dkv-spojujeme

Velkou modernizaci tratě z Břeclavi do Mikulova vyhrálo sdružení EŽ se Strabagem a AŽD

Železniční stanice Mikulov na Moravě. Foto: Wikimedia CommonsŽelezniční stanice Mikulov na Moravě. Foto: Wikimedia Commons

Cestující mezi na trati z Břeclavi do Znojma čeká brzy půlroční výluka v úseku z Valtic do Novosedel. Správa železniční

Cestující mezi na trati z Břeclavi do Znojma čeká brzy půlroční výluka v úseku z Valtic do Novosedel. Správa železniční dopravní cesty už uzavřela smlouvu s vítězným sdružením firem Elektrizace železnic, Strabag a AŽD Praha. Výluka začne 3. dubna, skončí v říjnu. Vlaky během výluky nahradí autobusy.

Za modernizaci SŽDC zaplatí 829 milionů korun bez DPH, jak uvádí data v registru smluv.  Vítězné sdružení nabídlo zhruba o pět milionů korun nižší cenu, než kolik nabízela druhá firma v pořadí: OHL ŽS. Celkem přišly 4 nabídky, původní odhadovaná cena byla 946 milionů korun.

Jde o akci, která navazuje na loňskou modernizaci trazi mezi Břeclaví a Valticemi. Podle mluvčí SŽDC Kateřiny Šubové jsou kolejové úpravy pro 2. etapu naplánované pro úsek z Valtic do Mikulova. Kromě nové stanice Sedlec u Mikulova, která bude blíže obci a kde se vlaky budou moci křižovat, se v Mikulově zredukuje kolejiště a vybudují nástupiště. Do stavby jsou zahrnuty rekonstrukce přejezdů pro traťovou rychlost 120 km/h. „Po ukončení 2. stavby budou dálkově ovládány stanice Boří les, Valtice, Sedlec na Moravě a Mikulov na Moravě,“ dodala Šubová. Celá trať by měla být dálkově řízena až v budoucnu, přesný termín není jasný. Kompletně je projekt popsaný v materiálu pro schvalování vlivu stavby na životní prostředí.

Rychlost na trati se zvýší nepatrně, podle Šubové v řádu jednotek minut. „Především revitalizace přinese plynulost dopravy a tím i stabilitu jízdního řádu, samozřejmě se zvyšuje i bezpečnost provozu,“ dodala Šubová.

Tagy AŽD Praha Elektrizace železnice revitalizace Strabag Trať 246 Břeclav - Znojmo
8 komentářů