Velké přesuny na Ruzyni. Odbavení letů mimo Schengen se přesune částečně na Terminál 2
Tabule s odlety, Letiště Praha. Pramen: Letiště Praha
Probíhající rekonstrukce třídíren zavazadel na Letišti Václava Havla přinese od příštího roku zásadní změny pro cestující, kteří létají z Terminálu
nvm proč nenavýšej kapacitu o ještě něco i T1 když řikaj že chtějí navýšit do budoucna hlavně počet dálkových destinací . Pokud se jim tenhle plán bude dřit tak jim takováhle kapacita za 10 – 15 let stačit nebuude a myslim že by nebylo na škodu mít nějakou alespoň na 30 l let
a jak by to navyseni kapacity T1 melo vypadat?
To je zbytečně komplikované, celý provoz na T1 mohli přesměrovat na České Budějovice international airport a po dokončení rekonstrukce zase zpět. Takhle je to pro cestující zbytečně matoucí.
Co máte furt s těma Buďjeovicema? Proč ne do Pardubek, Mošnova nebo Ostravy, máme tolik moderních letišť. Volil bych spíš Ostravu vzhledem k lepším možnostem přestupu. /s
Mořnost přestupu? Myslíte tu železnici, kam jezdí 4 vlaky denně a ještě absolutně nepasují na pravidelné lety ? 😀 To už raději ty Budějky
prostě nás „mezinárodní letiště“ v českých Budějicích stále baví, taková hloupost. a kdo to vůbec vymyslel? ten chatičkář Zimola si chtěl udělat pomník nebo koho to napadlo?
Zimola.
Mají tam v plánu odlákat pasažéry z Lince a když to hodně dobře rozlétají, tak i z Mnichova.
A jak je to v Budějovice? Jen cesta do Prahy je rozhodně delší než třeba z Pardubic.
Taky by mě to zajímalo. Na začátku to bylo vtipný, teď už je to otravný to číst pod každým článkem.
Jako z Budejic do Prahy tak to fakt radeji Pardubice.
Prej vybraných leteckých společností, celá T1 bude zavřena 😀 😀 Letiště by konečně mělo dostavět prst D a prohodit Schengen a non Schengen jak to měly dříve v plánu.
Letiště tvrdí, že budou uzavřeny dva odbavovací ostrovy na T1.
na T1 bude po celou dobu fungovat 1. a 4. ostrov.
Otazkou je jak to bude s dopravou zavazadel do tridirny. Pravdepodobne vsechny zavazadla z T1 budou dopravovany do tridirny na T2
dostavet prat d a prohodit schengen a nonschengen? to je nejaky vtip? 😀
Ne, tohle melo letiste v planu a uvazuje o tom… kdyz se dostavi D do “U” tak zde budou vetsi a kapacitnejsi stojanky na wide body. Proto pak bude snadsi prohodit terminaly a mit klidne vice linek s wide body na dalkovky nez to placat jak letos a obcas to odbavovat busem na T ci STND 4 a mit omezeni kvuli tomu.
aha tohle.. ale tak tomu bych nerikal prohozeni .. ¨neni to tak (zas tak moc to nesleduji), ze tey nové gejty (a to je to, co umozni to preklopeni) budou dvojpatrove, cili budou umoznovat soucasne odbavit schengen i noschengen? pak by samozrejme davalo smysl dat schengen i na soucasny terminal 1.
jak jste psal o tom prohozeni tak jsem to na „první dobrou“ pochopil tak, ze tam, kde je ted terminal 1, bude schengen, a na soucasnem terminalu 2 bude no sengen 😀
Ano, jak to bylo na 1. dobrou pochopeno, tak takhle mne to bylo vysvetleno. Z T1 se mel stat Schengen a z T2 non Schengen. K tomu nedoslo a kdo vi, jestli nekdy dojde.
to je, uprímně, nonsens.
kapacita T1 je podstatně menší, než T2 .. a už i T2 praská ve švech.
Ne, pak maji byt terminály rozděleny podle společnosti, jak je to obvykle i jinde a schengen v tom nebude hrát roli.
on v tom svym zpusobem roli hrat bude i nadale.
protoze vse, co je nyni v soucasnosti v praze postavene, neumoznuje soucasny provoz pro schengen a nonschengen. takze pokud je to po spolecnostech, tak spolecnosti, tkere letaji schengen i nonschengen, musi byt v takové casti terminalu, ktera umoznuje obojetny provoz.
uz vidim ty stiznosti lenochu, ze se museli odbavit na t2 a pak museli pesky tech par metru zpatky na t1.
o zmatenych cestujicich kteri se po odbaveni na T2 budou snazit i projit security na T2… 😀
No spíš ti notoričtí pozdní chodiči, co přijdou dvě minuty do zavření ckinu. Ti co o tom nebudou vědět, dorazí na T1, kde zjistí, že musí na T2 a než se tam dopraví, tak bude ckin zavřenej….
Predpokladam ze ty spolecnosti, ktere budou presunuty z terminalu 1 na terminal 2 si posunou cas uzavreni odbavovani treba na 1 hodinu do odletu misto puvodnich 45 minut
Neplánuje se žádné posouvání. Dálkovky mají hodinu standardně, těch 45 minut mají kratší lety.
Tak treba EasyJet zavira odbaveni 40 minut do odletu. Coz je dost kratka doba na to dojit z T2 na T1, nasledne pres pasovku a pak jeste security pred gatem.
To přesunutí se bude týkat převážně dálkovek, které mají tu hodinu. I tak, jsou cestující, pro které je to málo a dobíhají 61 minut před odletem….ti budou mít problém, protože se na ně čekat nebude.
Ono se to ale bude tykat i nezanedbatelneho mnozstvi non-schengen evropskych letu.
A i kdyby ten let byl odbavovan na T1, tak zavazadla pojedou nejprve do tridirny v T2 a pote prevezena k letadlu. A obavam se ze i na to je tech 40 (45) minut malo a hrozi ze se vsechny kufry nestihnou vcas nalozit do letadel