Velké změny ve skupině Lufthansa. Eurowings končí s dálkovými linkami

Airbus A330 společnosti Eurowings. Foto: EurowingsAirbus A330 společnosti Eurowings. Foto: Eurowings

Lufthansa není spokojena s výkonností své nízkonákladové značky Eurowings. Kvůli tomu se rozhodla zastavit spojování této značky s Brussels Airlines,

Lufthansa není spokojena s výkonností své nízkonákladové značky Eurowings. Kvůli tomu se rozhodla zastavit spojování této značky s Brussels Airlines, současně pod Eurowings nebudou už spadat dálkové linky.

Lufthansa plán oznámila v prezentaci pro investory, který následuje týden poté, co varovala své akcionáře před horšími hospodářskými výsledky.

Podle prezentace převezmou dálkové linky Eurowings jiné aerolinky v celé skupině. Lufthansa začala přesouvat některé dálkové lety ze své značky pod Eurowings před dvěma lety, převod urychlil ještě krach Air Berlin.

Změnou je i přístup k Brussels Airlines. Zatímco vývoj posledních měsíců směřoval spíše k tomu, že německá skupina belgického dopravce postupně umrtví a přejmenuje na Eurowings, teď se firma rozhodla zařadit zpátečku a dál rozvíjet značku samostatně.

Cílem změn je podle vedení aerolinek otočení hospodaření Eurowings do kladných čísel. Dopravce se zaměří pouze na lety po Evropě a létat bude pouze s řadou Airbus A320. Do roku 2022 chce snížit jednotkové náklady o 15 %, z Eurowings nebude už vůbec síťový dopravce, ale bude létat pouze pro přepravu z bodu A do bodu B. Součástí plánu je i konec pronájmu turbovrtulových letadel a také omezení spolupráce s externími dopravci pouze na léto.  Pro Eurowings létají například ČSA.

Lufthansa současně oznámila plán prodat svoji cateringovou divizi LSG, která je druhou největší firmou na světě v oboru dodávky jídel na palubu letadel.

V prezentaci pro investory Luftansa oznámila i rozšiřování třídy Premium economy do dalších letadel. V přepočtu na metr čtvereční v letadle jde o nejvýnosnější část: tržby jsou o 6 % vyšší než v byznys třídě na metr čtvereční a o třetinu než v ekonomické třídě. Během tří let chce Lufthansa současně zvýšit podíl dodatečných příjmů od cestujících o 50 %. Jde například o prodej občerstvení na palubě nebo možnost placeného výběru sedačky.

Tagy Brussels Airlines Eurowings Lufthansa Group
9 komentářů