Velké zdražení MHD v Libereckém kraji. Zvýšení cen po Liberci oznámily i Jablonec a Česká Lípa

Nový autobus Mercedes Conecto pro MHD Jablonec nad Nisou. Foto: Město Jablonec nad NisouNový autobus Mercedes Conecto pro MHD Jablonec nad Nisou. Foto: Město Jablonec nad Nisou

V České Lípě podraží jízdenky při nákupu kartou o dvě třetiny.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaroslav

podle ceníku MHD v Liberci, tak by se slušelo použít heslo “ poslední zhasne“

Radek

Spíš by mě překvapilo kdyby jízdné zlevnilo.Tohle každoroční zdražování je normální.Češi poslušně zaplatí jakoukoliv cenu a s úsměvem.

král j

Velice špatné rozhodnutí.

Peeetr

Kdo chce co nejvíc zdražovat, zaměří se na jednotlivé lístky.
Kdo chce skutečně vybrat víc peněz do pokladny, musí zvedat ceny dnes extrémně zvýhodněných měsíčních a ročních jízdenek.

Ten poměr ceny ročního kuponu za 80 lístků, které spotřebujete nejpozději do 40 pracovních dnů, je opravdu šílený.

Kamil Novotný

Tohle zdražování přinese akorát odliv cestujících z MHD do aut. Auta budou o to více ucpávat města a tak bude MHD zase stát v zácpach a další lidé přejdou do aut. Politici budou kvůli nižším tržbám zase zdražovat a jedeme další kolo.
VHD a zejména MHD musí být levná, rychlá a častá. Jinak prostě nemá šanci.

Profesor

Hm jako super nápad. Já bych taky chtěl všechno levný rychlý a čistý. A taky minimální ceny a špičkovou kvalitu za cokoliv. Když zůstaneme u dopravy chci jezdit novým vozidlem za desítky milionů a platit tak cca 8-10 Kč za jízdu. Jako maximálně. Měsíční jízdenku tak do 300 a i to je dost.
Že je to ekonomicky nemožné, resp že to musí někdo doplatit je mi úplně ukradený. Prostě to chci a zaridte to. Nebo si vezmu auto. To je totiž zadarmo a lepší a rychlejší a pohodlnější a vůbec. Tak.

Pražan

Chtěli jsme jet s manželkou ze sešlosti ze Svijan do Liberce za kamarádem. Pokud někdo zůstane střízlivý, je to 27 km/19 minut. Ale pokud chceme jet autobusem, je to 28 km/32 minut / 2x 58 Kč. Pokud vlakem, je to 42 km/61 minut s přestupem a 2x 81 Kč. Nepočítám nějakou docházkovou vzdálenost v řádu desítek minut, je to výlet. Jako platit v MHD v lepším případě 2 Kč za kilometr, to už je moc. Když jsem jí řekl, že to tam a zpátky k autu bude stát 240 (nebo 320) Kč, tak nakonec řídila ona. Takže nakonec jsem měl… Číst vice »

Miroslav

Cena vlaku by měla být stejná, platí tam IDOL.

Jarda

problém s ČD jsem vyřešil opravou osobního automobilu, když jim kraj dal kde co a bez soutěže.
No koukám, že se mi tím vyřešil i nový problém a to příšerné zdražení veřejné dopravy, když má moje auto spotřebu 4,7L/100 tak se mi to vyplatí defakto všude, je to diesel. Nemusím řešit předraženou dopravu ani neschopného dopravce, ani zpoždění, ani ujetí přestupu. Vypadá to, že z toho auta asi už nevylezu, pokud kraj/stát nezařídí zlevnění veřejné dopravy.

Pražan

Jenže ta sleva bude jen z našich daní. Na druhou stranu platím firmě pouze naftu a ne další náklady, tak to se mi to jezdí

Kuba

Přesně, se starším hybridem (benzín) jsem na tom se spotřebou stejně a někde je i benzín o něco levnější než nafta.

praktik

Sice nemusíte řešit předraženou dopravu ani neschopného dopravce, ani zpoždění, ani ujetí přestupu, ale budete muset řešit parkování, což v novější době nemusí být už nejen úplně jednoduché, ale ani levné (viz třena nedávné informace o zdražení parkování v Liberci) – takže ani to ojeté auto nemusí být vždycky tak jednoznačná výhra.
Navíc při použití auta musíte průběžně hlídat i „pitný režim“ …

Profesor

No dyt tam zůstaň, nikdo ti to nebere. Já zase nevlezu do auta dokud mi někdo nezařídí levnější povinný ručení, levnější pneumatiky, levnější výměnu oleje, levnější parkování a levnější opravy. A taky chci samozřejmě po nejdýl 10 letech přivézt tohle auto někam a vyměnit ho za nový. Tohle by mi taky měl někdo zaplatit.

kix

je otázka co se provozem VHD má sledovat, ono stejně provoz je z větší či menší části dotován (někde až 80% nákladů), tak je pak trochu nerozum snižovat jeho využití „drahým“ jízdným, protože to bude ve výsledku to úplně nejdražší řešení a zároveň ani nedojde k naplnění sledovaných cílů – zklidnit dopravu ve městě a s tím spojených negativních vlivů, takže z toho bude jen alternativa pro neřidiče..hlavně studenti a důchodci, kteří jezdí na zlevněné (opět dotované) předplacenky. VHD je služba, nikoliv komerční produkt, který si na sebe má vydělat..a když při více lidech už někde vyjde levněji i taxík,… Číst vice »

Michal Bartoníček

Přesně tak. Nebo se uberou spoje. Docentka Černá z VŠTE tenhle efekt nazvala anulační spirálou.