Velkou modernizaci tratě z Břeclavi do Mikulova vyhrálo sdružení EŽ se Strabagem a AŽD
Železniční stanice Mikulov na Moravě. Foto: Wikimedia Commons
Cestující mezi na trati z Břeclavi do Znojma čeká brzy půlroční výluka v úseku z Valtic do Novosedel. Správa železniční
Neskutečně předražená zakázka, cena vůbec neodpovídá věcné náplni stavby. Stačí jen porovnat tento 11km úsek (+ klasické zakopávání kabelu do nejblizší stanice na navázání zabzař) s nedávno dokončenými stavbami: 6 km zdvoukolejněné trati Opatovice – Stéblová na 160 km/h vč. obnovy trakčního vedení za 1,2 mld. Kč anebo 10 km trojkolejky z Běchovic do Úval včetně kompletní přestavby stanice Úvaly, taktéž na 160 km/h, to vše za pouhých 1,7 mld. Kč. Trať Břeclav – Novosedly vede naprosto nenáročným a jednoduchým terénem, prakticky žádné velké umělé stavby, které by ospravdlnily takto vysoké finanční náklady. Škoda, že SŽDC odmítá zvěřejnit SoD včetně… Číst vice »
Jen 120 km/h mohlo to být více + elektrifikace.Zavést nějaké Sp a je to super spojení.
Ad: Zdeněk Veselý: Právě, že mění. Součástí rekonstrukce je i výstavba stanice Sedlec, která rozdělí traťový úsek Valtice- Mikulov na dva. Tím dojde k další možnosti jak eliminovat zpoždění. V kombinaci se zvýšením rychlosti dobrý, ne?
„Rychlost na trati se zvýší nepatrně, podle Šubové v řádu jednotek minut.“
Od kdy se rychlost měří v minutách?
A od kdy je zvýšení TR z 80 km/h na 120 km/h „nepatrné“?
Ach jo …
Cestující tu rychlost vnímá jako jízdní dobu v minutách. A změna se opravdu může projevit jen v řádu minut, protože je to jednokolejka a poloha stanic pro křižování se nemění. Zbytek zvýšení traťové rychlosti se použije na zvýšení vaty a tím méně zpoždění …
No hlavně,aby po ukončení výluky bylo všechno provedeno jak má. Ne jako na úseku Boří Les – Valtice,kde AŽD nestihlo aktivovat přejezdy. Pevně doufám, že tentokrát jsou ve smlouvě takové pokuty,aby na to náš slavný dominantní dodavatel zabezpečovacích zařízení ani nepomyslel. Jinak rekonstrukce na 120 km/h je dostatečná a pokud začnou ČD používat vozidla s odpovídajícím výkonem a jízdní dynamikou tak ty úspory v čase nebudou úplně zanedbatelné.
Bez provedení elektrizace je to skutečně jen prostá údržba trati bez výhledu na další rozvoj.
Bohužel to vidím zrovna tak, Milane…