Tisíce zbytečných letů. Aerolinky je provozují, aby udržely sloty na velkých letištích

Nová podoba letadel Brussels Airlines. Foto: Brussels AirlinesNová podoba letadel Brussels Airlines. Foto: Brussels Airlines

Belgický ministr dopravy volá po další úpravě legislativy, která by garantovala dopravcům zachování slotů i během pandemie.

Vlna rušení letů kvůli nové verzi koronaviru a s tím spojená slabší poptávka odhalila nový velký problém evropského letectví. Prázdné lety, které dopravci provozují jen kvůli tomu, aby si udrželi sloty na velkých letištích.

Na nový problém upozornila minulý týden belgická média, například Le Soir. Citují belgického ministra dopravy Georgese Gilkineta, který se již kvůli tomu obrátil na evropskou komisařku pro dopravu Adinu Valeanovou.

Před pandemií koronaviru platilo pravidlo, že aerolinky měly jistotu udržení slotů (zjednodušeně čas na přistání a odlet na určitém letišti), pokud v daném období letěly minimálně 80 % plánovaných letů. Během pandemie došlo ke snížení tohoto podílu na 50 %, i ten je ale podle belgického ministra stále příliš vysoký. Žádá proto Evropskou komisi, aby pravidlo znovu přehodnotila.

Jen Brussels Airlines oznámily, že uskuteční do konce března zhruba tři tisíce takových letů. Celá skupina Lufthansa Group pak uvádí ještě větší škrty: 18 tisíc letů z celkového počtu 33 tisíc, které oficiálně zrušila kvůli padající poptávce po létání.

Tagy Brussels Airlines Evropská unie Lufthansa Group seznam sloty
30 komentářů