Velkou opravu dálnice D1 u Prahy zajistí Eurovia, Metrostav o zakázku přišel kvůli korupční kauze

Dálnice D1 na 14. kilometru. Pramen: Ceskedalnice.czDálnice D1 na 14. kilometru. Pramen: Ceskedalnice.cz

Zahájení opravy je naplánováno na začátek října, hlavní stavební práce budou probíhat po celou stavební sezónu v roce 2023.

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Luboš

A kdy bude D1 postavena (dostavěna)?

Kodl

Vážně bude D1 u Brna 8 let rozkopaná? To není vtip?

Karel IV.

Vy jste si za posledních několik (spíše mnoho) let ještě nezvykl na ty zácpy kolem Brna?

Gwann

Ale vždyť Havlíček před volbami slavnostně vyhlásil, že D1 je v cajku a rekonstruovaná.

Přece by nelhal.

To van vysvětlí každý správný koblihar či flastenec, že tohle je zlodejina fialového slepence aka petikolky.

Vladimír

Nejen v cajku a rekonstruovaná, on říkal, že je vlastně komplet nově postavená.
Inu, to je soudruh Havlíček z ANObudelíp.
V té Babišově sektě všichni lžou i ze spaní, aby chránili svého guru.
A část jelimanů jim stále ty lži žere.
Bohužel.

Karel

Lžete. Nejste odesak?

Gwann

Aaaa, potrefená husa.

PS: bezpartijni

bkv

A bude to Eurovie vůbec chtít dělat? Nabídka v únoru 2022, realizace v roce 2023…

Ondra

A proč by to nechtěla dělat ?

Jan z Rokycan

Chtělo by to při těch intenzitách cementobetonovou vozovku, ale jak to znám, tak tam bude zas asfalt… Nebo ne?

P_V

Škoda že ŘSD tu akci nemá na webu v mapě oprav, tam by se to dalo dozvědět.

Tomáš

Nebude se dělat cementobetonová, zůstane asfalt. Kvůli změně z asfaltu na cementobeton by se muselo předělat i podloží (jiná tloušťka vrstev). Musela by se provést důkladná rekonstrukce jako na již modernizovaných částech D1 a to za 1 rok není u nás reálné. Cena by byla taky úplně jinde.

Jan z Rokycan

Však ano… Ale stejně je to škoda, ačkoliv jsem si vědom toho, že asfaltobeton není samospasitelný.

Ondra

To není reálné nikde. Některé postupy například u nové stavby urychlit nelze

Konečně střední Čechy??

Chtělo by to tam hlavně masivní reklamní kampaň mezi Opatovem a mirošovicemi s tím že se jezdí vpravo protože tam 90 protože tam 90 procent řidičů jak vygumovaný cha jezdí vlevo nebo uprostřed a pravý pruh je v podstatě neustále prázdný

Kodl

Amen.

Otakar

V LEVÉM PRUHU TO MÉNĚ ŽERE! NENECHÁME SI TEN DIKTÁT Z EU, MY JSME ČEŠI!!! #ironie

Jo, toto je nešvar všech třípruhových dálnic. Zase když jedu s kamionem, tak jsem rád, že se mi tam necpe ňouma s Fábií, kterej tam jede 75-85. Bohužel většina řidičů svými nešvary dělá z dálnic obyčejnou státovku, jak rychlostí 90 km/h, tak tím, že jedou jak vláček vlevo a tudíž blokují provoz a snižují kapacitu dálnice. Toto by měla policie řešit, namísto měření rychlosti a hlídání, zda náhodou někdo z kopečka jede o 5 km/h víc, než by měl.

Hojakar

Není náhodou povolena rychlost kamionu 80km/h?

Jiří Kocurek

Je, ale pokud ten ňouma zrychluje a zpomaluje a zrychluje. Někteří totiž jezdí tak, že to rozjedou na sundají nohu z plynu. A za chvíli zase šlápnou na plyn. Prý se tak šetří palivo, protože motor věštinu času jede bez plynu. …. myslím si o tom svoje.

Honza

Probůh, jen to ne! Víte, jak krásně se mi v tamějším pravém pruhu jezdí? Ten pocit volnosti a svobody na jiných dálničních úsecích nezažiju 😀

MHD

S dnešní radarovou technikou by to snad nemusel být problém vyhodnocovat automaticky. Stačí úsekové měření rychlosti a výsledek porovnat s rychlostí a obsazeností v okolních pruzích. To by se snad dalo naprogramovat, kdyby se chtělo…

Leoš Konečný

Cože??? Jakou zase opravu? Neměla už být D1 opravená komplet? Zase má někdo potřebu něco rozvrtat a ještě úsek, kterej je naprosto v pohodě??? To je úchylný

Jiří Kocurek

Je třeba přečíst článek. Dělá se úsek, který se předtím nedělal, přestože dvojministr tvrdil, že D1 je kompletní. Kecal.

Jirka

Vysvětlí mi někdo, proč se zrovna tento úsek, který je naprosto v pořádku musí opravovat, když po celé republice jsou stovky kilometrů silnic, které připomínají spíš rozorané pole, než asfaltovou cestu a nikdo s nimi nic nedělá???????

Martin Peterka

Cože? Jel jste tam teď někdy? Poslední velká oprava tam probíhala v letech 96 až 99, kdy se to rozšiřovala na šestipruh a je to taky už dost znát.

Erik

Jiste mate pravdu, ale porad je stav, pouze optikou, ve velmi dobrem stavu a pak chapu, ze kdyz mate silnici plne vytluk a neni opravovama, ze se ptaji a divi se.

Pavel

No neviem, co je na tom useku take kriticke ze potrebuje opravu? Jazdim tadial pravidelne a da sa tam ich bezpecne 130 ( pokial to premavka dovoluje ).

Martas

Zkuste jet někdy v pravém pruhu.

Pavel

Jazdim pravidelne, pravy pruh uplne v pohode.

František Hučava

Zrovna tenhle úsek v pořádku není, naopak je to dost kontrast se zbytkem čerstvě rekonstruované D1 od Mirošovic dál, a stejně tak úseku mezi Prahou a Čestlicemi, co byl rekonstruován před několika lety.

Pavel

A ty stovky kilometru silnic pripominajici “rozorane pole”, jsou take dalnice anebo silnice prvni tridy s podobne inzenzivnim provozem?

Jestli byste se radeji nemel obratit na kraj nebo obec, kam silnice II. a III. trid spadaji, nez tady psat takove bludy.

Olda

No to bych tady zrovna moc nejitřil. Ona namátkou „43-ka“, „23-ka“, aj. mi do představy sousloví „silnice první třídy“ zrovna moc nepasuje.

Jan z Rokycan

Jel jsem tam před 2 týdny a po těch nově opravených úsecích (kromě Šmejkalky) to byl před Prahou docela nepříjemný šok. Ten asfaltobetonový povrch už je tam celkem vyžilý. 25letá životnost úplně vychází.

Otakar

Souhlasím, je to tam poznat. Buď si ti předchozí komentující pletou úsek nebo mají posunutá měřítka. Zase raději opravit teď svrchní vrstvy, než pak dělat komplet stavbu znovu, jako u D1.

Jiří Kocurek

Nebo řešit hromadu, protože v tom padesátém prvním výtluku poloosa nevydržela a urvalo se kolo. Nepomohlo ani jet 50 km/h, poloosa zaťatá do asfaltu brzí až příliš dobře, švihlo to s ním přes tři pruhy, kolo přeletělo svodidla a prohnalo se protisměrem, zázrakem nikoho netrefilo a zaseklo se v křoví.

Ondřej 2

Tak to je zase jiná věc, že se u nás jezdí 20 let staré šroty s minimem údržby

Páv

Rozhodně není v pořádku a nebojte se, že by se v dnešní době opravovaly úseky, které si to nezaslouží. Ano po republice jsou asi horší úseky (myšleno ŘSĎáckých, o SÚSkových silnicích nemá cenu ani hovořit), ale D1 má přeci jen tu prioritu malinko vejš…