Velké propouštění v letectví začalo. British Airways propustí až 12 tisíc lidí. Vyhlídky oboru se dál zhoršují, řekl jejich šéf
Nový A350-1000 v barvách British Airways. Foto: BA
Evropské aerolinky začaly s velkým propouštěním kvůli špatným vyhlídkám pro další roky. K rázné redukci se dnes rozhodly přistoupit British
To neva, prej jim tam chybí tisíce pracovníkú v zemědělství. Sice jim ta práce nevoní, prý bolej záda ale co se dá dělat. Vozí tam plná letadla rumunských dříčú, tak ať si vyzkouší za co je chleba.
Současná krize ukázala, jak je velké letectví naprosto zbytnou součástí ekonomiky. Spousta firem dokáže fungovat pouze na lokální úrovni bez zbytečných služebních cest, bez zbytečných dovolených v zahraničí. A i na dovolenou bude v budoucnu možné (až to bude povoleno) jet vlakem nebo autem do většiny evropských destinací. Létání zůstane vyhrazeno jen jako volnočasová zábava pro opravdu bohaté lidi, případně poroste segment privátních businessjetů, protože to bude snažší a bezpečnější cesta, jak se někam dostat (pochopitelně pro elity).
V nekterych oborech prace ubyde, nekde zase pribude. Aerolinky budou urcite mezi tema, co na koronavirovou krizi doplaej, treba poskytovatele mikropujcek nebo producenti levnych potravin na ni zase vydelaj.
Evropské letectví potřebovalo ekonomickou očistu už delší dobu. Není možné držet všechny firmy uměle nad vodou díky půjčkám na půjčku a jen doufat. Krásně se teď ukazuje, jak je Americký letecký model funkčnější a pružnější. Bohužel to odnesou hlavně obyčejní zaměstnanci, ale jiná cesta asi není.
Vojtrch: souhlasim s tebou,ale americke aerolinky dostaly vladni podporu.obrovske finance. Takze odsud podsud.
Ale tam se zachraňují jen skutečně silné společnosti. V Evropě se sype (nebo uvažuje sypat) spousta peněz do již předlužených společností. A to je ten zásadní rozdíl o kterém píšu.
Tezko rict. Alitalii bych nechal zkrachovat. To je podvod na obycejny italy. Tunelovani statnich penez za bileho dne. Nektere aerolinky ale jsou roky v zisku. Je to problematicke tema. Ale urco alitalii, jihoagricke saa a dalsi ztratovy neuspechy bych nechal krachnout.
Nechápu, v čem vám americký model připadá funkčnější. Americké aerolinky též mají vyjednané půjčky.
To je prostě vlastnost oboru s tak gigantickými náklady, že když se stroj zadrhne, peníze začnou docházet velmi rychle.
Očista bude spočívat v tom, že vše zdraží, budou se katovat kosty, obecně nic pěkného pro klienty.
Dobrý den,co mam chápat pod pojmem americký letecky model. Dekuji a hezky den
Z clanku mi neni jasne,jestli Wizz Air dostane podporu od Britanie, nebo od Madarska? Jestli od Britanie,tak je to fakt posahany…
Hlavní část společnosti Wizzair je registrována ve Velké Británii. Spousta letadel má britskou registraci. S Maďarskem to má tak společného leda cestovní pas majitele společnosti.
Takze to neni madarska firma, jak se vsude prezentuje??
To co říkáte rozhodně není pravda. V UK je registrovaných pouze 10 letadel, konkrétně pod značkou (resp. dceřinou společnosti Wizz Air UK). Zbytek flotily Wizzu je registrován pod Maďarskem, což je přes 200 letadel.
Opravím sem, přes 100. Což nic nemění na tom, že Wizz Air je opravdu Maďarská společnost. Wizz Air UK je jenom její malá část.
Časy jsou zlé a situaci je třeba aktivně řešit. Propouštění, omezování, prodeje, redukce všeho, hledání úspor a šetření. Jiná cesta nevede.
Čekat, že státy zatřesou měšcem a všechny aerolinky zachrání je cesta do pekel. Je to nespravedlivé, je to smutné, ale leteckou dopravu
čekají masivní změny, do stavu na začátku roku 2020 se nevrátí.
Ale vrátí, jen to bude trvat 2-3 roky. Stačí se podívat na graf vývoje letecké dopravy od 2. světové války.
Bude to jiné. Vlna krachů je neodvratná a investovat do odvětví s nízkým profitem, obrovskými náklady během každého
výpadku a vysokým rizikem si každý bude hodně rozmýšlet. Konkurence zeslábne a důsledkem musí být zdražení….
to bude trvat mnohem déle.
Jen se ukázalo, které činnosti a služby jsou důležité a které s prakticky nicotným významem lze zanedbat a eliminovat.
Maximum nacpat na koleje, i ze silnic (asi bude potřeba trochu kolejí přistavět) a do vzduchu toho zvedat co nejmíň.
Radim: presne tak.at se masivne investuje do zeleznicnich koridoru.rychla zeleznice je dopravni budoucnost evropy.
Za me jeste podporuju dalnice protoze jsou bezprcnejsi, mnohem rychlejsi a funguji jako obchvaty mest…
Nesmysl.
Proč nesmysl? Z fyzikálního hlediska se mi to jeví logicky.
Třeba taková kultůra, ta je zbytná a dá se eliminovat, žejo mámo, kdo je zvědavej na nějaký bu*** převlečený za labutě.
Následující měsíce budou masakr, spousta společností už je na ventilátorech a některé i na mimotělním oběhu. Nákaza už zasáhla i Airbus, který začíná propouštět po tisících.
Jeden blbý virus a celá zeměkoule se se skřípěním zastavuje…
Zatím se zastavuje ekonomika některých odvětví na Zemi, zeměkoule snad ještě ne, to by byl násobně větší fičák :/
Svět se zastavuje, protože volba je mezi lidskými životy a lidskou prosperitou. To první má přednost, ale má to svou daň jako všechno.
Viry vůbec nejsou blbé, umí zabíjet velmi efektivně, některé i se 100% účinností (třeba HIV) a věda s nimi nic nezmůže.
Smyslem viru ale vůbec není zabíjet, ale šířit se, co to jde. Zabíjení je jen vedlejší produkt, vůbec ne nutný.
To nepopírám, ale spousta jich se dostane na cestu toho zabíjení. Hrátky s DNA a RNA nejsou bez rizika.
Ta „prosperita“ umí zabíjet úplně stejnou měrou, ať už v místě výskytu nebo okolo.
Fakt? A z čeho ráčíte žít vy? Pěstujete si vlastní obživu na svém poli, zcela nezávislý na prosperitě lidské rasy?
Velká část zeměkoule si možná teď naopak oddechne. A část lidstva si možná všimne, že se vše netočí jen kolem něj. 🙂
Takové moudro zcela jistě potěší všechny ty lidi, kterým krize způsobila existenční nouzi.
Tahle obecná moudra jsou fascinující. Pravíte, zatímco vysedáváte u počítače (jako i já) z Číny, ten pálí elektřinu, servery pálí elektřinu, jídlo co dovezla ta hnusná znečišťující doprava a vyrobily chamtivé korporace dojdete koupit do supermarketu… Spokojený život v náručí civilizace, bez které nepřežijete.
ale jídlo se dá sehnat i lokální, holt lidi nemusí jíst celý rok pomeranče, mango atd, ale vozit prasata z itálie do polska na porážku a pak chlazený zpět je asi zbytečné, hodně je toho pokřivené dotacemi, když francouzi produkují téměř nejlevnější zemědělské produkty v Evropě…
Pomeranče sice celý rok jíst nemusíte, ale musíte potom akceptovat, že všichni v důsledku takových rozhodnutí zchudneme. Pokud tam tu příčinnou souvislost nevidíte, věnujte prosím dvě hodiny svého času studiu základů hospodářství a obchodu.
😢