Velké střídání autobusových dopravců na Slovensku. Arriva má na start provozu jen měsíc
Autobusy SOR pro provoz v Bratislavském samosprávném kraji. Foto: Arriva
Soutěž nabrala téměř roční zdržení kvůli námitkám poražených.
No, slovenska Arriva dlho a usilovne pracovala na tom, aby ziskala povest suverenne najhorsieho zamestnavatela v branzi, a posledne roky zne ovocie tejto politiky. V SL je peknych par desiatok vodicov, ktori prave z roznych Arriv zdrhli, a s presviedcanim tych im teda prajem vela stastia.
Ale pozitivne je, ze aspon Dopravny podnik Bratislava dokaze konecne zaplnit kopu volnych miest.
Mzda docela slušná, myslím, že řidiči se najdou. Minimálně stávající z velké části rádi přejdou.
Na bratislavské pomery je tá mzda pomerne nízka a pre existujúcich vodičov ide o zhoršenie podmienok. Základná hodinová mzda mierne stúpa, ale údajne je tam pokles pri variabilnej zložke. Podľa nedávneho článku na HNkách cca 100 vodičov SL zatiaľ odmieta prejsť k Arrive.
Mohu se tedy optat, jaká je základní hodinová mzda zdejších řidičů regionálních linek?
Bohužiaľ dnes sa už tie inzeráty nedajú nájsť (keďže SL logicky vodičov nehľadá), ale z toho čo som počul od ľudí „z oboru“ ide pri Arrive pri celkovej mesačnej mzde o pokles cca 7%.
Opäť podotknem že základná hodinová mzda ide hore, takže u SL je mierne nižšia, ale je to kompenzované menšou variabilnou zložkou mzdy u Arrivy. Čo je zvláštne, keďže na Arrivu budú kladené oveľa väčšie nároky na dodržiavanie štandardov, teda by som skôr čakal že si nechajú priestor vodičom zosobniť ak urobia prúser.
Teď jde o to, jestli ten pokles je oproti tomu, co teď nabízejí, když už jde do tuhého, nebo jestli předtím nebyla nabídka Arrivy nižší.
https://www.profesia.sk/praca/slovak-lines/O4051825 min. 1300 euro u Slovak lines před měsícem… tak nevím jestli je 1500 euro méně…
To je ale zmluvná doprava, nie prímestské linky. Tam sa robia iné hodiny a je iné ohodnotenie.
Ano, zájezdová doprava byla vždy hodnocena lépe. Neb hodinově stejně (myšleno odměna za hodinu příp. km – ale to už se dnes moc často neužívá), ale ty diety byly jaksi jinde… Něco o platech na Slovensku vím, včetně daňových záležitostí, stejně tak jako o autobusové dopravě. A i přes 19 % daň jsem na Slovensku při stejné hrubé mzdě vydělal víc, neb daňové odpočty jsou jiné. Ake to bratia slováci pochopí vždy, až když zkusí pracovat v ČR.
Ale to nie je ani zájazdová doprava 😀 Ide o osobitnú dopravu do fabrík, teda akési robotnícke autobusy. Žiadne diéty tam nie sú, jazdí sa to po Záhorí, nie do zahraničia.
Skôr na bratislavske pomery je mzda trapná…ak to bude Arriva tak „zvládať“ ako v ČR v PID Boh nás ochraňuj
Neviem za co tie minuska, pri nizsich cenach na zivobytie a daniach v Prahe – tam by bola super, ale pre zivitela rodiny zle.. a zamestnanci SL su to inteligentny a pracovity chlapi takze dufam, ze zvolia inych dopravcov – oni kedze su nedostatkovy v celej EU su v lepsej pozicii……… nepaci sa mi, ze CR posiela dohaja vyhry vo ver. sutaziach na ukor miest vodidov a v SR sa to zavadza……… mam rad odychnuteho, nepretazeneho a zaplateneho vodica…
Som zvedavy, kde zoberu potrebnych vodicov + autobusy namiesto byvalej SAD. A este k tomu su vodici slabo plateni, soferovanie autobusov je urcite narocna praca po psyschickej
stranke.
U Slovak Lines budou volní šoféři..
Boli by dobré na ceste ak by išli k Arrive
Kde seženou potřebné řidiče? Pokusí se převzít řidiče od současného dopravce Slovak Lines. V případě nedostatku řidičů na rozjezd provozu si zapůjčí řidiče od jiných dopravních firem ze skupiny.
Kde seženou vozy? Většinu nových vozů značky SOR již má Arriva dodanou. Některé autobusy si na přechodnou dobu půjčí od jiných společností v rámci Arrivy.
Co si tak přečíst článek?
autobusy jsou z větší části už dodány, zbytek se vyrábí. Řidiče chtějí přebrat od stávajícího dopravce, ti evidentně budou bez práce. 1500 Euro není špatný plat.
No úplně si nemyslím, že by plat 1500Euro byl nějaké terno, hlavně v okolí Bratislavy, kde průměrný plat před 2 lety byl přes 1400 euro, ano v jiných částech Slovenska by to byl dobrý plat, ale nezapoňme, že u Bratislavy je velká fabrika VW, kde jsou platy úplně jinde, co vím, tak jsou větší než třeba ve Škodovce a průměrný plat tam bude o 25% výše než těch 1500 euro.
A kolik myslíte, že ti řidiči mají u současného dopravce? Navíc ne asi každý chce stát u pásu ve fabrice.
No, u SL majú lepšie podmienky ako im ponúka Arriva. Takže by nebolo prekvapením ak by časť z nich prešla inde.
Problémom budú zrejme najmä vodiči bázovaní v Bratislave, ktorí majú možnosť prejsť k DPB bez sťahovania sa.
https://www.profesia.sk/praca/slovak-lines/O4051825
Keby ste si ten inzerát prečítali pred jeho opakovaným postovaním, zistili by ste že to nie je na prímestské linky, ale na zmluvnú dopravu 😉 Tá má úplne iné podmienky, už len preto že sa tam robia podstatne odlišné výkony (v zásade návozy a odvozy tri krát denne).
Na prímestskú dopravu už SL ľudí nehľadá, keďže s ňou o mesiac končí.
Na BA cenové pomery ..vo viacero položkách platíš viac ako v Prahe a vyššie odvodové zaťaženie je to na tento typ práce almužná.
Netusim sa co tie minusky…( pozdravujem dotycnych nekompletnych, co ich davaju mechanicky).. v BA platis realne viac za viacero veci ako v Prahe… plat mas nizsi, alebo porovnatelny….preto je plat Arivy trapny..
Za to, že vyšší zatížení mezd je jen chiméra. To vypadá jen při pohledu na čísla. V realitě je to jinak, vlastní zkušenost.
Nejaký ten rok sa tejto oblasti venujem takže nezmysel!
Sorry jako, za 6.10 eura na hodinu bych nevstával z postele.
No tak holt vy do Arrivy jako řidič nenastoupíte. Jiní ale ano… 😉
Otázka je či tých iných bude dosť. Ten shitstorm od vodičov SL je dosť veľký – samozrejme to nie je reprezentantívna vzorka, ale minimálne časť je očividne veľmi nespokojná. Horšia mzda, horšie vozidlá a väčšie nároky na kvalitu práce. No neviem. Časť zrejme prejde k DPB, alebo do nákladnej dopravy.
Asi bych se nebál. Tyhle řeči, jak k novému dopravci nepůjdou ani za zlaté prase, jak půjdou dělat to či ono, se vyskytují při každé výměně dopravců v závazkové dopravě, a skutečnost je nakonec taková, že přejde drtivá většina.
Dve slova. Teplice 2015.
A mas pravdu…. vidim, ze chronicky minuskari sa na tebe vyriadili
Zajímá tě i něco jiného než hodnocení příspěvků?
Diskutovať nie minuskovat
Diskutovat o problému, ne o mínusech. 🙂