cargo

Velké střídání autobusových dopravců na Slovensku. Arriva má na start provozu jen měsíc

Autobusy SOR pro provoz v Bratislavském samosprávném kraji. Foto: ArrivaAutobusy SOR pro provoz v Bratislavském samosprávném kraji. Foto: Arriva

Soutěž nabrala téměř roční zdržení kvůli námitkám poražených.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
slsp

No, slovenska Arriva dlho a usilovne pracovala na tom, aby ziskala povest suverenne najhorsieho zamestnavatela v branzi, a posledne roky zne ovocie tejto politiky. V SL je peknych par desiatok vodicov, ktori prave z roznych Arriv zdrhli, a s presviedcanim tych im teda prajem vela stastia.
Ale pozitivne je, ze aspon Dopravny podnik Bratislava dokaze konecne zaplnit kopu volnych miest.

Kernteriér

Mzda docela slušná, myslím, že řidiči se najdou. Minimálně stávající z velké části rádi přejdou.

Samo

Na bratislavské pomery je tá mzda pomerne nízka a pre existujúcich vodičov ide o zhoršenie podmienok. Základná hodinová mzda mierne stúpa, ale údajne je tam pokles pri variabilnej zložke. Podľa nedávneho článku na HNkách cca 100 vodičov SL zatiaľ odmieta prejsť k Arrive.

Kernteriér

Mohu se tedy optat, jaká je základní hodinová mzda zdejších řidičů regionálních linek?

Samo

Bohužiaľ dnes sa už tie inzeráty nedajú nájsť (keďže SL logicky vodičov nehľadá), ale z toho čo som počul od ľudí „z oboru“ ide pri Arrive pri celkovej mesačnej mzde o pokles cca 7%.

Opäť podotknem že základná hodinová mzda ide hore, takže u SL je mierne nižšia, ale je to kompenzované menšou variabilnou zložkou mzdy u Arrivy. Čo je zvláštne, keďže na Arrivu budú kladené oveľa väčšie nároky na dodržiavanie štandardov, teda by som skôr čakal že si nechajú priestor vodičom zosobniť ak urobia prúser.

Kernteriér

Teď jde o to, jestli ten pokles je oproti tomu, co teď nabízejí, když už jde do tuhého, nebo jestli předtím nebyla nabídka Arrivy nižší.

M19

https://www.profesia.sk/praca/slovak-lines/O4051825 min. 1300 euro u Slovak lines před měsícem… tak nevím jestli je 1500 euro méně…

Samo

To je ale zmluvná doprava, nie prímestské linky. Tam sa robia iné hodiny a je iné ohodnotenie.

M19

Ano, zájezdová doprava byla vždy hodnocena lépe. Neb hodinově stejně (myšleno odměna za hodinu příp. km – ale to už se dnes moc často neužívá), ale ty diety byly jaksi jinde… Něco o platech na Slovensku vím, včetně daňových záležitostí, stejně tak jako o autobusové dopravě. A i přes 19 % daň jsem na Slovensku při stejné hrubé mzdě vydělal víc, neb daňové odpočty jsou jiné. Ake to bratia slováci pochopí vždy, až když zkusí pracovat v ČR.

Samo

Ale to nie je ani zájazdová doprava 😀 Ide o osobitnú dopravu do fabrík, teda akési robotnícke autobusy. Žiadne diéty tam nie sú, jazdí sa to po Záhorí, nie do zahraničia.

Paolo

Skôr na bratislavske pomery je mzda trapná…ak to bude Arriva tak „zvládať“ ako v ČR v PID Boh nás ochraňuj

Paolo

Neviem za co tie minuska, pri nizsich cenach na zivobytie a daniach v Prahe – tam by bola super, ale pre zivitela rodiny zle.. a zamestnanci SL su to inteligentny a pracovity chlapi takze dufam, ze zvolia inych dopravcov – oni kedze su nedostatkovy v celej EU su v lepsej pozicii……… nepaci sa mi, ze CR posiela dohaja vyhry vo ver. sutaziach na ukor miest vodidov a v SR sa to zavadza……… mam rad odychnuteho, nepretazeneho a zaplateneho vodica…

PeterC

Som zvedavy, kde zoberu potrebnych vodicov + autobusy namiesto byvalej SAD. A este k tomu su vodici slabo plateni, soferovanie autobusov je urcite narocna praca po psyschickej
stranke.

Kubrt

U Slovak Lines budou volní šoféři..

Paolo

Boli by dobré na ceste ak by išli k Arrive

LiborV

Kde seženou potřebné řidiče? Pokusí se převzít řidiče od současného dopravce Slovak Lines. V případě nedostatku řidičů na rozjezd provozu si zapůjčí řidiče od jiných dopravních firem ze skupiny.

Kde seženou vozy? Většinu nových vozů značky SOR již má Arriva dodanou. Některé autobusy si na přechodnou dobu půjčí od jiných společností v rámci Arrivy.

Pražák

Co si tak přečíst článek?
autobusy jsou z větší části už dodány, zbytek se vyrábí. Řidiče chtějí přebrat od stávajícího dopravce, ti evidentně budou bez práce. 1500 Euro není špatný plat.

švarc

No úplně si nemyslím, že by plat 1500Euro byl nějaké terno, hlavně v okolí Bratislavy, kde průměrný plat před 2 lety byl přes 1400 euro, ano v jiných částech Slovenska by to byl dobrý plat, ale nezapoňme, že u Bratislavy je velká fabrika VW, kde jsou platy úplně jinde, co vím, tak jsou větší než třeba ve Škodovce a průměrný plat tam bude o 25% výše než těch 1500 euro.

Pražák

A kolik myslíte, že ti řidiči mají u současného dopravce? Navíc ne asi každý chce stát u pásu ve fabrice.

Samo

No, u SL majú lepšie podmienky ako im ponúka Arriva. Takže by nebolo prekvapením ak by časť z nich prešla inde.

Problémom budú zrejme najmä vodiči bázovaní v Bratislave, ktorí majú možnosť prejsť k DPB bez sťahovania sa.

M19
Samo

Keby ste si ten inzerát prečítali pred jeho opakovaným postovaním, zistili by ste že to nie je na prímestské linky, ale na zmluvnú dopravu 😉 Tá má úplne iné podmienky, už len preto že sa tam robia podstatne odlišné výkony (v zásade návozy a odvozy tri krát denne).

Na prímestskú dopravu už SL ľudí nehľadá, keďže s ňou o mesiac končí.

Paolo

Na BA cenové pomery ..vo viacero položkách platíš viac ako v Prahe a vyššie odvodové zaťaženie je to na tento typ práce almužná.

Paolo

Netusim sa co tie minusky…( pozdravujem dotycnych nekompletnych, co ich davaju mechanicky).. v BA platis realne viac za viacero veci ako v Prahe… plat mas nizsi, alebo porovnatelny….preto je plat Arivy trapny..

M19

Za to, že vyšší zatížení mezd je jen chiméra. To vypadá jen při pohledu na čísla. V realitě je to jinak, vlastní zkušenost.

Paolo

Nejaký ten rok sa tejto oblasti venujem takže nezmysel!

Martin Uxa

Sorry jako, za 6.10 eura na hodinu bych nevstával z postele.

Jackub

No tak holt vy do Arrivy jako řidič nenastoupíte. Jiní ale ano… 😉

Samo

Otázka je či tých iných bude dosť. Ten shitstorm od vodičov SL je dosť veľký – samozrejme to nie je reprezentantívna vzorka, ale minimálne časť je očividne veľmi nespokojná. Horšia mzda, horšie vozidlá a väčšie nároky na kvalitu práce. No neviem. Časť zrejme prejde k DPB, alebo do nákladnej dopravy.

Kernteriér

Asi bych se nebál. Tyhle řeči, jak k novému dopravci nepůjdou ani za zlaté prase, jak půjdou dělat to či ono, se vyskytují při každé výměně dopravců v závazkové dopravě, a skutečnost je nakonec taková, že přejde drtivá většina.

slsp

Dve slova. Teplice 2015.

Paolo

A mas pravdu…. vidim, ze chronicky minuskari sa na tebe vyriadili

Kernteriér

Zajímá tě i něco jiného než hodnocení příspěvků?

Paolo

Diskutovať nie minuskovat

Kernteriér

Diskutovat o problému, ne o mínusech. 🙂