Velké zlepšení se nekoná. BusLine opět ruší přes sto spojů v Pardubickém kraji
Autobusy SOR společnosti BusLine Pardubicko. Foto: BusLine
Kraj sliboval, že počet odřeknutých spojů klesne na polovinu.
Kraj sliboval, že počet odřeknutých spojů klesne na polovinu.
Netolický si neumí pořádně došlápnout na Bus Line. Je to jen papaláš, který nepotřebuje jezdit do práce autobusem. Pro své blaho udělá vše, ale na lidi kašle. Uvidíte, že to bude trvat dlouho než se odhodlá firmě Bus Line dát sankce za každý neodjetý spoj.
No jezdil jsem s úkonem a zlatovankem na Litomyšlsku a policsku a bez problémů a v čas co tam je teď za hnůj je nabliti
Tahle firma by mnela skončit..
„Budeme se bavit s dopravcem, proč neodjel těch 42 spojů ….“ , to míní pan hejtman vážně …
To je mentálně mimo a nedostala se mu informace, že firmě chybí řidiči ….
A co je mu po tom? To je problém firmy.
No ale „proč“ je snad jasné.
Mensi provozni soubory i pro male firmy, trable jedneho se pak rychle vyresi.. a nejaky jraj by mel mit kuraž a dopravce odpad exemplarne vyrazit… myslim si pak, ze napric CR by byl klid. To uzemi by se malymi firmami v pohode vyjezdilo max 2 roky do vyberu nove firmy.
Já se přiznám, že vůbec nechápu fungování nějaké soutěže v autobusové dopravě. To jsou třeba 3 firmy, které to chtějí jezdit. Vybere se jedna. A příští měsíc, prvního, vyjedou na všechny trasy které do jedenatřicátého jezdil někdo jiný? A to má ta vítězná firma najednou třeba 50 autobusů a sto řidičů? A to se ti její řidiči přestěhují do jiného kraje? A ty dvě firmy, které nevyhrály, teď má každá 50 zbytečných autobusů a sto řidičů? Co s těmi autobusy a řidiči budou dělat, když nemají pro ně práci?
Patrně nejste jediný, kdo si s tím láme hlavu. Část řidičů může změnit zaměstnavatele = přejde k novému …
Autobusy se vesměs pořizují nové, po nějakých 10 letech jsou finančně odepsané ….
S tím problém nebude ….
Je soutěž pár let předem, nebo rok a žádný dopravce nemá připravené řidiče ani autobusy. Až když vyhrajou, tak je začnou shánět. Autobusy se nějaký čas před vyjeít kontrolují, jestli je mají všechny připravené, odpovídají tomu, co je objednáno. Řidiči nevím, jestli se dají kontrolovat, ale tady dopravce říkal, že všechny mají. Většinou se snaží přetáhnout řidiče, co tam jezdili do teď, kteří změni jen dres.
Nevíte někdo podrobnosti, jak funguje Busline v Jižních Čechách místo Comettu? Na některých spojích jezdí autobusy Comett, na některých Busline, ale řidiči Comett. Co je na jízdence nevím, mám lítačku.
V prvních dnech po změněna Taborsku bylo několik spojů, ktere nejeli, ale o tom se mlčí. Comett jezdí subdodavky, plus mu několik linek zůstalo, hlavně ty s přesahem do Středočeského kraje.
V libereckem kraji měli busline taky pekne prusery, no možna by se nenašel kraj, kde busline nema prusery a problemy, to ta firma ještě nekrachla? 😀
zainvestujte do železnice a bude klid 😉
Tam je taky firma podobná BusLine. To by bylo z bláta do louže.
a která joudo
Alternativní není 🙂
Bylo by možné udělat obdobný článek i pro JM kraj – dopravci ICOM, Tourbus, ČSAD Kyjov, BORS…? Možná to budou taky zajímavá čísla a samotného by mne zajímala (berme pak ale, prosím, i spoje, které jsou zajišťovány záložními autobusy jiných dopravců). Sám se dostanu jen k informacím veřejným, dnes například vidím na webu IDS JMK toto: „Linka 167 – Z provozních důvodů nejedou dnes tyto spoje na lince 167: 167/21 Blansko 13:37 směr Vyškov 167/28 Vyškov 14:45 směr Blansko 167/31 Blansko 16:13 směr Vyškov Děkujeme za pochopení.“ Nicméně problémy mají všichni výše uvedení dopravci, jen u některých se to daří… Číst vice »
ICOM od začátku nespravuje nějaké spoje na Blanensku. Tourbus a Bors tam se vypravuje vše. Je pravda, že je to 14 dní co Tourbus nevypravil vždy dva spoje na lince 107. Ale když se člověk podíval, tak to byly spoje, které nic neřešilo a za chvíli jel další. ČSAD Kyjov má občas problémy s linku 504. Nechci aby to vypadalo, že se zastávám nějakého dopravce, to vůbec.
Jako co mě zaráží, tak na Blanensku pravidelně nejezdí stejné spoje… Myslím, že ale toto se dá řešit subdodávkou, ale kdo by to jezdil za tu cenu co dal ICOM….
Mohu Vás s klidem ubezpečit, že Tourbus toho nevypravuje mnohem více.
„Tento spoj moc často nejezdí, že.“
„Hmm.“
O vesnici dále:
„Pojedete zítra?“
„Hmm…“
Nejhorší je, že člověk nikdy neví, co těm lidem má vlastně říct.
BORS asi vše, ale personální problémy mají. Nicméně asi se to nějak daří pokrýt. Za ICOM jezdí často BDS a Tišnov, nevím, jestli záložky, nebo subdodávky.
Kyjov to nějak zvládá přes subdodávky, ale tuhle nějaký nejetý spoj ve výpise taky svítil.
Díky za info. Jen jsem psal k Tourbusu co vím z veřejných dat tj. web IDS JMK. Pakliže nejel spoj, který nebyl uveden na webu, tak je to ještě horší, než kdyby nahlásili, že spoj nejede
Když čtu jména firem zde uváděná, je to jako přehlídka s tématickým nadpisem „nechtějí platit“…
Pokud si dopravce iniciativně zajistí subdodávku, tak nevidím problém. Hlavně, že autobus přijede.
To samozřejmě ano, já měl na mysli spíše případy, kdy spoj buď vůbec nejede, a nebo je zajištěn regionálním dispečerem pomocí záložního autobusu (což v rámci smluvního vztahu znamená tak jako tak, že dopravce svůj spoj nevypravil).
Prý tam něco momn. zajišťuje i ZDAR a ČSAD Tišnov. Třeba se najdou další zachranci….
Okolo Svitav (doplnění).
To si nemyslím, Zdar jezdí standardně subdodavky pro Busline, 12 oběhu, od zítra už jen 10 a ČSAD Tišnov jezdil stejně jako Zdar pro Icom.
To si neověřily jejich schopnost plnit závazky , Pardubickém kraji? :viz předchozí vypovězení smlouvy v usteckém kraji .
Nám bylo řečeno od někoho, kdo to má na starosti, že je to nezajímá, že je zajímalo to, že byl nejlevnější
Taky se tím Kortyš chlubil, jak vybrali levné dopravce, že ušetří několik km oproti minulosti a takhle to dopadlo, já tohle přesně čekal již od začátku, když Busline vyhrál, že to bude jeden velký problém.
Ale možné ověřili. JM kraj si to v případě jisté společnosti z Vysočiny také ověřoval, načež začala výluka ČD a řidiči šli tam, protože peníze, čímž se modrobílá společnost dostala do problémů. Dokonce tady máme i případ, že balík linek vysoutěžila společnost A, která to jezdí z půlky vlastními prostředky, a půlku dala subdodávkou dopravci B. Dopravce A platí řidičům plat za hodinu A, dopravce B na téže lince plat za hodinu „A+15 Kč“. Řidiči takto sedí o pauze na kávě na nádraží a porovnávají si své výplatní pásky – a na konci měsíce dá 5 řidičů společnosti A výpověď… Číst vice »
Největší ironie je jejich slogan na busech “ confort in time“
Žádný takový slogan nemají.
Tak se podivej na busy i web http://www.busline.cz/ a pak pis nezmyly
a ano mam tam preklep n namisto M jsem clovek dekuji
dalsi chytrolin http://www.busline.cz/ primo pod logem
Může kraj podle zákona odpustit pokuty? Čekal bych, že se musí chovat jako správný hospodář a prostě napaří nejvyšší možnou pokutu
Smluvní pokuta je něco podstatně jiného, než to, co vám dává policajt za prošlou lékárničku. I když se to jmenuje podobně.
Smluvní pokuta se nedává/neuděluje/nenapařuje. Pokud je sjednána, pak nárok na ni vzniká automaticky porušením povinnosti. Kraj tedy má pohledávku vůči dopravci; tu může prominout nebo ve sporu upravit (třeba narovnáním), ale to je tak všechno.
Mimochodem, proto taky smluvní pokuta nesmí mít rozpětí, ale jen přesnou částku.
Jak řeší smluvní pokuta „vyšší moc“ … asi jen soudní rozhodnutí …
Pokud není ujednáno jinak, tak se jejího placení nemůžete zprostit ani v případě vyšší moci. Smluvní pokuta je totiž ze zákona objektivní odpovědnost – neodpovídáte za zavinění, ale za výsledek. Je tedy jedno, jestli jste porušení smluvní povinnosti sám zavinil nebo k němu došlo náhodou, věřitele zajímá jen to, zdali byla povinnost splněna nebo ne.
Nicméně v případě nemoci zaměstnanců, jíž nelze zabránit nebo dokonce nařízení karanténě státním orgánem, je pak taková smluvní pokuta v rozporu s dobrými mravy.
Na státním orgánu – původci – nelze náhradu škody vymáhat ….
Jiný právní předpis stanoví doby odpočinku, dobu řízení a ten nelze pod sankcí porušit …
Takže tohle je taková Hlava XXII.
Dík za info 👍
Jinak mě zaráží, že kraje jsou nepoužitelné.
Kde jezdí Bus line, jsou vždy problémy.
Kraje použitelné jsou. Avšak radní pro dopravu p. Kortyš nikoli. To si budu u krajských voleb pamatovat. A doufám, že nebudu v Pardubickém kraji jediný.
Nedělejte si iluze. Kortyš je z ODS. Ve východní části kraje ODS moc silná není, tam dominují lidovci a babišovci. ODS má hlavní základnu na Pardubicku, kde žije třetina obyvatel kraje, a na Chrudimsku si taky v minulosti nevedla zle. Na Pardubicku a Chrudimsku proběhla výměna dopravců na jedničku. Sice někteří řidiči dodnes tápou, kde mají zastávky, ale spoje jezdí, takže veřejné stížnosti nejsou. Myslíte, že voliče z Pardubicka a Chrudimska bude za půl roku zajímat, že červnu někde u Lanškrouna nejezdily autobusy? Těžko, bude to pod jejich rozlišovací schopnost.
Nejen to. Volby do krajů budou až za tři roky. Voliči mají krátkou paměť, takže si na to už nikdo na Orlickoústecku nevzpomene.
Kdyby to jezdilo vetsi mnozstvi malych firem (a firmicek), ktere by mely „svoje mistni linky“ a ne jedna megakorporace, tak by takovy problem treba nenastal. Samozrejme by se mohlo stat, ze by i mensi firma mela problemy, ale ten by byl lokalnejsi a mel mensi dopad na mene cestujicich, nez kdyz tomu vladne jeden velky kolos. Bylo by to sice o neco vice vice prace a starosti pro zadavatele, ale ten snad „lidi a cas ma“. Co si o tom myslite?
Máte pravdu. Lokální firma si i více váží místního kšeftu a rozumí okolí.
Pamatuju si, když na šluknovsku měl Chudoba pár autobusů a dělal výluky. Když se něco semlelo, hned přijel autobus a do půl hodinky se jezdilo a když nebylo čím, odvezl lidi majitel autem apod. Dneska se čeká při výpadku hodina sem, tam. Mimochodem ve SCK Martin Uher asi nejlepší dopravce, oproti Arriva aspol.
Vidíš to moc jednoduše, ale situce je trochu jiná……
Snad nebude vadit menší OT, ale zaujala mě zmínka o Chudobovi. Tak cca 20 let zpátky jsem se svezl jeho zelenou Oasou, vy píšete v množném čísle autobusy, co měl ještě dalšího, navíc vhodného na výluky?
Hehe, uz sa rozhadzuju siete
https://praca.bazos.sk/inzerat/138820962/vodic-autobusu-ceska-republika.php
To už jsou docela dost zoufalí 😃
Třeba si brzy přečteme „Ako som vozil Čehůnov“ 🙂 (variace na https://www.martinus.cz/?uItem=302781)
Autor svoj nazor na produkty firmy SOR prezentoval mnohokrat, aj v tunajsich diskusiach, takze by som s tym moc nepocital 🙂
Proč prostě nepoprosí subdodavatele, kteří tam dosud jezdili?
Protože by to bylo drahé 😃
Subdodavatel si našel jinou zakázku nebo nemá řidiče, kteří odešli …
Zřejmě vyjde levněji zaplatit pokutu
Kdo by to v téhle době jezdil za 33 Kč/km, ten dopravce musí dostat při cenách nafty alespoň 42 Kč/km, aby z toho něco měl a neprodělával.
Jako by devět korun za kilometr bylo něco, kvůli čemu se vyplatí odříct lidem dopravu (BusLine by samozřejmě pořád dostával 33)…
Kraj by měl vypsat nové VŘ a s BusLine vypovědět smlouvu, s tím že je nechají dojezdit pouze do doby než bude vybrán nový dopravce.
Nikde však není jistota, že by ten nový dopravce neměl obdobné problémy.
I kdyby, tak by to bylo alespoň gesto od kraje, že si toto nenechá líbit.
To nevíme. Co ale víme je, že Busline to nezvládá
A zahojit se na sankcích. Ty peníze pak kraj může pro své obyvatele využít klidně v dopravě.
Spíš vypovědět smlouvu a dát výkony napřímo dopravcům, kteří prokáží, že ty výkony budou moci odjezdit a do 2 let vybrat nové dopravce. Ale VŘ pořádně propracovat, tzn. min. udělat oběhy, správně udělat jízdní doby spojů apod….Toto už rozhodně nenechat na dopravci.
Pokud máte dělat oběhy vozidel, tak pak už můžete zřídit vlastní dopravní podnik (stát se dopravcem).
Oběhy vozidel jsou dány leckdy i tím, kde šofér bydlí, aby parkoval doma, v zimě mohl protáčet apod. případně byl schopen – má-li dostatečný odpočinek vyjet na telefon …
Myslím, že Vy, jako člověk, který se po mnoho let pohybuje v dopravě, víte sám velice dobře, že oběhy musí dělat dopravce sám, neboť jen on zná svoje provozní potřeby, tj. množností střídání osádky, tankování, parkování apod. Ale samozřejmě nic nebrání tomu, aby byl dopravci dán návrh, jak to zoběhovat, a to klidně rovnou do VŘ – ostatně v JM kraji to takto funguje už léta, a někteří dopravci dokonce dělají pak už jen malé či dokonce žádné změny. Nicméně dávat to striktně jako podmínku „budeš to jezdit tak a nijak jinak“ je nesmysl.