Dopravci Mimořádné události Železnice

Velké problémy na koridoru: dva vlaky strhly trakční vedení v České Třebové

Stanice Česká Třebová. Foto: České dráhy
Stanice Česká Třebová. Foto: České dráhy

(aktualizováno 10:30) Cestující na hlavním železničním tahu mezi Čechy a Moravou musejí dnes počítat s velkými komplikacemi. Provoz na dvou koridorech ochromily dva vlaky, které strhly trakční vedení v České Třebové. Provoz je částečně obnoven, vlaky ale nabírají zpoždění v řádu desítek minut.

„V 6:05 došlo ve stanici Česká Třebová ke kolizi sběrače lokomotivy vlaku s trakčním vedením, v důsledku toho byl poškozen sběrač lokomotivy a směrové lano trakčního vedení. Následkem porušení směrového lana došlo k prověšení trakčního vedení nad všemi čtyřmi kolejemi (dvě koleje směr Česká Třebová – Olomouc, dvě koleje směr Česká Třebová – Brno) ,“  řekla mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová. První výpadek způsobil vlak Českých drah, druhý Leo Express. Provoz byl obnoven odklonem přes takzvanou vjezdovou i odjezdovou skupinu, tedy přes nákladní kolejiště  nebo Zádulku za terminálem Metransu. Vlaky tak nezastavují v samotné stanici Česká Třebová. Všechny vlaky Českých drah, které zastavují ve stanici Česká Třebová budou náhradou zastavovat ve stanici Dlouhá Třebová. SŽDC počítá s odstraněním mimořádnosti ve 13 hodin.

Na odstraňování následků mimořádné události, se podílí dva montážní vozy a dva kolejové jeřáby včetně pracovních čet z České Třebové a Pardubic. „Zprovoznění dvou kolejí směrem na Brno a jedné koleje směrem na Olomouc předpokládáme do 10:30. Na 2. koleji směr Olomouc, kde došlo k prvotní příčině události, se bude ještě pracovat přibližně do 13:00 hodin,“ dodala Pistoriuosová.

České dráhy na svém webu o mimořádnostech cestující upozorňují na velká omezení provozu. Dálkové vlaky mezi Prahou a Brnem vedou přes Havlíčkův Brod. Cestující z vlaku R 896 Slovácký Expres, který kvůli výpadku uvízl na trati, budou evakuovat hasiči pomocnou soupravou.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Pavel
Host
Pavel

Jeli jsme dneska ráno IC572 Metropol z Brna do Prahy s příjezdem do Třebový v 6:35. Před Č.Třebovou nás odklonili na nákladní průtah. Projeli jsme přes hřbitov vlaků a vynořili se za nádražím. Tady jsme zastavili a postrkovou lokomotivou nás vrátili na nástupiště, kde už čekala kupa lidí. No a pak jsme pokračovali do Prahy se 40 minutami. Naštěstí vlak mimořádně zastavili i v Libni a tak jsme až tak velké zpoždění v cíli naši cesty neměli.

johny
Host
johny

Tady v Třebovy je To průser protože všechny trolejky poblíž stanice jsou zavěšené na průvěsu velkých stožárů
By mě zajímalo co by se dělo kdyby spadly ty rezavé stožáry? By byl kolaps jako prase hlavně že tu řeší podělaný protihlukovky ( který Teda jsou taky hrůza) ale mělo by to být projektově oddělený protože tady to je co se svršku spodku a troleji týče časovaná bomba. Ohs atsi dodělání potom… Hlavně ať už se něco děje.

Donny
Host
Donny

Jsem pouze laik, může mi, někdo, prosím, vysvětlit, jak ke stržení trolejí ,může dojít? Opravdu tomu nerozumím …. děkuji

Dominik
Host
Dominik

V komentářích níže, jsou možné příčinu vypsány.

Aleš
Host
Aleš

No ty jo, tohoto se vzdy pri ceste na letiste bojim… Jel sem nastesti tim Slivackym exlresem vcera… By me asi… No, taxik by nebyl zrovna levna zalezitost.

Tomáš Gottschalk
Host
Tomáš Gottschalk

Nechápu, proč vlaky, co nezastavují v MuN, jely odklonem přes Německý Brod, když se místu mohly vyhnout přes ranžír.

dopravák
Host
dopravák

Třeba proto, že mají pravidelný pobyt v Pardubicích – to vás nenapadlo?

Tomáš Gottschalk
Host
Tomáš Gottschalk

A to objetí přes nákladní skupinu vylučuje?

dopravák
Host
dopravák

Aha, pardon, špatně jsem Vás pochopil (zbrklost při čtení): máte samozřejmě pravdu. Možná se někdo jen preventivně bál, co všechno oprava těch závad v ČT zasáhne, a tak byl preventivně příliš opatrný.

Leinad
Host
Leinad

Pokud v Pardubicich zastavují pro nástup nebo výstup, tím spíše by neměly Pardubice objíždět.

Arnošt
Host
Arnošt

Třeba proto, že než se zjistil přesný rozsah poškození troleje, tak byl zastavený provoz všude. Nikdo v první chvíli neví, zda se bude dát jezdit alespoň po nějakých kolejích.

Louis
Host
Louis

Německý Brod je rádoby výraz od zkušeného, ale tak se odklonová stanice nejmenuje. Nelezte Němcům do zadku.

VRT
Host
VRT

Nojo, začalo mrznout.

Svojsin
Host
Svojsin

V Hrušovanech u Brna právě porucha zabezpečovačky…
Ještě že sem jel v outerý….

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Jestli jsem dnešní dění v Třebové správně pochopil tak vlaky od Prahy dojeli k péronu, potom sunuly a až po té odjely kolem CZ loka. A vlaky od depa přijeli na koleje u CZ loka a cestou posunu dojely na perón?

Hrackalw
Host
Hrackalw

Přesně tak.

dada
Host
dada

Uz zase?? Ty draty…. sama porucha, strzeni, namraza… Opet si rypnu – trakce ma byt nezavisla! Nemuselo by se dratiat, stozarovat, mnenit…. Trate by byly hezci, levnejsi vystavba i udrzba, nelitaly by sude bludne proudy, nebylo by tolik problemu s EMC zabezpecovacek… samy vyhody!!

Dushan
Host
Dushan

„samy vyhody“ nezávislé trakce, když tiše pomineme aspekty ekologické i ekonomické, že?!

dada
Host
dada

sice coudi, ale jede!

Lukáš
Host
Lukáš

Když nedojde nafta. 😂

nádražák
Host
nádražák

O nic méně ekologická, než závislá trakce živená v severních, středních a východních Čechách uhelkami, nasázenými všude kolem. 😉

HonzaX
Host
HonzaX

a co tak žebřiňáky? Nepotřebujete elekriku ani naftu.

Dáda
Host
Dáda

Taky řešení. V tomto případě by šlo z HV po odstavení udělat i chutnej stejk.

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

Naopak, teprve ty troleje ty tratě činí hezkými! 🙂

Vbb
Host
Vbb

Diesel o výkonu 6 MW máte jistě v šuplíku.

Dalibor
Host
Dalibor

no našly by se i větší, ale nejsou „lafetovaný“ na 4 nápravovým podvozku.

Rajče
Host
Rajče

Ruská 2TE25A s 5MW by nestačila?

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

A pak ještě ICE−T a všecky tramvaje nahradit autobusy. Jen to metro neprojde, velice rychle by se z něj stala plynová komora.

K.S.
Host
K.S.

Tak záleží jak to bude dělané, jaká se zvolí koncepce, máme možnost tuto záležitost řešit jako klasický vlak, což bude bez problému, netrakční jednotku a lokomotivu, což je také bez problému, no a pak jako jednotku, ale tam už problémy asi budou. důležité je, jaké tam bude použito palivo a pohonné ústrojí, podle toho bude cena provozu. Ale to už jsem psal dole.

K.S.
Host
K.S.

Nutno vylehčit, je o 2t přes limit.

Vbb
Host
Vbb

Nestačila, kupodivu. Ale přiznávám se, že jsem to napsal nepřesně. Takže: dieselovou lokomotivu s výkonem na obvodu kol 6,5 MW v šuplíku nemáte?
Nehledě na to, že čtyři třínápravové podvozky se využijí při tahání vlaků o 4000 tunách (přes SA-3), ale pro vysokorychlostní dopravu zrovna výhrou nejsou.

K.S.
Host
K.S.

Problém zdejšího uvažování o nezávislé trakci je v zajetí dvou předpokladů – kapalných paliv a pístových motorů, přitom existuje reálná možnost pohánět lokomotivy plynem a místo pístového motoru používat palivový článek. V případě použití zemního plynu sice vyvstává problém s neexistující, zatím, infrastrukturou, ale zase odpadá poměrně velké zdanění a zejména nutnost rafinace, což vede k nemalým finančním úsporám. Tam i při použití pístového motoru by bylo asi možné náklady snížit náklady na palivo. Samozřejmě by bylo možné používat i palivové články, tam by na 2.5MW připadalo 10t pro článek, takže na 7.5MW lokomotivu musí být články o hmotnosti asi… Číst vice »

Martin V.
Host
Martin V.

A co třeba Černý brouk? Tedy tohle: https://en.wikipedia.org/wiki/M-497_Black_Beetle – to abychom nebyli pořád v zajetí. 🙂 Odpadnou nejen dráty, ale i problémy s adhezí. U nás je to samej Rail Jet, Regio Jet, ale tryskáče to jsou jen podle názvu.

K.S.
Host
K.S.

No tak jako, taky řešení, ale kolik to dá kN? To můžeme rovnou přivázat gripen na 810 to by taky fungovalo… do prvního tunelu 😀

dada
Host
dada

nahodou 810 s proudovym motorem, to by byl majststyk!

XXXD
Host
XXXD

A jinak zdravíčko slouží?

Halbstadt
Host
Halbstadt

Zádulka, prosím opravte si překlepm

jirka
Host
jirka

děje se to poslední dobou nějak často ne?

Arnošt
Host
Arnošt

Jestli si při tom Leoš urval sběrač, to zase bude na několik dní odřeknutých spojů

Hrackalw
Host
Hrackalw

Je vidět že tady někdo ale totálně nezná místní poměry. V článku je takových chyb 😀.

Hrackalw
Host
Hrackalw

Nevím proč ty mínusy. Byl jsem přímo u toho stal jsem v Třebové.

Twix
Host
Twix

No možná protože jste napsal že všechno víte, zatímco autor článku je asi totálně mimo, ale nic užitečného jste nám tady nesdělil. Za to především se dávají mínusy.

Hrackalw
Host
Hrackalw

Nebyl čas na podrobnější popsání situace.

TomikV
Host
TomikV

Tak proč to tak hloupě komentujete.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Když nedokážeš a ani nechceš napsat, co je špatně, tak jenom blbě pindáš. Nebo možná lžeš, ale to se nedá poznat, není totiž co ověřit.

Hodně štěstí
Host
Hodně štěstí

Ono jet celkově s Leošem je sázka do loterie.

coolio
Host
coolio

Celkově jet vlakem je loterie.

LiborV
Host
LiborV

Ano, dnes vinou této nehody a rozbité lokomotivy na dalším vlaku, cestu od 6ti ráno, a místo příjezdu na místo v 8:20 je 9:44 a dojedu nejdříve v 10 30.

Svojsin
Host
Svojsin

Tp máš/máte takový pěkný šotovýlet 🙂

Jerry
Host
Jerry

Kolik za rok je stržení troleje .. že hned každý v téhle diskusi je odborník.staci natrhle lanicko ,to je drat mezi nosným lanem a trolejovým drátem, strzena trolej je na světě.

Leinad
Host
Leinad

Chtete říct „stačí aby SŽDC neudržovala“

Jerry
Host
Jerry

Zrovna lanovka se dělala často … Při vyluce

Jerry
Host
Jerry

Lanicka

Dominik
Host
Dominik

Na stejnosměru se běžně dělají pod U. I vícekrát za týden se jede, aby nenastala situace, kdy by bylo nutno zastavit provoz.

Dominik
Host
Dominik

Tak zrovna laníčko za MU může v tom úplně nejmenším počtu případů, jelikož z 99% ho fíra smetákem urve (pokud rupne u horní svorky) u dolní (nebo pokud jen napraskne) se nestane skoro nic. Častěji za strženou trolej může, vada na sběrači, nerespektování návěsti pro elektrický provoz.

Lukáš
Host
Lukáš

Nebo třeba povolené/prasklé zavěšení troleje, prasklý izolátor, špatně vyregulovaná trolej, atd.

TomikV
Host
TomikV

Není to ani tak moc dlouho, co tu při podobné příležitosti někdo napsal „Helmut po příchodu do práce, zvedne smeták a jede a jede a jede …“
Kontrolní otázka: dožijeme se tohoto stavu někdy i my a nebo to čeká na některou následnou generaci. A co k tomu bude krom peněz a montérů ještě zapotřebí.

Dominik
Host
Dominik

Tak jelikož nelze vše dělat pod U, na střídavině vůbec nelze, a jsou snahy co nejméně vylučovat kolejově, tak je nutno mít návěsti pro elektrický provoz.

Dominik
Host
Dominik

Děkuji za mínusy, ale mohl bych poprosit i o komentář, co se Vám na tom nelíbí?

Jerry
Host
Jerry

V té Třebová mne zaráží že to byly dva vlaky .. takže to nebyla náhoda.. občas se sejde více faktorů.

Dominik
Host
Dominik

Náhoda, no má to jednoduché vysvětlení (pokud to bylo chvíli po sobě), jednoduše první vlak poškodil směrové lano a než se stihl zastavit provoz, tak do toho vlétl druhý a dorval to, ale to je jen můj odhad, neznám časovou posloupnost, jak rychle se to událo po sobě.

Dispečer
Host
Dispečer

Druhý, tedy LEO do toho vlétl, protože tak nějak nebyl zpraven od sždc …

libcha
Host
libcha

…a jet autem zas ruská ruleta (jokingly)

dada
Host
dada

jet je loterie..

Lukáš
Host
Lukáš

Nemyslím si, že by výměna sběrače trvala několik dní.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

U ČD třeba jo.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce

Nadcházející akce

  1. Křivoklátský expres

    14. prosince - 15. prosince