umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Velkou modernizaci tratě z Břeclavi do Mikulova vyhrálo sdružení EŽ se Strabagem a AŽD

Železniční stanice Mikulov na Moravě. Foto: Wikimedia Commons
Železniční stanice Mikulov na Moravě. Foto: Wikimedia Commons

Cestující mezi na trati z Břeclavi do Znojma čeká brzy půlroční výluka v úseku z Valtic do Novosedel. Správa železniční dopravní cesty už uzavřela smlouvu s vítězným sdružením firem Elektrizace železnic, Strabag a AŽD Praha. Výluka začne 3. dubna, skončí v říjnu. Vlaky během výluky nahradí autobusy.

Za modernizaci SŽDC zaplatí 829 milionů korun bez DPH, jak uvádí data v registru smluv.  Vítězné sdružení nabídlo zhruba o pět milionů korun nižší cenu, než kolik nabízela druhá firma v pořadí: OHL ŽS. Celkem přišly 4 nabídky, původní odhadovaná cena byla 946 milionů korun.

Jde o akci, která navazuje na loňskou modernizaci trazi mezi Břeclaví a Valticemi. Podle mluvčí SŽDC Kateřiny Šubové jsou kolejové úpravy pro 2. etapu naplánované pro úsek z Valtic do Mikulova. Kromě nové stanice Sedlec u Mikulova, která bude blíže obci a kde se vlaky budou moci křižovat, se v Mikulově zredukuje kolejiště a vybudují nástupiště. Do stavby jsou zahrnuty rekonstrukce přejezdů pro traťovou rychlost 120 km/h. „Po ukončení 2. stavby budou dálkově ovládány stanice Boří les, Valtice, Sedlec na Moravě a Mikulov na Moravě,“ dodala Šubová. Celá trať by měla být dálkově řízena až v budoucnu, přesný termín není jasný. Kompletně je projekt popsaný v materiálu pro schvalování vlivu stavby na životní prostředí.

Rychlost na trati se zvýší nepatrně, podle Šubové v řádu jednotek minut. „Především revitalizace přinese plynulost dopravy a tím i stabilitu jízdního řádu, samozřejmě se zvyšuje i bezpečnost provozu,“ dodala Šubová.

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
lokodepo

Neskutečně předražená zakázka, cena vůbec neodpovídá věcné náplni stavby. Stačí jen porovnat tento 11km úsek (+ klasické zakopávání kabelu do nejblizší stanice na navázání zabzař) s nedávno dokončenými stavbami: 6 km zdvoukolejněné trati Opatovice – Stéblová na 160 km/h vč. obnovy trakčního vedení za 1,2 mld. Kč anebo 10 km trojkolejky z Běchovic do Úval včetně kompletní přestavby stanice Úvaly, taktéž na 160 km/h, to vše za pouhých 1,7 mld. Kč. Trať Břeclav – Novosedly vede naprosto nenáročným a jednoduchým terénem, prakticky žádné velké umělé stavby, které by ospravdlnily takto vysoké finanční náklady. Škoda, že SŽDC odmítá zvěřejnit SoD včetně… Číst vice »

ondřej

Jen 120 km/h mohlo to být více + elektrifikace.Zavést nějaké Sp a je to super spojení.

Martin H.

Ad: Zdeněk Veselý: Právě, že mění. Součástí rekonstrukce je i výstavba stanice Sedlec, která rozdělí traťový úsek Valtice- Mikulov na dva. Tím dojde k další možnosti jak eliminovat zpoždění. V kombinaci se zvýšením rychlosti dobrý, ne?

železničář v důchodu

„Rychlost na trati se zvýší nepatrně, podle Šubové v řádu jednotek minut.“
Od kdy se rychlost měří v minutách?
A od kdy je zvýšení TR z 80 km/h na 120 km/h „nepatrné“?
Ach jo …

Zdeněk Veselý

Cestující tu rychlost vnímá jako jízdní dobu v minutách. A změna se opravdu může projevit jen v řádu minut, protože je to jednokolejka a poloha stanic pro křižování se nemění. Zbytek zvýšení traťové rychlosti se použije na zvýšení vaty a tím méně zpoždění …

Martin H.

No hlavně,aby po ukončení výluky bylo všechno provedeno jak má. Ne jako na úseku Boří Les – Valtice,kde AŽD nestihlo aktivovat přejezdy. Pevně doufám, že tentokrát jsou ve smlouvě takové pokuty,aby na to náš slavný dominantní dodavatel zabezpečovacích zařízení ani nepomyslel. Jinak rekonstrukce na 120 km/h je dostatečná a pokud začnou ČD používat vozidla s odpovídajícím výkonem a jízdní dynamikou tak ty úspory v čase nebudou úplně zanedbatelné.

Milan

Bez provedení elektrizace je to skutečně jen prostá údržba trati bez výhledu na další rozvoj.

Pavloš

Bohužel to vidím zrovna tak, Milane…