Velké problémy na koridoru: dva vlaky strhly trakční vedení v České Třebové
Stanice Česká Třebová. Foto: České dráhy
(aktualizováno 10:30) Cestující na hlavním železničním tahu mezi Čechy a Moravou musejí dnes počítat s velkými komplikacemi. Provoz na dvou
Jeli jsme dneska ráno IC572 Metropol z Brna do Prahy s příjezdem do Třebový v 6:35. Před Č.Třebovou nás odklonili na nákladní průtah. Projeli jsme přes hřbitov vlaků a vynořili se za nádražím. Tady jsme zastavili a postrkovou lokomotivou nás vrátili na nástupiště, kde už čekala kupa lidí. No a pak jsme pokračovali do Prahy se 40 minutami. Naštěstí vlak mimořádně zastavili i v Libni a tak jsme až tak velké zpoždění v cíli naši cesty neměli.
Tady v Třebovy je To průser protože všechny trolejky poblíž stanice jsou zavěšené na průvěsu velkých stožárů
By mě zajímalo co by se dělo kdyby spadly ty rezavé stožáry? By byl kolaps jako prase hlavně že tu řeší podělaný protihlukovky ( který Teda jsou taky hrůza) ale mělo by to být projektově oddělený protože tady to je co se svršku spodku a troleji týče časovaná bomba. Ohs atsi dodělání potom… Hlavně ať už se něco děje.
Jsem pouze laik, může mi, někdo, prosím, vysvětlit, jak ke stržení trolejí ,může dojít? Opravdu tomu nerozumím …. děkuji
V komentářích níže, jsou možné příčinu vypsány.
No ty jo, tohoto se vzdy pri ceste na letiste bojim… Jel sem nastesti tim Slivackym exlresem vcera… By me asi… No, taxik by nebyl zrovna levna zalezitost.
Nechápu, proč vlaky, co nezastavují v MuN, jely odklonem přes Německý Brod, když se místu mohly vyhnout přes ranžír.
Třeba proto, že mají pravidelný pobyt v Pardubicích – to vás nenapadlo?
A to objetí přes nákladní skupinu vylučuje?
Aha, pardon, špatně jsem Vás pochopil (zbrklost při čtení): máte samozřejmě pravdu. Možná se někdo jen preventivně bál, co všechno oprava těch závad v ČT zasáhne, a tak byl preventivně příliš opatrný.
Pokud v Pardubicich zastavují pro nástup nebo výstup, tím spíše by neměly Pardubice objíždět.
Třeba proto, že než se zjistil přesný rozsah poškození troleje, tak byl zastavený provoz všude. Nikdo v první chvíli neví, zda se bude dát jezdit alespoň po nějakých kolejích.
Německý Brod je rádoby výraz od zkušeného, ale tak se odklonová stanice nejmenuje. Nelezte Němcům do zadku.
Nojo, začalo mrznout.
V Hrušovanech u Brna právě porucha zabezpečovačky…
Ještě že sem jel v outerý….
Jestli jsem dnešní dění v Třebové správně pochopil tak vlaky od Prahy dojeli k péronu, potom sunuly a až po té odjely kolem CZ loka. A vlaky od depa přijeli na koleje u CZ loka a cestou posunu dojely na perón?
Přesně tak.
Uz zase?? Ty draty…. sama porucha, strzeni, namraza… Opet si rypnu – trakce ma byt nezavisla! Nemuselo by se dratiat, stozarovat, mnenit…. Trate by byly hezci, levnejsi vystavba i udrzba, nelitaly by sude bludne proudy, nebylo by tolik problemu s EMC zabezpecovacek… samy vyhody!!
„samy vyhody“ nezávislé trakce, když tiše pomineme aspekty ekologické i ekonomické, že?!
sice coudi, ale jede!
Když nedojde nafta. 😂
O nic méně ekologická, než závislá trakce živená v severních, středních a východních Čechách uhelkami, nasázenými všude kolem. 😉
a co tak žebřiňáky? Nepotřebujete elekriku ani naftu.
Taky řešení. V tomto případě by šlo z HV po odstavení udělat i chutnej stejk.
Naopak, teprve ty troleje ty tratě činí hezkými! 🙂
Diesel o výkonu 6 MW máte jistě v šuplíku.
no našly by se i větší, ale nejsou „lafetovaný“ na 4 nápravovým podvozku.
Ruská 2TE25A s 5MW by nestačila?
A pak ještě ICE−T a všecky tramvaje nahradit autobusy. Jen to metro neprojde, velice rychle by se z něj stala plynová komora.
Tak záleží jak to bude dělané, jaká se zvolí koncepce, máme možnost tuto záležitost řešit jako klasický vlak, což bude bez problému, netrakční jednotku a lokomotivu, což je také bez problému, no a pak jako jednotku, ale tam už problémy asi budou. důležité je, jaké tam bude použito palivo a pohonné ústrojí, podle toho bude cena provozu. Ale to už jsem psal dole.
Nutno vylehčit, je o 2t přes limit.
Nestačila, kupodivu. Ale přiznávám se, že jsem to napsal nepřesně. Takže: dieselovou lokomotivu s výkonem na obvodu kol 6,5 MW v šuplíku nemáte?
Nehledě na to, že čtyři třínápravové podvozky se využijí při tahání vlaků o 4000 tunách (přes SA-3), ale pro vysokorychlostní dopravu zrovna výhrou nejsou.
Problém zdejšího uvažování o nezávislé trakci je v zajetí dvou předpokladů – kapalných paliv a pístových motorů, přitom existuje reálná možnost pohánět lokomotivy plynem a místo pístového motoru používat palivový článek. V případě použití zemního plynu sice vyvstává problém s neexistující, zatím, infrastrukturou, ale zase odpadá poměrně velké zdanění a zejména nutnost rafinace, což vede k nemalým finančním úsporám. Tam i při použití pístového motoru by bylo asi možné náklady snížit náklady na palivo. Samozřejmě by bylo možné používat i palivové články, tam by na 2.5MW připadalo 10t pro článek, takže na 7.5MW lokomotivu musí být články o hmotnosti asi… Číst vice »
A co třeba Černý brouk? Tedy tohle: https://en.wikipedia.org/wiki/M-497_Black_Beetle – to abychom nebyli pořád v zajetí. 🙂 Odpadnou nejen dráty, ale i problémy s adhezí. U nás je to samej Rail Jet, Regio Jet, ale tryskáče to jsou jen podle názvu.
No tak jako, taky řešení, ale kolik to dá kN? To můžeme rovnou přivázat gripen na 810 to by taky fungovalo… do prvního tunelu 😀
nahodou 810 s proudovym motorem, to by byl majststyk!
A jinak zdravíčko slouží?
Zádulka, prosím opravte si překlepm
Diky,opraveno
děje se to poslední dobou nějak často ne?
Jestli si při tom Leoš urval sběrač, to zase bude na několik dní odřeknutých spojů
Je vidět že tady někdo ale totálně nezná místní poměry. V článku je takových chyb 😀.
Nevím proč ty mínusy. Byl jsem přímo u toho stal jsem v Třebové.
No možná protože jste napsal že všechno víte, zatímco autor článku je asi totálně mimo, ale nic užitečného jste nám tady nesdělil. Za to především se dávají mínusy.
Nebyl čas na podrobnější popsání situace.
Tak proč to tak hloupě komentujete.
Když nedokážeš a ani nechceš napsat, co je špatně, tak jenom blbě pindáš. Nebo možná lžeš, ale to se nedá poznat, není totiž co ověřit.
Ono jet celkově s Leošem je sázka do loterie.
Celkově jet vlakem je loterie.
Ano, dnes vinou této nehody a rozbité lokomotivy na dalším vlaku, cestu od 6ti ráno, a místo příjezdu na místo v 8:20 je 9:44 a dojedu nejdříve v 10 30.
Tp máš/máte takový pěkný šotovýlet 🙂
Kolik za rok je stržení troleje .. že hned každý v téhle diskusi je odborník.staci natrhle lanicko ,to je drat mezi nosným lanem a trolejovým drátem, strzena trolej je na světě.
Chtete říct „stačí aby SŽDC neudržovala“
Zrovna lanovka se dělala často … Při vyluce
Lanicka
Na stejnosměru se běžně dělají pod U. I vícekrát za týden se jede, aby nenastala situace, kdy by bylo nutno zastavit provoz.
Tak zrovna laníčko za MU může v tom úplně nejmenším počtu případů, jelikož z 99% ho fíra smetákem urve (pokud rupne u horní svorky) u dolní (nebo pokud jen napraskne) se nestane skoro nic. Častěji za strženou trolej může, vada na sběrači, nerespektování návěsti pro elektrický provoz.
Nebo třeba povolené/prasklé zavěšení troleje, prasklý izolátor, špatně vyregulovaná trolej, atd.
Není to ani tak moc dlouho, co tu při podobné příležitosti někdo napsal „Helmut po příchodu do práce, zvedne smeták a jede a jede a jede …“
Kontrolní otázka: dožijeme se tohoto stavu někdy i my a nebo to čeká na některou následnou generaci. A co k tomu bude krom peněz a montérů ještě zapotřebí.
Tak jelikož nelze vše dělat pod U, na střídavině vůbec nelze, a jsou snahy co nejméně vylučovat kolejově, tak je nutno mít návěsti pro elektrický provoz.
Děkuji za mínusy, ale mohl bych poprosit i o komentář, co se Vám na tom nelíbí?
V té Třebová mne zaráží že to byly dva vlaky .. takže to nebyla náhoda.. občas se sejde více faktorů.
Náhoda, no má to jednoduché vysvětlení (pokud to bylo chvíli po sobě), jednoduše první vlak poškodil směrové lano a než se stihl zastavit provoz, tak do toho vlétl druhý a dorval to, ale to je jen můj odhad, neznám časovou posloupnost, jak rychle se to událo po sobě.
Druhý, tedy LEO do toho vlétl, protože tak nějak nebyl zpraven od sždc …
…a jet autem zas ruská ruleta (jokingly)
jet je loterie..
Nemyslím si, že by výměna sběrače trvala několik dní.
U ČD třeba jo.