich pořídí až 200
Lokomotiva Stadler Euro9000 pro Nexrail. Foto: Eurodual

Čtyřsystémové lokomotivy mají umožnit bezemisní dopravu napříč Evropou.

Čtyřsystémové lokomotivy mají umožnit bezemisní dopravu napříč Evropou.
Chtěl jsem se zeptat, jaký dojezd to na tu baterii to bude mít s plně naloženým vlakem, resp. jak moc dokáže pomoct „na tratích se slabší stejnosměrnou napájecí soustavou“.
Ale dobrá, je to šestináprava, tedy to asi má dostatečnou hmotnostní rezervu pro baterii i s 9MW výkonem.
O tom se výkonným čtyřnápravovým lokomotivám může jen zdát, tam hmotnostní prostor na rozumně velkou baterii prostě není.
V tiskové zprávě mají uvedeno, že výkon baterie je 1200 kW. Pokud si řeknu, že to je spíše kapacita 1200 kWh, To je hodně málo 🙁
Nákladní expres o hmotnosti 1500 tun spotřebuje při jízdě po rovinaté trati 2 MWh elektrické energie na 100 km.
Jako vyrovnávací vydrží takto veliká baterie nepřetržitě.
V článku stojí výkon na baterie 1200kW, o kapacitě baterie ani slovo.
To bude v pořádku, na baterii to bude jezdit po terminálech, seřadištích, vlečkách apod., nikoliv přes Alpy, na to 1200kW výkonu bude stačit.
A stačila by na to i 1200kWh baterie, ostatně s Vaším údajem o spotřebě na širé trati by stačila na 60km jízdy.
No a taková baterie by vážila cca. 8t, alespoň bráno přímou úměrou z řádově menší baterie auta. To se do moderní čtyřnápravové lokomotivy nemá šanci vejít. Do šestinápravové asi ano.
Stadler uvádí kapacitu baterie 636 kWh, takže je to takový LM modul 🙂
https://www.stadlerrail.com/en/media/media-releases/nexrail-selects-stadler-s-euro9000-panto-battery-hybrid-locomotives-to-move-rail-freight-to-zero-emission
Nepoužitelné pro trať, opravdu pouze pro posun…