Velké vlakové přesuny. České dráhy odhalily, kam pošlou vozidla z tratí, kde nastoupí konkurence
Motorový vůz řady 854. Foto: České dráhy
České dráhy chystají v prosinci velké přesuny svých souprav. Jde o reakci na ztrátu některých výkonů pro ministerstvo dopravy a
Lovec brejlí by slušel na 030 místo „rakví“ , leč ČD je, jak to vypadá na této trati ze hry..
O Znojmu ani zmínka, ale doufám, že ČD dodrží slib a fazole (ex 021 a různý deriváty) nadobro zmizí z povrchu zemského…
Mám dotaz pro znalé.Muze spolu jezdit dohromady 750.7 a 954?
Vzhledem k tomu, že už aspoň 5 let takhle jezdí mezi Prahou a Rakovníkem, tak určitě můžou.
takže se těch vRakovnickejch střepů na trati Postoloprty – Česká Lípa zase nezbavíme 🤦♂️
moje řeč, prostě skanzen
V mnoha zmiňovaných případech to znamená náhradu částečně nízkopodlažního vozidla vozidlem plně vysokopodlažním.
Pokrok podle modrogumáků. Už žabotlam byl následován tornádem.
Ano, prý jezdí moc lidí, tak aspoň odpadnou ty co tam už nevylezou. 😀
Proc se nejaka 854 neredislokuje z Prahy do Brna? V Praze turnusova potrebova tehdle byť starsich, tak stale velmi pohodlnych motoraku klesne a na brnensku bude na osobnich vlacich stale turnusovana rada 714? 🙄
Kde v Brne jezdi turnusove 714 na Os?
Pod Brnem jsou turnusovaný na Vláru v pracovních dnech, ale běžně se objevují v pracovní dny i na trati Břeclav – Znojmo ve spojení s vozy Btx763 a Bdtx766, což je opravdový peklo…
v Brně žádná 714 na Os nebude
Na trati z Libere do Staré Paky a na trati Železný Brod -Tanvald bude jezdit kdo? Má to být sice šroťák Arriva, který jak se včera předvedl má snad k dispozici dva vlaky v celé republice, kde jeden údajně klekl – ten pražský a náhradní „rychlík“ z Nitry, který ovšem prý nedojel a tak se kolem Prahy zkrátka nejelo. Takže si myslím že tyto liberecké tratě, které zde nejsou v tabulce jmenovány bude obsluhovat sám pan Půta s trakařem, neboť arriva má snad k dispozici jenom dva vlaky v celé síti ČR, kterou by chtěla sama celou schlamstnout a přitom… Číst vice »
Došly vám prášky?
PS: Nejspíš to nevíte, ale Arriva je jeden z největších autobusových dopravců v ČR, takže autobusy na výluky hledat nemusí, protože je prostě má.
A ta výluka bude celoroční, že jo? 😀
No snad to nefunguje jako u většiny podniků, že si jednotlivé divize spíš konkurují. Uvidíme, zda jsou schopni si při MU, sehnat pro své spoje NAD, když s tím mají ČD dost velké problémy.
tak proč tedy nenasadili pár BUSů na tu linku kolem Prahy? – odpovím si, autobusy sice mají, ale si také plně vytížené
Plně s Váma souhlasím a již se těším na zahájení ……
trondo, tu zmínku o prášcích si zamiř na sebe,
Ariva sice „prostě“ má busy, ale „prostě“ nemá k nim řidiče, tedy přesněji, chybí jim i na výkony, které mají nasmluvněné v bus dopravě, takže Ariva ty busy, přesněji řečeno ty jezdící busy, bude taky hledat obtížně….
Jo, tohle minulý týden přesně provedly České dráhy, kdy odřekly z Mníšku do Liberce něco přes dvě desítky vlaků. Tam byl jen rozdíl v tom, že se o tom nikdo ty cestující neobtěžoval informovat až do okamžiku „a teď si musíme počkat na ten následující“.
Neměly by jít 954.2 (tedy ABfbrdtn795) spolu s 854 na Sp Starkoč-Náchod-Broumov a Os Starkoč-Václavice? V návrhu JŘ je 1., 2., černý vozík, kufr, kolo… což myslím nic jiného než ABfbrdtn795 nesplňuje. Navíc obraty ve Starkoči a ve Václavicích za 4 minuty se bez řídícího vozu stihnout nedají.
Tam řidičáky skutečně budou, avšak z linky Kolín-Trutnov. Na lince Kolín-Trutnov budou soupravy 854+Bdtn.
Kdo dělal tu tabulku? „abych z Vás neudělal nezaměstnaného“. 😀 Kde by se na R26 vzali 750.7. a 954. 😀 Pokud to tak ČD má v papírech, tak chápu ty neustálé náhrady na R26. 😀 😀
Mimochodem, už ví ČD, zda opravdu bude otáčet osobáky od Písku na zastávce v Myslíně a pak půjdou cestující pěšky do Březnice na přestup do dalšího vlaku směr Beroun?
Na R26 jsem párkrát 750.7 i viděl, ale běžně tam určitě už nějaký ten rok nejezdí.
To asi jo, ale 954 na této lince fakt nejezdí. Vždy jsem viděl jen 854 + přívěšáky bo brejlovce a vozy.
Na lince R12 dojde v úpravě vozového parku z B na Eas. 😆
Ať si nestěžují lidi na koženku.
R12 je fakt děs, když si vezmu, že propojuje 2.největší město v ČR se Zábřehem, Olomoucí, Šumperekm a jezdí až do Jeseníku jako Sp, tak je to dost hrůza. Mohli přesunout vozy z R8 na R12, aspoň.
Při našem štěstí je spíš přesunou na Ex4. Částečně už tam tyhle krámy jezdí, tak proč tu linku nedodělat kompletně, že ano.
Kdybyste viděl návrh GVD 2020, tak neplácáte nesmysly. Naopak se z Ex4 stáhnou zcela.
A to řazení je někde dostupné?
Ze Šumperka do Brna jedině na věky s koženkou. Alespoň, že si ČD před rokem či dvěma rozmyslely alespoň přesun Bdtee někam jinam. Ale musel jsem za to hodně bojovat 😀
Jako kdyz jsem vcera videl z ceho vseho slozili linku do Kladna tak jsem vlastne rad. Polorozpadle zcela rozdilne vozy vzajemne nepruchozi… Snad tohle uvolneni pomuze.
Jedna veselá souprava 714 + Btn + Bix +Btn točí posilu posil a Noutonice. V nejlepším případě ji nahradí dvě Regionovy což výhra taky nebude.
Když ČD přesunou brejlovce z R18, kdo je bude tahat?
Asi ve Staraku přestup na Arrivu.
Budou tam 754, což je realita už dnes. 750.7 tam toho moc nenajezdí.
Nemuzou dát na linku s65 dva vozy 810, protože jeden vůz fakt už nestačí…stačilo možná před rokem
Dost 814 se uvolní
Aspoň to…prosím
Tabulka vypadá jako vylmi hrubě orientační, ale přece: Na S5 nebudou řidičáky? Poznámky v návrhu to bohužel potvrzují. Tak hlavně, že bude jeden řidičák lítat mezi Trutnovem a Čáslaví, kde je vždy aspoň 20 minut na obrat a zpravidla výrazně víc, zatímco v Bubnech budou každou sudou celou probíhat posunové orgie (a v lichou na Ostrovci asi ostrý obrat za 16 minut). Ale tak hyder bude dost a strojvedoucích zřejmě taky. U těch 362 se bude jednat spíš o zvýšení záloh, aby nemusely na rychlících expresech tak často vyrážet brejlovci, kdyby byla snaha je skutečně nějak smysluplně využít, tak to… Číst vice »
Kde jste našel spoj Čáslav-Trutnov, v návrhu GVD jsem ho neviděl.
Sp 1817 a Sp 1819 (ten druhý bez řidičáku). Oba jsou normálně v návrhu.
Bohužel smradlostroje 854 z Kolína do Čáslavi je důsledek přátelství mezi IDSK a ČD, kterým to, že na elektrifikovanou trať dieslová vozidla nepatří, nic neříká.
Tak prodloužení Trutnováků skrz Chlumec sem doposud nepochopil využitelnost mizivá. Z provozní ho hlediska by bylo protáhnout tam osobaky z HK a na ty hlavně pořídit dvoubodového pantera.
Myslíte Os Hradec – Osek – Kolín ?
To je spíš důsledek toho, že tyhle stroje zrovna mají v příhodný čas téměř dvouhodinový prostoj v Kolíně, zatímco elektrická souprava by musela být navíc, čímž by cena za tyhle posily poskočila výrazně výše.
A ty duobrejle soukromníků mezi Děčínem a Břeclaví okej, že jo?
A hlavně, že smradlostroje Arrivy Vám pod dráty mezi Vsetínem a Horní Lidčí, potažmo Střelnou nevadí.
A není to třeba proto, že 854 kapacitně stačí a elektrické vozy případně malé elektrické soupravy neexistují (nejmenší je 650 asi)
Pokud nebude řidičák, tak jedna souprava bude nejspíš 854+054+854. Bude pendlovat na Sp Kladno Dubí (nyní 1881) – Vltavská – Ostrovec – Vltavská celý den od 6 do 21 hod. Ostatní hydry budou spíš jen posila. Kromě zmíněné soupravy bude jedna hydra jezdit ráno z Rakovníka na 9801 místo současné 714. A třetí hydra z Dubí do Kladna a do Prahy na nynějším 1883. Většinu dne pak dvě hydry prostojí na Vltavské, nebo se vrátí do Kladna a až odpoledne na posilové Sp zpět.
Na Amazon v pracovní dny 714, v so a ne 2×814.
Není linka S5 Praha – Kladno-Ostrovec místo Praha – Kladno – Rakovník?!
Ono se stejně nejspíš bude jednat především o S45.
S45 ne, spíš R45 (a několik málo vlaků linky S50).
Já se divím že si nekdo ty čísla pamatuje mě když někdo řekne S… tak vůbec netuším o jaký spoj se jedná a hledat se mi to nechce 🙂
Máte pravdu, R45.
Netočí se mezitím nějak divoce? Kdysi jsem jel na té trati rychlíkem vedeným regionovou.
Ano, nedělní R 1232 je veden řadou 814.
Dále si drážní vrabci štěbetali o přesunu 750.7 z linky R10 někam do Bohumína, do Trutnova naopak mají přijít 754.
Toto přijde časem, až ČD dostanou nové netradiční soupravy že Škody na trať Ostrava – Frenštát.
Výměna proběhne už v prosinci. Trutnov opustí 0701, 0702, 0703 a 0714 a přijde údajně 4021, 4040 a 4076, vše by měli být MSV.
Podle informací které mám by měli přejíd z Bohumína do Trutnova jen klasické 754. MSV půdou do Brna jako náhrada za 750.7 a něáké zůstanou jako záloha v Bohumíně.
Prijdou ke grafikonu do Bohumina. Tamni 754 do Trutnova.
Tak jestli se u vás Sp Starkoč – Broumov změní z 814 na 854, tak jste i tak na přesunech tentokrát brutálně vydělali. 🙂
Bude to mít řídící vůz nebo jak budou zvládat úvrať ve Václavicích?
Bude… 854+954.2… takže ze Starkoče do Broumova 1. třídou 🙂
Na některých frekvencich by bohatě stačil Ford Tranzit s osmi místy k sezeni.
Myslíš třeba na frekvenci 50Hz? Ford Tranzit neumí jezdit po kolejích trumbero.
Klidně do kopřiv . Nebo darovat do Afriky .
A na těch přeplněných tratích se má jezdit čím..?
Seriózním strojem. Napřed vystrčit ČD a půjde to líp
ty jsi mentál.
a seriozní stroj je dle vás co? 40 let stará 628?
30 let stará 628.2 je pořád o 20 let mladší než 854.
Dobrý. A na trati Lovosice-Louny kde došlo ke zvýšení rychlosti na 100km/h budou dál řady 814 a časté záskoky sólo 810.
Pro těch 5 lidí za den tak akorát.
Podle Vás jezdí všude 5 lidí, ale poslat ve špičce 810 od rychlíku z Ústí a Prahy je uhozené, můžete si tam jezdit sám, pane arogantní.
Píšu to poprvé pane. Jezdím v Kralupech, takže vím, co sám vozím. Víc jak 10 lidi je úspěch.
Tak jestli takoví lidé jezdí pro Čd? Tak to se před cca. deseti lety vyřádil, všechno se rušilo a tito lidé to podporovaly. A jestli jezdíte pro oblastní ředitelsví v Ústí nad Labem doufám, že vás taky přesunou jinam, 80% strojvedoucích na této trati jsou neurvalí lidé, kterým kultura cestování vůbec nic neříká. Panička v kabině strojvedoucího, nehorázné hulení za jízdy, vugarismy jsou na denním pořádku i vůdči cestujícím, hlasité soukromé telefonní hovory při cestě s cestujícími, vypnutý informační systém, neschopnost komunikace s cestujícími a u některých je na šílené úrovni reprezentace společnosti vzhledem jak z kanálu. A takoví tady… Číst vice »
Ano? A vy všechny ty strojvedoucí znáte? A jak víte že netelefonoval služebně?
Opravdu nechápu, co furt někdo hledá chyby zrovna na strojvedoucích. To si někdo potřebuje něco dokazovat nebo jim závidí tu ,,velmi výhodnou,, režijku ?
Ale tak jistě, víme, že když to vozí ČD tak stačí jakýkoliv ojetý šrot.
Požadovaný provozní koncept, zdá se, sjedou, tak co. Tam je mnohem víc o ránu to, že v Lounech nebudou mít žádné přípoje.
Tak to si tu trať musím projet znova a podívat se na tu stovku.
Regínou ve stovce bych snad ani jet nechtěl. :-):-):-)
kdo si pamatuje nasazení 475.1 v Os turnusu na této trati? 🙂
je to zakonzervovaná hrůza, naštěstí se dá jezdit DÚK autobusem přes Libčeves a ještě je to kratší o 10 minut, autobusy jsou moderní klimatizované, než jezdit šukafonem